VelosportAjopyoraGarminElectrobikeGiantHuntteri
Sivu 93 / 145 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43 83 91 92 93 94 95 103 143 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.761 - 2.790 / 4340

Aihe: viimeisin harkintasi?

Että pesisköhän ikkunat. No pakko kai se on sillä kohta ei tehdä mitään oikealla kädellä kun olkapää leikataan Tiistaina.

Pitäskö polkee johonkin laavulle kokeilee kevättalviyöpymistä. Retkiluistimet mukaan että pääsisi aamulla laavun lähijärvelle luistelee.

Pitäiskö kokeilla ovulaatiorattaita täpärissä ja grainderissa? Vai jokohan ne meni pois muodista?

Pitäisikö laittaa titamiini pickenflick myyntiin, kun ei jotenkin totu tuohon kippurasarviseen... mutta mikä suoratankoinen tilalle vastaavaan käyttöön???

Että jäädyttäisinkö vapaaehtoisen eläkevakuutuksen ja alkaisin sijoittaa niitäkin rahoja johonkin muuhun, josta tuottoja saisi jo ennen eläkeikää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 29er Katso viesti
    Että jäädyttäisinkö vapaaehtoisen eläkevakuutuksen ja alkaisin sijoittaa niitäkin rahoja johonkin muuhun, josta tuottoja saisi jo ennen eläkeikää.
    Mä tein tuon kun eläkevakuutuksen ehdot muuttuivat järjettömiksi tuossa pari vuotta sitten.

^^ ja ^. Itse harrastan vapaaehtoista kuluttamista. Miksi ei nauttia hetelmistä nyt, eikä vasta sit kiikkustuolissa. Tiedä edes elääkö sinne asti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 29er Katso viesti
    Jaa-a. Itsellä alkoi juurikin em. eläke juoksemaan kuun alusta... verojahan siitä menee niin että ranteet rutisee, mutta onhan tuo mukava lisä, jonka panen suoraan ja lyhentämättömänä sijoituksiin. Aikanaan se parisensataa kuussa olisi mennyt yleiseen kulutukseen ilman että siitä olisi mitään jälkeä jäänyt. Toisaalta jos ne olisi aikanaan sijoittanut, niin kaipa se nettovaikutus olisi suurempi. Mutta kun ei oikein voi tietää.

Nythän nuo ehdot ovat sellaiset, ettei mitään järkeä. Mulla oli onneksi niin vanha sopimus, että tätä uutta jäi vain vajaa pari vuotta ja ne olin sitten maksamatta mitään.

^^En omista kiikkustuolia... jollei tällä termillä viitata täpäriin, joita sitten on läski ja sähkö.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Jaa-a. Itsellä alkoi juurikin em. eläke juoksemaan kuun alusta... verojahan siitä menee niin että ranteet rutisee, mutta onhan tuo mukava lisä, jonka panen suoraan ja lyhentämättömänä sijoituksiin. Aikanaan se parisensataa kuussa olisi mennyt yleiseen kulutukseen ilman että siitä olisi mitään jälkeä jäänyt. Toisaalta jos ne olisi aikanaan sijoittanut, niin kaipa se nettovaikutus olisi suurempi. Mutta kun ei oikein voi tietää.

Nythän nuo ehdot ovat sellaiset, ettei mitään järkeä. Mulla oli onneksi niin vanha sopimus, että tätä uutta jäi vain vajaa pari vuotta ja ne olin sitten maksamatta mitään.
    Mulla alkaa raha juosta kotiinpäin vasta useiden vuosien kuluttua. Tällä hetkellä eläkevakuutukseen maksamani raha kerryttää enää sitä summaa, joka maksetaan vasta silloin kun saan jo "oikeata" eläkettä (joka ainakin tämänhetkisen tiedon mukaan riittää kyllä elämiseen). Ennen sitä saan vain melko pieniä summia, ja ne summat ei enää kasva vaikka jatkaisin maksamista. Eli niiden turvin en voi jäädä ennenaikaiselle eläkkeelle.
    Eli ehkä harkintani päätyy teoksi => lakkaan maksamasta.

^No en minäkään nyt ennenaikaiselle eläkkeelle ole jäämässä, mutta kyllä mulla tuo on bruttona melkein sen keskimääräisen palkan verran. Olisihan tuon eläkkeen voinut jättää nyt nostamattakin ja siirtää sinne oikeaan eläkeaikaan, mutta ajattelin että omissa käsissä tuo on sitten omissa käsissä.

Mutta en minä näillä uusilla ehdoilla mitään maksaisi.

Jopotuinen Guest
    Kun laittaa hintaa börs osakkeisiin, ne alkavat juosta heti "eläkettä", joskin sosialistit ottavat siitä omaksi katsomansa 30 %
    Joskin vuoden päästä voit jättää ne tilille ja ostaa niillä lisää osuuksia ja maksat vasta realisoidessasi.
    Toki vaatii pelisilmää hieman, mutta pitkällä aikajanalla se onnistaa aina.
    Nesteeseen tehdyt sijoitukset tuottavat nyt kuin Nokia nousunsa tähtivuosina

tempokisu Guest
    Kas, sama summa eläkettä ( kansaneläke) joutuu maksaan vielä verojakin, mutta sama summa yrittäjänä niin veroprosentti on nolla. Eikä tämä työ nyt mitenkään rasittavaa ole, ainoastaan se työmatka on raskas.

Mutta kultaisesta nahkiaisesta olisi hieno tehdä pieni taulu. Tässä voisi olla tavoitetta....lokakuulle! Ja Kotkan reissun aattelin tehdä 24.4. jälkeen olevalla vapaa-jaksolla.

Minulla on muuten pieni kasa kultaisia venäjänvallan aikaisia kultarahoja. Näistä saisi kuulemma reilut 500e rahaa. Voi että....jos saisi 700e niin kaupat tulisi, nyt on vielä harkinnassa.

Lähteäkö valokuvaamaan tulevana yönä Telkäntaival-siltarakenteiden nostoa Lempäälän keskustassa pääradan ylitse.
    | PKK |
    Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)

Jopotuinen Guest
    ^Tottahan toki!

Itse käyn aina kuvaamassa ympäristöä muuttavia juttuja, talon purku, uuden rakennus, uusien siltojen rakennustyömaat jne. säännöllisesti hankkeiden edetessä.

Vuosien saatossa nämä kuvat arvoansa arvokkaampia, kertovat erään aikakauden muutoksista ja tapahtumista. Mitään sukupolvelta toiselle siirtyviä mustavalkoisia kuvia niistä ei valitettavasti enää muodostu ja katoavat aikanaan omaan digihelvettiin, mikä on tietysti harmillista.
    Aivan kuten digitallenteiset videot, niistä ei jää tuleville polville 8 mm kaltaisia kultaisia muistoja menneisyydestä.

Monellako on vielä toimiva VHS tai DVD?

^^Täällä. Toisinaan kiva fiilistellä ihan fyysisessä muodossa olevia juttuja, elokuvia musiikkia jne

tempokisu Guest
    ^^ sama juttu, olisi pitäny vaan ottaa kuvia Pereen "ennen metsälenkki" ja tuosta Partolan alueesta. Lähinnä Loukonlahden muutoksia olen kuvannu, ja yksi projekti oli kuvata vuodenaikojen vaihtelua samassa paikassa parin vuoden ajan; aluksi kuva joka viikko ja sitten jos oli jotain erityistä.

Mun mielestä digikuvaus on hyvä juttu - hirmu kallista oli kehittää filmejä, kun joskus tulee satoja kuvia päivässä. Nyt voi kokeilla ja jos menee vinoon tms. niin uutta vaan ja valitsee sieltä sitten hyvät. Samoin voi korjailla roskia ja rasvapisteitä ( jotka on jossain muualla kun siellä mitä pystyn putsaamaan...) luontokuvaus oli ok filmille, mutta nukkekuvaus on digihommaa ehdottomasti

On jopa kärventävä DVD ja elävä VHS.
    C-kasettidekki ja vinyylisorvi myöskin.
    Sokerina pohjalla kirjahylly samoista syistä.
    Luen päivittäisen sanomalehtenikin paperisena.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

tempokisu Guest
    ^ minullakin on vielä C-kasettisoitin, ja myös C-kasetteja ja tukeva iso kokoseinän kirjahylly vuodelta 1972. Ehdottomasti paperinen sanomalehti. Lankapuhelinta ei enää ole ( kk-maksu 55euroa oli vähän liikaa...) mutta mitään älynettipuhelinta ei ole, eikä tule. Ei myöskään feisbuukkia, tvitteriä eikä instagrammm-tilejä. Eikä niitäkään tule.

...mutta voihan pirulainen, ensi viikolla varmaan nastarengas takas pyörään. Autoon tuli jo kesärenkaat, mutta ajellaan pyörällä sitten vaan. Voi vitsi, sulat ja harjatut pyörätiet on kyllä kivat, ei toi lumi ja loska enää inspiroisi vaikka keväästä en pidäkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Täällä on DVD-pyöritin. BD lähinnä DVD-käytössäkin, mutta devari on koodivapautettu ja soittaa lisäksi SACD:t niin ei siitä oikein voi luopuakaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Tahtos jonkun oikeesti isonkin joten harkinnassa sateenkaari boa, from Brazil. Ei vaan taida ampumallakaan terralle saada tilaa tarpeeksi.
    +1 edelleen harkinnassa. Tälle olis kähee rakentaa ISOON terraan kunnon sademetsä (vaatii 80-90% kosteuden kokoajan käytännössä toi rottiainen). Tulis kaikenmaailman sadetusjärjestelmät jne sinne. Ois COOOL. Vastahan tää olis viides snake.

Make Snake Great Again!

Edit: Harkitsen myös arkkupakastimen ostoa. Sama ongelma tosin kuin tämän terran kanssa. Ei ole enää lattiatilaa kämpässä vapaana. :/ Pitää saada hiiriä ja rottia pakkaseen kilokaupalla pikkuhiljaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Muutama VHS ja noin viisi DVD soitinta. + Tietokoneissa olevat.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Pitää saada hiiriä ja rottia pakkaseen kilokaupalla pikkuhiljaa.
    Tiedätkös mitä VesaP. Mä aikoinanin kun tein ...no jotain (muka)tärkeetä lopputyötä verisuonten endoteelin reagoimisesta verenpainelääkkeelle....niin jouduin ekanakin pyydystämään niitä hiiriä tai rottia. Toiseksi tappamaan ne ns. giljotiinilla ( kamalaa, ensin piti se kohde-eläin tainnuttaa ja sitten kaula gijotiiniin...) kolmanneksi tehdä "ruumiinavausoperaatio" ja kirurgoida se yksi tärkeä verisuoni sieltä.

En pystyisi enää!

( ja aika hassua, tein yhden projektin vahingossa siten että ensin isoimmalla lääkeannostuksella....piti tehdä ensin pienimmällä...ja tulokset oli ihan samat....)

Mä haluun matkustaa USA:n länsirannikolle Willamette Fallssille tutkimaan ja suojelemaan Pacific lampreyitä! Saatte kaikkien aikojen innostuneimman ja parhaan työntekijän!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ...
    Mä haluun matkustaa USA:n länsirannikolle Willamette Fallssille...
    No mikset matkusta?

.... Pacific lampreyitä!...
    Onko toi hienompi eläin amerikankielellä? Miksei tyynenmerennahkiainen kelpaa?

tempokisu Guest
    Entosphenus tridentatus sentään....ei ole rahaa.

Mutta siis toi Hakai Magazine huomioin mun niiin mä aattelen jos ne vaikka haluisi just mun sinne....mä tykkään sanoa Pacific lampreyitä...ja sitten toisaalta taas merinahkiaisia, se vaan menee fiiliksen mukaan.......

Pacific lamprey - Entosphenus tridentatus - Lampetra tridetanta - Three Toothed Lamprey...niin toi "Tyynenmerennahkiainen" tuntuu vähän ....no ei hyvältä.

Vapaa päivä, lunta sataa, tuulee kylmästi - pitäisiköhän sitä kipaista kauppaan hakemaan tarvikkeita ja leipoa jotain törkeän hyvää suklaaherkkua.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Joko lähtis kävelee himaan (Ibiken kautta)... ei oikein nyt enää lähe kun 0830-1330 meni kurssituksessa.

Pitäiskö ensi vuonna pyöreiden kunniaksi ostaa itselle ja paremmalle puoliskolle jotkut Oikeat Fillarit, Pelagot tai jotkut sellaiset. Capria/Airistoa tuli pari vuotta sitten harkittua lahjaksi, mutta silloin elämän realiteetit ottivat niskalenkin.

tempokisu Guest

Nauraa nahkeita reissuja

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    No eihän me puhuta tyynenmeren korkeatiestäkään... . Mutta suosittelen kans USAn matkaa, ei niin kallista kun luulisi ja nahkisten lisäksikin monenlaista koettavaa.
    Joo mä vaan odottelen että toi Hakai Magazine kutsuu mun sinne....ai vitsit olisi hianoo, supernahkeeta going to the USA via Pacific Highway to see Pacific lampreys. No jos ensin se Kotkan reissu....ja syksyllä taas Nakkilaan. Ja toivottavasti kututalkoisiin.
    Mä myös niin toivon että Nakkilassa harkittaisiin nahkiaisparonittaren tittelin myöntämistä myös ei-nakkilalaiselle, mutta siis hengessä nahkkilalaiselle. Mä olisin erinomainen valinta nahkiais-aatelittareksi, eikö?

Jopotuinen Guest
    Äänestäiskös vaiko eikö äänestäiskö?
    Katsotaan nyt. Likaisen työn osuuden ajattelin kuitenkin ulkoistaa Rouvalle, eli saa vastatakseen ehdokasvalinnan.

Näin ollen en tahraa käsiäni ja voin jälkeenpäin haukkua sekä ehdokkaan, että Rouvan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •