Sivu 45 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3543444546 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.321 - 1.350 / 1354

Aihe: Yleinen muotipoliisiketju

^
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

^^Mut onko kykloilu sääntöjen mukaan riittävän maastoa, ettei tarvii sheivata. Partahan on jees...ööö, paitsi eipäs enää esim. ihan kaikkien (maantie)ammattilaistallien mielestä olekkaan.

Luulen, että varmuuden vuoksi kannattaa varautua ainakin kevyeen pamputukseen.

^Ei varmasti ole, mutta mä olen niin tottunut pamputukseen, että olen tullut sille immuuniksi. Singlespeedmiehet ei sheivaile
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    "If I'm not winning, at least I'm looking good doing it"
    Lippa pysyy hienosti ylhäällä (Cinellin lippis piti riisua kesken karkeloiden, koska lippa ei pysynyt vastaavassa asennossa vastaavissa olosuhteissa ylhäällä)
    -L.

Mitä Kingston Wall sanoi, kun silmä puhkesi? -Stüldt håjt.

Punapää

https://www.rapha.cc/eu/en/shop/gift...tegory/bundles

https://www.cafeducycliste.com/men/bundles.html

"If I'm not winning, at least I'm looking good doing it"

Kuvakrediitit J. Birlingille
    Tällainen on ehdottomasti oikean suuntaista kehitystä, sen puoleen ei valittamista. Close, but no cigar...

Raphat ja muut modernit ja "coolit" brändit herättävät ainakin itsessäni mielikuvan kivassa startupissa kaupungin keskustassa sijaitsevassa hienossa toimistossa työskentelevistä rasvakahvia latkivista cooleista tyypeistä, jotka ajavat pyörillä kuten esim Ritte, Baum, English, Independent Fabrication jne. En tiedä kehtaisko sitä ite sellaisiin sonnustautua silloin harvakseltaan kun succisajoja tulee ajettua, eivätkä ne aivan halpojakaan ole. Niiden design henkii imho vähän liian voimakkaasti just sellaista velominati ja the rules -tyyppistä meininkiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekkajaa Katso viesti
    Raphat ja muut modernit ja "coolit" brändit herättävät ainakin itsessäni mielikuvan kivassa startupissa kaupungin keskustassa sijaitsevassa hienossa toimistossa työskentelevistä rasvakahvia latkivista cooleista tyypeistä..
    Mun kahden ja puolen henkilön "startuppi" on marraskuussa jo 18 vuotta vanha että ei ihan startupiksi voi enää ehkä laskea, mutta sijaitsee kyllä keskustassa ja espressokonekin meiltä löytyy ja on ihan kovassa käytössäkin eli siinä mielessä sovin varmaan profiiliin hyvinkin..

No mites Ruotsin Rapha eli Void? Onkos sekin liian cool tai kenties liian ruåtsalainen? Tai Slovakian Rapha eli Isadore? Liian Itä-Eurooppalainen? Bundleja ei tosin taida olla kummallaakaan, mutta on sen verran simppeliä kuosia, että jos ei ihan tyylitajuton ole, niin eiköhän noiden valikoimista itsekin osaa yhteensopivan setin kasata. Isadoren perustaja ei edes ole mikään tietokoneen ääressä istuva markkinointihipsteriwannabepyöräilijöitä vaan ihan oikea entinen ammattilaispyöräilijä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

^ Vaihtoehtoihin voi lisätä vielä LaPassione, edullisia ja selkeän näköisiä kamppeita.

^ ja Sigr

Tuohon Raphan aika rajuun profilointiin liittyen jäin kyllä vielä miettimään sellaista, että esim. Canyonin naisten maantietiimi ja Focuksen cyclocross-tiimi ajelee Skyn lisäksi Raphan vermeissä, joten en mä ihan niin yksioikoisesti brändäisi Raphaakaan pelkästään Rittellä ajavien ja Rocketilla espressonsa valmistavien hesahipsterien brändiksi.

Toisekseen maailmalla pyöräily on jo coolien ​tyyppien cool harrastus ja kovaa vauhtia Suomessakin menossa siihen suuntaan, onneksi.

...ainiin ja Sophie de Boer <3

Riittäis jo pelkästään syyksi käyttää pelkkää Raphaa...

^ ja Sigr

Tuohon Raphan aika rajuun profilointiin liittyen jäin kyllä vielä miettimään sellaista, että esim. Canyonin naisten maantietiimi ja Focuksen cyclocross-tiimi ajelee Skyn lisäksi Raphan vermeissä...
    Sky ajaa nykyään Castellilla.
    ****Timo
    ex tusinakerholainen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekkajaa Katso viesti
    En tiedä kehtaisko sitä ite sellaisiin sonnustautua silloin harvakseltaan kun succisajoja tulee ajettua, eivätkä ne aivan halpojakaan ole. Niiden design henkii imho vähän liian voimakkaasti just sellaista velominati ja the rules -tyyppistä meininkiä.
    Jos totta puhutaan niin olen samoilla linjoilla. Oma vauhti on mennyt sellaiseksi raahustamiseksi että oikein hävettää. Hyvä että yleensä kehtaa laittaa pyöräilyvaatteet päälle.

Siksi yleensä ajelenkin Marmotin retkihousuissa ja vanhassa Haglöfs windstopper takissa.

Ps. Itse olen aina vierastanut proffatallien ajokamoja. Minusta se on jotenkin outoa fanitusta joka vaan ei sovi minulle.

Jos "succisajoja" ajaa muussa kuin tarkoituksenmukaisessa asussa, on vielä säälittävämpi näky kuin raahustamisvauhtia polkeva maantiepyöräilyasuinen fillaristi. Kanssapyöräilijä ei voi olla kummeksumatta että mikähän kompleksi tai mitä lie estoja tuollakin pyöräilijällä on kun pitää noin pukeutua.

Fanitus on vain yksi monista syistä ajaa proffatallien ajokamoissa (tai niiden näköisversioissa). Ne ovat kuitenkin vain ajovaatteita ajovaatteiden joukossa ja niitä voi pitää pelkästään siksi että värit ja design miellyttävät tai siksi että sattuu saamaan ne sopivaan hintaan ja pitää laatua hyvänä.

^Minä olen ajanut succikset jalassa ja kypärä päässä mummopyörällä. On mulla kyllä ollut muitakin pamputettavia komboja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Jos "succisajoja" ajaa muussa kuin tarkoituksenmukaisessa asussa...
    Totta, onneksi mun nykyfillarit ei täytä succisvaatimuksia, joten ei hätää.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Ne ovat kuitenkin vain ajovaatteita ajovaatteiden joukossa ja niitä voi pitää pelkästään siksi että värit ja design miellyttävät.
    Tietysti, se on ihan järkevää. Sanoin vaan että minä en niistä tykkää, tai siis toisten päällä ne näyttävät ihan hyvältä, mutta itse en kehtaa niitä päälleni pukea.

Ps. Pakko tunnustaa että ala-asteella minulla oli Tapparan toppatakki, koska se oli niin kova juttu. Mutta se tapahtui joskus 70-luvulla, joten rikos on jo vanhentunut. Muita fani-vaatteita ei sitten olekkaan naulakossa ollut. (Tietysti oman seuran eli Jypsin ja Kanuunoiden, mutta se ei ole fani-toimintaa )
    How can we dance when our earth is turning?
    How do we sleep while our beds are burning?

- Midnight Oil -

Markkinoilta löytyy näköjään helpostikin bundleja joissa voi ostaa saman sarja ylä- ja alaosia pareina jne. Kuitenkin itse miellän tämän pyörävaatteiden bundleasian ennemminkin niin että "koko vaatekaapin" saisi uusittua helpolla ja yksivaiheisella ostoprosessilla, periaatteessa samalla tavalla kuin pyöriäkin voi ostaa kompliitteina eikä niitä ole pakko koota itse osista. Ihan yksityishenkilön ominaisuudessa, eri lajeihin maantiestä DH:seen, valikoimat eri valmistajien tuotteista jne. Ehkä näin voisikin ainakin periaatteessa jo tehdä käyttäen samoja kanavia joista seurat tms. hankkivat kamppeensa, mutta tällainen ei prosessina ole sellainen mikä houkuttelisi impulssiostosten tekoon, vertaa oheisen kirjoituksen alussa kuvailtu tilanne: http://digitalistnetwork.com/asiakas-hoitaa-homman/

Itse toimin suurin piirtein niin että muutaman vuoden välein teen investointeja fillariharrastukseen ja sen välinen aika mennään minimiylläpidolla. Ajokamat, joita ei ole kerralla kovin suurta määrää rotaatiossa, tulee suht hyvin käytettyä ns. loppuun näitten välisenä aikana, jonka jälkeen taas uusia kehiin.

Onhan fillarivaatteet nyt vain sopivia puuhaan��

"Sulla on mittari liian pystyssä!", kuului huuto ohiajajalta hallipyöräilysession tiimellyksessä. Meinasi mennä polkimet solmuun kun tiirailin hädissäni että onko joku kadenssi/nopeusanturin viiksi menossa pinnojen väliin vai mikä oli hätänä. Mutta ei, vakava huomautus tulikin siitä että Garmin-mount ei ollut tismalleen vaakasuorassa, kuten monella kanssapyöräilijällä näytti olevan, vaan silminnähden etureuna ylempänä. Tuommoisessa pitkähkörunkoisessa maantiepyörässä mittari oli mielestäni luettavissa paremmin kun oli vähän niin kuin katseen suuntaisesti asennettuna, mutta lienee pakko korjata ennen kuin uskaltaa mennä seuraavan kerran. Mietin siinä että olisinko selvinnyt ilman pamputusta, jos olisi huomattu vielä että päällimmäisenä jalassa olikin juoksutrikoot, eikä oikeat pyöräilyhousut.
    Kuinkakohan poliisi mahtaa suhtautua sellaiseen mittarin asennukseen jossa teline on kiinni stemmin pulttien alla samassa kulmassa kuin stemmi. Onko kaikki muut kuin 0 asteen stemmit silloin kiellettyjä? Ja onko maastossa samat lait voimassa kuin maantiellä, vaikka siellä aerodynamiikalla onkin vähäsempi merktys?
    jtph muokkasi tätä : 13.01.2020 at 16.12

Nyt ollaan asian ytimessä ja selvää on, että jonkinlaista porttikieltoa olisi hyvä harkita. Ei sitä nyt missä tahansa kulmassa voi mittaria pitää. ;D

Olen itse ajatellut, että mittarin voi laittaa suoraan linjaan stemmin kanssa eli jos stemmi osoittaa vaikkapa hieman yläviistoon, kuten usein on, niin mittari on visuaalisesti ok saman stemmilinjan jatkeena. Vaakasuoraan asennettuna on varmaankin myös ok.

Katsoin itsekin noita stemmin päätypalan kiinnityspultteihin kiinnitettäviä mittaritelineitä ja sellainen minusta kelpaa myös maantiepyörään.

Stemmin päälle en laittaisi maantiepyörässä mittaria. Käytännön syistä otan usein juuri stemmistä kiinni eri tilanteissa ja myös siksi, että mittari näyttää paremmalta stemmin edessä.

Jos on negatiivinen stemmin kulma, niin saako mittari olla vaakatasossa? Vai pitääkö sen olla vaakatasossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jtph Katso viesti
    "Sulla on mittari liian pystyssä!", kuului huuto ohiajalta hallipyöräilysession tiimellyksessä.
    Ei tarvitse olla huolissaan, huomautus tuli kuitenkin vain liian pystyssä olevasta mittarista, eikä viisarista!

Saako stemmissä muka olla positiivinen kulma? Olenko ajanut pimeässä turhaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Brutalix Katso viesti
    Saako stemmissä muka olla positiivinen kulma?
    Vain jos kantaa pyörää ylösalaisin olallaan.

Olenko ajanut pimeässä turhaan?
    Et.

---
    Mutta siis maastopyöräilyssä on sitten ihan eri säännöt, jotka noin lyhyesti menevät niin, että kaikki mikä on maantiepuolella kiellettyä, on maastopuolella pakollista. Ja päin vastoin.

Tosin mun ei ehkä kannattaisi kirjoittaa tänne mitään, kun ajotakkina on Mavicin joku maantiepuolen takki (kaksikin) myös kun olen maastossa ja varsinkin silloin. Enduran housujen alla on bibsit. Tosin paniikkitilanteessa voinen tempaista Endurat pois ja menen maantie-jullista vielä kun kypärästä vetäisee lipan irti.

Tänään näin fillaristin, jolla oli pipo kypärän päällä. Siis ihan tavallinen pipo. Katsoin ensiksi että siinä on jantterilla iso pää. Vakava sakotuksen aihe vai uutta muotia?

^ hyvä idea, siis toi pipa kypärän päällä

t. karvavuorirukkasten päällä isot tumput = isot kädet
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Sitten voisi vielä laittaa toppiksen päälle pitkähihaisen t-paidan = bodari

Ja alkkarit toppahousujen päälle, niin ois teräsmies.

^ vähän kikattelin täälä itekseni

https://www.topgear.com/videos/jerem...ndon-series-21

Liittyneekö osittain tähän aiheeseen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Tänään näin fillaristin, jolla oli pipo kypärän päällä. Siis ihan tavallinen pipo. Katsoin ensiksi että siinä on jantterilla iso pää. Vakava sakotuksen aihe vai uutta muotia?
    Jos kypärän päälle tuleva suoja on ok niin tämänkin täytyy olla?

Lähetetty minun XT1635-02 laitteesta Tapatalkilla

^Jos muilla ei vastaväitteitä, niin totuuskomissio on puhunut, muotia siis. Ostamaan isoa pipoa, sellainen rasta-malli voisi olla jees

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •