Pitänee vaihtaa krainderiin kesäkumikiekot alle kun kesä tuli takaisin. Vaatii myös jarrujen keskittämisen ja vaihteensäätöä. Onneksi barreladjuster on siinä ulottuvillla niin saa ajaessa säädettyä, muistaakseni vajaa kierros kireämmälle.
Pitänee vaihtaa krainderiin kesäkumikiekot alle kun kesä tuli takaisin. Vaatii myös jarrujen keskittämisen ja vaihteensäätöä. Onneksi barreladjuster on siinä ulottuvillla niin saa ajaessa säädettyä, muistaakseni vajaa kierros kireämmälle.
^^ Vesa, mua ihmetyttää miksi joka hetki on kuunneltava jotain, musiikkia tms. Lenkillä on ihanaa kun on vaan joko luonnon omat äänet tai autojen hurinaa, kukin tietty tavallaan mutta mä nautin luonnon omista äänistä ja rannalla veden äänestä.
FineArtAmerica tekee tuotteita myös asiakkaan omasta, siis itse ottamasta, kuvasta. Mä tässä mietin olisiko mikään nahkiais-kuva niin hyvä että sen voisi vaikka mukiin tilata. Tai joku nahkiaisen inspiroima muu kuva tai kuvasarja....äh, taitaa ^ palvelu olla ihan kotimaisillakin valokuvaamoilla, mutta FAA:n tuotteet on ollu todella korkealaatuisia.
^ ikävä kuulla, tosin ei tämä käsittämättömän herkkä kuulokaan mukavaa ole, ainakaan kerrostalossa.
Monta kertaa on pitäny, mutta nyt huomenna se olisi Pirkkalan K-marketin luona, että ostetaan (koru yms.) kultaa. Pitäny siis viedä pieni pussillinen venäläisiä kultakolikoita jos niistä saisi rahaa.
Katsoin että 14k kullasta maksetaan noin 17e/gramma. Just punnitsin niin kolikkoryhmä painaa noin 90grammaa. Tosin en tiedä onko nämä 14k vai enemmän...
Tuntuu vähän liian hyvältä ollakseen totta jos.... mutta tarvii käydä kysymässä mitä kolikoista saisi rahaa. Yhden pienen kolikon (on isoja ja pieniä) säästän muistoksi.
^ Eivät vain taida markettien ostajat maksaa aivan romukullan markkinahintaa.
En ole perehtynyt hintoihin, mutta nyt vain elämänkokemuksella.
Olis mullakin tuolla sulateltua hopeaa joku kilon verta. Alkuperä hieman hämärä, saanut sen jonkun kaupan kylkiäisenä. Ollut jo yli kolkyt vuotta unohduksissa jäähtymässä. Tiedä sitten mitä sillä tekis. Ehkäpä jätän jälkeeni mystisen aarrearkun peseytymään (self wash) perikunnan riemuksi![]()
^ hopea onkin edullisempaa. Vertailuna nahkiais-koru; hopeinen 45e ja kultainen 720e ( hyvä että ostin aikoinani, kun oli satasen edullisempaa...)
Mutta joo, olisinkin käyny vaan kysymässä mitä näistä saa. No piruvie tuli sitten isältä että ei kun otan valokuvan ja laitetaan tori.fi
- - -
eivät sitten ( äiti ja isä) millään ymmärtäneet että miksei muka voi, siellä on niitä keräilijöitä ja voi saada paljon paremman hinnan....
Tinnitus.
Toi onkin hyvä idis vältellä vaivaa. Pistin heti luurit korville ja todentotta! (Pink Floyd)
Hiljaisemmalla tai normimusalla se tulee edelleen läpi, mutta kuuntelu vie huomiota pois, ja kovemmilla äänenpaineilla sitä ei niinkään huomaa, ellei asiaan erityisesti kiinnitä huomiota, eikä hiljaisempia hetkiä ole.
Kärsinyt tuosta jo vuosikymmeniä ja sopeutuminen siihen, vaihtoehtoja kun ei ole.
Aikojen alussa terveyden huolto oli ohjeistettu kieltämään asian olemassaolo. Silloin ajateltiin vaivan kai olevan jokin psykosomaattinen tms. luulovaiva. Tällaisen kielteisen kommentin olen itsekin saanut työterveydestä, vaikka asian oikea oli ollut tunnettu jo yli vuosikymmenen. No, se oli nyt vaan jäänyt häneltä väliin![]()
Vaiva on hankala, jotkin ovatkin lopulta päätyneet kaulakiikkuun. Muusikkojen vaiva.
Tontti on ja nyt valitaan talotehtaiden välillä. Harkintaa todellakin.
^^ onko lääkitystä kokeiltu? Joo, väitetään psyykkiseksi jos ei tiedetä, on koettu monta kertaa....niin siis tinnitukseen on olemassa lääkekin, joka voi ainakin helpottaa vaivaa. Ja näköjään kehitelty paljon uusia hoitomuotoja...olisipa migreeniinkin.
No, kävin kysymässä mitä saisi. Sai kyllä niin ison summan että, käyn iltapäivällä tekemässä kaupat.
Tosin tästäKIN saatiin sitten riita äiteen kanssa aikaseksi....ei hyvänen aika, kerrankin kun joku asia todellakin onnistuisi ja auttaisi mua aika järjettömän paljon. ## mun oli pakko ottaa se asuntolaina että veljeni saisi muutaman kymppitonnin ja joutuu nyt sitten pienestä palkastaan asuntolainaa maksamaan, että kyllä siinä on autettu veljeäkin aika isosti. Mun mielestä nyt on mun vuoro edes hetkeksi hengähtää eikä tarvi jännittää onko tilillä rahaa ( tosin käteisenä mä sen rahan ) Mutta tosi kiva, ensin olen ihan tosi iloinen, ja heti tulee siitäkin että "minä minä ja mulle".
Täh? SINÄ otit asuntolainan, ja annoit eurot veljellesi? Saako moista edes tehdä? Eikös asuntolaina kiinnitetä just tiettyyn X asuntoon ja se asunto pitää olla SUN eli lainanottajan? Ja on aika pieni asuntolainaksi jos muutama kymppitonni. Täällä etelässä semmosella sais edes autotallia. Toki samalla rahalla tarpeeksi landelta saa tyhjän kerrostalon vaikka about.
Ja jos saat kullastasi €€€€ euroa tuommosilta kiertureilta, varmaan ei haittais kysyä jostain oikeesta liikkeestä esim mitä maksavat kullastasi, saanet varmaan €€€€ + 20% tms vielä? Tai ainakin vähän enemmän. No, toki helppous jos on lähikaupan pihassa versus jossain muualla.
^ käsittämätöntä säätämistä ja laitonta noiden kirjoitusten perusteella jos lainoja nostetaan toiselle.
Kannattaisi nyt ehdottomasti tarkistuttaa ne kolikot asiantuntijalla. Tyhmää edes harkita laittavansa kultakolikoita sulatukseen ilman, että niiden todellista arvoa tarkistaa ellei ny ole ihan välttämättömyyttä saada juuri tällä sekunnilla se raha.
5s ja google kertoo vastaavista kolikoiden hinta-arvioijista ja ostajista kuvien perusteella. Esim kultakolikko.fi.
Jos tilanne on pakosta sellainen, että mielummin nyt jobbarilta 470€ kuin vasta viikon päästä asiantuntijalta 2734€?
^ JackOja, sä olet siis sitä mieltä että kannattaa ottaa toi jälkimmäinen... Ja mä todella tarvitsen rahaa.
Asuntolaina-juttu on hieman monimutkaisempi, mutta sen asian hoitivat muut ( sori en osaa edes selittää miten se meni, mutta ei multa kysytty ). No nyt se asunto on sitten mun, mutta yli puolet lainasta maksamatta.
..täh, ostajista kuvien perusteella. Miten kuva jostain ostajasta tähän liittyy?
No, ihan tarkoituksella otin miettimisaikaa, taidan tehdä siten että myyn vaikka tuhannen edestä niin ei tuu sanomista ( äitee ) ja sekin raha auttaa mua tosi paljon.
Joka tapauksessa parempi tämä kuin että laitetaan kolikot myyntiin tori.fi:ssä, kuten isä ja äitee ehdottivatäh, ei olisi pitänyt kertoa että kolikot ovat näin arvokkaita, sanoivat että en saa niistä edes viittäsataa...ahneus se iskee itse kullekin.
Kantsii seurata ko jobbarin ensiviikon ohjelmaa jos niillä semmoinen on esim nettisivuillaan. Ensiviikko on muuttunut "Tilaisuudet peruttu lomamatkan vuoksi!" kun lähtevät kiertää mualimoo kisun kolikkojen myyntivoitoilla.Nojoo, ollaan ilkeitä nyt, voihan se olla että ihan ok hintaa tarjoavat, eikä asia meille muille kuulu tietysti. Kommentoida vaan saadaan kun kerta täällä asiasta puhuttiin.
Laitan lusikkani tähän soppaan.
Yleinen elämänkokemus sanoo, että kultakolikoiden arvo on aina/varmasti yli niiden painon.
Ei aika kulu; me kulumme.
^ kuten sanottu, se oli hieman monimutkainen asia ja en nyt ala tässä kaikkea kertomaan. Asunto oli alunperin tätini, joka testamenttasi asunnon isälleni ja sitä rataa sitten. Ei sitten arvattu asuntoa vuokrattavaksi laittaa, mä menin sinne asumaan ja myin opiskeluasuntoni ( siittä sain rahat isomazdaan ). Siitä miten isäni päätti asunnosta, siitä ei kysytty ja mä halusin kuitenkin asua asunnossa. Lainahetkellä olikin paljon parempi tämä työ- ja rahatilanne, ei kukaan olisi voinu arvata että käy näin huonosti ja tulot pienenee niin paljon.
Kandee ihan oikeesti marssia vielä niiden kolikoiden kanssa Manseen johonkin keräilyliikkeeseen, vaikkapa esim. Postimerkkipalvelu Vetolaan, joka muistaakseni ón aika aktiivinen keräilymarkkinoilla nyt. Löytyy joku Raha-apajakin, joka sanoo toimineensa 20vee. Ne kertoo heti onko rahoissa enemmän arvoa kuin olisi pelkkä kullan paino. Ja saat varmasti aikataulua miten ne muuttaa rahaksi ja kauanko kestää ja mitä voi odottaa. Jos rahat on yhtään vanhempia tai harvinaisempia niiden arvo voi olla moni(kymmen)kertainen massaansa nähden. Jos se jobbari on tarjonnut omasta mielestään halvan hinnan (sitähän se ei oikeesti kerro) niin se kyllä odottaa elämänsä kauppaa. Noi keräilyliikkeet todennäköisesti ehdottaa huutokaupaamista (enempi rahaa ja pidempi aika) ja mahdollisimman iso hinta on niidenkin intressi koska ne ottaa kaupasta provision joka ei ole ihan pieni, mutta voi kannattaakin. Joka tapauksessa saat keräilymarkkina-arviota eikä viilata linssiin. Toinen mielipide kannatta aina pyytää.
Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika
No, mun elämä kuitenkin helpottui merkittävästi, ja kun lisäksi tulee veronpalautus niin mun rahavarat tuplaantui hetkessä. Tässä on oltu niin pienellä varannolla pidemmän aikaa ja jatkuva stressi jos jotain tulee niin rahaa ei ole, ja onkohan tilillä rahaa.... ( en myyny kaikkia kolikoita ja otin rahat käteisenä) postilakon loppumisen jälkeenhän varmaan tulee sitten kaikki laskut kerralla.
Kun toinen stressi on mun heikentynyt kunto 9 kilon laihtumisen jälkeen, kiitos migreenikohtausten. Voi varata ajan neurologille migreenin hoitoon. Harkinnassa on myös ihan jonkun proteiini-hiilihydraatti-lisäravinteen osto ( joku hyvänmakuinen banaani tai mansikka, ja sekoittaa siihen maitoa ja vaikka sokeria ja marjoja), en mä pysty syömällä "oikeaa" ruokaa saamaan vaikka 5kg lisää, mä en pysty syömään niin paljon kun nytkin huono olo tulee jos syö hieman enemmän ( vaikka 2 leipää ) ja nyt tuli sippauksesta niin huono olo etten ole voinu syödä kun vähän hedelmäpaloja, ja juoda jaffaa.
^ tomppa, katselin tuon sun linkin ja mielestäni sain ihan hyvän rahan per kolikko olihan se "jonkin verran" enemmän kun seittemänkymppiä..
ps. itse asiassa lähellä tota ostohintaa
^ Peppi Pitkätossu kultarahoineen![]()
Hylkylistan täydentäminen.
^^ ...ja ilmeisesti hätiköityjen "älä nyt..." huomautusten jälkeen, saisin kyllä ne loputkin kolikot myydä kun se hinta näyttää olevan kohdallaan.
Piäisikö päivittää FarleyExän L-kokoinen runko XL:ksi.
Nuo vaan on kolikot yksilöitä, johon vaikuttaa kunto, miltä vuodelta sattuu olemaan (lyöntimäärä), mistä maasta kotoisin ja tietty se metallikin jota on käytetty (Ei tosin aina, muistaakseni joku 40-luvun tietyn vuoden kuparimarkka oli lyöntikiiltosena ihan törkeen kallis kun muuten ei juuri arvoa) . Mutta hyvä jos lopputulos tyydyttää.
Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika
Tracx vai nou.
Kuulemma erinomaisessa kunnossa ja kullan laatu oli hyvä. Siis nämä kolikot + reilu viikon kuluttua putkahtava veronpalautus = mun rahavarat on yli kaksinkertaistuneet. Siltikin harmittelin että mitä mä nyt sitä kallista juustoa ostin, en olisi tarvinnu. Että säästäväisesti elän jatkossakin, mutta on edes vähän helpompi hengittää. Ja olihan se juusto kuitenkin niin hyvää; vuoden makuelämys menee kuitenkin - nahkiaisille.
^ Terolle, nou.
Kirjanmerkit