GasGasImatraBikeshopCanyonGiantHuntteri
Sivu 1 / 8 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 226

Aihe: MTB lukkopolkimet

  1. #1
    temexi__ Guest

    MTB lukkopolkimet

    Pitäs ostaa jotkut hyvät (joilla pärjää harrasteluajossa) ja mahdollisimman edulliset lukkopolkimet ja kengät. Onko ehdotuksia?

  2. #2
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    94
    Polkimissa halvallakin saa hyvää, kenkiin kannattanee panostaa hieman enempi. Varmaan nuo saa jostain toisesta kaupasta halvemmallakin, mutta tuo sivu nyt sattui olemaan auki.

  3. #3
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    111
    Kaveri tilasi justiinsa raivostuttavan hitaasti toimivilta huh.fi:n sivuilta polkimet ja kengät.
    Myyjän mukaan menee reilun viikon verran, että nuo monot tulee, kun joutuivat tilaamaan Hollannista kaverin kokoa (47). Postikulut kuuluivat käsittääkseni hintaan.

    Shimanon kengissä pitää valita sitten normaalia kenkäänsä numeron, kaksi suurempi koko. (Itsellä 45 normikenkä ja 46 Shimano tuntui hyvälle koolle, kun tuli aikanaan kokeiltua jalkaansa moisia.)

  4. #4
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.694
    Ensimmäisten kenkien ollessa kyseessä, kannattaa suosiolla käydä ostamassa paikallisesta, jotta pääsee sovittamaan ja nopeasti ajamaan. Nuo suositellut SH-M520 polkimet hoitavat hommansa paremmin kuin hyvin.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  5. #5
    IncBuff Guest
    Shimpan kengät on niin kapealla lestillä, että kannattaa sovittaa eikä ostaa summassa. Nuo polkimet on kyllä hintaisekseen oikein pätevät.

  6. #6
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    +1 M520-polkimille.

    Kenkiä löytää alan liikkeistä, ja sen lisäksi Budget Sport möi Shimanon MT22 kenkiä 59,90e. Tuollaisilla kesän ajellut, ei valittamista. Ovat vissiin vähän leveempää mallia kuin noi kiiltomuovishimanot ?)
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  7. #7
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.239
    Tsekkaa CRC:ltä Eggbeaterin tarjouspolkimia... Kun ostat ensinmäisiä polkimia niin sinulla ei ole mitään asenteita (Toivottavasti...) merkin suhteen joten ei kannata jämähtää pelkästään tuohon Shimano ajatteluun, ei niissäkään mitään vikaa ole mutta kannattaa muitakin tutkailla... Samoin on muitakin kenkiä olemassa kuin nuo Shimanot, parempiakin...

  8. #8
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Äänekoski
    Viestit
    20
    Onkos Sidin maastokengistä mihinkään ja minkälainen koko niissä vastaa shimanon kenkiä? Itsellä ollut 2 shimanon popot ja nyt viimeiset alkaa parin vuoden jälkeen olla vaihtokunnossa ja ajattelin merkin vaihtoa . Kannattaako? Vanhat ovat shimanon m085.

  9. #9
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.907
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VilleP Katso viesti
    Onkos Sidin maastokengistä mihinkään...
    Kyllähän niistä on maastoajoon, kelpo kengät. Itse olen kokeillut Shimppaa, Sidiä ja Spessua... ja täytyy todeta, että Spessun kengät ovat kaikkeen muuhun verrattuna ihan kunkut Nyttemmin kun ajaa Shimpan kengillä toisinaan, niin ne on jotenkin omituiset.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VilleP Katso viesti
    ...minkälainen koko niissä vastaa shimanon kenkiä?...
    Minulla passaa hyvin Shimppa 44, Sidi 44 ja Spessu 44 (talvikenkä 45)


  10. #10
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    463
    Omat Shimanon ajokengät ovat samaa kokoa muiden kenkien kanssa. Alussa kenkä tuntui kapealta ja muutenkin epämukavalta, mutta nyt kun niitä on tullut tovi pidettyä jalassa, niin ne istuvat jalkaan täydellisesti. Eli jos kengät alussa vähän puristaa ja painaa sivuista, niin ei heti kannata ottaa numeroa isompaa, kyllä ne siitä muovautuu.

  11. #11
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.859
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Tsekkaa CRC:ltä Eggbeaterin tarjouspolkimia... Kun ostat ensinmäisiä polkimia niin sinulla ei ole mitään asenteita (Toivottavasti...) merkin suhteen joten ei kannata jämähtää pelkästään tuohon Shimano ajatteluun, ei niissäkään mitään vikaa ole mutta kannattaa muitakin tutkailla... Samoin on muitakin kenkiä olemassa kuin nuo Shimanot, parempiakin...
    Mä päädyin lahjoittamaan pari paria CB'n polkimia pois kun olivat niin huonot käyttää. Ehkä kalliimmat on paremmat kuin nuo halvimmat egg beaterit ja candyt? Mun mielestä 520 on niitä parempi, tosin ei sekään paremmille shimanoille pärjää.

    Time'n polkimia ei jostain syystä tunnuta ikinä haukuttavan? Ei ole tullut kokeiltua, ehkä sitten seuraavina.

  12. #12
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    12.518
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Time'n polkimia ei jostain syystä tunnuta ikinä haukuttavan? Ei ole tullut kokeiltua, ehkä sitten seuraavina.
    Ei ihmekään, koska ne toimivat kuten pitää kaikissa olosuhteissa ja niissä kestää laakeritkin maailman tappiin asti.
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  13. #13
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Ei ne Timetkään välttämättä ikuiset ole. Ja mulla on kahdessa pyörässä Timet kiinni eikä ole tarvetta vaihtaa merkkiä. Timen Alium ei kaiketi ole pahan hintainen ja kuulemma toimii ja kestää.

    Kenkiä kannattaisi tosiaan itse kokeilla jalkaan.

  14. #14
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.239
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Mä päädyin lahjoittamaan pari paria CB'n polkimia pois kun olivat niin huonot käyttää. Ehkä kalliimmat on paremmat kuin nuo halvimmat egg beaterit ja candyt? Mun mielestä 520 on niitä parempi, tosin ei sekään paremmille shimanoille pärjää.

    Time'n polkimia ei jostain syystä tunnuta ikinä haukuttavan? Ei ole tullut kokeiltua, ehkä sitten seuraavina.
    Missä suhteessa huonot käyttää? Ihan uteliaisuutta kyselen, itsellä kai viidennet käytössä ja ei ei muuta murhetta kuin halvimmista päätytulpat hajoaa tai katoaa helposti...

  15. #15
    Itselläni on ollut vuoden verran Crank´n egg beaterit (lienee halvin malli). Pelkästään hyvää sanottavaa, toimivat niin kurassa kuin lumisohjossa, eikä tarvitse asetella jalkoja polkimille kun napsahtavat paikalleen neljältä sivulta. Polkimet ovat saaneet myös iskuja kivistä, hyvin ovat kestäneet ja toimineet.
    Polkimien mukana tulee kengän klossit jotka sopivat ainakin Shimanon kenkien reikiin.

  16. #16
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Missä suhteessa huonot käyttää? Ihan uteliaisuutta kyselen, itsellä kai viidennet käytössä ja ei ei muuta murhetta kuin halvimmista päätytulpat hajoaa tai katoaa helposti...
    Voisin kertoa omat kokemukset.

    Mulla on muistaakseni CB Egg beater C:et maasturissa. Suurin ongelma niiden kanssa on, että kenkä on todella hankala saada oikeaan kohtaan, jotta lukitus onnistuu. Kenkä tuntuu aina jäävän kiinni johonkin ihme kulmaan/kohtaan eikä näin ollen pääse lukittumaan. Maastossa tuo on säätäminen ja oikean kohdan hapuilu on pers**stä ja vie ajonautinnon mennessään.

    Toinen ongelma noiden kanssa on se, että kenkä lukittuu liian kevyesti ja pääsee liikkumaan ylös, alas jne. Ongelma korjaantui hetkellisesti kun laitoin polkimien mukana tulleet muoviläpyskät paikoilleen. Nämä kuitenkin kuluivat loppuun alta aikayksikön ja tilasin metalliset alulevyt ja sama ongelma palasi kuin aikaisemmin eli kenkä pääsee liikkumaan ylös, alas jne.

    Kyseisillä polkimilla ajetaan edelleen maastossa, mutta en varsinaisesti nauti niiden käyttämisestä ja oikeastaan eniten mua ärsyttää tuo lukituksen hankaluus. Lukitus paikkoja on kuitenkin se neljä kipaletta, joten sen luulisi olevan helppoa ja vaivatonta, mutta helpommin kengän saa kiinni esim. M520:issä.

    Positiivista polkimissa on kuitenkin se kevyt tuntuma(muovilevyt alla), kunhan sen eka saa kiinni. Metallilevyjen kanssa lukitus on kuitenkin liian kevyt.
    Still rides with 26er

  17. #17
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.859
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Missä suhteessa huonot käyttää? Ihan uteliaisuutta kyselen, itsellä kai viidennet käytössä ja ei ei muuta murhetta kuin halvimmista päätytulpat hajoaa tai katoaa helposti...
    Mä en saanut noita omiani rikki vaikka käytin pari vuotta, ehkä koska en ikinä päässyt sinuiksi niiden kanssa, joten käytin varmaan useammin flättejä kuin lukkiksia. Käytännössä tilasin siis jostain tarjouksesta halvimmat Eggbeaterit (laitoin työmatkapyörään) ja Candy C't (käytin trailipyörässä).

    Jotenkin molemmissa polkimissa oli vaikeampi saada kenkä lukittumaan kuin Shimanon tekeleissä (M520 / M647). Irtautuminenkin oli hankalaa, ei pelkästään sen vuoksi että olivat tiukat (eikä säätömahdollisuutta) vaan myös koska ainut tapa irrottautua on vetää kenkä ulos kantapää edellä (juu, tottuuhan tuohon, mutta Shimanolla on kuitenkin helpompi kun irtoaa kantapää tai varpaat edellä).

    Positiivisena juttuna nuo eivät tukkeudu yhtä helposti kuin Shimanon M520'set.

    Pari vuotta yritin käyttää noita, mutta käytännössä päädyin useammin ja useammin käyttämään flätti-polkimia kun vaikeassa maastossa pelotti (ei vaan jotenkin iskostunut selkäytimeen). Vertailun vuoksi sain kaverilta M520'set testattavaksi, ja jo ekalla lenkillä itseluottamus koheni. Tuo varmaan johtui siitä että huomasi että jalka irtoaa täysin ajattelematta ja repimättä, ja jotenkin kenkä myös kiinnittyi kuin itsestään.

    En minä noista M520'sistäkään hirveästi tykkää. Jotenkin tuntuu että lukkiksissa olisi oltava kireyden säätö jotta toimis mulle. Aika nopeasti hankin M647't jotka ovatkin olleet aivan loistavat. Niitä pystyn käyttämään siinä missä flättejäkin, ei ajattele ollenkaan koko lukkiutumista.

  18. #18
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    749
    Itse en haluaisi polkimia joissa on hervoton vapaaliike(Eggs). Myönnän etten ole koskaan Muniksia kokeillut mutta olen yli 10v käyttänyt Shimpan pedaaleja enkä ole ollut muuta kuin tyytyväinen niihin.

  19. #19
    Liittynyt
    12/2006
    Viestit
    359
    Täältä myös ääni shimpan M647ille.
    Todella hyvät maastossa.

  20. #20
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    84
    Onko nuo Timen polkimet nyt sitten ne parhaat maastoajeluun ja mikä malli niistä, jos nyt pysytään kohtuuhinnoissa??

  21. #21
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Tuosta, jos haluat parhaat maastoajeluun, tai tuosta, mikäli vähän kustannustehokkaamman vaihtoehdon haluaa...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  22. #22
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.778

    Käyttökokemuksia CB:n polkimista

    Muutaman vuoden ajelin Shimanon, Ritcheys ja taisi olla jotain muitakin SPD-malleja. Kesällä nuo pelaavat ihan mainiosti, plussana lukkojen kireyden säätö ja klossien kesto. SPD-polkimissa 520, 540, 545 jne. on se heikous, että sohjolumessa polkimet tukkeutuvat ja pikkupakkasilla klossin alle syntyy jääpaakku, jota joutuu potkimaan kiviin tai kairaamaan ruuvarilla pedaalin jäöätilsaa irti, että saa sen klossin edes kiinni. Tämä ongelma on kuulemma uusissa XTR:ssä korjattu paremmaksi.

    EggBeatereita olen nyt käytellyt muutaman vuoden, 4 CB:t löytyy talosta. Vaimolla oli aluksi halpis-Smartyt, mutta juuri päätytulppa hävisi ja hiekat sisään. Nyt on muistaakseni Candy-C, joita CRC myi vuosi-pari sitten 17,90 € klosseineen

    Itselläni 2 paria EggBeater SL, toisesta katkesi parin kuukauden ajon jälkeen jousi, joka meni luonnollisesti takuisiin. EggBeaterit toimivat tasaisen tappavasti läpi vuoden, ei juuri valittamista. Huollosta vispilät saa miinusta, alkuperäinen muovitulppa ei tahdo mennä oikeille kierteille millään. Rebuilt-kittejä ilmeisesti vielä noihin saa, mutta ei ole vielä ollut moiseen tarvetta. uudet rasvat oon tuupannut noihin suunnilleen kerran vuodessa.

    Vispilä syö kengän pohjiin uran, joka harmittaa erityisesti hiilaripohjaisissa kengissä. Olen tehnyt kenkien pohjiin klossin alle rosteri-laput, jotka kestävät käytölläni pari vuotta ennen kun kuluvat puhki. Talvipopoissa (LAKE) riitti prikat klossin ja kengän väliin hoitamaan tuon.

    Lyhyt yhteenveto CB:n käytöstä:
    - kengät on pääsaantöisesti tehty SPD-klosseille, joten CB:n klossin käyttö saataa vaatia askartelua kenkien kanssa
    - Poljin toimii kelillä kuin kelillä (ei tukkeudu jäästä tai mudasta) => hyvä vaihtoehto, jos ei viitsi vaihdella polkimia vuodenaikojen mukaan
    - Polkimen huollettavuus pienin varauksin
    - Tuntuma lukituksessa ja irrotuksessa ei ole paras mahdollinen, mutta kaikkeen muuhun tottuu paitsi siihen jääpuikkoon per....
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

    "Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

  23. #23
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fin-76 Katso viesti
    Vispilä syö kengän pohjiin uran, joka harmittaa erityisesti hiilaripohjaisissa kengissä. Olen tehnyt kenkien pohjiin klossin alle rosteri-laput, jotka kestävät käytölläni pari vuotta ennen kun kuluvat puhki. Talvipopoissa (LAKE) riitti prikat klossin ja kengän väliin hoitamaan tuon.

    Lyhyt yhteenveto CB:n käytöstä:
    - kengät on pääsaantöisesti tehty SPD-klosseille, joten CB:n klossin käyttö saataa vaatia askartelua kenkien kanssa
    - Poljin toimii kelillä kuin kelillä (ei tukkeudu jäästä tai mudasta) => hyvä vaihtoehto, jos ei viitsi vaihdella polkimia vuodenaikojen mukaan
    - Polkimen huollettavuus pienin varauksin
    - Tuntuma lukituksessa ja irrotuksessa ei ole paras mahdollinen, mutta kaikkeen muuhun tottuu paitsi siihen jääpuikkoon per....
    Muutaman vuoden ajelin SPD-polkimilla mutta nyt kuluneen talven oon polkenu Eggbeater kolmosia. Huoltoja en ole vielä tehnyt, mutta samanlaisia kokemuksia polkimien ja klossin tuntumasta. Klossin kiinnittymistä ja irtoamista ei huomaa niin selvästi, mitä SPD-systeemissä, mutta ei se oo ollu mitenkään huono asia. Kyllä sen sitten ensi potkulla huomaa, onko mono kiinni vai ei. Ja vielä kertaakaan ei ole mono irronnut polkimesta vahingossa, eli kyllä tuo pieni polkimien sallima sivuttaisliike on myös hyvästä. Näiden kokemuksien myötä ajelen jatkossa CB:n polkimilla.

    Näkyy klossien alle kengänpohjan suojaksi olevan oikein oma tuotekin: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=25138

  24. #24
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Ite tykkään kun on kengän alla tukea jonkin verran, jotta tatsi on parempi. Nyt oon ajellut CB:n Acideilla (mahtoikohan jo poistua mallistosta) ja seuraavaksi ajattelin ottaa testiin Shitmanon XT:t, trail-versiot. Yhden viikonlopun ajelin lainatuilla Shimanon polkimilla viime kesänä. CB:n ja Shimanon lukko on aika erilainen, mutta molemmissa on puolensa. CB:n lukossa miellyttää "pehmeys" lukittaessa/irroitettaessa sekä pieni sallittu klossin vapaaliike lukittuna. Shimano taas napsahtaa kivasti, ei tarvi arvailla milloin lukko menee kiinni.
    Mud, sweat and beers.

  25. #25
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Hamina
    Viestit
    15
    Eilen laitoin CRC:ltä tulemaan Shimanon XT XC -versiot. Pääasiassa olen aina ajanut fläteillä, mutta alkoi kiinnostamaan miten se voima välittyy maahan kun kengät pysyy kokonaan kiinni polkimissa.
    CB:n Eggbeaterit olis ollu toisena vaihtoehtona, Shimanot tilasin kuitenkin. Oli hyvä tarjous.
    Sehän on vain omista valinnoista kiinni.

  26. #26
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pelkoneu Katso viesti
    Onko nuo Timen polkimet nyt sitten ne parhaat maastoajeluun ja mikä malli niistä, jos nyt pysytään kohtuuhinnoissa??
    Minusta ROC ATAC mallit on olleet hyvät: tuntuu tukevalta, minkä erottaa jopa jäykän kengän kanssa. Carbon-malli, jos sen väri miellyttää...

    Aliumin nimeen moni vannoo edelleen - ja se ei ainakaan ole kallis.

    "it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

  27. #27
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Mulla on menny Crankkeja rikki tai loppuun nyt vissiin jo kaikkiaan neljä tai viis paria.
    Ekat eggbeaterit sl:t kului siiven rungosta niin väljäksi ettei edes uusi klossi pysynyt polkimessa kiinni.
    Candy sl:t kului muoviosiltaan loppuun, vikan vuoden taisin ajaa ilman päätytulppaa. Täytin päädyn vaan täyteen rasvaa.
    Seuraavat kaksi paria oli vanhoja, mutta vähän ajettuja vispilöitä. Huolsin laakerit ja ajoin loppuun kuten ekatkin. Tai toinen pari on vielä käytössä syklossa, kun en ole nuukuuksissani raaskinut ostaa lisää polkimia.
    Enskapyörässä mulla oli Malletit ja ne tuntuikin aluksi oikein hyviltä polkimilta ja kestäviltä. Mitä nyt pari kertaa laakerit alkoi napsumaan, joka taas poistui putsaamalla ja rasvaamalla laakerit. Mutta viime syksynä melko tarkalleen vuoden ajon jälkeen toisen polkimen akseli napsahti poikki liikennevaloista kiihdyttäessä. Liikaa jerkkua reisissä? Taisi olla muuten toisen polkimen siipikin vähän rutussa.
    Ostin hieman käytettyinä sittemmin Acidit ja niistä olen kyllä pitkänyt varsin paljon.

    Hyvää on lukituksen varmuus uusilla klosseilla ja tuntuma. Ei paljoa loska ja muta ole haitannut. Sen verran karseet kokemukset jäi SPDstä etten muuta kuin kuse jäisiin shimanon polkimiin enää.
    Iso miinus kestävyydestä ja turhan usein tarvittavasta huollosta ja rasvauksesta. Kaikilla polkimilla jotka on kulunut loppuun on ajettu minun alla suurin piirtein ehkä 5-8 tkm ja maastossa. Polkimet kestää toisin sanoen ehkä kahdet klossit.

    Olen harkinnut jo vakavasti josko siirtyisin Timen polkimiin, mutta siirtymistä on hidastanut tarve neljille polkimille. Tai vähintään kahteen pariin aluksi.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  28. #28
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    84
    Kiitoksia ehdotuksista, tässähän näitä alla olisi vaihtoehtoja, samaa hintaluokkaa kaikki. Kesällä olisi tarkoitus polkuja kurvailla. Tekisi mieli kallistua tuon Shimanon puoleen, kun tuo lukitus on tuttu aiemmista combo-polkimista. CB:n setti olisi kyllä keponen, Roc Atacit näyttää jämäköiltä!! Pitääpä noista arpoa jotkut tilaukseen?

    http://www.bike-discount.de/shop/k41....html?mfid=403

    http://www.bike-discount.de/shop/k41...s.html?mfid=62

    http://www.bike-discount.de/shop/k41...s-pd-m785.html

  29. #29
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    222
    Vierestä CB:n polkimien kanssa taistelua seuranneena ne jättäisin hyllyyn.. tietty jos haluaa huoltaa polkimia enemmän kuin ajaa niillä niin valinta on hyvä. Osta sitten toinen pari ainakin varastoon ettei mene koko kesä pilalle...

    Listaan lisäisin Exustarit: http://www.bike-discount.de/shop/k41....html?mfid=493
    Kevyemmät ja halvemmat kuin mitkään esittämistäsi, SPD yhteensopivat (eli sama kiinnitysmekanismi kuin Shimanoissa) ja ainakin allekirjoittaneella on 25Ti mallin (ei näemmä enää mallistossa) polkusimet toimineet ongelmitta reilu vuoden.
    www.kaupinkanuunat.net

  30. #30
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    ^ Enpä ole kertaakaan Acidejani enkä aiempia Candyja huoltanut millään tavalla ja tuossapa nuo edelleen nätisti pyörii.
    Mud, sweat and beers.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •