ElectrobikeHuntteriCanyonBikeshop
Sivu 95 / 95 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45 85 93 94 95
Näyttää tulokset 2.821 - 2.850 / 2850

Aihe: Power tap ja muut voimamittarit!!

Kyllä siinä grx rattaassa jotain eroa oli. Olikohan kiinnitys toiselta puolelta? Kannattaa ainakin varmistaa sopivuus quarqin spideriin.

No ei menny mun stages-viritys ihan putkeen. Bikesterin outletissa oli stagesin kuitukampi suht edullisesti ja ostin sen. No eihän se tietenkään istu suoraan RaceFacen akseliin. Tai siis istuu, mutta sitten kammet ei enää ole 180 asteen vaihesiirrossa toisiinsa… mikä aivopieru on ollut tehdä tuokin taas ei-yhteensopivaksi?

Onkohan RF:n kampiin muuta mittaria kuin Power2Max? Se on taas lähes 700€ etulimppuineen.

Häh? Eihän nyt shimanon kampi istu kuin shimanon akseliin.

Mäkin alan kyllä kallistumaan p2maxin puoleen. Frendillä tilttasi viikolla puolisen vuotta vanha quarqin spideri kuralenkillä. Täsmälleen samat oireet kuin itselläni vanhemman quarqin kanssa sateella. Mittari palauttaa offsetissä hirveitä arvoja ja edgen kautta saa luokkaa 0-50w tehoja. Kaput.

Power tap ja muut voimamittarit!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kyseessä siis tämä kampi: https://stagescycling.com/en_us/gen-...-sl-fsa-386evo

Vaatii siis Stagesin oman spindlen, mitä ei tietenkään ole fättikoossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Aa, ok. Jotenkin taas luin shimano-stages yhteen.

Eli vaatiiko tuo sitten myös stagesin akselin? Entä toisen puolen kampi?

^kyllä joo. Stagesin kammessa on se sama uritus kuin RF:n, mutta urat on toisiinsa nähden ”kierretty”, ei linjassa. Toisen puolen kampi on normi RF.

Mäkin alan kyllä kallistumaan p2maxin puoleen. Frendillä tilttasi viikolla puolisen vuotta vanha quarqin spideri kuralenkillä. Täsmälleen samat oireet kuin itselläni vanhemman quarqin kanssa sateella. Mittari palauttaa offsetissä hirveitä arvoja ja edgen kautta saa luokkaa 0-50w tehoja. Kaput.
    Pari kesää ollut Spessussa p2max ngeco ja tuon käyttökokemuksen perusteella voin suositella kyseistä tuotetta.

Sent from my iPad using Tapatalk

Minäkään en ole kieltämättä kuullut yhdestäkään hajonneesta p2maxista, vaikka noitakin takuulla on.

Quarqeja on mennyt useampiakin, tosin noilla muilla on ollut jo ikääkin.

Itseltäni hajosi Quarqin Riken R 3-4 vuoden käytön jälkeen. Ei mitannut kadenssia eikä tehojakaan, ei edes resetoinnin jälkeen tai paristoja vaihtamallakaan. DZero on toisessa fillarissa vielä pelittänyt muutaman vuoden. Sitten kun DZero tulee tiensä päähän niin pitää miettiä kannattaako siihen enää uutta tehomittaria ostaa. Tacx Neo 2T antaa niin paljon samanlaisia lukemia että pärjäisi pelkällä trainerin tehon mittauksella. Toki hyvänä vertailulaitteena Quarq on vielä toiminut.

Sent from my iPhone using Tapatalk

No tilasin nyt sen p2m:n. Eturieskaksi tulee A-B 32T.

No tilasin nyt sen p2m:n. Eturieskaksi tulee A-B 32T.
    Se on hyvä mittari! Onhan ne kalliita, mutta sitten kun on pari viikkoa käyttänyt niin unohtaa koko jutun.

^joo, no tämä on jo mun kolmas (eri pyörissä). Sitten on yksi Rotor ja yksi 4iii kampi.

Halvemmaksi, paljon halvemmaksi, olisi tullut tehopolkimet, mutta en jaksa uskoa, että ne kestää metsässä.

Ite kanssa käyttänyt power2maxia jokusen kauden ja hyvä on.
    Pistää kauden alussa uuden patterin niin voi vain seurailla lukemia, ei tartte latailla ja nysvätä muuta.

Olen pohtinut pitäisikö hommata power meter fatbikeen (Silverback Scoop SX 2020, alkuperäiskokoonpanossa). Mutta en osaa sanoa, käykö esim. power2max NG MTB SRAM double power meter tai Ngeco MTB SRAM double power meter kyseiseen pyörään. Cranksettinä on SRAM NX Eagle (crank length 170mm) jossa on SRAM DUB spindle. Kalliiksihan tuo kyllä tulisi ja varmaan voisi hyvin ajella ilmankin. Mutta olisi hyvä tarkkailla jalkojen tasapainoeroa pyöräillessä terveyteen liittyvistä syistä + olisi mielenkiintoista saada wattidataa lenkeistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti aepyli Katso viesti
    Olen pohtinut pitäisikö hommata power meter fatbikeen (Silverback Scoop SX 2020, alkuperäiskokoonpanossa). Mutta en osaa sanoa, käykö esim. power2max NG MTB SRAM double power meter tai Ngeco MTB SRAM double power meter kyseiseen pyörään. Cranksettinä on SRAM NX Eagle (crank length 170mm) jossa on SRAM DUB spindle. Kalliiksihan tuo kyllä tulisi ja varmaan voisi hyvin ajella ilmankin. Mutta olisi hyvä tarkkailla jalkojen tasapainoeroa pyöräillessä terveyteen liittyvistä syistä + olisi mielenkiintoista saada wattidataa lenkeistä.
    Onko sulla 2x vai 1x voimansiirto? Jos on 1x, niin sitten ei tuota double-mallia vaan tavallinen boost-mitoituksella. Mulla on NGeco SRAM boost-mallisena ja kampina NX Eaglet. Kampien sisäpuolelta piti viilata jonkun verran, jotta ratas istui paikalleen kunnolla. Silloinkin se piti asentaa spiderin ns. väärälle puolelle, jotta mahtui pyörimään eikä ottanut takahaarukan alaputkeen. Se, että kannattaako spider-mallia valita, riippuu siitä missä ja miten ajat. Vaihtoehtona on esim. Garminin mtb-polkimet tai Faverot modattuna, jos riski sille, että kammet osuvat kiviin, on pieni. Muuten tuo spider on oikeastaan ainoa realistinen ratkaisu läskipyörään. Kallishan se on - itse ostin omani käytettynä - mutta tehojen seuraaminen on ihan mukavaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Onko sulla 2x vai 1x voimansiirto? Jos on 1x, niin sitten ei tuota double-mallia vaan tavallinen boost-mitoituksella. Mulla on NGeco SRAM boost-mallisena ja kampina NX Eaglet. Kampien sisäpuolelta piti viilata jonkun verran, jotta ratas istui paikalleen kunnolla. Silloinkin se piti asentaa spiderin ns. väärälle puolelle, jotta mahtui pyörimään eikä ottanut takahaarukan alaputkeen. Se, että kannattaako spider-mallia valita, riippuu siitä missä ja miten ajat. Vaihtoehtona on esim. Garminin mtb-polkimet tai Faverot modattuna, jos riski sille, että kammet osuvat kiviin, on pieni. Muuten tuo spider on oikeastaan ainoa realistinen ratkaisu läskipyörään. Kallishan se on - itse ostin omani käytettynä - mutta tehojen seuraaminen on ihan mukavaa.
    1x voimansiirto. Aika vähän tulee sellaista maastoa joissa kammet osuisi kiviin. Lähinnä pienemmät tekniset polut joita tulee harvemmin ajeltua olisivat riski. Mutta >99% ajoista on sellaista missä ei isompia kiviä ole. Hintaa näkyy olevan myös noilla Garminin mtb-polkimilla. Netissä myös ollut raportteja vikaantuneista polkimista, ovat lakanneet toimimasta. Voisi olla tuo NGeco siis ehkä järkevämpi ratkaisu, se on vissiin aika kestävä.

^mulla on ngeco gravelissa ja täysjäykässä läskissä (ja kohta läskitäpärissä). Fätissä joskus kolisee kammet/polkimet ja ainakin tähän asti on p2m toiminut hyvin. Tehopolkimia en uskalla hankkia juuri tuon kestävyyden vuoksi.

Kallishan se on - itse ostin omani käytettynä - mutta tehojen seuraaminen on ihan mukavaa.
    Lisäksi Garmin ei oikein ”tykkää” jos ajaa pyörällä ilman wattimittaria. Ei oikein osaa arvioida kokonaisrasitusta, ym. Mikä on sinänsä kummallista, kun esimerkiksi mun kohdalla pitäisi olla riittävästi mitattua teho/sykedataa, jotta voisi pelkän sykkeen perusteella sitten arvioida tehoja.

^mulla on ngeco gravelissa ja täysjäykässä läskissä (ja kohta läskitäpärissä). Fätissä joskus kolisee kammet/polkimet ja ainakin tähän asti on p2m toiminut hyvin. Tehopolkimia en uskalla hankkia juuri tuon kestävyyden vuoksi.
    Jep, mullakin toiminut tosi hyvin. Gravelissa yhdessä kisassa kesti uittamista monta kertaa veteen, kun taas muilla Quarqit ja Stagesit pimeni. Ilman tehomittaria ajellessa sykedatan kanssa pärjää ihan hyvin, jos lenkki on tasatehoinen, mutta maastossa ajaessa harvoin näin on. Toisaalta maastossa tehot jäävät myös aika alhaisiksi ja siten rasitus jäisi siten vähän alhaiseksi. Hyvänä apuvälineenä toimii, mutta pitää seurata kokonaisuutta.

Uudet 4iiii kammet ovat muuten akulla. Tuo tuli mulle yllätyksenä. Voisi kestää paljon vanhaa paremmin.

Ilman tehomittaria ajellessa sykedatan kanssa pärjää ihan hyvin, jos lenkki on tasatehoinen, mutta maastossa ajaessa harvoin näin on.
    Juu, itse pärjää kyllä, mutta garmin on usein sitä mieltä, että liian kevyt lenkki. Havaitsin tämän, kun Fenix 7 pudotti tehomittauksen pois päältä, mutta Edgessä se oli päällä. Fenixin PTE ei noussut millään, ennen kuin sain taas kammet paritettua.

Kenelläkään tästä kokemuksia?

https://www.sigeyishop.com/product-c...meter-spider/#

Olisi ollut n. 30% halvempi kuin P2M NGeco.

Kenelläkään tästä kokemuksia?

https://www.sigeyishop.com/product-c...meter-spider/#

Olisi ollut n. 30% halvempi kuin P2M NGeco.
    Ei ole omia kokemuksia, mutta takuun kannalta firma ei ole kuulemma ollut kovin luotettava. En ehkä itse ostaisi tuolta.

GPLama on noita testaillut. Pistän tähän molemmat videot jos niistä nyt mitään hyötyä on.

...ja tässä toinen video

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    ...ja tässä toinen video
    Jep, mittareina nuo eivät mitään huonoja varmasti ole. Integroitu akku kuitenkin arveluttaa, että pimeneekö 2-3 vuoden päästä. Power2maxiin laittaa vaan uuden patterin ja matka jatkuu.

^Tuo akku ei minuakaan näissä oikein viehätä. En ymmärrä mitä käytännön etua akku tuo. Paitsi että on helpompi tehdä vesitiiviiksi. Joka kai sitten on se pointti, Sigeye näyttäisi olevan IP67, eli sen kanssa voi ajaa veden alla. Ainakin jonkin aikaa.

No se vesitiiviys on iso juttu. Sen sisään päässeen veden vuoksi ne mittarit hajoavat. Toinen vikaantumisen kohde on patterin kontaktipinnat. Ne hapettuvat.

Ehkä myös pakkasen kestossa on eroa. Nappiparistoilla toimivat ainakin valittavat aika herkkään talvella.

Mutta tuossa kiinanmittarissa en kyllä nää ideaa, koska quarqia saa niin sopivaan hintaan.

Ei ole omia kokemuksia, mutta takuun kannalta firma ei ole kuulemma ollut kovin luotettava. En ehkä itse ostaisi tuolta.
    Se mitä olen tukea tarvinnut näiden kanssa, P2M:ltä on vastaus tullut aina viimeistään seuraavana päivänä. Eli siinäkin mielessä ehkä väärä paikka säästää parisen sataa.

No se vesitiiviys on iso juttu. Sen sisään päässeen veden vuoksi ne mittarit hajoavat. Toinen vikaantumisen kohde on patterin kontaktipinnat. Ne hapettuvat.

Ehkä myös pakkasen kestossa on eroa. Nappiparistoilla toimivat ainakin valittavat aika herkkään talvella.

Mutta tuossa kiinanmittarissa en kyllä nää ideaa, koska quarqia saa niin sopivaan hintaan.
    Totta. Mtb-käyttöön Quarq on tosin aika kallis. Power2maxin luotettavuus tuli todettua hyvin The Riftissä, kuulin maalissa että ainakin Stagesin ja Quarqin mittarit olivat pimentyneet gravelpyörän uidessa islantilaisessa tunturipurossa. Mulla kävin ja kukkui, vaikka pannutinkin kerran mittarin päälle virtausta ylittäessä. Mä uskalsin ostaa läskipyöräni P2M:n käytettynä eikä ole vielä ollut mitään ongelmia siinäkään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •