Sivu 3 / 22 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 645

Aihe: Garmin Connect

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    ^ Tarkoitatko harjoituksella workouttia vai activityä? Molemmathan onnistuu helposti. Workoutin voi luoda millä nimellä tahansa ja activityn editointi onnistuu kun menee vaikka heti dashboard näkymästä quick edit tilaan.
    Tarkoitti varmaan activity typeä jossa on yläkategoriat esim. cycling ja alakategoriat cyclocross, track jne. Näitä ei käsittääkseni voi (ainakaan vielä) muokata.

Aah, joo. nimenomaan noita aktiviteetti tyyppejä ei voi muokkailla. Siellä on niin paljon kaikkea turhaa, mitä todella harva tarvitsee, mutta sitten esim suunnistusta ei ole ollenkaan.
    Suunnistuksen olen laittanut polkujuoksuksi, mutta millä sen sitten tavallisesta polkujuoksusta erottelet.

Tostakin on moni palautetta garminille lähetellyt.

Se on tosiaan aika jännää, että eivät ole suunnistusta tuonne suostuneet laittamaan. Sehän nyt ei olisi kummoinenkaan muutos.

Itse yritin eilen keksiä, että pystyykö kierroksia (Lap) määrittämään enää jälkikäteen. En ainakaan löytänyt. Olisi ollut näppärä vilkaista kisan kierrosaikojen kehitystä tuolla tavoin. Olisihan siellä Garminissa näköjään ollut positiotietoon perustuva auto lap ominaisuus, mutta kuka sellaista tietää, osaa, jaksaa, muistaa... Olisi edes jonkinlainen katseluaikainen kierrostietojen skaalaus (tyyliin kuinka monen kilometrin välein), mutta kun ei taida olla kuin ennakkoon kiinteästi määrätyt etäisyydet tai tallennuksen aikana manuaalisesti merkityt pisteet.
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tregård Katso viesti
    Tarkoitti varmaan activity typeä jossa on yläkategoriat esim. cycling ja alakategoriat cyclocross, track jne. Näitä ei käsittääkseni voi (ainakaan vielä) muokata.
    ok, juu sitä kenttää ei tosiaan voi editoida.

Ja on tosiaan ihan "tyhmä tekstikenttä" eli lajivalinnat ei ainakaan omien pikaisten testien perusteella vaikuta ainakaan kalorinkulutuskenttää, TE arvoista en ole varma.

Toimiikos toi Garmin Forerunner 410 tän Connectin kanssa?
    - Numismaatikko -

jovain toimii
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Garmin Connectiin voi lisätä pyöräilyennätyksiä (40km, suurimmat nousumetrit ja pisin lenkki) sekä personoida profiiliaan (lisätä mm kuvan)

Miten GC:n aloitusnäytöksi saa tuollaisen? Minulla on ihan erilainen näyttö.
    -Pyöräilyn ei tarvitse olla totuus, mutta on hyvä jos siinä on totuutta-

Toi näkymä tulee, kun klikkaat omaa nimeäsi sieltä ylhäältä. Sisäänkirjautuessa menee eri näkymään.

Omia harjoituksia pitää olla julkisena, että ne näkyvät tuossa profiilissa.

Laitetaan nyt tänne kun en haulla muutakaan ketjua löytänyt.

Alkaa jo hieman kypsyttämään tuo Garminin sykemittaus. Itsellä on Garmin 910xt ja sen sykkeenmittaus ei pelitä juuri koskaan kunnolla.

http://connect.garmin.com/activity/225857838

Tuossa näkee hyvin sykkeiden katoaminen. Alussa näyttää ok, mutta sitten häviää. Aika paljon maksoin laitteesta ja noin huonosti toimii. Olen kokeillut erilaisilla paidoilla jne jne, mutta suurempaa vaikutusta ei ole ollut. Yhdellä maantiepaidalla toimii hyvin. Tekninen paita oli tuossa esimerkissa takin alla. Voisiko se vaikuttaa tähän jotenkin?

Onhan sykevyö ollut suht. kireällä ja kontaktipinnat kostutettu?
    Niin näin alamäessä, ylämäessä ei ollenkaan

Onko pelkästään premium sykepanta ollut kokeilussa ??? Se aikaa myöten tuntuu menettävän kykynsä sykkeen seurantaan - pesu, kostutus tms kikat eivät mulla tuntunut auttavan...

Palasin takaisin perus sykepannan käyttäjäksi ja se toimii aina ja virheettömästi kaikkien vaatteiden yms kanssa - premium panta on ihan susi!!!
    The Power is in the Peloton

Mulla on toinen premium panta menossa ja sekin on alkanut temppuilemaan.
    Sykkeet on aivan levottomat, karkaa yli kahdensadan ja viipyy siellä pitkään, kunnes taas palautuu normaaliksi.
    Ensimmäinen vyö teki ihan samaa. Se oli mallia jossa anturi on osa vyötä, eli se vyö katkeaa siitä anturin kohdalta.
    Uusi vyö oli hakasella katkeavaa, mutta samaa vikaa alkaa olemaan siinäkin.

Patterin vaihtoa en ole vielä kokeillut, mutta aika outoa, että patteri vuodessa kuluisi loppuun.

Ja itsekin ajattelin ton peruspannan kyllä seuraavaksi ostaa.
    Ja sama mikä tossa premiumissa on outoa, että se vyö rispaantuu tosi helposti.

Mulla oli Garminin sykkeen kanssa big problem: jos paita vähänkin lepatti kainaloista niin "syke" oli 200-250.
    Ongelma poistui kun vetäisin pari kerrosta sähkömiehen teippiä pannan etupintaan.
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

Joo mulla on tuo premium-panta. Pitänee sitten ostaa perusmallinen. Pitää myös kysyä valmistajalta mikä mättää.

Peruspanta toimii paremmin, muttei sekää ilman tätä pulmaa ole. Auttaa jos pitää pannan aika kireällä. Minulla pattrerit ei kyllä kestä kuin 3-4kk, jos patteri huono pulma esiintyy helpommin. Myös halpispattereilla on ollut samaa pulmaa jo uutena.

Jari

Jos ei patterin vaihto auta ongelmiin, pitänee siirtyä jonkun toisen valmistamaan ant+ sykevyöhön.

Onko kukaan perehtynyt vaihtoehtoihin?

Mullon se karvalakkimallin vyö ja patterikin on kaksivuotta vanha. Onko siis niin, että se premiumvyö on paitsi epäluotettava, myös energiasyöppö?
    Niin näin alamäessä, ylämäessä ei ollenkaan

Kohta kolme vuotta ollut käytössä se karvalakkimallin vyö enkä muista ainuttakaan ongelmaa. Patteri vaihdettu korkeintaan kertaalleen. Käyttötunteja vuodessa noin 300-350 eli en tuota vanhaa mallia ainakaan kovin huonoksi tai energiasyöpöksi sanoisi. Toki käyttäjän rintakehän muoto vaikuttaa myös mittarin toimintaan eli sama sykevyö ei välttämättä toimi kaikilla yhtä hyvin.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Minulla on pari noita perussykepantoja. Olen huomannut, että ne pitää pestä aika usein ts. joka lenkin jälkeen tai ennen niin patteri kestää pidempään. Aina ennen kun laitan pannan, pesen sen lämpimän veden alla ja panen ihan pienen lirauksen saippuaa, jonka hankaan kosketuspintaan ja sitten huuhtelen. Pelittää varmasti ja patteri kesätää hyvin 500 tuntia. Ennen kun en tätä tehnyt patteri saattoi kulua jo sadassa tunnissa. Onhan se Polarin tuhannen tuntia tietenkin vähän enemmän. Polarin ja Garminin välissä oli joku sweitsiläinen mittari, jossa oli myös itsevaihdettava patteri ja siinä patteri ei kestänyt sataakaan tuntia.
    Jos et aja et voi ottaa!

Joo pesu ja varsinkin kuivaus kannattaa muistaa. Itse en tosin saippuaa ole käyttänyt, mutta kun huuhtaisee hiet pois ja kuivaa niin pysyy vähän siedettävämmän näköisenä ja taitaa tosiaan säästää patteriakin.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Joka kerran jälkeen on tullut pestyä ja laitettua kuivumaan.

Soitin Garminin tekniseen tukeen... Pienen keskustelun jälkeen sovimme, että lähetän vyön heille.

Mulla on 310 xt ja siinä on paras sykepanta mitä mulla on ikinä ollut. Aikaisemmat mittarit olleet polarin eri versioita.
    Laitan aina mittaus pintoihin samaa geeliä mitä käytetään ultratutkimuksissa. Vyö ei tarvitse olla olla edes hirmu tiukalla, niin aina on toiminut moitteettomasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Karppa10 Katso viesti
    Mulla on 310 xt ja siinä on paras sykepanta mitä mulla on ikinä ollut. Aikaisemmat mittarit olleet polarin eri versioita.
    Laitan aina mittaus pintoihin samaa geeliä mitä käytetään ultratutkimuksissa. Vyö ei tarvitse olla olla edes hirmu tiukalla, niin aina on toiminut moitteettomasti.
    Minulla on myös FR 310XT ja lisäksi näissä hommissa Edge 500. Molempien mukana oli siis sykevyö ja jossakin vaiheessa sykkeet alkoivat temppuilemaan näissä vöissä, ensiksi noin 1,5 vuoden jälkeen 310XT vehkeessä ja nyt noin 2 vuoden jälkeen Edgen mukana tulleessa "kovassa" vyössä.

Molemmat sain toimimaan hyvin sivelemällä anturit aina silloin tällöin EEG geelillä. Siis samalla sähköä johtavalla geelillä mitä käytetään esim. aivojen skooppaamisessa elektroenkefalografilla. Tököttiä saa ainakin Yliopiston apteekeista.

Oletteko te tyytyväisiä Garmin connectiin vai replikotteko Garmin mittarin tiedot johonkin muuhin palveluun? Näin äkkiseltään GC on kyllä aika vanhanaikaisen oloinen, joskin pyöräilyä silmälläpitäen löytyy monipuoliset ominaisuudet. Etsin kuitenkin yleispäiväkirjaa johon saisi pyöräilytedot Garminista ja muut liikkumiset vaikka manuaalisesti. HeiaHeia, SportsTracker, Endomondo,....?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Romeo Katso viesti
    Oletteko te tyytyväisiä Garmin connectiin vai replikotteko Garmin mittarin tiedot johonkin muuhin palveluun? Näin äkkiseltään GC on kyllä aika vanhanaikaisen oloinen, joskin pyöräilyä silmälläpitäen löytyy monipuoliset ominaisuudet. Etsin kuitenkin yleispäiväkirjaa johon saisi pyöräilytedot Garminista ja muut liikkumiset vaikka manuaalisesti. HeiaHeia, SportsTracker, Endomondo,....?
    No mulla on GC vain nippelitiedon katsomista varten. Lataan lenkit sinne ja Stravaan, jälkimmäinen on se "päiväkirja".
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Kaikista noista tuntuu aina puuttuvan jokin ominaisuus, jonka toivoisin näkeväni - itse lataan kaikki Garmin Connectiin, Runningfreeonlineen (=ex RunSaturday) sekä Sport Tracks:iin... joitakin ulkomaan ajoja on Stravassa. Ensiksi mainittu on mulla se päiväkirja. Endomondo ei 'syö' isoja tiedostoja ja SportsTracker ja Heiaheia ei kiinnosta muutaman kokeilun jälkeen.

Sport Tracksin tulevalta mobiiliversiolta odotan paljon ...
    The Power is in the Peloton

connectiinkin kuulemma tulossa jotain päivityksiä lähiaikoina..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    connectiinkin kuulemma tulossa jotain päivityksiä lähiaikoina..
    Kas kun eivät maininneet kun annoin palautetta noista suomenkielisen toteutuksen kielikukkasista.

Garminin mittari on pyörinyt hieman ajatuksissa kun vanhasta polarista taitaa kohta aika jättää, mutta Polarin käyttäjänä on dataa Polarin softassa (PPP) noin kymmeneltä vuodelta. Onkohan mitään järkevää keinoa saada siirrettyä näitä Garminin connectiiin, ja onko connect ylipäätään yhtä hyvä kuin Polarin precision performance? Jos siirto jotenkin onnistuu, niin mitä tietoja on mahdollista siirtää?
    https://www.instagram.com/xtranza/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    ...Jos siirto jotenkin onnistuu, niin mitä tietoja on mahdollista siirtää?
    Laitetaan nyt tähänkin mitä muun höpinän ohella kirjoitin Garmin Edge 800 ketjuun.

Netin syövereistä löytyy ainakin tällänen konvertteri http://polarconverter.azurewebsites.net
    Pikasesti kokeilin ja tiedot vääntyi .tcx muotoon ja manuaalinen siirto Garmin connectiin myös ok. Kaikki alkuperäinen data muuntui ja siirtyi oikein: matka, keskari, kartta, kadenssi jne.

Sen verran täsmennystä että kaikki tiedot ei sitten kuitenkaan menneet aivan oikein. Joissain tiedostoissa oli heittoa kilometreissä ja harjoitusajassa. Nämä tietysti voi sitten korjata GC sivulla käsin.

Edit: siis .hrm ja .gpx tiedostoja muunsin .tcx muotoon.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •