Sivu 176 / 178 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 76126166174175176177178 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.251 - 5.280 / 5330

Aihe: Helsingin kuvarastit

hamhelsinki.fi on julkisten taideteosten tietokanta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Ehdottomasti pitäisi, mutta ajele varovasti.
    Kiitos muuten toivotuksista. Tällä kertaa ei sattunut haavereita. Onneksi ei, toiset 3 viikkoa ranteen jänteiden parantelemiseen ei olisi tehnyt hyvää firman kilometrikisan joukkueen sisäisessä kilpailussa.

Etulamppu kyllä alkoi oireilla joko kastumistaan tai muuten vain huonoa kosketusta. Juuri tulin tallista sitä näpräämästä. Uudet liittimet ja hieman kutistesukkaa oikeisiin paikkoihin ja taas tuntuu toimivan.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

^^ok, kaikkea sitä oppii. Mä katselen sitä yhtä wiki-sivua noiden statuiden kohdalla. Sieltä tämäkin löytyi.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Odotin kyllä, että tämä viimeisin olisi jo haettu. Onko kyseessä laiskuus lähteä hienoon säähän (tänään paistoi aurinko!) vai onko se olevinaan vaikea?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Odotin kyllä, että tämä viimeisin olisi jo haettu. Onko kyseessä laiskuus lähteä hienoon säähän (tänään paistoi aurinko!) vai onko se olevinaan vaikea?
    Minä olin tänään jo matkalla, mutta jouduin matkalla ns. tekniseksi tueksi. Siinä vierähti sen verran kauan, että en enää lähtenyt sateessa kiertämään tuolta. Haen kyllä huomenna illalla, satoi tai paistoi.

Näin tavalliseen tapaan off-topiccina jatkaakseni, jännä ilmiö huomata, että sitä vanhempien ikääntyessä päätyy itse merkittävän ATK-vaikuttajan avuksi.

Hieno sää saattaa vaikuttaa negatiivisesti eli innostutaan ajamaan muita kuin kuvarastilenkkejä, pitempiä tai ainakin toisenlaisia. Olen myös ollut huomaavinani että jos rasti esitellään helppona tai helpohkona, lähes kaikkien aktiivisempien harrastajien kiinnostus loppuu siinä samassa - ja jos rasti onkin tosiasiallisesti vaikea tai hankalahko muille, kuka sen oikein hakee, jos hakee?

Mä en kerro olisinko löytänyt jos olisin hakenut - enkä kerro sitäkään yritinkö hakea. Mutta jokin sanoi minulle heti kuvan nähtyäni etten minä ole se joka rastin hakee...

Varuste.netin seinää Vihdintielle päin. Rasti 1743.

Lisää seiniä.

casanova muokkasi tätä : 12.02.2020 at 21.40 Syy: karttalinkki, tiedot, 195

Jotenkin toi valkoinen muovituoli tuo jotain etiäistä mieleen vaan ei kyllä sytytä heti. Pitää antaa alitajunnan työskennellä.

Vanha, Pitäjänmäen vanhempaa teollisuusaluetta

Uusi: kaksi siltaa:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Kuvataidetta rastissa edusti ainakin sijainti Wäinö Aaltosen tien laidalla. Viereisen talon (jonka porttia kaksi varmaankin Kiinasta laivattua leijonaa vartioi) omistaja.on sen siihen (omalla kustannuksellaan ja oman tonttinsa puolelle) pystyttänyt.

Haraldin edelle ennättänyt -mk on oikeilla jäljillä, patsaan aihe on sama kuin Karjala-talon edustan Evakkoäiti-muistomerkissä, mutta en ole päässyt minkäälaiseen selvyyteen onko kyseessä kenties ehdotus joka ei tullut valituksi tai malli patsaaksi jonka liikemies olisi halunnut pystyttää jonnekin muualle. Tekijästä minulla ei myöskään ole tietoa.

(Kesällä käydessäni juttelin koiraansa ulkoiluttaneen paikallisen asukkaan kanssa: hänestä se oli "omalla tavallaan symppis", mutta hänkin valitteli ettei tiennyt patsaasta enempää.)
    Kysyinpä tästä huvikseni myös Helsingin kaupungilta ja sain vastauksen julkisen taiteen päälliköltä. Eivätpä hekään siitä tienneet. Arvioivat että ammattitaitelijan työtä se on, mutta että eri tyyli kuin Evakkoäiti-patsaassa.

Pitskun tiilitalon alakerrassa toimi pitkään eräs autokorjaamo jota tuli käytettyä usein. Webaston asennuksia ja sen sellaista. Valitettavasti ei päässyt hakemaan sitä.

Vanha 1745: Mätäjoki, Talin golf-kentän vieressä

Mätäjoen siltoja olen kiertänyt ennenkin, mutta en juuri tätä. Oli kuitenkin niitä harvoja tällaisia paikkoja joita edes osasin ajatella, eli jos vastaavia on monta niin kävi tuuri
    navajokoira muokkasi tätä : 17.02.2020 at 14.20 Syy: kuvalinkki kuntoon

Mieltäni kovin jäytää se, että selkeän muistikuvan mukaan olen pysähtynyt pyörineni tuossa ja valokuvannut samaisen paikan jo vuosia sitten. Kuvaa en kuitenkaan kohtuullisesta yrityksestä huolimatta löytänyt. Jonkinlainen hassuttelu vanhan kuvan kanssa oli niin vahvasti mielessä, että en siten saanut rastia noudettua. Hyvä, että löytyi estottomampi hakija.

Nuo muistista pullahtavat rinnakkaistodellisuudessa viedyt/haetut rastit vaivaavat välillä. Mutta jos ei täppää kartalla ole, niin rastipaikka on kuin uusi..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Nuo muistista pullahtavat rinnakkaistodellisuudessa viedyt/haetut rastit vaivaavat välillä. Mutta jos ei täppää kartalla ole, niin rastipaikka on kuin uusi..
    Joo, epäilemättä en tuolloin käyttänyt kuvaa rastiksi. Sellainen kutina on, että aikomus oli, mutta suunnitelmaksi jäi. Tarkemmin en muista - ja nyt alkaa epäilyttää muistin luotettavuus ylipäätään.

Uusi rasti:

(Kuva on noin kahden viikon takaa. Mielelläni olisin ajanut tuonne tänään uudestaan mutta nyt kävi näin.)

Tuliko liian vaikea?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Tuliko liian vaikea?
    Ei.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei.
    Jäämme seuraamaan ketjua entistäkin suuremmalla mielenkiinnolla.

Luotamme siihen, että JackOja hakee rastin ennen talven tuloa.

Osallistun sen verran keskustelun, että on vahva epäilys että olisin tuossa joskus jotenkin kekkuloinut, mutta en muista kyllä yhtään missä. Naamapalmua odotellessa.

Hävisikö tästä langasta pätkä JackOjan vuolasta puheenpartta?

Omalta osaltani voin myös sanoa, että paikasta ei ole mitään käsitystä, mutta en voi väittää tätä edes yrittäneeni etsiä. Tai kävin minä kerran Kalasatamassa rannassa kääntymässä, kun kerran päädyin sinne suunnalle hukkareissulla Rediin (liikkeiden mentyä kiinni jo klo 20).

Ajattelin itse että koska JackOjalla on kotikenttäetukin niin tämä olisi jo mennyt. Mutta koska ei ole niin tässä teille muille vinkki.

@casanova:

Ymmärtääkseni ei, mutta voin olla väärässäkin.

Hänhän ei suoranaisesti ilmoittanut hakevansa rastia vaan ainoastaan antoi ymmärtää tietävänsä sen, joten voi olla että hän kokee nyt foorumilla spontaanisti syntyneen joukkoliikkeen ja sen häneen kohdistamat odotukset varsin epämiellyttävinä tai sitten jokseenkin yhdentekevinä eikä anna niiden vaikuttaa itseensä. Ainakin hän on toisessa ketjussa jo ehtinyt kertoa kaavailevansa aivan toisaalle suuntautuvaa lenkkiä, jonka huippukohtana ei suinkaan ole Helsingin kuvarastin vaan puuttuvan VeloViewer-ruudun hakeminen.

Itse olen päättänyt asettua jyrkästi sille kannalle etten hae ainuttakaan Helsingin kuvarastia ennen kuin JackOja on hakenut tämän tai jonkin muun. (Tätä päätöstä ei saanut horjumaan edes se että muistin juuri hänen olleen sen joka lopulta haki Kivikon kallioille viemäni rastin.)

Muuten voisin todeta sanasta sanaan saman kuin hphuhtinkin.

@navajokoira:

JackOja on ymmärtääkseni ensisijaisesti lauttasaarelainen. Eikä pidä unohtaa että hänellä on kuvarastiympyröissä tietty maine jota ei mitenkään voitane pitää täysin ansaisemattomana.

Mutta mitä ihmettä sille vinkille kävi?!

Vinkki tuli siinä jo toiseenkin kertaan. Aamuksi sitten lisää jos tarvitaan.

Lopettakaa mussutus ja hakekaa rasti. Itse en kehtaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •