Näyttää tulokset 1 - 21 / 21

Aihe: TF2 teflon spray

TF2 teflon spray

Moi!

Tätä käsiteltiinki jo ketjujen rasvaus threadissa mutta nyt on varmaan sitten sokeus iskenyt kun en löytänyt.
    Tota nyt yhden pikkupurkin sumutelleena olen aika tyytyväinen. Ainoa on, että saa lisätä aika usein ja toi pikkupurkki menee aika nopeesti.

Eli saako tätä mistään isossa pöntössä ja jos saa niin mistä?
    Ja jos ei saa niin millasia hintoja olette makselleet pikkupöntöstä?

Saahan tuota isossakin pönikässä, tai no kaikki on suhteellista mutta 450ml purkki ainakin löytyy ja hintaa kympin paikkeilla. Ei tosin kestä ainakaan minun ketjuissa kuin 50km vaikka kuinka suihkii.

Intersporteissa sitä on joskus ollut aika isoja purkkeja.

... siirryin pois suihkuteltavista voiteista, kun laitoin levyjarrullisen pyörän: pienempi todennäköisyys saada jarrupaloihin voiteluainetta.

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Voin kuvitella, että maksaa Intersprotissa jonkun verran. Ja joo ei toi montaa lenkkiä kestä mutta mikäs siinä suihkutellessa :P Mistä Kolistelija ostit sun pönikkäs tohon hintaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti perttime Katso viesti
    ... siirryin pois suihkuteltavista voiteista, kun laitoin levyjarrullisen pyörän: pienempi todennäköisyys saada jarrupaloihin voiteluainetta.
    Mitäs tököttiä otit tilalle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Musashi Katso viesti
    TF2:sta löytyy myös tippapullossa.
    http://jukkaisotalo.blogspot.com
    http://kruunukattocyclingteam.blogspot.com

RSP:n sininen teflonöljy on ollut hyvä ketjuille jo useamman vuoden.
    Sitä on saanut ainakin paikallisista pyöräliikkeistä.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Spray pysyy huonosti ja suuri osa roiskuu ohi. Nestemäinen kestää paremmin. CRC:ltä 125ml 4,46€. Suomesta 75ml kympin. Postikulut 5,75€. Dry versiota ei valitettavasti saa litran pullossa mutta wet:iä saa. http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=5963

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Musashi Katso viesti
    Nyt oon tehnyt niin, että vedän uuteen Shimanon ketjuun sen rasvamaisen mönjän päälle vahaksi kuivuvaa "voidetta". Muistaakseni pullossa lukee Weldtite.

Kuulemma se Shimanon rasva on erinomainen voiteluaine, kunhan sen saa pysymään ketjun sisuskaluissa ja olemaan keräämättä kaikkia oravaa pienempiä esineitä...

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Icewax tai White Ligtning...

Sehän on niin, että kaikki muu on paskaa paitsi Phil Wood:

Pullo maksoi muistaakseni 7 dollaria ja sillä on ajettu nyt karkeasti 25-30 tkm erilaisissa olosuhteissa. Kohta pitää ostaa uusi.

Kyllä tääki on aivan kauheen hyvää ketjuille:

Rokkaa ihan kybällä joka kammen kierroksella eikä oravat oo tarttuneet.
    Saapi vaikka crc:stä. "The King Of Lubes". Gold.

Tällä on tullut tuhottua ketjuja vuosia. Kaikista varoituksista huolimatta.

Toisaalta en myöskään myy pyöriä, joissa 34 hankaa takahaarukkaan. Kun se hankaa kuulemma kaikissa...

Nykyään douppaan kaikki voiteluaineet wolframisulfidilla. Ketjussa voiteluaine on vahaa, laakereissa PTF-vaseliinia. WS2 sotkee enemmän, luistaa paremmin.

Ketjuöljy on kyllä so-last-season. TF2 on erittäin hyvä Shimanon vaihdekahvoihin talvella tahmaavan vaseliinin tilalle Brakleen-käsittelyn jälkeen.
    Pyöräily tuntuu tärkeältä.

Tällä litrasella purnukalla olen pärjäillyt jo tovin, erillinen tippapullo kyllä pitää olla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Tällä litrasella purnukalla olen pärjäillyt jo tovin, erillinen tippapullo kyllä pitää olla.

Kiitoksia tätä kaivattiin samantien pari pönttöä tilaukseen.

Ja kiitoksia kaikille muillekin ehdottelijoille. Tässä vaan yritin kysellä mistä tätä kyseistä öljyä/liukastetta saisi, en niinkään sitä, että mikä olisi hyvä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AION Katso viesti
    Kiitoksia tätä kaivattiin samantien pari pönttöä tilaukseen.

Ja kiitoksia kaikille muillekin ehdottelijoille. Tässä vaan yritin kysellä mistä tätä kyseistä öljyä/liukastetta saisi, en niinkään sitä, että mikä olisi hyvä.
    Tuo on sitten wet öljyä. Jos tarkoituksena on hankkia dry öljyä niin älä osta tuota. Dry on sitä ohutta litkua joka ei sotke eikä kerää likaa ja kestää pari lenkkiä. Wet on paksumpaa joka sotkee ja kerää likaa jonkin verran mutta kestääkin pidempään.

CRC:n Power Lubea olen käyttänyt. Jonkin verran se kerää likaa, mutta vaikuttaisi melko kestävältä. Sitä saanee kaiketi jostain sen isohkon spray-pullon lisäksi viiden litran kanisterissa?

Itse olen käyttänyt Tf2 teflon rasvaa ja sitä saa lisätä usein. En osta sitä enää lisää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti trek Katso viesti
    Itse olen käyttänyt Tf2 teflon rasvaa ja sitä saa lisätä usein. En osta sitä enää lisää.
    Vaatimattomalla 5000 km kokemuksella voin sano seuraavaa. Moottoriöljyllä kannattaa voidella ketjut pakkaskaudella, koska se voitelee pitkään eli on huoleton. Ja on halpaa.

Kuivalla kesäkaudella Clean Ride vahaa, koska se ei kerää juuri yhtään pölyä. Ennen jokaista pitkää lenkkiä pieni liraus ketjuun. Kallista, helppoa ja mukavaa. Kevätrapa ja syysrapa sottaa minkä ketjun vaan, eli teflonia silloin ja runsaasti niin peseytyy samalla.

Olisi mukava jos hemmot mainitsisivat minkämoista ajoa tulee harrastettua ja kuinka paljon. Tulisi vähän perspektiiviä tähänkin asiaan. Esim. voitelun keräämän lian huomaa maastopyöräilijä varmasti helpommin.

Itse pääasiassa metsässä ja hiekkaisilla luontopoluilla suhailen, joten semmoiseen otetaan suosituksia? Tällä hetkellä Shimanon Dry lube harkinnassa, koska siitä olen löytänyt vähiten valittajia.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Fatboy, Sherpa, Stereo, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •