Sivu 1 / 7 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 182

Aihe: Schwalbe Ultremo ZX

Schwalbe Ultremo ZX

Ostin tässä keväällä uudet kumit ja vasta noin 50km ajettu.

Molemmissa etu- ja takarenkaissa on lähes koko renkaan ympäri molemmin puolin menevät halkeamat.

Rengaspaineet on noin 7 - 7.5 bar:n luokkaa, (suositus 6-10)

Näin tälläisenä huomiona.

Itsellä ei ole vielä hirveesti kokemusta maantierenkaista, mutta tämmöistä en ole vielä nähnyt renkaissa. Mistä nuo halkeamat saattaisivat johtua?
    Tarviiko niitä noteerata edes?

EDIT. Kuva poistettu
    Pompeli muokkasi tätä : 09.04.2013 at 00.21

Uskonpa, että huolissaan ei tarvitse olla. Useimmissa renkaissa on vannetta vasten yhtenäinen kudosnauha, joka on liimattu kiinni tai ommeltu.
    Tässä tapauksessa sen ja kyljen vulkanointi on rakoillut, mutta ei lävitse saakka. Jos kuitenkin ostit renkaat lähikaupasta niin voit käydä vaihtamassa.
    Jos et aja et voi ottaa!

Vihainen

Voihan kakkendaal ! Itselle tuli juuri samat gummet saksasta ja jos ne tolta näyttää ekan lenkin jälkeen ,niin takasin kauppiaalle lentävät välittömästi.

Näyttävät valmistetun indonesiassa,josko eivät kestäkkään pohjoisen otsonikadon voimakasta uv-säteilyä !?
    Cold Sweat!

Omat kumit muutaman lenkin perusteella ainakin ÄLYTTÖMÄN hyvät!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CC-Ryder Katso viesti
    Voihan kakkendaal ! Itselle tuli juuri samat gummet saksasta ja jos ne tolta näyttää ekan lenkin jälkeen ,niin takasin kauppiaalle lentävät välittömästi.

Näyttävät valmistetun indonesiassa,josko eivät kestäkkään pohjoisen otsonikadon voimakasta uv-säteilyä !?
    Kerroppa käykö Sinulla samoin.
    Jos et aja et voi ottaa!

Schawalben sivuilta löytyy tietoa noista renkaista:
    Suojaus osio,
    Puhkeaminen: 5 tähteä
    Puristusreitä: 2 tähteä
    Sivu: 2 tähteä

Liekö sitten noiden heikompien sivu ja puristusreikien suojauksien takia, että renkaisiin ilmestyy halkeamia tai reikiä.
    Toinen asia on että renkaat ovat melko kevyet, 195g, eli jossain materiaalia on säästetty, eli ohuemmissa sivuissa(?)

Mainittakoot vielä että renkaat tuntuvat huomattavasti elävämmiltä kuin aikasemmat maxxis detonaattorit.

Peukalo ylös

Väliaikaraporttia: 500km ajettu,eikä vastaavanlaisia vaurioita havaittavissa ,kuin Pompelin renkaissa.

Ajomukavuudeltaan nämä 23mm leveät Ultremo Zx:ät pesevät misukan pro race 3:set,joilla ajelin 2 edellistä kesää yhteensä n.7000km ilman rengasrikkoja(huom:2 paria renkaita).Zeta äksillä ei myöskään rengasrikkoja tähän mennessä.Pari kivensirua olivat imaisseet sisäänsä yhden märän lenkin jälkeen,mutta sama ilmiö on ollut havaittavissa kaikkien käyttämieni maantiegummien kanssa.
    Cold Sweat!

Jeps, muutaman satkun testauksen perusteella ihan oivat gumekset on ZX:ät; kevyet ja hyvin rullaavat... mutta eivät pärjää Evolle mukavuudessa joka sekin tosin kohentunut aikaisemmista Ultremoista, tähän vaikuttaa osaltaan se että ZX 23mm bruttoleveys on lähes 25mm.
    Hyvät nakit vähän painavammallekin kuskille koska sietävät painetta runsaasti. Jos pistosuojaus on luvatun tasoinen ja kulutuskestävyys kohdallaan niin tosi kova sana on avokumimarkkinoilla ZX.
    Hannes polkee - kunnes halkee.

Mulla myös n. 500 km ajettuna, eikä mitään vaurioita näkyvissä.
    Kerran olen ajanut lasin sirujen päältä.
    Rullaavuudeltaan todella hyvät verrattuna edellisiin Ultremo DD gummeihin.

Osaako kukaan vertailla ZX:n ajofiilistä Misukan Pro Race3:een tai Contin GP4000s:ään? Itse olen jo pitkään haaveillut avorenkaasta, jossa yhdistyisi Contin luotettavuus ja Miseliinin silkkinen tatsi tiehen. Voisiko se olla ZX...?

Kenelläkään muuten sitä All Red -mallia ZX:stä? Lookin rungossa olisi samaa punaa, mutta vähän arveluttaa, että menisikö tuollainen kauttaaltaan punainen rengas sen kanssa liian överiksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Osaako kukaan vertailla ZX:n ajofiilistä Misukan Pro Race3:een tai Contin GP4000s:ään? Itse olen jo pitkään haaveillut avorenkaasta, jossa yhdistyisi Contin luotettavuus ja Miseliinin silkkinen tatsi tiehen. Voisiko se olla ZX...?

Kenelläkään muuten sitä All Red -mallia ZX:stä? Lookin rungossa olisi samaa punaa, mutta vähän arveluttaa, että menisikö tuollainen kauttaaltaan punainen rengas sen kanssa liian överiksi.
    Hans pitää ProRace3 mukavuudeltaan samantasoisena kuin Vittorian Corsa Evo CX joka on parempi painavammalle kuskille koska se sietää suurempia paineita ajo-ominaisuuksien kärsimättä. Normi painoiselle (n.70kg) ProRace on laadukas ratkaisu. Contista ei ole kokemuksia 4donasen osalta.
    ZX liikkuu noiden välimaastossa ja jos paineet malttaa pitää 7½-8bar suuruisina niin rullaa erinomaisesti ja kulkee pehmeästi... tosin nykyiset kuttaperkka-raamit sietävät koviakin paineita mutta kyllä eron silti huomaa. ZX:n jos laittaa lateksi sisurit niin meno varmasti paranee ja saattaa kestää suurempiakin paineita esmes kisakäytössä.

On se ZX ihme rengas. Tuli sisäkumi "ehjästä" renkaasta kyljestä läpi. Ilmeisesti joku minimaalisen pieni reikä siinä kankaiden taitteessa. Huomasin onneksi sen paikallaan ollessa niin ei pamahtanut ajossa. Sisärengas hajosi heti, kun sitä alkoi tyhjentää.

Nyt on toinen rengas alla. Toivottavasti ensimmäinen oli vain maanantaikappale. Mukava tuo on ollut ajaa, mutta luottamus karisee pahasti, kun tulee tuollaisa random vikoja. Ajoa oli takana vain 400km ja en keksi, että se olisi osunut mihinkään mistä kylki ottaisi osumaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    ... ZX:n jos laittaa lateksi sisurit niin meno varmasti paranee ja saattaa kestää suurempiakin paineita esmes kisakäytössä.
    Laitoin Misukan veheriät lateksit ZX:n ja selvästi mukavammat oli ajaa kuin butyyli sisureilla. 8bar paineilla ajelin, tuntuisivat kestävän enemmänkin ajo-ominaisuuksien isommin kärsimättä.

Olen tässä miettinyt uuden renkaan valintaa kohta pääni puhki. Käytössä on siis ollut contin GP4000S. Tällä hetkellä arvon vielä Ultremo ZX:n ja GP4000S:n välillä. Jäädäkö vanhaan vai hommatakko vaihteluksi eri renkaat. ZX:ää saisi väreillä ja se on kevyempi sekä rullaa(???) paremmin, kuin GP4000S. Mites ajomukavuus? Contista on kuitenkin semmoinen fiilis, että se olisi hieman kestävämpi.. Onhan se testivoittajakin.. Oma ajotyylini on kohtalaisen karua, mutta esim. Ultremo DD:tä en kuitenkaan raaskisi alle laittaa.. Painoa mulla on n. 88 kiloa ja sisureina käytän ihan perus nakkeja.. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen..

Neljä tonnisesta Gontista ei ole kokemuksia mutta kävisin suosittelemaan waarizin kokoiselle kuskille rengasta jossa on ilmatilaa ja joka kestää paineita ajo-ominaisuuksien heikkenemättä. Misukka on mukava mutta parempi kevyelle kuskille, 23mm Open Corsa tai tämä ZX täyttäisivät em. ehdot, niiden bruttoleveys on 1-2mm nettoa leveämpi.
    Kuten mainitsin niin ZX on mukava lateksi sisureilla, jotka tietysti parantavat muidenkin renkaiden ajo-ominaisuuksia. Lateksi joustaa ja mukavuuden lisäksi se sietää pistoja butyyliä paremmin... ainakin teoriassa. Lateksin paikattavuus taitaa olla huono samaten niiden käyttö tulee kalliimmaksi kuin butyylin myös sen vuoksi että se paisuu eikä sitä helposti saa uuden päällikumin sisään.
    Kulutuskestävyys- ja mukavuusominaisuudet eivät mielestäni mahdu samaan renkaaseen, ensin on valittava kumpaa ominaisuutta lähtee hakemaan.
    Hans Opinion muokkasi tätä : 18.06.2011 at 10.05

http://www.bikeradar.com/road/gear/c...-tyre-11-44878
    Cycling Plus lehden testivoittaja oli Schwalbe Ultremo ZX HD

Lainaus Alkujaan tämän lähetti waariz Katso viesti
    Olen tässä miettinyt uuden renkaan valintaa kohta pääni puhki. Käytössä on siis ollut contin GP4000S. Tällä hetkellä arvon vielä Ultremo ZX:n ja GP4000S:n välillä. Jäädäkö vanhaan vai hommatakko vaihteluksi eri renkaat. ZX:ää saisi väreillä ja se on kevyempi sekä rullaa(???) paremmin, kuin GP4000S. Mites ajomukavuus? Contista on kuitenkin semmoinen fiilis, että se olisi hieman kestävämpi.. Onhan se testivoittajakin.. Oma ajotyylini on kohtalaisen karua, mutta esim. Ultremo DD:tä en kuitenkaan raaskisi alle laittaa.. Painoa mulla on n. 88 kiloa ja sisureina käytän ihan perus nakkeja.. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen..
    Noista kahdesta ottaisin Ultremon.Viime kesän ajoin gp 4000:silla ja oli samoilla kiekoilla ja sisureilla selvästi epämukavammat ja kovemmat.Rengasrikkoja tuli 3 kesässä,mikä varmaan on kiinni tuurista enemmän kuin renkaasta.
    Nyt ollut tämän kevään zx ja kerran on rengas mennyt kiveen ajaessa.Olen ajanut soratiellä muutaman km työmatkalla ja hyvin on kestänyt.
    Rullaa tosi hyvin ja on mukava kunnon paineillakin ja ei ole kulunut kantikkaaksi kuten gp 4000 ja on myös helppo vaihtaa rengas,jos tulee haaveri.
    Seuraavat renkaat on saman merkkiset minulla.

Pyöräytin juuri ZX HD:t kiekoille. Huomenna testilenkki. Mitattu paino noilla 23mm leveillä oli 187g.

Vanhat kumit Pro race 2:t 25mm leveinä (mitattu 27mm ) painoi sen 260g.

Melkonen painoero ja ennenkaikkea leveysero.
    Viikonlopun lenkit sitten näyttää menikö mukavuudessa metsään ja pahasti.

Lateksisisurit oli Misukoissakin käytössä.

Olen tässä miettinyt uuden renkaan valintaa kohta pääni puhki. Käytössä on siis ollut contin GP4000S. Tällä hetkellä arvon vielä Ultremo ZX:n ja GP4000S:n välillä. Jäädäkö vanhaan vai hommatakko vaihteluksi eri renkaat.
    Sama tilanne minulla. Ajan kolmatta vuotta GP4000ässillä ja ollut niihin erittäin, erittäin tyytyväinen. Renkailla on kuitenkin kohtalaisen suuri vaikutus ajotuntumaan, joten totta kai sitä kiinnostaisi kokeilla jotain uuttakin. ZX:ssä ei oikeastaan epäilytä muu kuin kestävyys. Contit ovat opettaneet aika mukavuudenhaluiseksi, kunhan niitä ei aja ihan kankaille, niin rengasrikkoja sattuu niiden kanssa tuskin koskaan.

"Riskillä" menin ja tilasin Ultremo ZX:t. Saas nähdä miten pärjäillään. Veikkauksena on, että hieman varovaisemmin saa ajaa, kuin conteilla? Paljon vaikutti myös se, että niitä sai mustavalkoisena. Niin ja pitäähän sitä kerätä kokemusta erilaisista renkaista. Eka maantiepyörä alla ja contit olivat ekat renkaat..

Rengasmerkkiä kannattaa vaihtaa silloin tällöin sillä kehitystä tapahtuu varsinkin painorintamalla mutta myös mukavuuteen vaikuttavan kumiseoksen suhteen... kulutuskestävyys korreloi huonosti edellämainittuihin mutta ZX vaikuttaa aika lupaavalta senkin suhteen.

Nufan>
    Minä mittasin uuden 23millisen ZX:n leveydeksi 24,5mm ja jos levenee ikääntyessään niin 1-2mm olisi leveysero Misukkaan. Varsinkin painavammalle kuskille renkaan leveydellä (ilmatilalla) on merkitystä.

Mulla oli toi ZX mitattuna 23.2mm. Töytyy mittailla ajankuluessa paljon toi sitten levenee.

Misukka keräs kaikki hiekanhyvät ja niitä sai sitten jokalenkin jälkeen putsailla.
    Ja aina silloin tällöin meni joku läpi. 2000km ajon aikana 3 rengasrikkoa.

"Riskillä" menin ja tilasin Ultremo ZX:t. Saas nähdä miten pärjäillään. Veikkauksena on, että hieman varovaisemmin saa ajaa, kuin conteilla? Paljon vaikutti myös se, että niitä sai mustavalkoisena. Niin ja pitäähän sitä kerätä kokemusta erilaisista renkaista. Eka maantiepyörä alla ja contit olivat ekat renkaat..
    Mä oon nyt n. 200 km ajellut ZX:llä ja kestävältä renkaalta tuntuu. Hiekoilla oon käynyt ja hyppelehtinyt kanttikivien yli eikä rengas ole moksiskaan. Edellinen maantierengas luovutti n. 1400 kilsan jälkeen totaalisesti, tuli kunnon viilto ja se oli sitten siinä.
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Itsellä on 25mm zx nyt käytössä, ero on huikea pyörän alkuperäisiin 23mm bontragereihin verrattuna

25mm siksi, ettei näillä teillä ole mitään järkeä käyttää kapeampaa.

Muutaman kerran on jo ihan ampunut takarenkaasta sivuun isompi kivi, mutta ilmat on pysyny, eikä silmällä näe renkaassa vikaa. Voisi ehkä enemmän katsella mistä ajelee.

Nyt vaan on jäänyt kaivelemaan lateksisisurit, nuukuudessa en niitä viitsinyt laittaa. Sisurit kuitenki vaihdoin kevyempiin, mutta olisiko ne lateksit sittenkin.. halvemmaksi olisi taas tieten tullut kun oisi vain sen muutaman euron laittanut lisää.

Näyttäisi valmistajan tietojen mukaan olevan lateksi 23mm renkaille, ongelmia tuskin tulee jos laittaa 25mm sisään?

Ahaa. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen alkuperäisiin Bontragerin Race X Lite AC renkaisiin. Jopa niin tyytyväinen, että ajattelin viikonloppuna ostaa samanlaiset varastoon. Mutta jos ZX on oikeasti noin hyvä, niin täytynee kokeilla niitä seuraavaksi. Bontragereilla on vasta vajaa 1000km takana, mutta eiköhän ne kesäloman aikana täydy vaihtaa uusiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juskola Katso viesti
    Ahaa. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen alkuperäisiin Bontragerin Race X Lite AC renkaisiin. Jopa niin tyytyväinen, että ajattelin viikonloppuna ostaa samanlaiset varastoon. Mutta jos ZX on oikeasti noin hyvä, niin täytynee kokeilla niitä seuraavaksi. Bontragereilla on vasta vajaa 1000km takana, mutta eiköhän ne kesäloman aikana täydy vaihtaa uusiin.
    Omat ainakin olivat melkoiset täryjyrät, mutta tässä puoltaa myös vaihto 23mm -> 25mm. Vauhti tuntui tyssäävän asfaltin epätasaisuuteen.

En muista mitä mallia minun bontragerit olivat, voihan olla että omasi ovat astetta paremmat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti reboad Katso viesti
    Näyttäisi valmistajan tietojen mukaan olevan lateksi 23mm renkaille, ongelmia tuskin tulee jos laittaa 25mm sisään?
    Nou problemas, mitä pienempää lateksia laittaa sitä vähemmän tulee "asennusvahinkoja".

Mitä mauseri kertoo ajopaineisiin pumpatun 25millisen ZX:n bruttoleveydeksi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Nou problemas, mitä pienempää lateksia laittaa sitä vähemmän tulee "asennusvahinkoja".

Mitä mauseri kertoo ajopaineisiin pumpatun 25millisen ZX:n bruttoleveydeksi?
    Tota noin, 23.6mm eteen, 23.7mm taakse.. piti jo katsella kylkeä ja kyllä siellä lukee 25mm. Nämähän on pienemmät luvut kuin muilla 23mm versiolle.

Kuitenkin vanhojen 23mm bontragerien jälkeen putkelta katsoessa ei voinut kuin tokaista "onpa ne leveät". Johtuisikohan vanteista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti reboad Katso viesti
    Omat ainakin olivat melkoiset täryjyrät, mutta tässä puoltaa myös vaihto 23mm -> 25mm. Vauhti tuntui tyssäävän asfaltin epätasaisuuteen.

En muista mitä mallia minun bontragerit olivat, voihan olla että omasi ovat astetta paremmat.
    Noita näyttääkin olevan vaikka kuinka paljon. Race X Litejäkin on seitsemän eri versiota Bontragerin sivujen perusteella. Tuskin edes oli ostamassa samoja kuin mitkä nyt on alla. Täytyy kokeilla ZXiä, jos kerran Misukat eivät oikein sovi 90 kg kuskille.

Mulla noin 1500 km takana ja yksi rengasrikko,kun ajoin letkassa terävään kiveen.Ehdin ajattelemaan että,ihme ettei mennyt rengas,kun alkoi paine lähtemään.Oli kova isku,mutta päällisrenkaaseen ei tullut mitään.Olen ajanut hiekkateillä"pakosta" ja hyvin on kestänyt.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •