Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 50

Aihe: Continental GP4000 halkeilee

Continental GP4000 halkeilee

Onko tämä normaalia? Runsas vuosi sitten ostettu Continental GP4000, 25 mm kapea, jossa on kaikki mustat chilit ym. Ajettu alle 1000 km ja halkeilee jo aika pahasti. Johtuuko tämä siitä että pyörä on ollut kylmässä ulkovarastossa yli talven, vai mistä on kyse? Rengas on muuten hyvä, mutta en viitsisi joka vuosi ostaa uusia pareja. Pääosin ajan kuitenkin maastossa ja muilla pyörillä.

Klikkaamalla pääsee Picasaan, jossa voi suurentaa kuvan.

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Minä valittelin muutama viikko sitten foorumilla samaa asiaa, tosin renkaat
    oli Contin Top Contactit. Takarengas menee murtumien takia vaihtoon
    vaikka kulutuspinta on melkein uuden veroinen, jurppii kyllä koska tuo on
    hybridirenkaaksi aika kallis.

Selvää syytä murtumiin ei oikein ole, joten kyllä suurin syy taitaa olla itse
    renkaassa. Olen jo Schwalben renkaan SnakeSkin-kyljillä ostanut, katso-
    taan jos murtuilee Contia vähemmän, rengas on tosin vielä asentamatta.

Onks ollut täydet paineet säilytyksen aikana ...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Onks ollut täydet paineet säilytyksen aikana ...
    Voi olla yks syy ja toinen rengaspaineet liian alhaiset?
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Minulla on ollut noin 3 baria painetta, mikä luulisi olevan sopiva: Paljon vähemmän kuin maksimi, mutta silti tarpeeksi.

www.yetirides.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Minulla on ollut noin 3 baria painetta, mikä luulisi olevan sopiva: Paljon vähemmän kuin maksimi, mutta silti tarpeeksi.
    Renkaissa lukee mikä on min. ja max. bar.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tony47 Katso viesti
    Renkaissa lukee mikä on min. ja max. bar.
    Kyse rengaspaineesta pyörää säilyttäessä ...

Niin jos oma paino ei sit vaadi sitä maksimia.
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketju44 Katso viesti
    Niin jos oma paino ei sit vaadi sitä maksimia.
    No, oma paino vaatii kyllä enemmän. 3 bar on siis paine talvisäilytyksen aikana.

www.yetirides.com

Mun omat filo talvehtii kylmässä ja paino pyörii 90kg paikkeilla. Maantiefilossa 8 / 7,5bar ja halkeileminen alkaa näkyä n. 3000+ km

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketju44 Katso viesti
    Mun omat filo talvehtii kylmässä ja paino pyörii 90kg paikkeilla. Maantiefilossa 8 / 7,5bar ja halkeileminen alkaa näkyä n. 3000+ km
    Oletko käyttänyt Continentalin renkaita? Olen melko varma että ongelma tulee talven aikana, syksyllä ei ainakaan ole huomannut mitään. Ongelma ei ainakaan ole kilometreistä kiinni. Eikä tämä ole ensimmäinen pari joka käyttäytyy näin, mutta ehkä viimeinen jos vaihdan mallia/merkkiä.

www.yetirides.com

Oletko käyttänyt Continentalin renkaita? .
    Edelliset oli contit ( GB 4000 )ja nyt misukat. Misukka EHKÄ kesti hitusen pidempään.

Meidän "mamman" pyörässä Contimental Contact Reflex renkaat olivat noin vuoden käytön jälkeen myös pahoin murtuneet. Samanlaisella käytöllä ja paineen hallinnalla tilalle hankitut Schwalbe Marathon renkaat ovat kestäneet huomattavasti paremmin.

En usko, että paineella on merkittävää vaikutusta pinnan murtumisseen. Ongelmana sattaa olla kumiseoksen huono pakkasen- tai UV-säteilyn kestävyys.

Vittorian renkaat ovat kestäneet hyvin ilman murtumisia kesän ajot ja talven säilytykset. Schwalben Stelviot taas olivat hyvin saman näköiset, kuin ketjun ensimmäisessä viestissä. Viime kesänä vaihdoin Stelviot alle ja tänä keväänä muutaman lenkin jälkeen piti vaihtaa pois, kun ei uskaltanut enää kantata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eaj Katso viesti
    En usko, että paineella on merkittävää vaikutusta pinnan murtumisseen. Ongelmana sattaa olla kumiseoksen huono pakkasen- tai UV-säteilyn kestävyys.
    Paineella on merkitystä jos ovat liian alhaiset. UV-säteily tuskin aiheutaa murtumisia.

Chilitön GP4000, ajettuna 2000km, ei valittamista. Säilytyspaine talvella 0 bar. Ajopaine aina mitattuna 8 bar.

Kumi imee vettä, myös ilmasta. Tämä on totta. Kosteana materiaali ei välttämättä tykkää pakkasesta.

Säilytänkin pyöräni lämpimässä.

Kannattaa kokeilla toista merkkiä ja havaita sama tai eri ilmiö.

Kyl mun chili GP:t ainakin on murtuilleet kaikki kesäkäytössäkin. Käyttöähän ne eivät ole kovin kauaa nähneet, muutaman kuukauden, kun ovat ihan muista syistä hajonneet lopullisesti. Otanta on toki pieni eli 1kpl 25mm ja 2kpl 23mm, mutta 100% silti kärsinyt. Ajopaineet siellä 7bar korvilla (kuski ~64kg) ja säilytyksessä laskevat sen mitä lateksissa nyt paine laskee..

Vaan eipä tuo murtuminen haitannut ole kun kumit on muutenkin mossahdelleet.
    ..makes Jack a dull boy...

Ajettu liian pienillä paineilla noilla kumeilla. Katurenkaassa pitää olla vähintään 6bar painetta aina ajon aikana.
    Vanha mutta lihava.

Halkeilun syynä on luultavasti liian alhainen ajopaine. Yeti on nimensä kokoinen . UV-valo voi aihuttaa tuollaista tai jokin liuotin tai valmistusvika.

Minulla GBP4000S ovat kestäneet loistavasti. Paineet olen pitänyt korkealla 8,5 bar oman mittarini mukaan / 90 kg.
    Vittoriat Evo jotakin eivät kestäneet mitään.
    Michellin Pro3:t olivat kohtuulliset.
    Schwalbe Ultremo R:t olivat valmistusvikaisia. Korvaukseksi tulleita R1:siä en ole vielä kokeillut. Schwalben Duranot ovat kestäneet nekin jo varsin hyvin.

Maantiekumekset eivät ole yleensäkään isoilla kuskeilla mitenkään kestäviä, mutta kyllä ne minullakin yleensä useamman tuhatta km:iä kestävät.
    ÖRM 2021

Painetta on ollut renkaissa noin 7,5 - 8 bar ja painoa minulla on ehkä 97 kg. Näissä renkaissa maxpaine on 8,5 bar ja suosituspaine 6,5 bar. Ei siis pitäisi olla ajettu liian alhaisella paineella.

En valittaisi lainkaan jos ne kuluisi loppuun, mutta minun maantieajokilometreillä se ei ilmeisesti tule kysymykseen. Epäilen edelleen talvipakkasen vaikutusta...

www.yetirides.com

Joo, ei se halkeilu paineista johdu ei tainnu jotkut lukee kunnolla tekstiä, mulla on kahdessa pyörässä samat renkaat ja sama vika, kylmässä varastossa talvi niin varmaan siitä johtuu halkeilu. Pitää vissiin kuntoilijan siirtyä kestävämpiin, toisinsanoen halvempiin ja painavampiin renkaisiin

Kapteeni KIRK on puhunut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti star trek Katso viesti
    Pitää vissiin kuntoilijan siirtyä kestävämpiin, toisinsanoen halvempiin ja painavampiin renkaisiin
    Jaa.. on niitä (halkeilua välttäviä) kestäviä nopeita renkaita kevyenä (Open Corsa 290tpi oli todistetusti nopea ja mukava, mutta silti monelle liian painava eli olkoot se esimerkkinä nykytrendin mukaan ajokelvottoman raskaasta renkaasta), joista itse pidän ajo-ominaisuuksiltaankin enemmän kuin trendichileistä.. esim. Vredestein ja Maxxis sellaisia valmistavat, mutta ovat kovin epämuodikkaita Suomessa käytettynä... r1sp3ktiä niillä ei tipu.
    ..makes Jack a dull boy...

Nyt tuli tilattua Continental GP 4 Seasons, jossa on ymmärtääkseni eri kumiseos. Taidan sen lisäksi ottaa ne sisään talven ajaksi.

www.yetirides.com

Viime vuoden toukokuusta lähtien alla 23mm Continental GP4000S -setti. Olen vaihtanut etu- ja takarenkaan päittäin kulumisen tasaamiseksi. Renkailla on ajettu reilu 6000km ja molempien renkaiden kulutusindikaattorit ovat edelleen näkyvissä. Ajopaineina olen käyttänyt 8-8,5bar. Kuskin paino 90kg.

Kummassakin renkaassa on yksi sentin mittainen viilto, joka näyttäisi menevän pistosuojaukseen saakka. Tarkasti en osaa sanoa koska viillot ovat tulleet, huomasin ne noin kuukausi sitten. Viilloista ei ole häiriötä ajossa ja ajan nämäkin renkaat normaalisti loppuun eli vaihto sitten kun kudokset alkavat pilkottaa kumin alta.

Koko aikana kaksi rengasrikkoa eli maantierenkaiksi kohtalaisen hyvin ovat kestäneet. Seuraavat renkaat tulevat olemaan samanlaiset.

Viime vuoden elokuusta GP4000S -setti alle ja eilen 6000km täyteen, indukaattorit melkein kateissa. Kuskin paino 75kg paineet 8bar. Talven ulkovarastossa ja kolme kertaa käytiin sisähallissa ajaa. Ei halkeamia ei rengasrikkoja. Hyvät kummit, mutta kyllä oli herkkää ja pehmeää meno kun vaihdoin alle Misukan Pro kolmoset.

-annika- Guest
    Mulla myös GP4000s:t, joissa ei ole mitään halkeamia. Kaksi talvea ovat olleet pyörässä, viime aikoina ei tosin ajettu paljon mitään. Säilytys sisällä ja paineita on ollut välillä enemmän ja välillä vähemmän. Mä oon myös tykännyt näistä renkaista, kumien puhkeaminen lakkasi kun vaihtoi ultrasporteista näihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Jaa.. on niitä (halkeilua välttäviä) kestäviä nopeita renkaita kevyenä (Open Corsa 290tpi oli todistetusti nopea ja mukava, mutta silti monelle liian painava eli olkoot se esimerkkinä nykytrendin mukaan ajokelvottoman raskaasta renkaasta), joista itse pidän ajo-ominaisuuksiltaankin enemmän kuin trendichileistä.. esim. Vredestein ja Maxxis sellaisia valmistavat, mutta ovat kovin epämuodikkaita Suomessa käytettynä... r1sp3ktiä niillä ei tipu.
    Opel Corsa todistetusti nopea ja mukava ? Ei kai sentään !?

Jatketaanpas tätä ketjua:
    Mulla on uudenkarheat Michelin pro3:set olleet talven parvekkeella ja nyt takarenkaassa on samanlaisia halkeamia kuin 1. viestin kuvassa. Uskaltaako sillä ajaa ollenkaan vai pitääkö vaihtaa samantien. Eli mikä on hajoamisennustus/-prosentti?

Pari lenkkiä olen nyt ajanut ja on kestänyt. Jännä kun eturenkaassa ei ole vastaavia. Talvella pyörä oli harjoitusvastuksessa kiinni osan aikaa ja n. 6 barin paineet renkaissa.

Pidä ne rospuuttoajan renkaina ja hommaa uudet tilalle..? Eiköhän ne nyt kestä kohtuudella ajaa, mutta tiedä sitten uskaltaisinko lähteä kovin pitkälle reissulle.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •