Giant
Sivu 131 / 144 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 81 121 129 130 131 132 133 141 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.901 - 3.930 / 4309

Aihe: viimeisin harkintasi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Jokainen tosi! pyöräilijä tarvitsee ainakin yhden maantiepyörän.
    Eikä sitten mitään hinnat alkaen mallia!
    Entä jos on kevyt cyclo Campagnolon voimansiirrolla ja kiekotkin taitaa olla maantie? En ole tainnut "oikealla" maantiepyörällä ajaa ikinä no en kyllä ole läskillä tai täpärilläkään

GX upgrade kitti + kasetti. Viimeisimpään hankintaan. Olisi sitten tuon ja toisen pyörän välillä kiekkosetit swapattavissa lennosta, mutta onko se tarpeen ollenkaan.

X(ex-Twitter) sai viimeinkin lähteä puhelimesta, alkoi viime viikolla puskemaan aika sakeaa settiä aiheista joita en tilaa tai halua nähdä. Harkinnassa tilin poistaminen kokonaan.
    Mutta nyt pitää löytää jostain tilatuille kanaville korvaavat lähteet, mm. Päivän lintu jää nyt näkemättä.

Laittaisko maastopyörän? Ettei jäisi trendistä. Pari maantielle ja yksi soralle soveltuvaa aktiivikäytössä joten meneehän sinne vielä maasturikin. Voi olla ettei saa ansaitsemiaaan kilometrejä mutta että jos kuitenkin..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Tarvitsenko kaikkiin pyöriin sähkövaihteet? Maasturissa T-type, gravelissa Force Etap, maantiessä 105 vaijeri..Aika karu meinaan tuo pudotus Forcen jälkeen..
    Kolmessa fillarissa sähkövaihteet ja koska mekaaniset satavitoset edellisestä fillarista purettuna ei saaneet sopivaa aihiota eikä muutenkaan laatuaikaa, nakkasin roskiin. Mitä niitä nyt muutama kuukausi sitten kokeilin, ei taida olla mekaanisiin paluuta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    mekaaniset satavitoset […] nakkasin roskiin.

Itse en mekaanisia vieroksu, suoratankomaantiepyörässä epäsovinnaiset XTR kombinaatiot ja ei paljoa "huonompi" kuin FBG:n XX1 AXS...

tempokisu Guest
    On kolme unelmaa:
    1. Canonin 1200mm tele
    2. Helikopterilento Nahkiaisen majakalle...ja takaisin
    3. Käydä USA:ssa Oregon Zoossa, siellä on nimittäin Pacific lapreyitä.

Helpoin juttu on toi Canonin tele, tarvii vain raha. En ole saanut vastausta kyselyyn helikopterilennosta, ihme kun ei raha kiinnosta....viimeinen on "edullisin" mutta monimutkaisin, en yhtään tiedä miten varata lentoja sun muita. Kyselen veljeltäni kun on kokenut maailmanatkaaja. Kyllähän ihmiset matkustelee että ei se voi niin mahdotonta olla.....

Tänään Turun reissulla vaihtu Mersu Volvoon ja kesäksi tuli samalla reissulla käytetty Orbea maantiepyörä https://pd.kuvat.fi/kuvat/Valokuvia+...230_122935.jpg
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!

http://pd.kuvat.fi/

tempokisu Guest
    no onneksi täällä ei ole tartuttu mun unelmaan numero3 samanlaisella innolla ja insentiteetillä kuin fillarikeskustelussa! jo on tullut "vinkkiä ja neuvoja".
    Ihan valtavan iso asia itelleni, ja kyllä mä aion nyt kysellä matkanjärjestäjäfirmalta apuja. En minä osaa varailla lentoja täältä Oregoniin ja hotellia, no ehkä osaan pääsyliput zoohon ostaa...ja sitten kun se ei voi olla mikään viikon rupeama vaan aika lyhyt visiitti. Aikaero ei haittaa, kyllä sen kestää yhden kerran mutta kun en voi olla pois töistä, ja on tämä masusairauskin.
    Äitee on ihan että en mä voi missään tapauksessa nyt yksin lähteä jonnekin ameriikkaan....mun mielestä voin jos saan asiat järjestettyä.

1200mm ei voi olla kauhean valovoimainen joten vaatii kameraltakin jo jotain enemmän. Sekä ympäristöltä. Ja kun on valovoimaa niin tarttee jo kunnon jalustan. Ja ylipäätänsä jalustan. Parhaimmat kuvat tulee kytikseltä ja ihan lintujen läheltä.

Portlandin lähistöllä Bonnevillen kalaportaassa voi (vaellusaikaan?) seurata lohia ja nahkiaisia.
    https://www.nps.gov/places/bradford-...ck-and-dam.htm
    https://www.inaturalist.org/observations/165043271

tempokisu Guest
    ^joo Bonneville Dam on yksi paikka ja Willamette Falls too, mutta Oregon Zoo olisi ehkä varmin paikka turistille. Aion kuitenkin kysellä kun on olemassa räätälöityjä matkjojen järjestäjiä, maksan mieluusti siitä että joku järjestää....ja myös aion kysellä Oregon Zoosta milloin siellä nahkiasia olisi. On aika epätodellista, mutta olisi ihan mahtavaa voittaa itsensä ja matkustaa tuonne.

^^ olen saanu kunnian lainata ja kokeilla Hannu Hautalan ( r.i.p.) Canonin 1200mm telettä 29 vuotta sitten. Nyt on uudet kamerat, jalustalla kuvaamisesta on kokemusta...mutta olisi kiva jos lintu pysyisi siinä senverta että ehdin tarkentaa...no siinä sinitiainen harjoittelee yhdellä jalalla seisomista....vai onko tiaisillakin sama kun lokeilla että lämmittävät jalkaansa?

tempokisu Guest
    Projekti etenee. Otin yhteyttä matkanjärjestäjäfirmaan, siellä ihminen on itse ollut vaihto-oppilaana Oregonissa joten tietää. Etenee nyt niin että hankin ensin passin ja jatketaan siittä.
    Eli maanantaina ( vapaapäivä) passikuvaan. Joo se on varmaan raskasta aikaero, mutta kyllä minä kestän ja jaksan, reissu on pakko suorittaa 3-4 päivässä kun ei halua menettää työpaikkaa. Pacific lampreyitten takia jaksan ihan mitä vaan, kun se on kerran elämässä.

Ostaisko liukulumikengät?
    I väntan på ännu dåligare tidet

Myiskö liukulumikengät?

Oliskos Roval Alpinist hyvä tolppa? Siinä sitä pohtimista ja harkitsemista.

^^ onko halvat ja hyvät? Kaverihintaan? Olisko hyötyä dronekuvauksessa umpihangessa?

--

Jokohan olisi aika vaihtaa nastarengas graveliin myös taakse?

NB FuelCell V4 juksukengät. Äsken tilasin.

Jospa lopettais piakoin työt ja lähtis ajelulle. Vaikka tsekkaa Kepun talvipolut.

Käviskö töiden jälkeen äänestämässä.

Onkohan turhan kylmää? Piti lauantaina ajella helmikuun pakkosatku, ensin perinteisesti Tuusulanjärven rannalle laskiaispullalle ja sieltä Sipoon kuvarastin kautta kotio.

Taidan lähteä elokuviin. Putoamisen anatomia, saa nähdä onko kehujen arvoinen kuten Poor Things.

Ehkä jäi tekemättä.

Viimeiset hankinnat: Easton EC 90 SL kammet ja XTR:n takavaihtaja edullisesti. Uusi runko harkinnassa kunhan saa vanhan myytyä...

Minä ostin myös vaikken välttämättä tiedä mihin niitä käytän. Mut jos reilulla satkulla saa niin kaipa ne jonnekin saa laitettua.

Harkintaa taas aiheuttaa se että sain ihan hyvän tarjouksen kiekoista. Ne olis sitte viidennet hiilarikiekot pysyvästi tässä taloudessa. Taidan antaa olla.

Meinasin harkita maastopyöräilyä Kepussa tänään, mutta alkaa tuntua niin vaikealta, että taitaakin grävelöinti kutsua.

Ei se oo. Muistat vaan, että kaikkien mielestä kaikkien muiden pitäisi väistää juuri heitä, eli jos väistät ylhäältä, alhaalta, edestä ja takaa tulevia, niin kaikki on tyytyväisiä

Ps. Kepu on gravelblissiä just nyt. Polut on niin sileitä, että on kuin ajelisi Scalestrix rataa. Siinä mielessä ymmärrän, että trailijyrillä polkeminen siellä voi olla vähän tylsää ellei saa vetää täysiä, kun muuten ei ole mitään haastetta, mutta se on puhtaasti kalustovalintakysymys.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Eikäku mä ajattelin, että kun mulla on siellä hauskaa joka suuntaan, niin kaikkien pitäisi väistää mua. Toisaalta olen hidas poluntukko, niin siks taas mun pitäis väistää.
    Liian vaikeaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •