BikeshopContinentalImatraHusqvarnaGiantRide
Sivu 15 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 1167

Aihe: Melonta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Sormet paleltuu neopreenisormikkaissa, ei kellään olis hyviä vinkkejä probleemaan?
    Paksummat neopreenihanskat? Tai sitten jotkut rukkastyyppiset, joiden sisään mahtuu erilliset sormikkaat.

Siltä varalta, että tulee tehtyä tahaton puolikaseskimokäännös näin keväällä, voisi joku kevyt kuivapuku olla hyvä olemassa. Itse käytän kylmien vesien aikaan Ursuitin ns. aluspukua. Se on ohuesta matskusta tehty kuivapuku, joka tulee (löysien) normikuteiden alle. Maksaa jonkin verran, mutta voi pelastaa hengen. Sitä voi käyttää myös vaikka retkiluistelussa ohuilla jäillä.

läskimooses Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Viimeinkin sain sen mitä olen jo kerran yrittänyt. Nimittän Hossan Ölökyn Ähkäsyn vesiltä katsottuna.
    https://picasaweb.google.com/1080371...OTt63Vx_ryvgE#
    Se olikin sitten viime hetkellä, nyt kansallismaisema on raiskattu riippusillalla. Hauskinta tässä sillassa on se, että se ei yhdistä mitään reittejä tai ole muutenkaan välttämätön. Tehty vain lyhentämään Ölkyn Ähkäisyn reittiä. Ja sitten ei ole muka pitkoksiin Metsähallituksella varaa ja fillarillakaan ei saa ajella, kun luonto tuhoutuu. Ihme touhua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Paksummat neopreenihanskat? Tai sitten jotkut rukkastyyppiset, joiden sisään mahtuu erilliset sormikkaat.
    Sukelluspuolen kamppeita voisi kokeilla. Ehkä vähän kömpelöt kuivilla kun paine ei paina iholle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Sukelluspuolen kamppeita voisi kokeilla. Ehkä vähän kömpelöt kuivilla kun paine ei paina iholle?
    Thnx, siinähän oiva idea. Pitääpäs käydä testailemassa. Mulla on 11 koon handu ja noi ursuitin mukana tulleet kintaat tahtoo olla aika tiukat.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti

Siltä varalta, että tulee tehtyä tahaton puolikaseskimokäännös näin keväällä, voisi joku kevyt kuivapuku olla hyvä olemassa. Itse käytän kylmien vesien aikaan Ursuitin ns. aluspukua. Se on ohuesta matskusta tehty kuivapuku, joka tulee (löysien) normikuteiden alle. Maksaa jonkin verran, mutta voi pelastaa hengen. Sitä voi käyttää myös vaikka retkiluistelussa ohuilla jäillä.
    Juu kiitoksia vinkistä, kyllä mulla on kuivapuku hengenpelastajana ja liivitkin tietty. Mutta kai se paras henkivakuutus olis kokemus ja hallittu eskimo. No mutta kaikki aikanaan.

Melontaan on olemassa ns. melarukkasia. http://www.pikkulahdenpalvelut.fi/tu...html?id=61/147

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Melontaan on olemassa ns. melarukkasia. http://www.pikkulahdenpalvelut.fi/tu...html?id=61/147
    Kyllä tuommoiset melarukkaset ovat ihan parhaat, ellei nyt satu olemaan todella herkästi palelevat kädet. Pidän itse siitä, että melasta saa pitää kiinni paljaalla kädellä.

Paksut nopreenihanskat ei kyllä ole juuri ohkaisia paremmat, koska haittaavat verenkiertoa enemmän ja sormille tulee kylmä joka tapauksessa. Ääni myös melontatuulensuojille ja niiden alla voi käyttää ohutta neoreenia kylmällä. Esim Hiko Racet toimii hyvin ohkasten nopreenihanskojen kanssa.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Täällä kanssa nyybie näissä hommissa, eka kajakki hommattu joku sateenkaarikansan hyväksymä paatti se on. Kaupassa tuli mukana bw:n noname aukkopeite, ei liiemmin hengitä muttei näin viileillä keleillä tarvitsekaan. Melontatekniikkaan haparoiva tutustuminen aloitettu, eskimokäännöstä kokeilen kesällä ja mielellään avustettuna ekaks.
    Kivaa hommaa on, pitkään oli haaveena ja nyt totta.
    Sormet paleltuu neopreenisormikkaissa, ei kellään olis hyviä vinkkejä probleemaan?

Muutamia kuvia ja jutuntynkää:
    http://partasuti.blogspot.fi/2017/04...teily.html?m=1
    Heh. Kovasti on samanlaista intoa kuin meikäläisellä viime kevännä. Jäiden sekaan piti päästä saikkaamaan, ja missä ei sulaa, tai liian jyrkkä ylämäki niin eikun prkl pulkka liinan päässä pitkin jokivarren ryöneikköjä kahlaamaan.

https://goo.gl/photos/MBC8GE1U7cmtQTzKA
    Jos satut kesällä tänne tekopalkisillesi eksymään, niin otahhan Kajootti völjyyn. Tiilikka on tuossa kivenheiton päässä, mutta nyt metri jäätä ja toinen lunta.
    Tällä menolla ei kyllä melota huhtikuun 30 päivä, kuten viimekevännä
    Jossain alkupään kuvassa näkyy mainittu melontaräpylä. Itte käytin kevään viileillä vesillä ohutta kokopitkää pyöräilyhanskaa tuon rukkasen sisällä.

Vähän fiilistelyä viime kaudelta..

*Melontatekniikkaan haparoiva tutustuminen aloitettu, eskimokäännöstä kokeilen kesällä ja mielellään avustettuna ekaks.
    *
    Kannattaa keskittyä tuentoihin ainakin alkuvaiheessa .. eskimo tulee sit jos on tullakseen

Mökillä on ollu kylmemmällä ihan ulkoiluhanskat/rukkaset, merellä joskus "bar mitts" tyyliset melontahanskat

läskimooses Guest
    Millä tyylillä te noita eskimoita teette? Eilen meni ensimmäiset halliharjoituksissa (totaalisena aloittelijana on kyllä ollut mukava harjoitella poistumiset sun muut hallissa), meitä opetettiin nojaamaan taaksepäin pintaan tullessa, mutta täsä videossa näyttää olevan erilainen tekniikka käytössä: http://bonnier-publications-danmark.23video.com/ccrulkajakwmv

Oma suosikki eskimo videoista
    https://youtu.be/LiNi-FKvvgA

Menee melko rennosti..

Sent from my A0001 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti läskimooses Katso viesti
    Millä tyylillä te noita eskimoita teette? Eilen meni ensimmäiset halliharjoituksissa (totaalisena aloittelijana on kyllä ollut mukava harjoitella poistumiset sun muut hallissa), meitä opetettiin nojaamaan taaksepäin pintaan tullessa, mutta täsä videossa näyttää olevan erilainen tekniikka käytössä: http://bonnier-publications-danmark..../ccrulkajakwmv
    Peruseskimohan tehdään juuri noin kuin mainitset, tuossa videossa veto lähteekin takaa ja ylösnousussa vartalo nojautuu eteen.

Eskimopyörähdyksiä taitaa olla kymmeniä erilaisia eli tehdään tilanteen vaatimalla tavalla. Tai se tekee joka osaa.

Tuolta vai klikkailemaan ja opettelemaan: http://qajaqrolls.com/rolls

Lainaus Alkujaan tämän lähetti läskimooses Katso viesti
    Se olikin sitten viime hetkellä, nyt kansallismaisema on raiskattu riippusillalla. Hauskinta tässä sillassa on se, että se ei yhdistä mitään reittejä tai ole muutenkaan välttämätön. Tehty vain lyhentämään Ölkyn Ähkäisyn reittiä. Ja sitten ei ole muka pitkoksiin Metsähallituksella varaa ja fillarillakaan ei saa ajella, kun luonto tuhoutuu. Ihme touhua.
    Hattua sulle kyllä voi kerran nostaa tässä yhden ja saman asian jankkaamisessa. No ehkä toisen kerran tuon lappu silmillä näkökulman toistosta.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

läskimooses Guest
    Mielestäni olen jankannut useampaakin asiaa. Sinä käyt minun ilmaisimiin mielipiteisiini kiinni arvostellen vain minua henkilönä tuomatta mitään sisältöä itse asiaan, se on mielestäni aika perseestä. Millähän silmällä se sun silmälappu mahtaa olla?

Nyt muutaman asteen melontakeleillä on hyvin pärjännyt pelkillä Hikon muffleilla:

Tuli myös mieleen että neopreeneja on myös rukkasmalleja mutta niissä on ainakin hankalaa käteen vetäminen. Jos sitä ei useampaa kertaan joudu tekemään lenkin aikana niin ehkä pärjää niilläkin.

Nyt on viimeiset pari lenkkiä jo menneet ilman taukoja 16 ja 17km, joten kunto kehittyy nopiaan myös tällä rintamalla näin keväällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Nyt muutaman asteen melontakeleillä on hyvin pärjännyt pelkillä Hikon muffleilla:

Tuli myös mieleen että neopreeneja on myös rukkasmalleja mutta niissä on ainakin hankalaa käteen vetäminen. Jos sitä ei useampaa kertaan joudu tekemään lenkin aikana niin ehkä pärjää niilläkin.
    Kuvan esittämillä hanskoilla pärjää oikein hyvin koleassakin säässä, eikä tuulikaan pääse jäähdyttämään käsiä. Näppärästi saa käden vapaaksi, jos tulee tarve vaikkapa valokuvaamiseen.

Tuohon kuvan alla olevaan tekstiin en vastaa mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti

Nyt on viimeiset pari lenkkiä jo menneet ilman taukoja 16 ja 17km, joten kunto kehittyy nopiaan myös tällä rintamalla näin keväällä.
    Yes thnx, mä tumputin tänä aamuna ihan paljain kätösin mutta vähän koleeta hommaa ja meni fiilikset
    Muttajuu, tommoset muflonitumput se on hankittava, ei muuten tuu mittää.
    Minä en pääse ku 5km kerrallaan, ei jaksa ympyrää kiertää ku on niin pieni järvi. Pitänee käydä jossain muualla välillä.

Itse, meloskelen Epicillä Turun saaristossa ja neopreeni ei ainakaan omissa käsissä pidä kylmää poissa - ei kuivana eikä märkänä. Käytössä on ollut Ursukin hanskat. Nykyään käytössä on sukeltajien kuivahanskat joiden alla ohut villahanska ja nyt pysyy kädet kuivana ja lämpimänä. Käteen vetäminen on kyllä kovaa hommaa, koska "mansetti on erittäin tiukka", mutta vielä on onnistunut ihan omin voimin vetämään hanskan kuivapuvun mansetin päälle. Aina se kuitenkin palkitsee hyvällä mielellä kun on onnistunut vetämään kunnolla käteen - hanskan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bionic Katso viesti
    Aina se kuitenkin palkitsee hyvällä mielellä kun on onnistunut vetämään kunnolla käteen
    Minä vähä pilkkoa sinu viesti, minä saada siitä oikke huva nauru. Ala tykkä paha olleska, tämä olla vain mun oma huumori junou. Mina allekirjoitta sinu sanasi yksi yhte, mielumi oma käsi vetä kuin kirsi salo hömppäkurssi käydä. Ihmine voida olla oma itse muttei tarvi olla idiotti.
    Mina tykkä sun viesti, minä mennä hanskakauppa heti ku saada tarpeeks raha. Sulle oikke huva mela.

Jaska

Voi voi, just yks väärti postasi kuvan kun Rovaniemellä Vikakönkäässä on vettä. Ei tuolla puljatessa käsiä palellut. Sen verta virtaa ja pelkoa. Vatut ,olen täällä ja kalusto miinus yksi koskikanki on hölmöyksissään myyty.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Vedin käteen sormikkaan ja toiseen lobsterin ja kävin heiluttaa melaa lyhyellä pyrähdyksellä.. ei ole viikkoakaan kun olin vielä luistelemassa

Eilen tuli vielä surffattua siellä etelässä priima-aallokossa ja tänään kolasin täällä pohjoisempana väylää että pääsi mökin pihaan autolla. En ottanut kajakkia edes mukaan. Näin ne olosuhteet muuttuu muutaman sadan kilsan välillä.

No nämä luistelut ja melonnat tapahtuivat samalla leveyspiirillä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Voi voi, just yks väärti postasi kuvan kun Rovaniemellä Vikakönkäässä on vettä. Ei tuolla puljatessa käsiä palellut. Sen verta virtaa ja pelkoa. Vatut ,olen täällä ja kalusto miinus yksi koskikanki on hölmöyksissään myyty.
    Kohtalaisen vaatimaton on Vikaköngäs vielä, mistäpä sitä vettä tulisi näillä lämpötiloilla. Kyllähän tuon alas kolistelisi, mutta rantautuminen on tällä hetkellä aika hankalaa.

Kääk, mistähän se kuva oli??? Jostain sieltä alempaa tai sitten kaveri huijasi. Tuo metrinen kinos jokitörmällä on toki asiaan kuuluva. Toki Vikaköngäs ei ny oikein hyvältä näytä. Viikko pari?

Kääk, mistähän se kuva oli??? Jostain sieltä alempaa tai sitten kaveri huijasi. Tuo metrinen kinos jokitörmällä on toki asiaan kuuluva. Toki Vikaköngäs ei ny oikein hyvältä näytä. Viikko pari?
    Tällä viikolla on ollut muutama lämmin päivä, joten tuo könkään maisema näyttää varmaankin hieman keväisemmältä. Huomisesta alkaen palataan enempi talvisiin olosuhteisiin, joten tulvatilanteeseen päästään ehkä joskus loppukuusta.

Vieläkö Vaattunkikönkäälle pääsee? Siinä isommalla vedellä ennen siltaa joskus ollut hauskaa... Mettävaltion kartano lienee pieni riesa.

Vieläkö Vaattunkikönkäälle pääsee? Siinä isommalla vedellä ennen siltaa joskus ollut hauskaa... Mettävaltion kartano lienee pieni riesa.
    Vaattunkiin pääsee oikein hyvin ja taitaa nykyään päästä pois myös vesiltä. Vesille mennessä kartanon voi ohittaa kävelyreittiä pitkin ja metsän läpi pääsee könkään niskalle. Aiemmin rantautuminen ja kaluston kuljetus piti suorittaa kartanon alueen läpi, mutta nyt tuonne könkään alapuolelle on tehty kiertotie, jota käsittääkseni käyttävät myös kumilauttasafarit kaluston noutamiseen. Kämppäkartano ei ole enää Mettävaltion hallinnassa, vaan se ja nimi Villi Pohjola kuuluu nykyään Villi Pohjola/Lomarengas-yritykselle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •