CanyonShimanoBikeshop
Sivu 16 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16
Näyttää tulokset 451 - 468 / 468

Aihe: Aloittelijan ajoasento-ongelma

Ajoasentoasia tai paremminkin pyörän koko...
    Miksi isot ihmiset ajaa minikokoisilla fillareilla?
    Miksen minä näytä tältä pyöräni päällä?
    Pitäisikö minunlaisilleni teettää polkupyöriä xxs-koossa ja varustaa ne Jopon kiekoilla?
    (kuva jonkun juutube-videon alkukuvasta)

Suurin osa istuu liian takana, pitää selkää aivan pystyssä ja kurottelee käsillä tankoon. Laitas kuvia, niin pääsen arvostelemaan

edit. Tutkin onko syclon ajoasento edes lähellä oikeaa ja sen voi sitten siirtää tulevaan maantiepyörään, joka on tarkoitus vielä hankkia. Palaan tähän kun omat speksit on lähempänä tavoitetta.
    30 hampainen muokkasi tätä : 28.11.2021 at 12.50
    30T

Olen mä sinänsä tietoinen ajoasennon teoriasta.
    Lähinnä tuosta ylläolevasta kuvasta tuli mieleen minkä kokoisella fillarilla vieläkin paremmin ajoasennosta perillä olevat ajaa?
    Minullahan vaakaputki ottaa miltei palleihin kiinni (pyörä S-kokoa). Kuvan tyypillä näyttäisi jäävän parikymmentä senttiä jos se tuosta asettuisi seisomaan?

Eiks tuo ole "ahdas" ajoasento?
    Tämä ei ole:

Kroppia on erillaisia, niinkuin näät, niin tuolla alimmaisella kaverilla on 20cm pidempi selkä, mitä ensin linkatulla.

Selkä taittuu erikohdasta. Toi on se suurin ero muutenkin erillaisilla kuskeilla. Itse taitun myöskin noin heti lantiosta, mutta moni ei tuota pysty tekemään.

Ei tuo ylimmäinenkään taida ahdas olla, kun menee pyörän päälle ja laittaa kädet yläotteelle. Kädet näyttää lyhyiltä.

Ja pyöräkin näyttää keulasta aika paljon pidemmältä

^
    Joo, tuon jutun pointti taisikin olla juuri fillarin pituus ja hervoton reach. Ihan omanlaisensa.

Aloittelijoita molemmat, met täällä taas jo ylivertaisia.
    Hauskoja näkökulmia vakavasta asiasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    ^
    Joo, tuon jutun pointti taisikin olla juuri fillarin pituus ja hervoton reach. Ihan omanlaisensa.
    Ei tuo hervoton ole. Selkä on pitkä. Kyynärvarret aika tarkkaan 90ast kulmassa.

Olen postannut tämän kuvan useasti. Aika vastaava mitä yllä. Tosiaan tuossa ensimmäisessä kuskilla on paljon enemmän lihasta ja lyhempi kroppa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei tuo hervoton ole. Selkä on pitkä. Kyynärvarret aika tarkkaan 90ast kulmassa.
    Joo, pituudeltaan ihan perusfillari.

Jos haluaa satulan eteen, kuten tuossakin on, niin pitkille kuskille tulee oikeasti ongelmia runkojen kanssa. Jos valkkaat pienen rungon, niin ohjaamon joutuu vetämään liian eteen. Jos ison, niin vaaditaan jyrkkää stemmiä, joita nykyisiin ei edes saa.

Veikkaan, että sitä tuossa sun kuvassa/videossa yritetään just kertoakkin.

^ 455 viestin kuvassa selkä on suorassa, mutta jos tuossa olisi veto päällä niin selkä menee kaarelle kun alakroppa saa polkimista tukea. Tuossa asennossa voisi verenkiertoon tulla satulalla puutoksia?
    30T

Ei tule. Taita olla pro stealth tai vastaava lyhytnokkainen satula ja nokka lintattu vielä vähän alaspäin. Mun mielestä varsin hyvän näköinen fittaus tuolle kuskille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Ajoasentoasia tai paremminkin pyörän koko...
    Miksi isot ihmiset ajaa minikokoisilla fillareilla?
    Miksen minä näytä tältä pyöräni päällä?
    Pitäisikö minunlaisilleni teettää polkupyöriä xxs-koossa ja varustaa ne Jopon kiekoilla?
    (kuva jonkun juutube-videon alkukuvasta)
    Kuvan kaveri löytyy juutuupista Road Cycling Academy-kanavan takaa, ja monella videolla on joku bikefit guru ketä vaikuttaa pätevältä.

Kun napa näkyy kuskin puolelta, miten korjataan? Pyörien tuumakoot ovat oikein. Maantiepyörässä on linjassa tangolta ajaessa, mutta eihän mummiksessa tuo onnistu ainakaan itsellä mitenkään eikä oikein maastopyörässäkään kun rennompi ajoasento.

Laihduttamista kokeilisin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •