HelkamaSorahiisiAjopyoraGarminElectrobikeFantic
Sivu 133 / 145 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 83 123 131 132 133 134 135 143 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.961 - 3.990 / 4340

Aihe: viimeisin harkintasi?

^No ei sentään vielä moiseen tarvise turvautua

^Savut ukos sähköpyörästä olisi vaan kuulostanut hyvältä .. nimim. been there done that
    --

Piti lähteä "hiekkateille" kokeilemaan pystyykö siellä etenemään fillarilla mutta olisiko lumisateessa kuitenkin kivempi hiihtää

Tekiskö fillarointivaateinventaarion? Tsekkais jos olis jotain hävitettävää ja toisaalta tarpeita. Sais jotenkin harrastaa kun ei oikein muutakaan tekemistä ole.

Vai piirteliskö retkiä? Niitäkin toisaalta on loppuelämän tarpeisiin.

^Voihan sen tehdä ihan puhtaasta mielenkiinnostakin! Voi hämmästyä siitä miten monet irtohihat onkaan tullut hankittua. Tai huomaa ostaneensa joskus jotain mitä uskoi oikeasti tarvitsevansa, mutta ei sittten ole tullut käyttäneeksi kertaakaan.

Kävisikö sittenkin vielä kerran hiihtämässä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    ...miten monet irtohihat onkaan tullut hankittua.
    Muistan, kolmet. Mutta kaikki tarpeeseen: tosilämpimät fleecehihat, semilämpimät ohuehkot merinohihat ja viimeisimpänä ohuet valkoiset tekokuituiset uv-suojahihat.

Tai huomaa ostaneensa joskus jotain mitä uskoi oikeasti tarvitsevansa, mutta ei sittten ole tullut käyttäneeksi kertaakaan. ?
    Jaa... oliskohan tuollaista? Ei kai kukaan noin tekisi, ei kuullosta ekoteolta.

Jokohan Wölvhammerit joutaisi vahata kesäsäilöön.

Tai huomaa ostaneensa joskus jotain mitä uskoi oikeasti tarvitsevansa, mutta ei sittten ole tullut käyttäneeksi kertaakaan.
    Jos laajennetaan vaatteiden ulkopuolelle niin monet spesifit varaosat voi osua tähän kategoriaan, esim varakorvakkeet, mallikohtaiset ohjainkannattimet ja sellaiset. On niitä tullut ostettua.
    Mietinnässä että jos kotiin päästyä pitäskö paiskata roskiin vanhat kulahtaneet ajopaidat vai ajaisko vielä ainakin kerran kun ne on pestykin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    ...pitäskö paiskata roskiin vanhat kulahtaneet ajopaidat vai ajaisko vielä ainakin kerran kun ne on pestykin.
    Tuollaiset on käteviä retkillä, heittää roskiin tai nuotioon käytön jälkeen. Ei tarvitse kuljettaa likapyykkiä mukanaan.

Tai huomaa ostaneensa joskus jotain mitä uskoi oikeasti tarvitsevansa, mutta ei sittten ole tullut käyttäneeksi kertaakaan.
    Todellakin. Monesti on tullut harkittua, että uskaltaisiko tämän jo hävittää. Mutta jos vaikka sittenkin tulee se tilanne missä sitä tarvitaan.

Juuri tänään pyörittelin Haglöfsin fleeceliiviä jonka ostin Haaparannasta Haglöfsin tehtaanmyymälästä. Siitä on aikaa n 8 vuotta ja se on ollut päällä ehkä kahdesti. Vaikka siellä kaupassa se tuntia tosi tarpeelliselta.

Kun nyt raskisi heittää pois edes nuo vanhat halpiskamat, jotka aikaa sitten korvattu laadukkaammilla. Sinänsä käyttökelpoista vaatetta, mutta kun johonkin lähtee niin laittaa aina ne paremmin toimivat kuteet päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tuollaiset on käteviä retkillä, heittää roskiin tai nuotioon käytön jälkeen. Ei tarvitse kuljettaa likapyykkiä mukanaan.
    No ni. En hävitä ikinä, siellä retkellä mietin kuitenkin että eiköhän tuo vielä seuraavankin reissun mene.

Itsellä Meindelin kävelykengät ja HellyHansenin talvikengät, kohta jo 10vuotiaat mutta kun ei vaan ole ollut tarvetta muttei hävittääkään raski...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    *
    Mietinnässä että jos kotiin päästyä pitäskö paiskata roskiin vanhat kulahtaneet ajopaidat vai ajaisko vielä ainakin kerran kun ne on pestykin.
    Voi ne kierrättääkin jos on pesty, riippuen tietty kuinka kulahtaneet

Muistan, kolmet. Mutta kaikki tarpeeseen: tosilämpimät fleecehihat, semilämpimät ohuehkot merinohihat ja viimeisimpänä ohuet valkoiset tekokuituiset uv-suojahihat.

*.
    Ei ole irtohihoja.. no ei ole liivejäkään, olen varmaan poikkeava niinkuin kaikessa pyöräilyyn liittyvässä olenkin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Voi ne kierrättääkin jos on pesty, riippuen tietty kuinka kulahtaneet
    Kestävintä on ostaa lujia vaatteita vain tarpeeseensa, ja käyttää niitä mahdollisimman monta kertaa - joko itse tai kiertoon laitettuna. Polyesterikuitu on luja muovimateriaali, vaikka sen mainetta loataan mikromuovien ja öljyalkuperänsä takia. Lujinkin vaate saavuttaa jossain vaiheessa loppunsa, jolloin se pestään ja toimitetaan puhtaana ja kuivana kierrätykseen.

Mekaanisessa ja termisessä kierrätyksessä muovin rakenne heikkenee, mutta kemiallinen kierrätys mahdollistaa muovin pysymisen jatkuvassa kierrossa. Kiinassa ja Japanissa polyesterin ja PET-muovin kemiallista kierrätystä käynnisteltiin jo 1995, ja viimein 2020-luvulla Eurooppakin on tulossa mukaan. Carbios tuottaa Michelinille pneumaattisiin sovelluksiin sopivaa teknistä kierrätyskuitua.

Teijinin Japanissa kemiallisesti kierrättämän polyesterin laatu vastaa neitseellistä polyesteria, mutta hiilidioksidipäästöt ja energian kulutus ovat vain 20 %, ja myös vettä säästyy.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Ei ole irtohihoja.. no ei ole liivejäkään, olen varmaan poikkeava niinkuin kaikessa pyöräilyyn liittyvässä olenkin
    Tässä olen samoilla linjoilla. Täältä lukee tekstejä missä kerrotaan että tuuliliivi se on pyöräilijän ykkösvaatteita. Niin sitten itse pysähtyy miettimään, että mitäköhän minä olen tehnyt väärin kun en tajua tätä liivin erinomaisuutta lainkaan, että pitää varmaan antaa sillekin vielä uusi mahdollisuus. Ja taas kerran (joka kevät) kokee että ei. Kyllä se vaan takki on se mun juttu.

Mutta on mulla kaapissa tuuliliivi, toppaliivi ja tuo ed.mainittu fleeceliivi. Ja toppaliivi on noista säännöllisessä käytössä, takin alla.

Ei mullakaan mitään liivejä ole. Ehkä se on maantiepyöräiljöiden juttu.

Minulla ei edes ole kokoelmaa irtolahkeita tai -hihoja. Kai sekin joku spandeksijuttu on.

Maantiepyörällä joo: menee aivan pieneksi ja irtohihojen kanssa mahdollistaa lämmön säätelyn pienellä määrällä kamoja. Takki on aina isompi möykky ajopaidan taskussa, kuin samasta materiaalista tehty tuuliliivi.

Mulla on Castellin liivi ollut kovassa käytössä maantiepyörällä ajaessa, mutta muulloin tuskin koskaan. Nyt se tosin on vähän piukea päällä, kun massaa on enemmän kehossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    Minulla ei edes ole kokoelmaa irtolahkeita tai -hihoja. Kai sekin joku spandeksijuttu on.
    Irtolahkeita kyllä löytyy, ne hyvät lähes joka säällä. Polvivammaisena kun en pysty ajamaan polvet paljaina kuin 25 ja yli lämpötiloissa.

Olen tykännyt maastossakin. Hätävarana menee vielä pienempään tilaan kuin tuulitakki ja ei hiosta liikaa.
    Nämä on vaan ihan perkeleen ylihintaisia nykyään, minulla on ainakin 15v vanha Cannarin liivi joka edelleen toimii. Harmi vaan että on musta.

Mä olen ehdoton liivifani, vaikka en maantiepyörää edes omista, koska mulla torso kaipaa vaatetta enemmän kuin käsivarret. Keväisin ja syksyisin lyhythihainen alupaita + pitkähihainen jersey + lämpötilasta riippuen joko lämpö-/tuuliliivi on mainio yhdistelmä. Viileämpinä kesäiltoina on ihan parasta, kun voi polkea lyhyissä kamoissa ja liivi tuulisuojana.

Talvellakin mulla on lähes aina jonkinmoinen lämpöliivi päällimmäisenä kerroksena. Jos siellä on alla joku windstopper tms jersey, niin liivin lämpöarvo pysyy hyvänä, koska se pysyy yleensä suhteellisen kuivana, vaikka windstopperin alla olevat kerrokset kostuisikin hiestä. Vähän sama juttu kuin lasketteluhommissa oikein kylmillä keleillä untsikka kannattaa pukea kuorivaatteen päälle, ei sen alle.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Juuri tuollainen fiksu kirjoitus saa miettimään, että mitä olen tehnyt väärin. Onko se mun paita liian ohut tai keli liian kylmä. Että pitääpä kokeilla siitä tuuliliiviä vielä uudestaan. Ja näin varmaan tapahtuu tulevana kesänäkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Vähän sama juttu kuin lasketteluhommissa oikein kylmillä keleillä untsikka kannattaa pukea kuorivaatteen päälle, ei sen alle.
    Kuulostaa jotenkin hölmöltä. Sama kuin taloa eristäessä laittaisi villat siihen tuulensuojalevyn päälle, eikä alle niin kuin normaalisti.

Toisaalta jos se kuorivaate onkin se höyrynsulkumuovi. Sittenhän se kuulostaakin järkevältä.

Itse tykkään liiveistä just irtohihojen kanssa, lenkeillä joilla on korkea riski että molemmat tai toisen voi joutua riisumaan. Enemmän porrastusmahdollisuutta riisumisessa ja helpompi laittaa paidan taskuihin kuin takki.

Minä kun olen tällainen vilukissa, että aika harvoin pärjään käsivarret paljaina, niin aina joutui puljaamaan irtohihojen kanssa tai sitten käyttämään pitkähihaista aluspaitaa lyhythihaisen ajopaidan kanssa.

Kunnes löysin Suomen urheilupyörästä pitkähihaisen, mutta ohuen pyöräilypaidan. Ja tuosta tuli kerrasta mun lempipaita, käytän tuota selkeästi eniten koko kesänä. Harvoin on niin lämmin että tuon kanssa tulisi kuuma. Ja sitten onkin jo kuuma ilman niitä hihojakin.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja nyt foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kuulostaa jotenkin hölmöltä. Sama kuin taloa eristäessä laittaisi villat siihen tuulensuojalevyn päälle, eikä alle niin kuin normaalisti.
    Siperia opettaa. Kun ne untuvat kostuu hiestä, niin ne muuttuu yhdeksi klimpiksi, joka ei lämmitä yhtään mitään. Taloneristysanalogia ei ihan toimi, koska ei ne untuvat irrallaan siinä kuorivaatteen päällä ole. Toki tervaamalla vois kokeilla sitäkin..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    ...
    Toisaalta jos se kuorivaate onkin se höyrynsulkumuovi. Sittenhän se kuulostaakin järkevältä.
    Gore on enemmän höyrynsulku, kuin muu. Tehokkain olisi oikea höyrynsulkuasu: https://andrewskurka.com/vapor-barri...y-application/

^Gore on tuotemerkki jolta löytyy yhtä sun toista...

^sanotaan sitten että eVent.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Taloneristysanalogia ei ihan toimi, koska ei ne untuvat irrallaan siinä kuorivaatteen päällä ole.
    Tai toimii se silloin jos sen kuorivaatteen mieltää höyrynsulkukalvoksi. Silloin molempien tarkoitus on pitää ne lämpöeristeet kuivana.

Ja noin kun sitä miettii, niin se sun logiikka on ihan toimiva. En minä moiti sitä yhtään. (Onhan siinä untsikassa se oma "tuulensuojalevy" pinnassa.)
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja nyt foorumitauolla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •