ImatraElectrobikeGasGasContinentalHelkamaCanyon
Sivu 66 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 56 64 65 66 67 68 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.951 - 1.980 / 2132

Aihe: Jäykkäperäistä allmountain pyörää

  1. #1951
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.301
    Pinkbiken läpällä tekemän Grim Donutin keulakulma oli 57 astetta, tosin täpäri kyseessä.

    https://youtu.be/-5cVPy2NbL4

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  2. #1952
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Hardtail party videoilla saa ehkä hieman käsitystä pyörien välisistä eroista. Kannattaa katsoa itseä kiinnostavat mallit ainakin.

  3. #1953
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    308
    ^ht party on kova! Saa nähdä kaunko kestää äijän kantti/lompakko tehdä rehellistä oman näkemyksen mukaista arviota. Joku kapitalisti pilaa tämänkin vielä..

  4. #1954
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    No, onhan ne vähän ylistäviä ollu kaikista mitä itse katsonut mutta on kyllä sanonut jos jokin ei mielytä. Arvokkaana pidän just tuota vertailua toisiin malleihin ominaisuuksien ja ajettavuuden kannalta. Eikai se ainakaan omasta lompsasta noita maksele.

  5. #1955
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    308
    Ei varmasti maksele ja joutuu kovasti tekemään työtä, että pärjää youtube tuloilla, jos edes pärjää.

    Kunhan ei mene gcn tasolle, jonka tarkoitus on vain luoda ostotarve.

  6. #1956
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    273

    457 päivää tilauksesta, Marino Custom Geo HT, Polkukyrpiäinen v2 runko olisi valmis. Seuraavaksi lähetys Perusta Suomeen. Katsotaan miten saaga jatkuu...
    routaisten peltojen pehtoori

  7. #1957
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Hieno. Pistä speksit.

  8. #1958
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Walkeala
    Viestit
    67
    Nyt on pari sataa tullut Marinille mittariin ja olen hyvin tyytyväinen pyörääni. Olen tehnyt aiemmin mainitsemani muutokset ja pyörä sopii minulle erinomaisesti. Renkaiksi tuli 2.25-leveät Mitakset, Kratos eteen ja Scylla taakse. Miksi nämä? Koska niitä lähikaupan hyllyssä sattui olemaan.. Kannattimia ei meinannut löytyä mutta huomasin nurkissa pyörimässä jonkin käytetyn, arviolta 90-millisen Bontragerin, jossa on varmaan kymmenkunta astetta kulmaa. Laitoin sen ala-asentoon mutta saatan kokeilla sitä ylöspäin käännettynäkin.

    Pyörä muuttui huomattavasti herkemmäksi, jyrkissä soranousuissa pyrkii vähän ruopimaan mutta sellaisia on minun reiteilläni lopulta aika vähän, en niiden vuoksi viitsi ajella raskailla renkailla. Märillä juurilla nuo Mitakset eivät pidä mutta luultavasti mikään noin matalilla nappuloilla oleva ei pidä. Kesäaikaan en märällä kelillä ajele, joten asia ei juurikaan haittaa. Syksymmällä, kun maa on märkää sateesta riippumatta, laittanen alkuperäiset takaisin syksy-, kenties talvirenkaiksikin. Edessä pidän painetta 1.4bar ja takana 1.8. Kokeeksi ajoin reilun kahden sekä kahden ja puolen paineilla mutta ei rullaavuus paremmaksi asfaltilla muuttunut, joten voin ns. maastopaineilla ajella koko ajan.

    Bike Radarin arvostelussa hiukan kritisoitiin pystyn satulaputken vaikutusta poljettavuuteen tasaisella ja loivissa nousuissa. Itse olen tästä vahvasti eri mieltä, etenkin pidemmän stemmin kanssa. Minusta tuollainen ajoasento on aivan optimaalinen. Kun foorumilla muutama vuosi sitten kovasti spekuloitiin Pole Taigan ajettavuutta juuri pystyn satulaputken vuoksi, testailin asiaa omilla silloisilla pyörilläni työntämälla satulat niin eteen kuin ne kiskoillaan vain menivät ja sekä paksupyörä että xc-täpäri olivat selkästi parempia satulalta ajettavia.

    Minusta pyörä on erinomainen ajaa sekä helpoilla neulaspoluilla että hitaassa ja teknisessä maastossa. Mielakassa kävin testaamassa eräänä iltana mutta oli vielä monin paikoin niin märkää, että siitä kokeilusta ei juuri viisastunut. Täytyy käydä joku kerta uudestaan.

    Olin ehkä hiukan laiskistunut sähkötäpärillä ja nyt on ilo käyttää voimaa. Ei tuntunut luontevalta simuloida jäykkäperäluomua pitkäjoustoisella sähköpyörällä.

  9. #1959
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.693
    Mun Marino on kans toimitusta vaille valmis. Kerääköhän ne jonkin suomi-kasan valmiiksi ja lykkää ne laivaan?

    Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  10. #1960
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    425
    ^kiinnostaisi tietää millä perusteella olette päätyneet tuohon runkoon kaikkien muiden ja varmaan helpommin saatavissa olevien sijaan ?
    Ei ainakaan kovin helposti tule toista samanlaista vastaan ...

  11. #1961
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.693
    Mun piti alunperin tilata kaksi runkoa. Yksi pieni tyttärelle, koska sopivaa ei ollut irtorunkona (osat tähän oli valmiiksi). Tämän tilauksen peruin koska valmistuminen alkoi siirtyä ja sain kuitenkin ok rungon toisaalta.
    Oman rungon tilauksen mä kuitenkin pidin. Siinä ei ole mitään super ihmeellistä, olisin voinut ottaa vaikka Bardinon. Mutta tällä ei mun kohdalla ole kiire. Alkuperäinen toimitusaika on tähän mennessä ylittynyt noin parilla kuukaudella.

    Ja mun mielestä oli kyllä mielenkiintoista speksata runkoja mittoineen kaikkineen.

  12. #1962
    Päivää!

    Eka postaus foorumille, ja uuden, oksikon mukaisen, pyörän harkinta ja ehkä hankinta mielessä ja siihen kaipaisin kokeneempien kommentteja.
    Nykyinen pyörä, Trek Marlin (2017)XL, on tiensä päässä ja tuossa on viimeiset pari vuotta harmittanut mm XL-rungon tolkuttoman suuri takapainoisuus.
    Esimerkkinä tästä mun massalla (110kg) min 2,4bar painetta takarenkaassa, eturenkaaseen riittää reilu 1 bar. Siis uusi pyörä saisi olla tasapainoisemmalla geolla ja mahollisesti leveämmillä rattailla.
    Ostin tuon Trekin neljä vuotta sitten tietämättä mitään runkojen mittojen vaikutuksista. Ei silti, hyvin tuo palvellut ja opettanut paljon.
    Nyt taidot on kehittynyt hiukan siihen suuntaan, että tuo Ounasvaaran bikeparkki alkaa kiinnostamaan..

    Ajot on mulla 80-90% ympärivuotista työmatkojen ajoa Rovaniemellä, joilla poikkean poluille aina kun mahollista. Loput koostuu paikallisten reittien koluamisesta ja bikepacking/trail-reissuista tunturikeskuksissa.
    Tekniset ylämäet on makeita ja alamäetkin oman uskalluksen rajoissa. Tuo nykyinen kun ei ole mikään kovin kykenevä alamäkiin jarrujenkaan puolesta.

    TLDR: Onko järkeä hommata pääasiassa työmatkojen ajoon +bikeparkkiin ja tunturireissuille pitkää ja släkkiä teräsrunkoista?

    Tuo Pässilän Hamari on mittojen ja speksien perusteella tosi mielenkiintoinen, ja tosi hyvännäköinen omaan silmään.
    Mitään havaintoa kuinka paljon XL-kokoinen Hamari esim 2,5" trail-renkailla painaa? En ole mikään grammojen viilaaja, mutta pitää vähän tuotakin asiaa punnita.
    Ja miten rungon kestävyys? Pitäisi periaatteessa kestää kivikoissa rymmyyttämistä ja hyppyjä yms 110kg massalla?

    Lisäksi, onko jollain jotain vastaavaa ajossa Rovaniemellä, jotta pääsisi kokeilemaan?

  13. #1963
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Pässilässä sitten lyhyt headtube ja ohjaamo aika matalalla, jos olet pitkä niin voi olla vähän ongelma. Mites taival?

  14. #1964
    Taival on toinen mitä olen miettinyt. Mittaa on pari metriä kohtuu pitkillä raajoilla niin ihan hyvä pointti tuo. Varsinkin kun hamarissakin on reachia aika paljon. Tuota matalaa ohjaamoahan pystyy jonkin verran ilmeisesti nostamaan korkea profiilisella tangolla? Tuon nykyisen kanssa olen kyllä tottunut melko matalaan ohjaamoon, mutta ei haittaisi vaikka olisi vähän pystympi asento. Pitääpä vaikka ottaa ja soittaa tuonne polelle ja konsultoida.

  15. #1965
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.281
    Mut saattaahan noita päästä kokeilemaankin ja suosittelen sitä vahvasti. Pässilällä saa kyllä vissiin myös custom geoa.

  16. #1966
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Heitetääs taas yksi mielenkiintoinen ilmoille; Cotic Bfe max. Onko kokemuksia? Aika hehkutettu laite Hardtail Partyn mukaan..

  17. #1967
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.126
    Pässilä ja Taival ovat molemmat erinomaisia kovatarakkarunkoja, markkinakärkeä millä tahansa mittarilla tarkasteltuna. Jos ensinnä mainitun ohjaamon korkeus mietityttää, nykyään on saatavilla tankoja aina 50 mm nousulla asti. Hyvänä puolena korkeassa tangossa on, että se ei lyhennä ohjaamoa toisin kuin spacereiden kasaaminen stemmin alle.

    Samaan hengenvetoon hävytön mainos, jos eksoottisempi, mutta samalla myös huoltovapaampi voimansiirtoratkaisu kiinnostaa Pinion-vaihdelaatikon merkeissä. Etenkin jäykkäperäisellä pyörällä en näe paluuta ketjuvaihteisiin aivan hetkeen. Lisätietoa alla olevissa linkeissä kiinnostuneille.

    Pinkbike.com – Reader Story: The RIG v2 - From Handbuilt Frame to a Limited Batch Production Run

    Kuraläppä Podcast 17: Jukka Mäennenä

    4130.fi – The RIG v2 -runkosetti

  18. #1968
    Moi,

    Mulla olisi hakusessa jokin aggressiivinen "hardcore" hardtail about parin tonnin budjetilla. Olen katsellut esim Canyonin Stoic 4 ja Commencialin Meta HT AM Essentialia. Mitä mieltä näistä, ja suositelkaa toki muitakin pyöriä!

  19. #1969
    Liittynyt
    06/2018
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojam’maa
    Viestit
    3

    Minkä rungon Sinä hankkisit?

    Mietinnässä on kasata yleiskäyttöinen 29" 140-160mm keulalla mäkiseen kivikko-juurakkoon niin polkulenkkeilyyn kuin aloittelijan enskaankin. Rungon budjetti on 500-900€, vaikkakin yli 700€ rungosta aiheuttaa jo närästystä... Fillariprojekti on vielä speksausvaiheessa, haalin ensin rungon ja sitten sopivia palikoita kun kohdille osuu. Ehkä tämän saa läjään keväälle 2024 nykyisillä saatavuuksilla.

    Mittani ovat 190cm/91cm ja paino ajokamoissa 98-105kg. Ajotyyliäni voisi kuvailla vuosien ajotauon jälkeen pulskan keski-ikäisen ähellykseksi, mutta eiköhän tässä tekniikka ja ajosilmä kehity koko ajan.

    Coticit, Bardino2 ja Hamari eivät varmaankaan esittelyjä sen kummemmin tässä ketjussa kaipaa. Mielestäni Cotic BFeMax ja Bardino2 puhuttelevat eniten. SolarisMax ja Signal ST ovat geoiltaan hieman miedompia tapauksia. Hamarissa epäilyttää kovimman hinnan lisäksi se, että onkohan se noviisille liiankin rouhea/aggressiivinen peli? Koeajolla ja palikat sopivasti valitsemalla toki tuo selviäisi.

    Onko kenelläkään kokemusta Sonder Signal ST:sta? Entäpä kokemukset ylipäätään Sonderista merkkinä, ainakin Transmitter on käsittääkseni jokseenkin suosittu? Hinnaltaan Sonder on selvästi halvin (499,99€) ja HA:ltaan 66 asteella jyrkin. Mitäs raati on mieltä, onko asteen-kahden ilmoitettu ero muihin hyvinkin merkittävä?

    Vertailukohdaksi taulukkoon laitoin nykyisen Singular Puffin XL:n, joka mielestäni istuu melkoisen hyvin 40mm stemmillä.

    Nykyinen Singular Cotic BFeMax Large Cotic SolarisMax Large Sonder Signal ST X-Large Nordest Bardino 2 L Pässilä Hamari Large
    Reach 454 485 481 495 485 515
    Stack 628 631.5 622.5 624 645 634.08
    Top Tube (effective) 650 660.1 653 664 664 649.78
    Seat Tube C-T 500 460 460 (485 C-C) 470 440
    Head Angle 70 65 65.7 66 64.5 64
    Seat Angle 72 74.5 74.7 74 75 78
    Head Tube 140 120 120 125 125
    Chainstay 445 444 444 435 425 450
    Wheelbase 1166 1242.2 1229 1220 1244 1297.72
    BB Drop 60 60 57.5 65 55 60
    Reach 454 31mm longer 27mm longer 41mm longer 31mm longer 61mm longer
    Stack 628 3.5mm higher 5.5mm lower 4mm lower 17mm higher 6.08mm higher
    Top Tube (effective) 650 10.1mm longer 3mm longer 14mm longer 14mm longer 0.22mm shorter
    Seat Tube C-T 500 40mm shorter 40mm shorter (485 C-C) 30mm shorter 60mm shorter
    Head Angle 70 5° slacker 4.3° slacker 4° slacker 5.5° slacker 6° slacker
    Seat Angle 72 2.5° steeper 2.7° steeper 2° steeper 3° steeper 6° steeper
    Head Tube 140 20mm shorter 20mm shorter 15mm shorter 15mm shorter
    Chainstay 445 1mm shorter 1mm shorter 10mm shorter 20mm shorter 5mm longer
    Wheelbase 1166 76.2mm longer 63mm longer 54mm longer 78mm longer 131.72mm longer
    BB Drop 60 60 2.5mm higher 5mm lower 5mm higher 60

    Taulukon ulkopuolella esim. Ragleyn Big Wig, Orange P7 29 ja Kona Honzo ESD ovat herättäneet kiinnostusta, mutta eivät syystä tai toisesta ole vielä sytyttäneet sen suuremmin.

    Tällä taustoituksella kysymys kuuluukin: Minkä rungon Sinä hankkisit ja miksi?

  20. #1970
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Cotic BFEmax , ainakin Hardtail Partyn kaveri hehkutti kovin, ja on nyt ajanut aika monta kovatarakkaa. Itsellä oli Polen Taival, joka oli mahtava mutta tuli myytyä. Itsellä ainakin sopii hyvin tuo 65ast keula ,ja satulakulma 74-75 laiska voi istuksia satulassa kun puurtaa mäkeä ylös. 2.6"/29" kumin on mahduttava koska tuo hirmusesti mukavuutta takapäähän jos jumppaa kivikoissa urakalla,ainakin jos vähän jo kärsii kolotuksista. Varmaan tilaisin kompliitin jos saisi asap, nyt lupaavat jotain loppuvuotta..

  21. #1971
    Liittynyt
    06/2018
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojam’maa
    Viestit
    3
    Kiitoksia @Villetre hyvistä pointeista! Tosiaan vähintään 2.6" 29" -kumi on hyvä saada mahdutettua runkoon, onneksi nykyisin aika moni sellaista vaihtoehtoa tarjoaakin. Coticin kompliitit olisivat aika herkkuja, mutta ne ovat oman budjetin ulottumattomissa etenkin nyt brexitin tuomien lisäkustannusten myötä... Hardtail Partyn videoita on tullut tuijoteltua pidemmän aikaa, se ei ainakaan vähennä ostokuumetta

  22. #1972
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Juu ei.. Onneksi valoa alkaa näkymään tunnelissa jälleen eli tavaraa saanee paremmin loppuvuotta kohden. Toki tuohon listassasi voisi olla myös Pole. Hyvä laite tai paras mitä olen omistanut tähän astisista. Polessa kuitenkin geo kohdallaan ja teräsrunko. Halvalla jos tosiaan haluaa päästä niin Stoic4 on hyvä varmasti ja ridemore.fi myymä Devinci Kobain on aika fiksun oloinen paketti myös. Kummatkin alle 2k.

  23. #1973
    Coticilla huomioitava se, että lafka ilmoittaa geometrian perustuen 25% sagiin keulassa, eli eivät ole suoraan vertailukelpoisia useimpien muiden valmistajien taulukoiden kanssa suoraan. Selkein ero keulakulmassa, mutta vaikuttaa toki jonkun verran myös muihin mittoihin. Esim taulukoissa aika konservaatiselta vaikuttava Solarismax on oikeasti suht aggressiivinen mylly (keulan pituudesta riippuen olisko jotain 64-65 kulma) ja vastaavasti pitkällä keulalla BfeMAXin keulakulma taitaa huidella jo siellä DH-pyörän luvuissa.

    Itsellä parhaillaan Solarismax 120mm keulalla ja vaikka se runko lähteekin pian myyntiin (liikaa pyöriä), olen ollut tosi tyytyväinen siihen erityisesti teknisessä maastossa. Loiva keulakulma yhdistettynä vähän lyhyempään keulajoustoon on tosi toimiva kombo, sillä ainakin itselle noi 160mm jäykkäperät (sellainenkin löytyy) on välillä vähän kuumottaviakin, kun muutos keulakulmassa on suht suuri ja tapahtuu täysmittaisesti tietysti aina vaan niissä pahimmissa paikoissa. Itse suosittelisin enskahenkiseen ajoon ehkä jotain 130-140mm, veikkaisin olevan hyvä balanssi joustomatkan ja keulakulman muutosten suhteen.

    Yleisesti Coticille kyllä peukkua, eli suositus olis joko bfemax 140 tai Solarismax 130-140 millisenä.

  24. #1974
    Liittynyt
    06/2018
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojam’maa
    Viestit
    3
    Kiitoksia @Villetre ja @yksinteoin oikein paljon! Kyselin vielä Coticin aspasta mm. mitoituksesta, olivat oikein auttavaisia. Päädyin äsken tilaamaan L-kokoisen BFeMAXin rungon Gunmetal-Copper -värisenä. Arvioitu saapuminen on lokakuussa, saas nähdä ehtiikö tuo joululahjaksi itselle.

  25. #1975
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Varmasti hyvä ostos. Ehkä laittaisin keulaksi jonkun 140mm joustavan tai 150mm .. Pysyis kulmat vielä kondiksessa.

  26. #1976
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    62
    Mites tuo fillarin tilaaminen Briteistä tällähetkellä? Kiinnostaisi tosissaan tilata Nukeproof Scout seuraavaksi polkugrinderiksi. Kikkaileeko firmat tilaukset niin, että veroja ei tarvitse maksaa vai miten tuo menee?

  27. #1977
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.671
    ^ainakin wigglellä ja chainreactioncyclesillä hinta on asiakkaalle se joka heidän sivuillaan lukee. Suosittelen jommasta kummasta tilaamaan, jos nukeproofia edes muualta saa (?).

  28. #1978
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.884
    Ja ei noilla firmoilla ole varaa mitään yrittää kikkailla vaan hinnassa on eu-tilaajalle tullit ja alvit mukana.

    Nukeproof on merkkinä tosi kiinnostava mutta saatavuus on ollut olematonta parin vuoden ajan.

  29. #1979
    Liittynyt
    06/2021
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    151
    Itsekkin olen maastopyörää koettanut katsella max 2000 euron budjetilla. Aika hankalaa on kyllä kun valikoimat on aika suppeita. Nuo vitus pyörät olis kyllä kiinnostavia mutta eipä niitäkään saa

  30. #1980
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Laita fillaritori.com hakuun ostoilmoitus etujousitettuihin ja jää odottamaan tarjokkaita... Paljon tuli tarjouksia.. Kunhan pari kertaa jaksoi ilmon nostaa ylös ensimmäiseksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •