ShimanoCanyonBikeshop
Sivu 17 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17
Näyttää tulokset 481 - 499 / 499

Aihe: Gran Canaria, vinkkejä?

Tässäpä meidän porukan tunnelmia Gran Canarialta viime viikon reissusta:

https://youtu.be/IYmo3tskvQA

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simtee Katso viesti

Ei pitäisi katsoa
    Menee syksyyn tai viimeistään kevääseen
    Smoothyä videoo
    http://www.kaupinkanuunat.net

^ Olisi lomauksia tiedossa, mutta minnekään ei taida päästä.
    Ei aika kulu; me kulumme.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simtee Katso viesti

Hapottavan näköisiä ylämäkiä. Millaisia välityksiä oli käytössä? Kuinka paljon kului kaloreita per päivä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nautiskelija Katso viesti
    Hapottavan näköisiä ylämäkiä. Millaisia välityksiä oli käytössä? Kuinka paljon kului kaloreita per päivä?
    Meillä oli Free Motionilta Spessun Roubaixit, jossa Crank: 50/34, Cassette: 11-34. Kaloreita meni vajaa 80 kiloisella Garminin mukaan 2000 puolin ja toisin, päivästä ja lenkistä riippuen. Spessun välitykset riittivät mielestäni hyvin ylämäkiin ja myös vähän reilun 60km/h nopeuksiin myötätuulessa/mäessä.

Hei kaverit, seuraavan kerran voit kokeilla www.downhilldays.comlähinnä enduro- / alamäkiretkiä ja pyöräilijöiden kuljetuspalveluita..
    Himar on omistaja ja ymmärtää suomea täydellisesti.

10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Harmi, että tuollaista säätöä ollut. Itse kerron tämän hetken tilanteeni, vaikka Canaria kohteeni ei nyt olekaan. Tilasin kesällä menopaluut Booking.comin kautta. Tehnyt niin monasti aiemminkin. Ja, sitten soitellut perään, että pyörä mukaan. Nyt mikään ei tunnu onnistuvan. Bookingin sivuilta Suomi palvelunumeroon ja intilaisittain englantia puhuva henkilö sanoi, ettei suomeksi ole palvelua, eivätkä he voi pyöräpaikkaa varata, vaan minun on otettava yhteyttä lentoyhtiöön. No, soitin sitten lentoyhtiöön ja sanoivat, että he näkevät minun lentovaraukseni, mutta he eivät voi tehdä pyöräpaikan varausta, vaan bookingin on se tehtävä. Uusi soitto bookingille ja kerroin lentoyhtiön viestin, mutta sieltä taas vängättiin vastaan ja sälytettiin asia lentoyhtiölle. Taidan menettää nuo tammikuun liput, jos tähän ei selvyyttä saada. Aikamoista pompottelua, jota aiemmin en ole kohdannut. Pitää varmaankin jatkossa aina tilata suoraan lentoyhtiöltä, koska bookingista en ole löytänyt pyörää matkatavaraksi, vaan aina hoitanut sen jälkisoittona. Onkohan korona jotenkin sekoittanut näiden em. tahojen pasmat?

^Jep, ainakin TUIn mukaan pandemia on sekoittanut, ja heillä ei ole mitään automaattista systeemiä tarkastaa lentojen puhumattakaan erikoismatkatavaran tilanteita. Harmi, että sulla noin samankaltainen tilanne.

Kun itse sitten sain Finnairin palvelusta henkilön kiinni, oletin toki että voisi asioida suomeksi. Ehei, vain englanti. Sillä soitolla ja sen jälkeisellä lipun ja fillaripaikan ostamisella asia tuntui ratkenneen. Uskon vasta, kun olen Kanarialla ja vastaanotan pyörälaukkuni kentällä.
    10k-kerhon jäsen

Kuka on ollut Free Motionin MTB ryhmäretkellä, niin kertokaapa kokemuksia. Heillä on useampia reittejä, mutta mikä olisi paras, jos vain yhteen voisi osallistua?

Taitaa itse asiassa tästä samaisesta keskustelusta löytyä vinkkejä mutta ne ovat useamman vuoden takaa. Muistelen että sittemmin joku vuosi sitten ryhmäretkiä ei saanut enää järjestää koska reitit kansallispuistossa. Onkohan tilanne jälleen muuttunut sallivampaan suuntaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TF_ Katso viesti
    Kuka on ollut Free Motionin MTB ryhmäretkellä, niin kertokaapa kokemuksia. Heillä on useampia reittejä, mutta mikä olisi paras, jos vain yhteen voisi osallistua?
    Todella hyviä ovat hommassaan. Käy useampi vetämässä jos suinkin pystyt. Green North ainakin hyvä. Kaikista olen itse aina tykännyt. Korkeuskäppyrät kertoo luonteen

Tein vielä yhden videon saaren etelä-keskiosien reiteistä (maantie). Tässä pieni esittely Maspalomasista polkaisten Ayagaures, Ayacata, Pico de las Nieves, Taurito.

Tässä vielä soittolista jossa lisää herkkuja
    10k-kerhon jäsen

Matkailu-amatööreille tuli ajatus ottaa hieman pyöräilyä loman yhteyteen, mutta uskaltaako liikenteen sekaan ilman kokeneempaa opasta gps-jäljen kera?

Free motion täällä näkyi mainittavan vuokrauspaikkana (omat fillarit kotona...), ja google maps kertoisikin sen olevan lähellä. Puerto ricosta siis pitäisi suunnistaa, eikä mukana ole kuin pyöräilyhousut ja paita. Huonosti tuli selvitettyä etukäteen, mutta onko vinkkejä jolla ehkä loppuviikosta saisi homman onnistumaan?

Toki free motionin retketkin näyttivät hyvältä, mutta millaista kuntotasoa niillä pitäisi olla? Vaimolla teki polvileikkaus harjoitteluun tauon, ja sitä vielä kiritään.

Kyllä siellä uskaltaa ajaa, ei tarvitse opastakaan. Ja ilman GPS jälkeäkin pääsee. Itse lähtisin tutustumisreitille Puerto Ricosta seuraavasti. GC500 itään n.7km ja siitä GC-505 kohti Soriaa. Tie nousee loivasti 14km matkan n260m korkeuteen ja sitten jyrkkenee. Soriaan tulee matkaa n29km ja korkeutta 700m. Tuolta on helppo palata, kunhan lasketelee pääosin alamäkeä...
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Kiitos vinkistä! Spessun roubaixit varauksessa perjantaille, pääsee maistelemaan ensimmäistä kertaa di2 toimintaa. Varaus oli lopulta tosi helppo homma free motionilta sähköpostitse.

Ajelin itse jouluaattona Free Motionin Roubaixilla. Välitykset mitä mahtavimmat turistille ja pyörä noin muuten paras mitä ikinä on tehty. Makuasioita tietysti.

Jos Puerto Ricosta lähtee, niin on hyvä huomioida, että rantatie Moganiin ei ole auki. Maskipakko on voimassa tällä hetkellä, mutta tuskinpa se haittaa. Free Motion on huippu, mutta kokemuksesta tiedän, että yhden päivän varaukset ei mene listan kärkeen. Toisen pyörän saa kyllä, mutta saattaa ottaa helposti tunnin tai pari.

Kaikesta huolimatta Gran Canaria on suomalaisen paratiisi pyöräilyn suhteen ja 99% varmuudella kaikki menee paremmin kuin hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TF_ Katso viesti
    Ajelin itse jouluaattona Free Motionin Roubaixilla. Välitykset mitä mahtavimmat turistille ja pyörä noin muuten paras mitä ikinä on tehty. Makuasioita tietysti.

Jos Puerto Ricosta lähtee, niin on hyvä huomioida, että rantatie Moganiin ei ole auki. Maskipakko on voimassa tällä hetkellä, mutta tuskinpa se haittaa. Free Motion on huippu, mutta kokemuksesta tiedän, että yhden päivän varaukset ei mene listan kärkeen. Toisen pyörän saa kyllä, mutta saattaa ottaa helposti tunnin tai pari.

Kaikesta huolimatta Gran Canaria on suomalaisen paratiisi pyöräilyn suhteen ja 99% varmuudella kaikki menee paremmin kuin hyvin.
    Sään puolesta varmasti paratiisi talvikuukausina, mutta tieverkoston puolesta häviä mennen tullen Mallorcalle, joka on todellinen pyöräilijän paratiisi. Lukuisat kerrat olen molemmissa ollut ajoleireillä. Tammikuussa takuulämpöä etsimässä Canarialla. Mallorca tosin tammikuussa hyvä, jos irtohihat ja lahkeet kelpaa. Sadetta saattaa joskus ripsaista, mutta siihenkin on hyviä vehkeitä. Tieverkosto kuitenkin Mallorcalla ylivertainen ja helppo valita vuoristosta tasaiseen.

Onneksi päätimme lähteä PMoi rohkaisusta, kyllä kelpaa nauttia papaija-mehua täällä Soriassa! Maisemat on mahtavat ja fillarihommat sujuivat täysin kitkatta. 10/10

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •