Sivu 1 / 4 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 115

Aihe: Ammattilaispyöräilyn seuraaminen ravintolassa

Ammattilaispyöräilyn seuraaminen ravintolassa

Eurosport tarjoaa varsin kattavasti lähetyksiä ammattipyöräilystä. Häiriintyykö kilpailunautintosi, kun vaimo jaksaa muistuttaa tekemättömistä kotitöistä kerta toisensa jälkeen? Nyt on keksitty varma keino päästä tätäkin asiaa karkuun. Ei tarvitse kuin suunnata ravintolaan seuraamaan pyöräiykisoja lajihenkisten virkaveljien kanssa.

Viime kaudella sangen moni foorumilainen löysi tiensä Helsingin keskustan Sports Academyhin tölläämään Ranskan ympäriajon 17. etappia, joka päättyi Tourmalet'n huipulle. 1 ½ kuukautta myöhemmin Vueltan 20. etappia (Bola del Miundo) jännitettiin hieman pienemmällä porukalla.

Kauden 2011 toinen monumenttiklassikko on Ronde van Vlaanderen, joka on vuorossa sunnuntaina 3.4. Eurosportilla on pitkä 4,5-tuntinen suora lähetys Rondesta alkaen kello 13.30 ja päättyen n. klo 18.00. Katselurauhaa helpottaa se, että 3.4. ei pelata SM-liigan pudotuspelejä ja Bernien F1:set pysyvät varikolla. Tosin Englannin Valioliigaa näyttäisi tulevan sunnuntaina, mutta eiköhän Ronde-yleisölle löydy joku tv-nurkkaus.

Itse ajattelin raahautua Helsingin keskustan Sports Academyhin sunnuntaina Eurosportin lähetyksen startatessa. Tämä on vapaamuotoista toimintaa, joten mitään ilmoitusvelvollisuutta ei ole etukäteen, tuleeko paikanpäälle vai ei. Tietty jos jaksaa mainita tulostaan tähän ketjuun, pystyn todennäköisemmin välttämään Ronden tölläämisen yksin.

Helsingin Sports Academy sijaitsee osoittaeessa Kaivokatu 8, 00100 Helsinki (p. 010 76 64300) Rautatieasemaa vastapäätä.
    https://twitter.com/ammattipyoraily

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Jaaha, eivät tulleet pyäräilykamppeet ajoissa sunnuntailenkkeilyyn joten valun sitten tuonne sporttiakatemiaan.
    Hyvä! Sitten en joudu katsomaan yksin kilpailua sporttiakatemiassa! Meikäläisen tunnistaa Ranskan ympäriajon Polka Dot -hatusta (punavalkopilkullinen, kuva).

Olen noin 2041 km päässä, mutta henkisesti mukana ;-)
    Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leopejo Katso viesti
    Olen noin 2041 km päässä, mutta henkisesti mukana ;-)
    Viime vuonna olimme parin foorumistin kanssa katsomassa Espanjan ympäriajon 20. etappia (maalinousu Bola del Mundo), niin sporttiakatemiassa oli ehkä viisissäkymmenissä ollut italialainen herrasmies. Puhui ihan sujuvaa suomen kieltä ja väitti olleensa aikoinaan Italian mestari maantiellä. (tämän muistan varmasti)

Väitän tietäväni suht paljon pyöräilystä, mutta tämä kaveri laittoi sellaiset faktat pöytään, että olisin jäänyt syvällisemmässä keskustelussa hyvin nopeasti oppipojan rooliin. Mainitsi olevansa mm. Vincenzo Nilbalin isän hyvä ystävä ja vierailleen tämän kotona Sisiliassa. Siinä oli myös jotain muuta juttua, mutta nyt en ihan tarkkaan muista ja uskalla lähteä kirjoittamaan.

Eli joku italialainen 1980-luvun ammattilaistason pyöräilijä, jolla on vahvat siteet Suomeen (ainakin puhui suomea sujuvasti pienellä italiaanovivahteella).
    vetooo muokkasi tätä : 01.04.2011 at 21.17

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    Eli joku italialainen 1980-luvun ammattilaistason pyöräilijä, jolla on vahvat siteet Suomeen (ainakin puhui suomea sujuvasti pienellä italiaanovivahteella).
    Asiaa pitää tutkia!

Italian "mestareita" on joka sorttiin, ammattilaisista junnuihin, puoliammattilaisista harrastusjärjestöihin.

Jonkin verran tunnen (tunsin aikoinaan) PK-seudun italiaanoja, mutta pyöräilijää en muista. Ainoa italialainen kansainvälisen tason urheilija joka asuu tai asui Suomessa jonka tiedän, on entinen, 80- tai 90-luvun hiihtäjä. Hän ei ollut ihan De Zolt-, Albarello- tai Fauner-tasoa, mutta muistin nimen hiihto-TV-lähetyksistä.

Mainekkaampi on varmaan Jyväskylän Yliopiston ja Kuortaneen Urheiluopiston (?) professori Carmelo Bosco, jonka tutkimukset urheilutieteen alalta ovat tunnettuja koko maailmassa. Hänen tyttärensä edustivat (Manuela) tai edustavat (Carla) Suomea pikajuoksussa. Ja niin, vaimo on Harri Kirvesniemen sisko.

Nyt pääsen vasta lähtemään. Koko aamupäivä mennyt pakollisia etätöitä tehdessä. Noin tunnin kuluttua sporttiakatemiassa.

Onko ensi sunnuntaille samanlaisia suunnitelmia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OMT Katso viesti
    Onko ensi sunnuntaille samanlaisia suunnitelmia?
    Ainakin itse olen paikalla. Toivottavasti saadaan hieman isompi ryhmä paikalle. Meitä oli yhteensä kolme seuraamassa Rondea sporttiakatemiassa (siis sitä screeniä, jota itse tölläsin). Ei siinä mitään, meillä oli hyvä ja asiantunteva Ronde-porukka viime sunnuntaina, mutta ainahan sitä toivoisi hieman enemmän massaa.

Minulla ei ole juurikaan asiantuntemusta tai massaa, mutta olisi mukavaa tulla paikalle notkumaan ja kuuntelemaan viisaampien analyysejä.
    Satun vielä sopivasti tulemaan junalla asemalle lähetyksen aikoihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OMT Katso viesti
    Minulla ei ole juurikaan asiantuntemusta tai massaa, mutta olisi mukavaa tulla paikalle notkumaan ja kuuntelemaan viisaampien analyysejä.
    Satun vielä sopivasti tulemaan junalla asemalle lähetyksen aikoihin.
    Painotetaan vielä sen verran, kaikki lajista kiinnostuneet ovat enemmän kuin tervetulleita seuraamaan kisoja SA-juottolaan! Mikäs sen parempaa että avoimiin kysymyksiin saa vastauksia. Mitään ennakkovaatimuksia ei ole. Esimerkiksi minulla ei ole lainkaan omakohtaista taustaa lajin kilpailupuolelta. Lajitaustani ja "-tietouteni" on yhtä kuin tv ja netti.

Onko Helsingin Sport Academyhin raahautumassa väkeä sunnuntaina tölläämään Pariisi-Roubaix'ta? Bernien F1:set ajelee jo aamupäivällä, joten niistä ei ole harmia Pariisi-Roubaix'n näkökulmasta. Itse ajattelin täräyttää paikanpäälle jo Eurosportin lähetyksen alkuhetkillä eli kello 13.30 aikoihin.

Taas kerran mukana hengellisesti.

Ollaan hengessä mukana. Arenbergiin pitäisi kärjen saapua siinä 7:30 täkäläistä aikaa, mutta eiköhän toi meidän pieni herätyskello kampea ylös jo siinä seiskan aikoihin.
    6.7 WTF/kg

”World War III will be a guerrilla information war with no division between military and civilian participation” - Marshall McLuhan

Erinomainen päivä sairastua. Jää tämänpäiväinen sporttiakatemia-reissu väliin kuumeen takia.

Kiitokset sille jannulle, joka tuli ehdottamaan henkilökunnalle, että pyöräilyä voisi katsoa curling-huoneessa. Muuten olisi joutunut katsomaan kisaa ilman selostusta.
    Salibandy on ilmeisesti pyöräilyä tärkeämpi laji.

Sorry OMT, etten päässyt paikalle. Meni oikeestaan koko kisa ohi, kun kuume ja kaikki helvetin taudin iskenyt päälle. Otetaan uusi yritys seuraavalla kerralla.

Ensi kerralla sitten isommalla porukalla paikalle. Olin itse ensimmäistä kertaa tuolla katsomassa kisaa ja alkunihkeydestä huolimatta jäi ihan hyvä fiilis.
    Oli pakko lähteä vielä kisan jälkeen pienelle lenkillekin.

Ainakin itse olen suuntaamassa Helsingin keskustan Sports Academyhin huomenna lauantaina ja ylihuomenna sunnuntaina tölläämään Giro d'Italiaa. Eurosportin lähetykset alkavat kello 15.00 molempina päivinä. Meikäläinen on paikalla ennen lähetyksen alkamista. Olisihan se mieltä lämmittävää jos seuraan liittyisi muutakin populaa...

Olisiko kukaan Turussa kiinnostunut kokoontumaan johonkin huomenna? Mihin?

Joo, huomenna voisi koittaa SA:yyn. Yläkerrasta varmaan löytyy tilaa…

Mulla jää menojen päällekkäisyyksien takia välin huominen SA keikka. Ei vaan millään ehdi. Damn!
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

Sunnuntaina voisin yrittää tulla paikalle. Se oli mun mielestä hyvä tila se curling-huone (?), kun pyöräily ei muuten Sports Academyssa ollut kovin kovassa kurssissa viimeksi. Kannattaa pyytää pääsyä sinne jos se on vapaana.

OffTopic: Oma ratkaisuni on ollut kanta/lähibaarissani sellainen, että olen vähan väliä huomautellut lajista, toisinaan houkutellut omistajan katsomaan youtubesta milloin Abdujabarovin kaatumista Champsilla jne ja tänään Chiappuchia Sestrierellä 1992, kun moottoripyörät jäi jälkeen, toki ravintelissa on myös ranskalaissyntyinen tarjoilijatyttö, joten siihenkin piti iskeä ja ostaa hänellekin virallinen Tour-opas, ja oletan ja luvattin, että Touria katellaan ravintelissa. Luvattiin jo, vaan omistajan vaimosta en ole vielä varma. Ja jos näin käypi niin Puistola, Tapulikaupunki, Suutarila alueella olisi ainakin yksi paikka katsoa. Haastetaan vaan muutkin kaupunkinosat kisaan mukaan ja hankitaan lajille lisää katsojia.

Tour on sinällään hienossa paikassa, ettei mitään (Vimpelin lisäksi) ole käynnissä, joten luulempa, että HAnkosta Petsamoon voisi samaa yrittää. Useampi sisään vaikka Ivalossa ja kysymään baarimikolta, jotta näkyykö Eurosport.

Tervehdys!

Olen Suomessa 15. - 19. heinäkuuta. Valitettavasti silloin ei näyttäisi olevan kovin jännittäviä Tourin etappeja, mutta olisi kiva tavata foorumisteja.

T. Leopejo

Stadin aseman kupeessa olevassa Sporttibaari Chelseassa ainakin näytetään Touria, pyynnöstä saa vielä äänetkin, mikä ei ole ollut selviö Elmossa tai Sports Academyssä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti perryman Katso viesti
    Stadin aseman kupeessa olevassa Sporttibaari Chelseassa ainakin näytetään Touria, pyynnöstä saa vielä äänetkin, mikä ei ole ollut selviö Elmossa tai Sports Academyssä.
    Saatiinhan me SA:n "terassille" äänet ainakin viime vuonna..
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leopejo Katso viesti
    Tervehdys!

Olen Suomessa 15. - 19. heinäkuuta. Valitettavasti silloin ei näyttäisi olevan kovin jännittäviä Tourin etappeja, mutta olisi kiva tavata foorumisteja.

T. Leopejo
    La 16.7. ajetaan 14. etappi, joka päättyy Plateau de Beillen maalinousuun. Se on 6 vuoren kova osuus Pyreneillä.

Minulle on sinänsä sama, mikä on Ravintola, päivämäärä ja etappi, mutta ensisijaisesti kannatan vuoristoetappeja.

Nyt on mainittu rafloina Sports Academy, Elmo ja Sporttibaari Chelsea.

16. päivähän olisi sitten ihan mainio katselmuspäivä ellei satu olemaan muita urheilutapahtumia päällä?

Pikainen tsekkaus: mtv3 max formula 1:stä 13.40-16.05, canal+ urheilu: 15.00-20.00 atp tennis välierät, nelonen pro 1: moottoripyöräilyä, nelonen pro 2: golfia

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ristopee Katso viesti
    Pikainen tsekkaus: mtv3 max formula 1:stä 13.40-16.05, canal+ urheilu: 15.00-20.00 atp tennis välierät, nelonen pro 1: moottoripyöräilyä, nelonen pro 2: golfia
    Eihän noista mikään vaikuta urheilulle verrattuna Touriin....

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •