ShimanoFenixCanyonElectrobike
Sivu 2 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 1144

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti buhvalo Katso viesti
    Miksi tuossa rouesin testissä avokumeilla on selkeästi alhaisemmat vierintävastukset kuin tuubeilla?
    Koska avokumi rullaa teräsrullaa vasten tuubia kevyemmin?
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Koska avokumi rullaa teräsrullaa vasten tuubia kevyemmin?
    Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus.

Mikähän sitten on se olosuhde, pl velo, missä tuubi rullaa avoa paremmin? Jos pääosin rullausvastus tulee kumin puristumisesta kasaan, ei kai tuolla väliä mitä alustaa vasten se puristuu. Joten tuubi on parempi ainostaaan jos se ei puristu mutta avo puristuu, eli alusta pitää olla niin tasainen että tuubilla voi ajaa paineilla mitä avoihin ei edes saa?

Mikähän sitten on se olosuhde, pl velo, missä tuubi rullaa avoa paremmin?
    Keskustelupalsta.

Tuubit ovat vähän avoa kapeammat ja niihin pannaan enemmän paineita kuin avoihin. Sileällä asfaltilla tuubi kulkee parammin kun se ei pompi, mutta jos on vähänkään epätasaisuuksia niin leveämpi ja matalampipaineinen avo kulkee paremmin koska se on vähemmän ilmassa.

Siksipä käytänkin 25 millin tuubeja ja laitan niihin vain 7 kiloa painetta.
    Mulla on painoa 90 kiloa, joten näin pitää toimia ja vanhat luut eivät kestä röykytystä. Kilpaahan meikä ei aja, joten rullaavuudella ei ole merkitystä, mutta mukavuudella on.
    Kokeilin toissakesänä ajaa Nucleon kiekoilla ja 25mm Schwalbe Stelvioilla ja saman merkkisillä tuubirenkailla, mutta painavammilla kiekoilla. Lateksit ja 25 avot vastasivat mukavuudeltaan tuubeja ja samoille vauhdeille FRWD:n mukaan pääsi samoissa alamäissä. Nyt on sitten samanpainoiset tuubikiekot ja avot niin voi kesällä testata. Pitää ostaa samanlaiset renkaat taas.
    Jos et aja et voi ottaa!

Minkämerkkisistä tuubeista saa prestan sydämen pois, jotta voi tuupata litkua sisään. Onko jokin muu konsti kuin venttilin sydämen poistaminen?
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Minkämerkkisistä tuubeista saa prestan sydämen pois, jotta voi tuupata litkua sisään. Onko jokin muu konsti kuin venttilin sydämen poistaminen?
    Ainakin Tufoista saa, ilmeisesti myös Continentaleista ja Veloflexeistä nopsan haun perusteella. Vittoriasta ei kai lähde?

Lähtee Vittorioista, uusista vain erikohdasta...

Onko jokin muu konsti kuin venttilin sydämen poistaminen?
    Vittorian Pit Stop (ja CRC:n vastaava, olikohan se nimeltään Bike Fix) aerosolipullosta suihkutettava vaahto menee renkaaseen ilman sielun irrotusta ja samalla täyttää renkaan suunnilleen ajokuntoon (ellei reikä satu olemaan tolkuttoman iso).

Mikähän sitten on se olosuhde, pl velo, missä tuubi rullaa avoa paremmin? Jos pääosin rullausvastus tulee kumin puristumisesta kasaan, ei kai tuolla väliä mitä alustaa vasten se puristuu. Joten tuubi on parempi ainostaaan jos se ei puristu mutta avo puristuu, eli alusta pitää olla niin tasainen että tuubilla voi ajaa paineilla mitä avoihin ei edes saa?
    Ei tuubi ole välttämättä missään olosuhteissa paremmin rullaava kuin avo. Mahdoton näitä on edes testata kun samoja kumeja ei voi asentaa samalle vanteelle. Ja lisäksi on avokumeja, jotka ovat lähes yhtä mukavia ajaa kuin tuubit.

Mulla tuubien käyttöä puoltaa se, että mun budjetilla kykenee hankkimaan kevyen ja aerodynaamisen kiekkosetin jolla voi vielä ajaakin. Kun ei pyörä kulje, niin voi aina säätää kamojen kanssa.
    6.7 WTF/kg

Tuubit ovat vähän avoa kapeammat ja niihin pannaan enemmän paineita kuin avoihin. Sileällä asfaltilla tuubi kulkee parammin kun se ei pompi, mutta jos on vähänkään epätasaisuuksia niin leveämpi ja matalampipaineinen avo kulkee paremmin koska se on vähemmän ilmassa.
    Teoriassa tuubi pomppii vähemmän, mutta tuossa yllä tuli käytäntöön vaikuttavia syitä.

THE THEORY
    Compress a clincher tire and its tread retains much of its shape, while the sidewalls arc outwards on either side. The rim flanges make the clincher tire flex more like an arch between two solid pillars, which restricts its flexibility and gives it a harsh ride. The tubular, setting on top of a slightly curved rim and sewn into a perfectly round profile, flexes like a cylinder—more evenly around its circumference—which is why a tubular tire can roll over road irregularities without harshness or bouncing, even at extreme pressures.

Any bouncing or road vibration that is transmitted vertically through the frame is horizontal movement (your pedaling power) that has been converted into vertical motion (completely wasted energy, unless you are going to the moon). A more resilient tire can grip the road better also, because more of the tread remains in contact with the pavement’s irregular surface.

Tää aihe ei oikein mun mielestä antanut vastauksia... Jos siis tarviin mahdollisimman mukavat tuubit, jotka kestää takarenkaana väh 3tkm sekalaista ajoa Suomalaisia kestopäällysteteitä 85kg kuskin alla niin mitkä kandee laittaa? Laskuista voi jättää pois tappajasepelin aika, sillon ajelen avoilla varmuuden vuoksi. Onko uusista Ultremoista mihinkään? Avoina ne on toiminu mulla hyvin vaikkei kaikkein mukavimmat ole olletkaan. Kuinka paljon ajoa nuo Contin competitionit kestää jota VesaP hehkuttaa?
    Ride and Smile!

Tufon Elite Ride 25mm?

Vittorian joku 27mm voisi olla mukavakin mutta en tiedä täyttyykö kestävyys ja kilometritoive.

Mää ajoin noilla Tufoilla ~tonnin viime viikolla ja Pia samoilla 23mm versioilla. Jokaista millin levennystä kohden kun kevittää painetta puoli baria niin homma skulaa kivasti. Eli jos 23mm on 9 bar, 25mm renkaassa samalla kuskilla menee 8 bar. Eteen puolikas vähempi.

Mun 90kg lihalla mulla oli just 8/7,5 bar nyt viimeksi. Pitokaan tuskin oli huonompi kuin vs. 23mm ja täydet paineet, ei ollut kaiken kuivin keli viikolla. Kiekot oli FFWD F2 Powertapilla. Pisin lenkki oli 197km ja nousua pari kilsaa taivaalle, keskiteho nollineen 220W. Runko oli Cervelon R3 08'.
    Äimistelin hiukan kun näin vanhan ja vähän reenanneen selkä ei kanittanut yhtään.
    Samu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Mulla on kaikissa kiekoissa Vittorian Evo CX:ä ja minusta ne on hyviä. Uusin Contin kisatuubi voisi olla kai soiva. Veloflex, Zipp, onhan noita.

Ihmettelen kyllä jos Vittoriat ei kestä. Mulla taisi jopa yksi puhjeta koko kesänä, ja noita mulla on 8:ssa kiekossa jotka on ajossa. Peiliin voisi katso sitten. Tai siirtyä näihin...

http://www.conti-online.com/generato...curity_en.html
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Tufon Elite Ride 25mm?

Vittorian joku 27mm voisi olla mukavakin mutta en tiedä täyttyykö kestävyys ja kilometritoive.
    Koeta jo päättää mitä mieltä olet Vittorioista...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Tää aihe ei oikein mun mielestä antanut vastauksia... Jos siis tarviin mahdollisimman mukavat tuubit, jotka kestää takarenkaana väh 3tkm sekalaista ajoa Suomalaisia kestopäällysteteitä 85kg kuskin alla niin mitkä kandee laittaa? Laskuista voi jättää pois tappajasepelin aika, sillon ajelen avoilla varmuuden vuoksi. Onko uusista Ultremoista mihinkään? Avoina ne on toiminu mulla hyvin vaikkei kaikkein mukavimmat ole olletkaan. Kuinka paljon ajoa nuo Contin competitionit kestää jota VesaP hehkuttaa?
    Itte ajattelin laittaa tuubeista eteen competiotionin ja taakse GP4000:n. Ajattelin että tuo GP pitäisi paperilla olla lujempi, siksi taakse sellainen. Jollain tuosta kokemuksia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Koeta jo päättää mitä mieltä olet Vittorioista...
    Tietty jos kaivaa tarpeeksi vanhoja topic:eja niin löytyy varmaan erisuuntaisia juttuja kun puhutaan eri malleista kuin nykyiset. Silloiset 290tpi Vittoriat painoivat melkein 300g (niitä löytyy yhä kaupoista, Zipp kuviolla ja leimalla) ja kestävyys oli hieman eri kuin nykyisillä 320tp 240g versioilla. Ja vanhoista sai venttiilin järkevämmästä paikka irti. Nykyinen on paikka-aineen kanssa vähän kypsä.

No, anyway,ei renkaista voi olla tiettyä mieltä joka käyttöön paitsi jos ne on ihan sudet ihan joka kelissa ja käytössä. Mää esimerksi joskus "sata vuotta sitten" tykkäsin kovasti Maxxiksen Vorm drive xc-renkaasta kovasti mutta koska se kesti ekan generaation, 40?, gummiseoksella yhden XC-kisan takana, oli pakko vaihtaa johonkin lompakolle ystävällisempään. Kolmen renkaan/kolmen kisan jälkeen alkoi tuntumaan hinnakkaalta...

Riippuu nääs painotuksesta mitä arvostaa. Sateen jälkeen tai jos painottaa kilsa kestävyyttä (kisagummit ei usein kestä tolkuttomasti), ei jaksa joka kerta pumppailla kun fillarilla lähdetään,tai vanne ei satu olevaan niille sopiva, ei ne ole ihan ekana mun listalla. Vittoria pelaa ihan ok muuten. Irtohiekka sateen jälkeen lienee kypsin mitä siihen ei kannata yhdistellä.

Mulla on melkoinen tapuli erilaisia kokeiltuja tuubeja nytkin mutta Tufon ominaisuuden sopii mun käyttöön parhaiten, kestävyys (pistoja/kilsoja), helppokäyttö (ei tarvi pumpata joka päivä) sopii kaikille vanteille (eräs Turkulainen ratakuskikin ajaa kokoa-ajan osittain irti-olevilla Vittorioilla , äänestä päätellen, kun ne ei sovi heidän vanteille. Ne nääs narisee ajossa kun reunat on irti ja sen kuulee...), kevyt paino, malliston laajuus +saatavuus toki. On mulla Vittoriaakin toki hyllyssä nytkin. Ite vaan en jaksa niitä noin keskimäärin maantiepyörässä, paitti se halvempi avokki on 225g ja kestää yllättävän hyvin (Pia:n fixissä oli sellasen viime kesänä. ), 185g Crono CS oli hiano ajaa mutta se hupi ei kauaa kestänyt. Ratakiekkoihin varmaan ihan jees, jos ajaa Hesassa.

Mutta on niillekin sopivia käyttökohteita. Esim Vittorian sliksi-CX renkaat näyttivät toimivan hyvin Jenkkien suurimmassa CX-kisassa, Las Vegas:issa, rutikuivalla nurtsilla. Cross Vegas on hiano kisa, varmaan mennään seuraavaankin. Ja renkaat on sliksit....ja vauhti ns. jäätävää...siä olisi "Wheelers and Dealers" luokka joka on se verran "vapaamuotoinen", ns. kauppiasluokka (muut on m/n pro-luokat ja kuskit on pääosin täysammattilaisia,naisten luokan top-10 oli kaikki jonkun maan mestareita (USA, Tsekit..) etc.) että voisi olla kiva ittekin kokeilla. Tosin ei viitsi kahta pyörää kyllä raahata....jos ajaisi samalla kun Pia...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 15.03.2011 at 08.47

Tuubinoviisi tässä kyselee valmiissa säikeessä:
    Retroiluprojektiin tuli hankittua tuubikehät, vanhat kasari-Campat. Fillarin olemus ja kuskin ajotapa huomioon ottaen haussa on nyt mahdollisimman kestävä, pistosuojattu, vaaleakylkinen (ns. gumwall) ja mustalla kulutuspinnalla oleva tuubimalli. Ilmeisesti sen tulee olla myös pohjastaan sellainen, että istuu tuollaiseen vanhaan Campan kehään, jossa ei näytä mitään saumauraa kulkevan.

Tarkoituksena on siis sekä päästä perinteitä kunnioittavaan ulkonäköön että murehtia mahdollisimman vähän renkaan puhkeamista tai ajoalustarajoitteita. Kisakäyttöä ei näillä näkymin ole luvassa - pyörä tulee ennemminkin rentoon kuntoiluun ja kruisailuun sekä kaupungissa että maantiellä.

Pikaisella katsannolla tuubitarjontaan on saatavilla pistosuojattuja malleja yleensä mustilla kyljillä, tai vaaleakylkisiä ilman suojauksia. Osaisikohan joku neuvoa, onko noilla spekseilläni tuubeja tarjolla?

Veloflex Roubaix?

Jos päällimmäisinä kriteereinä ovat kestävyys ja pistosuojaus, et varmasti tule löytämään mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ITS Katso viesti

Tarkoituksena on siis sekä päästä perinteitä kunnioittavaan ulkonäköön että murehtia mahdollisimman vähän renkaan puhkeamista tai ajoalustarajoitteita. Kisakäyttöä ei näillä näkymin ole luvassa - pyörä tulee ennemminkin rentoon kuntoiluun ja kruisailuun sekä kaupungissa että maantiellä.
    Kauheat vaatimukset oli. Vittoria rally on ok rengas. http://www.wiggle.co.uk/vittoria-rally-tubular-tyre/
    Se on perinteisen näköinen, on kevlar pistosuoja ja on edullinen. Itse olen ollut ainakin tuohon tyytyväinen, tosin ajot on ihan kuntoiluajoa.
    SLAVA UKRAINI

Tilasin nyt testtin Contin Sprinterit kun edukkaasti sai. Täytyy niillä nyt ajella alkukausi kunhan aikanaan tiet on putsattu. Tarkoituksena lähinnä testata vähän eri tuubeja. Vähän vois Stanin litkua sisälle lorottaa, josko auttais siihen, ettei tartttis varatuubia kantaa mukana. Tufot oli kyl ihan ok viimekesänä, mut en kyl huomannu parannusta mukavuuteen verrattuna hyviin avoihin latex sisurillä. Extreme paikka-aine kyl toimi hyvin, ettei varatuubia tarvinnu. Sit vois kyl kans kokeilla eri merkkejäkin. Esim Vittoria vois testata ihan mielenkiinnosta. Ainakin cc käytössä Vittorian avot oli mukavat, tosin herkät puhkeamaan ja eivät oikein kilsoja kestäneet.
    Ride and Smile!

Mistäs noita Tufo elitejä ridejä sais edukkaimmin.´Tähänastinen alin hinta on 54,90 kpl + rahti 15 euroa. Ajattelin laittaa eteen 23 ja taakse 25 mm.
    Jos et aja et voi ottaa!

Vastaanpa itselleni.
    Täältä löytyy netin paras valikoima tuubeja ja tarvikkeita.
    Kertokaapa se kukkasin: onko karpoonikiekkojen kanssa käytettävä karpoonituubiliimaa? Käykö tavallinen?
    Olen päätynyt siihen, että en käytä teippiä. Helpompaa ja turvallisemman tuntuista on liimata vanhalla tavalla.

Taas on todettava, että helpompaa ja halvempaa on tilata maailmalta kuin Suomesta. Hibikestä saa kaikki tarvittaat kamat tuubien liimaamiseen hiilikuituvanteille. Kaikki on halpaa ja vielä postikulutkin ovat halvemmat.
    Scorpionstore on naapurikunnassa, mutta puolet enemmän siellä kaikki maksaa ja tilaaminen on vaikempaa kuin Saksasta.
    Lisäksi Hi tarjoaa kaikenlaista kivaa johon voi samalla rahansa tärvätä.

Ai niin. Vanhoilla tuubikiekoilla kiekkopussissa kolme kautta käyttämättä olleet Schwalbe stelviot ovat säilyneet kuin uusina. Täytynee ostaa uudet Stelviot niin minulle riittää eläkkeelle saakka tuubeja. Täytyy vain laittaa tuo tiivistysaine sisään vai tyytyisikö hätätiivistysaineeseen kun tuo ennaltaehkäisevä säilyy vain kolme kuukautta tuoreena.
    hannupulkkinen muokkasi tätä : 04.04.2011 at 19.19 Syy: sanoja puuttui
    Jos et aja et voi ottaa!

-- vai tyytyisikö hätätiivistysaineeseen kun tuo ennaltaehkäisevä säilyy vain kolme kuukautta tuoreena.
    Tangeeraan hieman säikeen varsinaista aihetta. Tufon Extremellä vuosi sitten paikattu noin 2mm reikä yhä täysin tiivis. Ainakin toimiessaan todella jännää ainetta.

Vaatisi oman topicin, mutta haluaisin kyllä kuulla kokemuksia noista ennaltaehkäisevistä aineista käyttökohteena esimerkiksi laskut vuoristossa / avokiekot yleensä, kun äkkityhjentyminen on aidosti vaarallista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nga Katso viesti
    Tangeeraan hieman säikeen varsinaista aihetta. Tufon Extremellä vuosi sitten paikattu noin 2mm reikä yhä täysin tiivis. Ainakin toimiessaan todella jännää ainetta.
    Olikos tuo extreemi sitä ennaltaehkäisevää vai akuuttiainetta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nga Katso viesti
    Vaatisi oman topicin, mutta haluaisin kyllä kuulla kokemuksia noista ennaltaehkäisevistä aineista käyttökohteena esimerkiksi laskut vuoristossa / avokiekot yleensä, kun äkkityhjentyminen on aidosti vaarallista.
    Kerran olen kokenut tuubin räjähtämisen kovassa vauhdissa alamäessä.
    Vaikka räjähti niin pysyi vanteella ja minä pystyssä. Avoilla olisi voinut käydä toisin.
    Varmaan reiän koko vaikuttaa siihen miten paikkausaine toimii.
    Useinmiten minulla kun tuubi on rikkoontunut niin se on räjähtänyt.
    Kerran ilman pistosuojausta kevyet tuubit räjähtivät lukkohätäjarrutuksessa molemmista päistä. Kolmion takaa tulleita mopoja väistäessä.
    Silloinkaan en kaatunut.
    Jos et aja et voi ottaa!

Kertokaapa se kukkasin: onko karpoonikiekkojen kanssa käytettävä karpoonituubiliimaa? Käykö tavallinen?
    Tavallisellakin pärjää mutta ainakin Contin liimoissa on huomattava ero tavallisen ja hiilikuiturieskalle tarkoitetun välillä. Jälkimmäistä saa tosissaan repiä vanteesta, kun taas tavallisella liimattu lähtee vähän liiankin helposti. Myös menekissä on eroa erikoisversion hyväksi.

Tavallinen.
    Kuitu.

Mistäs noita Tufo elitejä ridejä sais edukkaimmin.´Tähänastinen alin hinta on 54,90 kpl + rahti 15 euroa. Ajattelin laittaa eteen 23 ja taakse 25 mm.
    Tuolla hinnalla saa jo Velo-Motionista 320tpi Veloflexit ja postikulutkin on alhaisemmat. Ei tainnu Tufoja olla Rondessa olla kovin monella alla?

Mastik One on tutkitusti paras tuubiliima, sekä alu- että hiilarivanteille. Googleta vaikka aiheesta tehty tutkimus.

Olen ostamassa Schwalbe Ultremo tuubit tai sitten Stelviot, joilla olen jo ajanut mukavasti.
    Ainakin yhden testin perusteella Contin liima tuli toiseksi. Kaippa sekin pitää.
    Jos et aja et voi ottaa!

Siksipä käytänkin 25 millin tuubeja ja laitan niihin vain 7 kiloa painetta.
    Mulla on painoa 90 kiloa, joten näin pitää toimia ja vanhat luut eivät kestä röykytystä. Kilpaahan meikä ei aja, joten rullaavuudella ei ole merkitystä, mutta mukavuudella on.
    Nyt pääsin testaamaan Tufon Elite Rideä 25 mm vähän enemmän viikonloppuna, n. 300 km. Taakse sen laitoin ja painetta 8 baria. En nyt mitään mullistavaa mukavuutta tuossa havainnut, mun mielestä ero Contin competitioniin oli aika selvä contin eduksi. Mun contit on 22mm. muistaakseni. Conti tuntuu mukavammalta mun mielestä vielä vähän kovemmallakin paineella. Täytyy koittaa tufo vielä pienemmällä paineella, mutta eppäilen että muuttuu vaan hitaan tuntuiseksi. Tuntuu kyllä kestävän hyvin ja helppo asentaa. Sen verran tuli sepeliäkin kynnettyä eikä mitään jälkeä renkaassa että ihmetellä täytyy.

Tufo pysyy kevätrenkaana ja kuumalle asvaltille sitten Contit tai sitten kokeilen Veloflexejä niin laajentuisi vähän kokemuspohja....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Tufo pysyy kevätrenkaana ja kuumalle asvaltille sitten Contit tai sitten kokeilen Veloflexejä niin laajentuisi vähän kokemuspohja....
    Minäkään en sitten Tufo elitejä hankkinut. Ostin Contin spirinter Catoradet ja taidan kokeilla niitä, mutta ehkä sitten pidän niitä eturenkaina ja Schwalben Stelvioita takana.
    Jos et aja et voi ottaa!

Mulle kans tuossa viime perjantaina esiteltiin Tufon tuubia, joka pompahti aina venttiilin kohdalla komeesti, pari-kolme milliä pystysuunnassa. Tais olla just tuo Elite ride. Vanteessa on syvennys venttiilin reiän ympärillä, Tufolle tarttis vissiin olla syvempi... Conti ei pompi samalla vanteella.
    Aiheesta tais olla juttuakin joskus aiemmin täällä?
    Kaar ittelles vaa

Minäkään en sitten Tufo elitejä hankkinut. Ostin Contin spirinter Catoradet ja taidan kokeilla niitä, mutta ehkä sitten pidän niitä eturenkaina ja Schwalben Stelvioita takana.
    Contin gatorskinistä kokemusta sen verran että vallan mainio reenirengas. Kannattaa pitää kyllä paineet kohtuullisina (ei liikaa). Ei niin herkkä ja mukava kuin competition, mutta toi onkin tehty kestämään ja se kans kestää, kestää....eturenkaana nyt alla ja sepeli jää kakkoseksi...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •