GiantLostInLaplandAjopyoraElectrobikeCanyon
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 58

Aihe: Kompakti juomareppu mtb käyttöön

Kompakti juomareppu mtb käyttöön

no niin, seuraavana olisi hankintalistalla otsikon mukainen reppu. Haussa siis n. 2 litran rakolla oleva mahdollisimman kompakti juomareppu metsärymistely tyyppiseen käyttöön. Juomapuolen lisäksi mukaan pitäisi mahtua vain pikkupumppu, puhelin, varagumi, työkalulinkkari, rengasrauta, pari leipää tai muuta pikkuevästä.

Malleja joita olen tähän mennessä tutkaillut mm:

CamelBak Classic 2: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=57089

CamelBak Octane XCT: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=57124

Osprey Viper 4: http://www.evanscycles.com/products/...7?query=ospray

Osprey Raptor 6: http://www.evanscycles.com/products/...5?query=ospray

Olisko siis näistä kokemuksia tai muita suosituksia?

Kiittää hän jo etukäteen!

PS. Pari muuta yleistä reppuketjua löysin "söörzillä", mutta en ihan suoraan mitään tähän sopivaa.
    miq muokkasi tätä : 29.04.2011 at 13.19 Syy: muutettu Viperin numero oikeaksi 2->4

Jaa ei ne ton kalliimpia olleetkaan. Itseä kiinnostaisi kanssa, toi Classic ja Viper näytti ihan hyviltä.

CRC väittää tuolla Classic 2:lle ettei mahtuisi mitään kamaa mukaan. Itse ottaisin juuri tuon minipumpun + varasisurin + työkalut + eväät tuonne mukaan.
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

mutanaama Guest
    Vastaus on camelback lobo.

Loboon menee kolme litraa nestettä. Eihän sitä tietenkään kukaan täydeksi asti pakota täyttämään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Komps. Mulla on MULEn lisäksi tuollainen pikkulenkeille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Loboon menee kolme litraa nestettä. Eihän sitä tietenkään kukaan täydeksi asti pakota täyttämään.
    Outoa, mun Lobon nestepussi on 1,5l.

Kaikki varmaan hyviä. Itsellä käytössä Camelbackin MULE ja Ospreyn Raptori (iso).

Ospreytä suosittelisin koska juomasäiliö kätevämpi käyttää.
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

Kuinkahan pieni tuo Ospreyn Viper 2 kun minulla testissä oleva Viper 10 on jo aika minimikoko normaalille päivävarustukselle eli välttämättömimmät työkalut, ensiapunyytti, tilaa takille + parille patukalle?

Saisi siinä repussa olla noin 10 litraa tilaa tarvittaessa kunhan on kevyt, kompakti ja selässä istuva paketti.

Juuri näin. Täydellinen, jos ei tarvitse kantaa ohuttaa kuoritakkia enempää vaihtovaatetta tai muutamaa energiapatukkaa/banaania enempää evästä.

Menee just pari sisuria, työkalut, arvoesineet ja vähän pikkupurtavaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Vanhempia loboja sai 2 litraisinakin. Saattais saada vielä jostain, jos tuo liian iso rakko häiritsee
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

[QUOTE=marco1;1600619]Kuinkahan pieni tuo Ospreyn Viper 2 QUOTE]

Mulla livahti väärä numero tuohon avaukseen oikea siis Viper 4 ei 2. Editoitu oikein nyt tuonne alkuun.

Mulla on tommonen classic 2 litran pussilla, viimevuoden mallia tosin.. ja mukana kulkee myös pikkupumppu, paikkarasia, rengasraudat ja monitoimityökalu... enempää sinne ei oikein mukaan mahdu mikäli ei hyödynnä verkkoa jotenkin.. nyt ku renkaat on litkulla, niin puhelin menee paikkarasian tilalle kivasti

Tilasin viikko sitten Evansilta Osprey Viper 4:n, tullee varmaan alkuviikosta. Lataan sen täyteen vettä ja tavaraa ja otan kuvan.

Voin suositella Ospreyn juomareppua, esmes Raptor sarjaa(itsellä raptor 14). Sopii selkään ja remelit on toteutettu järkevästi. Juomarakko mielestäni selkeesti parempi kuin Camelbakin vastaava, pysyy "litteänä" vaikka laittaa täyteen asti, joten repussa olevaan muuhun roinaan pääsee käsiksi hyvin myös juomapussin ollessa täynnä...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Itse tilasin tuollaisen, voin mainostaa sitten kun pääsee testailemaan.

Itteltä löytyy Camelback Rogue, riittää omaan käyttöön vallan mainiosti.

Edullisen juomarepun saa myös varustelekasta. 2l vettä ja pientä sälää mahtuu hyvin. Tohon hintaan varsin hyvä vaihtoehto.
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

Täällä alennuksia: http://www.merlincycles.co.uk/Cleara...+Sale/list.htm

Tilasin kuitenkin nyt tuon mulen, 51€ toimituksineen tuo 2010 malli. 2011 vietiin käsistä tilausta tehdessäni Tuolta löytyy myös noita pienempiä, esim Classic 3l 41,50€ toimitettuna. Kannattaa rekisteröityä jäseneksi ja tuohon ilmaiseen VIP-klubiin, saa -10%

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jni Katso viesti
    Mulla on tommonen classic 2 litran pussilla, viimevuoden mallia tosin.. ja mukana kulkee myös pikkupumppu, paikkarasia, rengasraudat ja monitoimityökalu... enempää sinne ei oikein mukaan mahdu mikäli ei hyödynnä verkkoa jotenkin.. nyt ku renkaat on litkulla, niin puhelin menee paikkarasian tilalle kivasti
    Mulla on 3 litran classic. Ja mukana noiden lisäksi kännykkä, avaimet, adrenaliinikynä ja sisuri.

Pumppu ja sisuri on samalla osastolla kuin juomarakko, mahtuu hyvin.

Mietin vähän että avaisi taskun tuonne vuorten väliin ja laittaisi vetskarin.

Saisi tarvittaessa jonkun ohuen takin mukaan.

On tämä paljon parempi kuin entinen camelbakin mayhem, vaikka siinä tilaa olikin enemmän.

Mulla Osprey Talon 5.5 (http://www.telemark-pyrenees.com/en/...m-p-46617.html) joka itse asiassa on M-kokoisena vain neljälitrainen.

Halusin nimenomaan kompaktin vehkeen.

Rakon joutuu tohon hommaamaan, Source (http://operator.fi/index.php?target=...roduct_id=2543) on ollut loistava.

Mukaan mahtuu nesteen lisäksi evästä, arvotavarat, pumppu sekä huoltovehkeet sisureineen.

Mulla on Osprey Raptor, ehkä 10 jos oikein muistan. Tossahan ei ole hirveästi väliä minkä koon otat koska remmit kiristävät isommatkin kasaan niin ettei loppujen lopuksi ole isoa eroa. Ei nyt niin paljoa kokemusta kilpailevista tuotteista ole, edellinen reppu oli joku aivan onneton. Kokeilin kuitenkin muutaman löytämäni repun (Dakine, vanhempia Mule malleja) kaupoissa lähinnä istuvuuden kannalta ennen ostopäätöstä.

Kuitenkin tämä on palvellut paremmin kuin hyvin. Olen aika pitkä ja Osprey on käsittääkseni ainut joka valmistaa erikseen reppuja pitkille ja lyhyille. Heidän pitkä onkin selkeästi omaan (190cm) selkääni parhaiten istuva. Magneetilla rinnan kiristysremmiin kiinnittyvä juomaletku on tosi mukava yksityiskohta, ja juomapussikin tuntuu hyvin toimivalta. Ylätaskuun menee puhelin ja pieni kamera, ja se on suojattu jonkun verran mahdollisilta iskuilta. Sivussa erillinen tasku jossa on yläosassa klipsu avaimille.

Jos jotain kritiikkiä pitää sanoa, niin alempi vatsan yli menevä kiristys-remmi on suunniteltu mua lihavammalle (tosin mua laihempia ei taida löytyä Afrikan pohjoispuolelta), ja suuren sisäosan työkalutaskut ovat vähän syviä multityökalulle yms pienille (katoavat pohjalle).

Täältä löytyy tämmönen Ogion juomareppu. Itellä hyvin toiminu, noi useimmat reput tuntuu olevan vähän pieniä ja tohon mahtuu vähän enemmän kamaa mukaan, vaikkei nyt ihan oikeelle repulle vedäkään vertoja.
    Plus näyttää kivalta ja Ogiolla on pitkät takuut (tais olla lifetime)!

M.U.L.E- Siihen mahtuu paljon keskiolutta veden lisäks.
    Ja pyöräillessä (maasto) juodaan pari olutta . Period.....
    - Fear is a mindkiller -

Sourcelta tulee kans aika hyvää kamaa. Itsellä on ihan perus vesireppu, mutta linkissä on pienellä säilytystilalla oleva malli. Eihän se oo nätti, ja hintakin on päätähuimaava, mutta kestävä on ja toimiva. Lisäksi kestää selässä kovassakin menossa.

http://www.operator.fi/index.php?tar...roduct_id=2021

Minulla on Hydrapakin pikkureppu (vastaava vanhempi malli). Isomman repun virkaa hoitaa 30 euron Retki-reppu varustettuna em. pikkurepusta lainatulla rakolla.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Minulla käytössä dakinen drafter. 3 litraa juomista mukana sekä 10 litraa tilaa tuulitakille, eväille, pumpuille ja työkaluille. Pystyy helposti hieman pidemmänkin maastolenkin heittämään muta silti koko on vielä kompaktin pieni.
    Respect is not given, it is taken.

Täältäkin ääni Lobolle.
    Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    Tilasin viikko sitten Evansilta Osprey Viper 4:n, tullee varmaan alkuviikosta.
    Tyhjä reppu ja kamat:

Kamat pakattuna + pari litraa vettä:

Pari patukkaa vielä mahtuisi muttei juuri muuta. Yleisesti laadukkaan oloinen ja sopii selkään.

Camelbakin LOBO on itsellä käytössä ja siihen on toistaiseksi mahtunut kaikki tarpeellinen juomineen, mutta eihän nuo kaksisia meikäläisen jotokset olekaan.

JTG Guest
    MULE on hyvä, Mutta painaa tyhjänäkin kilon. Onko merkitystä? Kyllä, mukavuus kärsii siinä vaiheessa kun reppu alkaa painaa viidettä kiloa. (Juosten ylimääräinen kilo tuntuu jo pahalta jo kolmannesta kilosta alkaen)

Nyt sain Mulen haettua, ei tuokaan kyllä mikään kovin suuri ole

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •