ShimanoBikeshopCanyon
Sivu 217 / 217 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 117 167 207 215 216 217
Näyttää tulokset 6.481 - 6.509 / 6509

Aihe: Helsingin kuvarastit

Eikös tuossa voisi harjoitella liikennekäyttäytymistä samalla, kun hakee rastin?
    10k-kerhon jäsen

Jaa-a, englantilaisilla on monia hauskoja sanontoja (joista ihan kaikki eivät käänny suoraan), kuten esimerkiksi nyt mieleen tuleva "to let the cat out of the box"

Vastauksena fiberille voisi sanoa: Se vähän riippuu. Lähinnä kai siitä mihin aikaan rastin käy hakemassa.

Kai tuo on auki ihan vuorokauden ympäri, törmäilyn vaara kuitenkin suurempi 09-16 Auraamisen suhteen oli vähän niin ja näin.

Missasin berliiniläiset liikennevalot puolella tunnilla. Noh oli kiva ajella liikennepuistoon. Hetken siinä mietin, että täh, onko väärä silta vai mikä ihme, kunnes huomasin, et mestalla onkin parit valot.

EDIT: Hmm. Ei kun tuo olikin lisävihje. No voisin rastikuvani postata, mutta en viitsi, kun näyttäisi siltä, et se pitäisi ensin siirtää johonkin palvelimelle ja sitten linkata tänne. Liian säätöä nykypäivän intternetskuun ja inttergoogleen verrattuna, tollasta kotskaporttaalien ajan säätöä.

Täytyy toivoa, et foorumisofta joskus päivittyisi tuon osalta nykyaikaisemaan.
    vauhtikorjaavirheet muokkasi tätä : 12.01.2022 at 14.39 Syy: tajusinkin, että uusi kuva olikin lisävihje.

Yhden joku on toisen joku:

Rasti 2105 oli siis vuodesta 1958 toiminut Lasten liikennekaupunki tai ehkä sittenkin erityisesti sieltä löytyvä varmastikin Helsingin ainoa Ampelmännchen.

Uusi rasti:

Olin siellä minäkin.

Sent from my EB2103 using Tapatalk

Tuo Ampelmann ei kyllä saanut minua löytämään rastia. Miten Firlefanz löysi?

Tylsästi laittamalla hakusanoiksi "ampelmännchen helsinki". Tuloksissa päällimmäisenä oli tviitti "#Helsinki, uusi #Berliini tosiaan! löytyy myös #ampelmännchen - tiedätkö mistä?". johon oli osattu vastata "Laakson liikennepuistosta, tietysti!" (Päivä oli Aug 25, 2013, joten itäsaksalainen liikennevaloukkeli on jo jonkin aikaa ollut tarkkasilmäisten bongattavana.)

PS Jos casanova parkkeerasi pyöränsä Nordenskiöldinkadulle ennen klo 14.15, en ollut edes kakkonen vaan harvinaisen onnekas kolmonen.

Jaha, mielenkiintoista miten voi istua kauan selaamassa samalla haulla löytämättä mitään.

Mie yritin ensin googlella, mutta menestys oli huonoa kun ukkelin nimi ei ollut tiedossa. Lisäksi kysyin muutamalta tutultakin, et voiskos Laakson Lasten liikennepuistossa olla, mut olivat sitä mieltä, ettei.

Alkuun myös katsoin, että kuvassa olisi vääränlainen silta, kun sillan mieltää eri väriseksi kaiteista ja kaaresta johtuen. Se ei jäänyt mieleen, mistä sit kuitenkin päätin, että kuva olisi Laaksosta ja tulisi käydä varmistamassa. Ehkäpä aattelin, et sillan laskeva suunta tarkoittaisi sellaista kuvakulmaa, ettei kaaret näkyisi ja että yläkulmassa voisi olla palanen sairaala-alueen taloja.

Tylsää, ettei Wikipedian sivu mainitse, että Helsingistäkin löytyy yksi. Olisin sinne korjannut, mutta jostain syystä selain muistaa väärän salasanan. No siihen se sitten kaatui, ei ole nykyaikaista intternettiä alkaa resetoida salasanaa

Kuumottava tuo uusin rasti, kun se vaikuttaa perin tutulta, mutta ei silti sytytä yhtään. Ja siten ei sitten saa päähänsä, luulenko, sekoitanko johonkin ja jos sekoitan, niin mihin, enkö tiedä ollenkaan vai enkö vain keksi. Eikä ole edes auttanut, vaikka on koittanut miettiä näkymää ikkunoista sisään tai peilautuneena, ei talon kulmaa, ei stevarien viivaustarraa tai rakennuksen kulmaa... Pistin ilmoituksetkin päälle, ja sit täällä oli vaan jokin käsittämätön siltameemi.

Rastikuvan rajaus olisi voinut olla parempikin, mutta jonkinlainen rajaus oli tehtävä ja tuollainen siitä tuli. No, jäipähän enemmän tilaa oivallukselle (joka voi iskeä vaikka kesken fillarilenkin).

Se mistä en oikein ole ylpeä on että tuoltahan ei kukaan tarkoituksella aja vaan sitä kautta ajamaan päätyy lähinnä puolivahingossa tai kun silkkaa uteliaisuuttaan käy katsomassa pääseekö sieltä johonkin. (Pääseehän sieltä, ajamallakin.) Mutta tuumasin että paikka on kuitenkin tuttu tai siis pääteltävissä tai oivallettavissa niillekin jotka ovat ajaneet vain normaalimpeja reittejä.

PS haraldin kuvan tilanteeseen olen itsekin rastinhakijana joutunut: katse poimii rastikuvasta jonkin yksityiskohdan jonka sitten luulee tunnistaneensa ja erehtyy sen vuoksi hakemaan rastia ihan väärästä suunnasta...

Kyllä tuo rajaus on ihan hyvä. Hauskaa miten joskus käy niin että tuijottaa rastikuvaa eikä millään keksi. Sitten antaa vain asian olla niin päivän parin päästä keksiikin missä se rasti on.

Helsingin kuvarastit

Vanha. Itselleni melkeinpä silloin tällöin ajoreittiä, paitsi Voimalamuseon kohdalla oli nyt työmaa-aitaa.

https://goo.gl/maps/EbadNa32ei71wAtR7

Uusi. Ihme jos on kenenkään ajoreitillä

Olin siellä minäkin.

Olin just lähtemässä, vaikka kolmannen piikin myötä ei kai pitäisi polkea kolmeen päivään. Ainakaan kovaa. Nyt harmittaa kun tekisi mieli lähteä hakemaan uutta.

Minulla on ilmeisesti väärä pyörä kun ei ole vihreää Konaa.

Mitkäs renkaat Casanovalla on? En ihan saa tekstistä selvää.

^Schwalbe Ice Spiker Pro näyttäisi olevan.
    Jostain syystä yhdella selaimella näkyy selvemmin kuin toisella.

No nyt saan luettua itsekin, olisi pitänyt tunnistaa, on maasturissa yksillä kiekoilla nuo.

Vanha ei tosiaankaan ollut normireittien varrella, ja rastiksi valittu vielä rakennuksen takapuoli. Venetsia-talo Lapinlahden sairaala-alueella, rasti 2107. (Marathon Winterit ja Ice Spiker Prot , jotka tulivat tarpeeseen.)

Uudessa aprikoidaan, ehkä molemmin puolin, kumpi kuvaa ketä ja miksi:

Olin siellä minä... eikun hetkinen - minähän ehdin ensimmäisenä rastille 2108!

Luonteeltaan ystävällisistä kanalintuhahmoista eli peltikuorisista valvontakameroista kerrotaan tarkemmin rakennushistoriallisessa selvityksessä: Sisäpihojen ja Aleksanterinkadun liikenteenvalvontakameroille haluttiin antaa myönteinen ulkomuoto, jonka johdosta kamerat saivat metalliset suojakuomut, jotka seppä valmisti Raimorannan ohjeiden mukaan. Suunnitelmassa todetaan: ”eri kuorirakenteet saavat poiketa toisistaan (…) lintuhahmojen tulee olla luonteeltaan ystävällisiä. Piirustus esittää ohjeellisena äärimmäisyyksinä nokikanan- ja rastaansukuiset yhteisön jäsenet”.

Selvityksen laatijalle raippaa suojatun pdf:n asetuksista. En heti keksi ainuttakaan perustetta estää kopiointitoiminnon käyttö julkiseen levitykseen annettavasta asiakirjasta. Taas meni aikaa hukkaan etsiä tähän pulmaan ratkaisu.

Rasti-iloittelua jatketaan viimeviikkoisella arkistokuvalla, sillä kyllä tekin arvostatte päiväkuvaa enemmän.

casanova muokkasi tätä : 19.01.2022 at 00.20 Syy: karttalinkki, höpöttely, selkeytys, 285

Rasti 2109 oli Scandic Grand Centralin uudisrakennuksen julkisivu:

Otin tehtäväkseni siirtää rastin pois kantakaupungista:

Tunnistan paikan, asuin kilometrin päässä tästä 2009-2018. Pitäisi olla helppo muillekin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Olin siellä minä... eikun hetkinen - minähän ehdin ensimmäisenä rastille 2018!

En tiedä onko kuinka epäkohteliasta "huudella" toisten kaupunkien kuvarastiketjuihin (itse siis tuolla Lahden rastiketjussa hakemassa...) , mutta kun kaikkien kaupunkine rastiketjuja tulee selailtua, josko niistä saisi hyiä ideoita omiin rasteihin yms...

Mutta ihmetyttää ettei kukaan ole tuota kommentoinut, että tuo Casanovan kuvan kuvauspaikka ei täsmää tuon mk laittaman rastikuvan kanssa (valvontakameralintuja Casanovalla kaksi kun mk.lla yksi, ikkunalaudat kuvissa aavistuksen erilaiset, "sokkelikivi" erilainen, oven vierestä puuttuu invaluiskan paikkaa osoittava kyltti yms...). Eli alkuperäinen rastipaikka on aivan taatusta jossain tuon kuvan lähellä, muttei tuo Casanovan kuvauspaikka kuitenkaan...

Vai vosiko olla tuo seuraava, kulmaa lähempänä oleva oviaukon vieressä?

Ja anteeksi tosiaan että tuli "huudelta" toiseen ketjuun kuin missä itse olen...

Ja tosiaan kun hieman katunäkymää kartasta tutkii, niin alkuperäinen rastikuva on tosiaan tuolta seuraavan oven läheltä otettuna, eli löytyy kyllä Casanovan kuvasta...

Ja nöyrin anteeksipyyntö että tulin huutelemaan ketjuun jossa en itse ole ja olin vielä väärässä, ei pitäisi tehdä, mutta kun on mielenkiintoa kuvia tutkia myös kaupungeista mitä ei tunne ja myös kottaa löytäisikö niistä...

Onneksi on kuitenkin samassa kuvassa. Tai ei taida olla onnea.

Casanovan kuvan vasemmassa reunassa näkyy se oikea ovi jonka vierestä oikea lintu löytyy.

Rasti 2110 oli Haagan kauppalassa, Laajasuontien ja Nuijamiestentien kulmassa.

Uudessa jatketaan punasävyisten seinien parissa.

casanova muokkasi tätä : 20.01.2022 at 23.58 Syy: karttalinkki, tiedot, 286

Vanha rasti 2111, Arena Center Kaarela:

Uudessakin jotain punaista:

djambo muokkasi tätä : 21.01.2022 at 20.06 Syy: karttalinkki ym.

Uusi rasti on sen verran syrjässä ja alueen muusta rakennuskannasta poikkeava, että kuvan rajaus lienee turhan tiukka. Parempaa lisävihjettä ei tullut otettua, mutta jos ei tälläkään mene kaupaksi, niin täytynee käydä ottamassa päivänvalossa parempi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •