MPmessutRideGiantSumeko
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3
Näyttää tulokset 61 - 88 / 88

Aihe: Polar RCX5

Tosin edelleen tämäkin laite antaa aika-ajoin yli kahdensadan sykkeitä. Liekö syy teknisissä aluspaidoissa vai siitä, että kuntosalilla on muita Polareita mittauetäisyyden päässä. Tosin en kyllä ole pessyt tuota vyötä ikinä.

Muuten vallan mainio vehje verrattuna edelliseen Suunnon 6t:n, korkeuden mittausta ei osaa kaivata kun sitä ei ole.

Muuten oivaksi vehkeeksi on tämä RCX5 osoittaunut, mutta GPS-mokkulan käsihihna liian lyhyt. Se ei ylety edes minun spagettihauiksen ympäri, joten olen pitänyt remmiä ranteessa tai sitten pelkkää mokkulaa taskussa.

Luotettava ja riittävän tarkka vehje minun tarpeisiini.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Muuten oivaksi vehkeeksi on tämä RCX5 osoittaunut, mutta GPS-mokkulan käsihihna liian lyhyt. Se ei ylety edes minun spagettihauiksen ympäri, joten olen pitänyt remmiä ranteessa tai sitten pelkkää mokkulaa taskussa.
    Eikö sulla ole siinä mokkulassa "vyöklipsua"? Ainakin siinä vanhemmassa mallissa on sellainen saranoitu klipsu. Itse olen kiinnittänyt mokkulan sillä klipsulla pyöräilytakin takataskun reunaan, satelliittiyhteyden muodostamisen jälkeen. Ainakin pyöräillessä hyvä paikka, yhteys ei pätki.
    Ananasakäämä!

^ G5 anturissa ei ole mitään ylimääräistä, mutta se toimii vallan hyvin vaikka taskun pohjalta.

Mulla ei ole ongelmaa tuon käsivarsihihnan pituuden kanssa edes näin talvikaudella. (...pitäisköhän käydä enenmmän salilla? )
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

voihan sen gepsimollukan laittaa katollekin? (=kypärän päälle nipparilla tai jeesusteipillä ..melko avoin signaalinhakupaikka)

Moro,

Minullakin mietinnässä tuo RCX5. Nykyinen RS400 on pelittänyt mainiosti, mutta kun siihen ei ymmärtääkseni ole mahdollista saada GPS:ää, niin olisi tarkoitus päivittää sellaiseen johon saa. Lajit ovat talvella hiihto ja kesällä pyöräily ja juoksu. Niin olen pähkäillyt, että tuolla uudemmalla GPS-mokkulalla saisi hoidettua kaikki lajit omiin tarpeisiin mainiosti (myös uinti on plussaa vaikei sitä tule kauheasti harrastettuakaan). Erillistä juoksu tai pyörä -podia en tarvitsisi eikä voiman tuottamisen mittaaminen pyöräilyssä ole tarpeen. Lisäksi itseäni ainakin miellyttää, että tuota voi pitää arkikellonakin. Garmineja olen miettinyt vaihtoehtoina, varsinkin kun se GPS on sisäänrakennettu, mutta toisaalta ne eivät sovellu arkikäyttöön kovinkaan hyvin, ladata pitää useammin ja ovat varsin kookkaita. Lisäksi positiiviset kokemukset aikaisemmasta Polarista ovat helpottaneet valintaa...... Makuasioitahan nämä toki ovat.

Mitenkäs tuo GPS -mokkula toimii hiihdettäessä? Eli voiko pitää takin alla ja saako signaalia riittävästi? Ja miten kestää pakkasta, jos takin alla ei voikaan pitää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hillman Katso viesti
    Mitenkäs tuo GPS -mokkula toimii hiihdettäessä? Eli voiko pitää takin alla ja saako signaalia riittävästi? Ja miten kestää pakkasta, jos takin alla ei voikaan pitää?
    G5 toimii takin alla tai taskussa vallan mainiosti. Kovista pakkasista mulla ei ole kokemusta, mutta noin -10°C ei ole ollut ongelmia takin päälläkään.

Semmoinen havainto tässä on kuitenkin tullut tehtyä, että tuo uusi hybridisykevyö tykkää paristoista jonkin verran enemmän kuin vanhemmat wind-vyöt. Just sain vaihtaa kolmannen pariston ja kellolla aktiivikäyttöä vasta ~300h. Tosin edellinen nappi oli halpiskaupan halpishyllyn halpisvaihtoehto, joten se ei tainnu kestää kuin noin 100h. Halpojahan noi CR2025:t toki on.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Mulla on talvella ollut lähes aina käsivarren ympärillä takin alla. Pari kertaa joko hihataskussa tai rintataskussa ei ole tuottanut ongelmaa, kunhan muistaa pitää taskun kiinni...
    Pääasiassa metsäliikuntaa gps:n kanssa, eikä sankka kuusikkokaan ole tuottanut ongelmaa. Tarkkakin se on, tänään luistelin katuradalla 5 kierrosta. Ei kovin pahoja syrjähyppyjä. Jopa yhdellä kierroksella tekemäni minilisäkierros on nähtävissä.

Hyvin tuo G5 mokkula on toiminut pakkasessa. Useita kertoja pyöräilty tunnista kahteen- ja puoleentuntiin n. -10°C pakkasessa ja tänään hiihdetty -20°C pakkasessa vajaa tunti mokkula käsivarressa. Tarkkuudesta väittäisin että on noin 3-4 metrin luokkaa. Karttajäljestä näkee jos on vaikka siirtynyt pyöräillessä toiselle puolelle tien laitaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Mulla on RCX5 ollut käytössä nyt noin 140h uinnissa, juoksussa, kuntosalilla ja pyöräillessä eikä ole ollut mitään ongelmia sykkeenmittauksen kanssa. Jos vyön kiristäminen ei auta, niin kannattaa toimittaa laite huoltoon - kaverilla oli vikaa sykevyön neppareissa, tosin RS800cx:n kanssa.
    Nonni, RCX5 tuli juuri takaisin huollosta noin 360h käytön jälkeen. Oireili niin, että säännönmukaisesti näyttöön alkoi ilmestymään nollasykkeitä tai 200+ sykkeitä (oma mitattu maksimi vähän reilu 180) ja vedessä toimi erityisen huonosti. Huollon raportti kertoo, että vika löytyi wearlinkin neppariliitoksesta ja korjaavana toimenpiteenä Polar toimitti minulle uuden Soft Strap -vyön.

Takana 102 harjoitusta ja 120 tuntia. Edelleen olen tyytyväinen ostokseen. Aloitin juuri Personaltrainerin ehdottaman kestävyys harjoituksen. Tuloksista ei vielä pysty sanomaan mitään, mutta ohjaus lenkillä tulee selkeästi. Ohjelman teko oli helppoa ja sitä olisi helppo muokata.

Erilaisia gps-tallentimia olen kokeillut noin kymmentä enkä ole löytänyt sellaista joka toimisi tarkasti kävelyvauhdissa korkeiden talojen välissä. Tähän mennessä tarkimpia on ollut nyt käytössä ollut Polar GPS G5 ja Garmin 405. Garmin 310XT heitti avoimillakin paikoilla ajoittain reippaasti.

Oma 10v vanha S810 alkaa olla eläkeiässä, ja RCX5 voisi olla yksi vaihtoehto korvaajaksi. Olen kuitenkin ymmärtänyt että intervalliharjoitusominaisuudet olisivat aika heppoiset RCX5:ssä? Esim S810-mallissa pystyy ohjelmoimaan (joko suoraan sykemittarissa tai ensin Polar-ohjelmassa ja siirtäen sitten mittariin) 7 eri harjoitusta mallia esim. (15 min lämmittely + 2 min palautus) + (2 x 10 min, 3 min palautuksilla) + (2 x 5 min, 3 min palautuksilla) + (2 x 3 min, 2 min palautuksilla). S810-mallissa tämä harjoitus sisältäisi 4 jaksoa ("Phase"), joita voi toista rajattoman määrän eli yksi jakso koostuu työjaksosta, palautusjaksosta ja kertaa montako toistoa halutaan. RCX5:n manuaali ei anna kunnon vastausta jos esimerkin mukaisia harjoituksia voi tehdä, muista keskusteluista olen ymmärtänyt että RCX5:ssä on mahdollista saada vain 4 jaksoa, jossa yksi jakso onkin nyt joko työvaihe tai palautus. Eli lämmittely, sen jälkeinen lyhyt palautus ja esim. 2 x 10 min, 3 min palautuksilla syövät jo kaikki 4 käytössä olevaa jaksoa. Onko näin vai olenko ymmärtänyt väärin?

RCX5 ja GPS mokkula yhdistelmällä saa nyt korkeuskäyrätiedot polarpersonaltrainer.com sivulla näkyviin. Ilmeisesti äskettäin tullut tuo ominaisuus. Korkeuskäyrä ei ilmeisesti kovin tarkka kuitenkaan ole, googlemapsista
    taitaa tuo käppyrä GPS jäljen perusteella tulla.

Ei kenelläkään muulla töki harjoitusten sykronointi Polarin nettipalveluun? Minä en ole tässä onnistunut pariin päivään. Sama set-up on aiemmin toiminut, mutta aina välillä on eteen tullut vastaavia tilapäisiä häiriöitä. Treenit synkkautuu RCX5:stä kyllä omalle kovalevylle.

Joo, mulla on viimeisin websyncin versio. Koneet on boottailtu ADSL-purkista alkaen ja wintoosan (7 home premium) päivitysten pitäisi olla kohdallaan. Polarin helpdeskistä tuli jo autoreply vähän reilun vuorokauden jälkeen, joten kovin nopeaa vastausta lienee sieltää turha odottaa. Alkaa kohta olla melko lähellä, että vaihdan mittarimerkkiä.

Polar RCX5

Muutaman kerran on aiemmin töksähdellyt. Asettui kun kirjoitin salasanan uudestaan websync asetuksiin.

Kokeilin myös klikata "tyhjennä websync muisti" -nappulaa, jonka jälkeen parituksen ja käyttäjätietojen kirjoittelun joutui tekemään uusiksi. Ei auta...

Jaha, homma selvisi: Joidenkin multisport -harjoitusten synkronointi ei vaan toimi, ja ainoa keino on lisätä ne manuaalisesti harjoituspäiväkirjaan sekä poistaa mittarista ennen synkronointia. Muuta ratkaisua ei kuulemma tällä hetkellä ole

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Ei kenelläkään muulla töki harjoitusten sykronointi Polarin nettipalveluun? Minä en ole tässä onnistunut pariin päivään. Sama set-up on aiemmin toiminut, mutta aina välillä on eteen tullut vastaavia tilapäisiä häiriöitä. Treenit synkkautuu RCX5:stä kyllä omalle kovalevylle.
    . . .
    Mulla alkoi synkkaamaan, kun vaihdoin palomuurin pelitilaan synkronoinnin ajaksi.

Onkos kellään muulla sellaista ongelmaa että taustavalo päällä harjoituksia selatessa valo sammuu hetkeksi joka painalluksella? Tutun mittari ei sellaista tee niin tämä lähtee takuuhuoltoon, katsotaan mitä sanoo.
    Toinen ongelma on että sykevyö löytyy, mutta syke näyttää aina nollaa, ennen uudestaan parittamisella toimi aina sen harjoituksen. Voi olla että vyö on sökö käytöstä, mutta kuuluuko se takuun piiriin?
    Jos uutta vyötä ostaa, niin noita rcx5 yhteensopivia on ainakin kolmea mallia, mikä niistä paras? Katsoin polarin nettisivuilta tämän lisätarvikkeet, se tarjosi h2 vyötä, joka on erilainen kuin mukana tullut.

Ei nyt ihan otsikon mukainen mutta tuli hommattua Polar RC3 GPS Tour de France -edition. Eka kerran otin latauksesta pois niin jäi usb johtoon kiinni se vastapala kellon takaa! Onko Polarin laatu nykyään tätä vai sattuiko maanantai kappale? Saman tein sain kiikuttaa sitten huoltoon tuon. Käytin usb johtoa joka tuli paketin mukana.
    Focus Jam2 7.9 eMtb

Moi

vieläkös RCX5 + GPS palikka on kannattava ostos? Pääasiallinen käyttö maastopyöräilyssä.

Saksasta halvalla tai käytettynä niin nippa nappa. Ittee tympii kyllä tuo erillinen palikka nykyään joka kerta. Hyvin se on silti toiminut, kun lataa tarpeeks usein ja pitää palikan tarpeeks lähellä mittaria, repusta tai paidan selkätaskusta ei oikein toimi. Ja yks palikka on sanonut mulla takuuajan jälkeen itsensä irti. Laturissa näyttää vihreää eli akku täynnä mutta ilman laturia ei sano mitään. Ja korkeus, nousumetrit ois kiva lisä. Jälkikäteen se osaa ettiä ne Googlesta mutta se ei oo sama asia.

Palikan ostettua olin kyllä tyytyväinen, niin paljon lisätietoo se antaa mulle. Ainakin puolet lisää, ilman sitä tuntuu mittari vajaalta kun on gpssään tottunut.

Sent from my SM-T800 using Tapatalk

Onko porukalla polarpersonaltrainer.com pelittänyt tänään? Jotain infoahan siellä oli, että palvelinta huolletaan eilen tjsp. mutta websync antoi aamulla ja nytkin infoa että 'SSL handshake failed'

Eilen illalla ja tänään olen yrittänyt viedä RCX3GPS:stä tuonne viime päivien "harjoituksia". Joka kerran synkkausryritys on päättynyt pikaisesti juuri tuolla em. virheilmoituksella ryyditettynä.
    "Keep your distance and don't follow me"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika A Katso viesti
    Eilen illalla ja tänään olen yrittänyt viedä RCX3GPS:stä tuonne viime päivien "harjoituksia". Joka kerran synkkausryritys on päättynyt pikaisesti juuri tuolla em. virheilmoituksella ryyditettynä.
    Joo laitoin sinne supportiin meiliä. Ajattelin ensin että oliko kåyttispäivitykset sotkeneet omassa päässä jotain mut ei ilmeisesti sitten.

http://forum.polar.fi/forumdisplay.php?f=79

On näköjään laajemmaltikin sama ongelma menossa. Harmi homma, itsellä kyllä CS600 toiminut oikein hyvin omissa desktopeissa ja läppäreissä, mutta tuli hommattua itselle tämä kyseinen mittari kun kuussatanen lähti toiselle paikkakunnalle. Ja arvasin, että verkkopalvelussa olisi tämä riski.

Polarilla kyllä tsempattavaa, koska maksimi downtime tällaisessa verkkopalvelussa lienee käytännössä sen aikaa kuin käyttäjällä on a) suurimmalla tallennustilakulutuksella aikaa; eli triathlonisti leirillä määräviikolla kaikki anturit päällä sekunnin tallennusvälillä ja b) kuinka usein tarvii rasituslaskentaa seurata ja c) milloin tulee seuraava suunniteltujen harjoitusten siirtotarve mittarille.

Nuo kun limittyy tuhansilta käyttäjiltä, niin käytännössä muutamia tunteja.

Peukalo ylös

Noniin, taas toimii!

Palailenpa RCX 3:ni kanssa tähän aiheeseen.

Parilla viime lenkillä kello ei ole löytänyt G5-anturia, vaan gps-signaaalia hakiessa näytöllä vilahtaa säännöllisesti varoituskolmio (joka on tähän asti näkynyt lähinnä, jos on unohtanuta laittaa G5-mokkulaan virran päälle).
    Luulin ekalla kerralla kellon viaksi, kun se oli viikon verran satunnaisesti varoitellut heikoista pattereista. Ei kuitenkaan eilen löytänyt signaalia kellon uudellakaan paristolla.

Onko G5-mokkulan vikaantumisherkyydstä kokemuksia? Jos se on rikki, niin ei kai sitten aua kuin alkaa etsiä seuraajaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Hollström
    G5 voi olla vaikka taskussa ja se toimii. Ajopaidan selkätaskussa maantielenkeillä, rintataskussa (takki) ja sohrtsien taskussa MTB-lenkeillä toimii hyvin.

RCX5 olisi sisäänrakennetun GPS-anturin kera varmaan aika paljon isompi ja sitten sitä pitäisi latailla vähän väliä. Itse tykkään, kun GPS on erilleen.

Sykealueiden optimointi ja harjoituskuormituksen seuraaminen sekä treeniohjelmat ovat erittäin onnistuneita.

Jos tuossa olisi nousumetrien mittaaminen ja syke näkyisi ennen harjoituksen varsinaista käynnistämistä näytöllä, olisi tuote minun mielestäni ihan täydellinen tarpeisiini.
    Olen aika pitkältä samaa mieltä ja RCX 3:n ominaisuudet voisvat olla perustana uutta mittaria harkittaessa.

Olen tykännyt Polar Personal Trainer-palvelun selkeydestä verrattuna esim. Garmin Connectin monitasoiseen hässäkkään. "Harjoittelun" vaikutuksista ja kuormittavuudesta olisi kiva saada tarkempaakin tietoa - etenkin, kun ikääntyvä kroppa toimii eri päivinä hyvinkin eri kierrosalueilla palautumisen tasosta riippuen. Barometrinen korkeudenmittaus olisi kiva... (etenkin suomalaisessa maastossa liikkuessa Google Mapsiin perustuva korkeuskäppyrä on parhaimmillaankin ollut lähinnä suuntaa antava).
    "Keep your distance and don't follow me"

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •