PartioaittaElectrobikeShimanoGarmin
Sivu 66 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 56 64 65 66 67 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.951 - 1.980 / 1983

Aihe: Hissitolppaa

Muutama lenkki ajettu kaapelittomalla satulan alta vivulla säädettävällä RFR hissitolpalla. Tolppa toimii ihan yhtä hyvin kuin kaapelilohjatut edeltäjänsä ja ajon aikana säätö on sujunut ilman ylimääräisiä tilanteita.
    routaisten peltojen pehtoori

Tuossa ei ainakaan kaapelit jäädy pakkasella

Reverbissä yläpäässä klappia ja alapäässä sagia. Onko mitään tehtävissä kotikonstein ? Ehkä 15 lenkkiä takana. Luulin jo että nuo uudet olisivat vähän parempia, mutta ilmeisesti samaa paskaa ovat vanhempien kanssa. 175mm dropilla ja 2020 vuoden pyörässä minkä ostin uutena viime syksynä ja tietty ulkomailta(bike24), niin en tiedä miten takuut pelaa ja en ole vielä kysynyt.

Jos tuolle voisi tehdä jotain kotona, niin voisin kokeilla sitä ensin.

Eikö niissä uusissa Reverbeissä pitäisi olla se Vent valve millä saa sen sagin pois. En tosin tiedä mistä versiosta alkaen se on niihin laitettu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
    Eikö niissä uusissa Reverbeissä pitäisi olla se Vent valve millä saa sen sagin pois. En tosin tiedä mistä versiosta alkaen se on niihin laitettu.
    Näyttäisi olevan, kun vähän googletteli. Saakohan tuon sägin pois ihan vaan sormella painamalla, kun ei minulla tuollaista työkalua tullut mukana, kun tolppa tuli pyörän mukana. Pitääpä tutkia asiaa, kun pääsen kotiin illalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Näyttäisi olevan, kun vähän googletteli. Saakohan tuon sägin pois ihan vaan sormella painamalla, kun ei minulla tuollaista työkalua tullut mukana, kun tolppa tuli pyörän mukana. Pitääpä tutkia asiaa, kun pääsen kotiin illalla.
    Ja tämä hommahan toimi ja ilman tuota työkalua. On vain joku millä saa painettua venttiiliä alas videolla näkyvällä tyylillä. Itse käytin bilteman räikkää ja sen kiinnityskaraa. Nyt sagi on poissa ja elämä jatkuu tämän tolpan kanssa toistaiseksi.

Ehdotuksia mistä aloittaa vian etsimisen, kun Reverb stealth on jumahtanut täysin yläasentoon ja ei notku mihinkään suuntaan painon alla?

Viime syksynä tein omatoimisesti täyshuollon youtuben avustuksella ja sen jälkeen toimi kuin uusi. Nyt puolen vuoden parvekeseisonnan jälkeen tämä tilanne. Ilmaus ja paineiden tarkistus ei auttanut.

Onko kokemuksia RED CYCLING PRODUCTS PRO REMOTE TELESKOP hissitolpasta? On Onen Fattyy harkinnut hissitolppaa (31,6mm) ja ulkoisella vaijeroinnilla. Runko koko M ja satulatolpalla tilaa mennä putkeen n.280mm. Nykyisen putken pituus 400mm. Putkeen merkattujen viivojen mukaan nostan satulaa 80-90mm tuosta alimmasta asennosta. (Ei haittaisi yhtään jos satula olisi vielä alempana, ehkäpä 20mm riittäisi.) Vai mitä suosittelisitte? Paikallisessa Pyöräfixissä kävin mutta siellä oli tarjolla vain sisäisellä vaijeroinnilla olevaa Pro Koryakia...lisäksi nuo on hieman kalliin oloisia.
    Rusty muokkasi tätä : 27.07.2022 at 14.07

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rusty Katso viesti
    Onko kokemuksia RED CYCLING PRODUCTS PRO REMOTE TELESKOP hissitolpasta? On Onen Fattyy harkinnut hissitolppaa (31,6mm) ja ulkoisella vaijeroinnilla. Runko koko M ja satulatolpalla tilaa mennä putkeen n.280mm. Nykyisen putken pituus 400mm. Putkeen merkattujen viivojen mukaan nostan satulaa 80-90mm tuosta alimmasta asennosta. (Ei haittaisi yhtään jos satula olisi vielä alempana, ehkäpä 20mm riittäisi.) Vai mitä suosittelisitte? Paikallisessa Pyöräfixissä kävin mutta siellä oli tarjolla vain sisäisellä vaijeroinnilla olevaa Pro Koryakia...lisäksi nuo on hieman kalliin oloisia.
    Crc:llä on brand x ascend 2 tarjouksessa 89 Puntaa.

Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla
    Kona kikapu deluxe 2004

Tuli hankittua käytettynä Pro Koryak 150mm...jospa se olisi hyvä.

Mulla ei ainakaan pysynyt penkki suorassa tuon single bolt kiristyksen takia.

Ehdotuksia halvasta ja toimivasta hissitolpasta.

Olen nyt katsellut.
    Crankbrothers highline 3
    Brand-X Ascend
    RFR PRO
    DXC DP/ONE

Saa myös ehdottaa jotain muuta minkä on todennut hyväksi ja toimivaksi.
    Halkaisija 31,6 150mm

Tällä hetkellä käytössä E13 TRS+ missä hirveä sivuttais klappi ja tänään hajosi sitten satulan kiinnitys.
    Ei ole haluja alkaa tuota enää korjaamaan vaikka sen vielä kuntoon saisikin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huge004 Katso viesti

Olen nyt katsellut.
    Crankbrothers highline 3
    Brand-X Ascend
    RFR PRO
    DXC DP/ONE

Halkaisija 31,6 150mm

Tällä hetkellä käytössä E13 TRS+ missä hirveä sivuttais klappi ja tänään hajosi sitten satulan kiinnitys.
    Mulla on ollut useampi Brand X ascend ja ne on toimineet hyvin ja ovat helppoja huoltaa.

Minulla on One Upin V2 ja Brand X Ascend käytössä. Hintaansa nähden Ascend on ollut oikein hyvä ja kuitenkin myös huollettavissa, vaihtopatruunoita saa ihan järkevään hintaan. Sivuttaisklappia noissa on hieman jo uutena (ominaisuus?), mutta käytännössä sitä ei huomaa kun ajaa. Sokkona ajaessa tuskin myös osaisi tehdä eroa tuohon hieman kalliimpaan One Upiin.

Oman kokemuksen perusteella valitsisin Ascendin sijaan OneUpin lähinnä jos tarvitsisin enemmän liikevaraa, stack kun on OneUpissa hissitolppien pienimmästä päästä. Toki OneUpissa voi myös hieman säätää palautuksen nopeutta 250 - 300 psin välillä, kun Ascendissa on vain vakioarvo (nopeampi kuin OneUp pienellä paineella).

Olen nyt katsellut.
    Crankbrothers highline 3
    Brand-X Ascend
    RFR PRO
    DXC DP/ONE

Halkaisija 31,6 150mm

Bikeyoke Revive. Paras dropper, joka itsellä ollut. Todella napakka ja toimintavarma, ei mitään valitettavaa. Siinä taitaa 160 mm olla lähinnä, mutta onko reilu 350 € halpa? En tiiä, mutta hyvä se on.

Moi, ostit minulta tuon ja minulla toimi ainakin erittäin hyvin, oli vaam uuteen pyörään liian pitkä, toimi myös talvella ja ei ongelmia satulan kiinni pysymisessä kuten tuoola "Benny" llä, Uuden olen asentanut ja siinäkään ei onelmia kun just testattu Iso-Syötteellä 45km metsäryttyytyksessä..

Ostit minulta tuon hissitolpan ja mulla pelannu kyllä moitteettomasti ympärivuoden tuo, oli vaan liian pitkä uuteen pyörään, eikä ollu ongelmaa satulan kiinni pysymisellä kuten tuossa "Benny" llä. Uusi samanlainen asennettu mutta 125mm ja ei ongelmia siinäkään ekassa 45km Iso-Syötteen ryttyytyksessä.

Pyöränä white 8fat ltd. Mitäs tolppaa tälle voisi suositella?

Mikähän olis tällä hetkellä pisin droppi suhteessa pienin asennussyvyys dropperi?

Onkohan se edelleen OneUp?

Mulla on Turbossa ja Farleyssä vakiohissitolpat, Turbossa X-Fusion Manic ja Farleyssä TranzX. Molemmat ovat toimineet moitteetta, myös pakkasilla. X-Fusionissa ei ole mitään sivuttaisliikettä, toisin on TranzX:ssä, jossa ollut uudesta lähtien huomattava klappi, mutta ihme kyllä sitä ei ajossa huomaa.

Olen nyt katsellut.
    Crankbrothers highline 3
    Brand-X Ascend
    RFR PRO
    DXC DP/ONE

Halkaisija 31,6 150mm
    Näistä ottaisin Brand-X:n. Mulla on ARC:ssä Highline 3, ja se kyllä toimii, mutta on kovin "tahmea" ja kurlaa avoimen rakenteensa takia. Jo sen takia en ostaisi toiste.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti & Mondraker

Mulla on ollut noista RFR PRO ja Brand-X. En huomannut niiden välillä mitään eroa.

Tuossa aikaisemmin kyselin neuvoja hissitolpan hankintaa ja hienosti tulikin erilaisia vaihtoehtoja.

Tässä ollut työkiireitä niin en hirveästi ole ehtinyt foorumilla käymään ja vastailemaan.
    Menin nyt kuitenkin tilaamaan tuon Highline 3:sen Brand-X:sän sijasta. Molemmista katsoin muutaman youtube revikan ja jostain syystä valinta osui Highlineen.

Katsotaan nyt miten sitten toimii. Tällä hetkellä omat ajot on 90% parkkia.

Hei - osaisiko joku neuvoa, mistä tiedän hissitolpan oikean halkaisijan, koon ja pituuden? Löytyykö ne jostain valmistajan sivuilta?

Pyörä on Kona Kahuna (2022) ja nyt yhden kesän ajaneena mietin, että hissitolpalla saisi pyörästä enemmän irti. Keskustelun perusteella kiinnostaisi Brand-X ascend tai ascend 2 (kumpikohan on parempi? Hinta on sama CRC:llä) mutta tilatessa pitäisi valita diameter, lenght, lever ja size, enkä ole ihan varma mitkä on oikeat valinnat juuri tähän pyörään.

Kiitos!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Seitejo Katso viesti
    Ostit minulta tuon hissitolpan ja mulla pelannu kyllä moitteettomasti ympärivuoden tuo, oli vaan liian pitkä uuteen pyörään, eikä ollu ongelmaa satulan kiinni pysymisellä kuten tuossa "Benny" llä. Uusi samanlainen asennettu mutta 125mm ja ei ongelmia siinäkään ekassa 45km Iso-Syötteen ryttyytyksessä.
    Ainakin toistaiseksi toiminut minullakin ihan ok ja pysynyt satulakin matkassa ja paikallaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fsn7000 Katso viesti
    Hei - osaisiko joku neuvoa, mistä tiedän hissitolpan oikean halkaisijan, koon ja pituuden? Löytyykö ne jostain valmistajan sivuilta?

Pyörä on Kona Kahuna (2022) ja nyt yhden kesän ajaneena mietin, että hissitolpalla saisi pyörästä enemmän irti. Keskustelun perusteella kiinnostaisi Brand-X ascend tai ascend 2 (kumpikohan on parempi? Hinta on sama CRC:llä) mutta tilatessa pitäisi valita diameter, lenght, lever ja size, enkä ole ihan varma mitkä on oikeat valinnat juuri tähän pyörään.

Kiitos!
    Diameter - halkaisija: mittaat vanhan satulatolpan halkaisijan ja siitä se selviää.

Lenght - pituus: Tässä voidaan tarkoittaa sitä hissitolpan liikematkan pituutta tai sitten kyseisen tolpan täyttä pituutta, kun se on yläasennossa. Mittaat paljonko tällä hetkellä on satulatolpan vartta näkyvillä ja hommaat tolpan jonka liikematka on sitä lähinnä, kuitenki vähemmän, esim jos nyt esillä on 160mm tolppaa, niin hommaa 150mm. Yksi asia mikä pitää ottaa huomioon, on hissitolpan rungon sisään menevän osan pituus. Jotkut tolpat ovat niin pitkiä, että ne eivät mahdu rungon sisään, koska satulaputkessa on mutka tai vesipullon kierreniitit estää tolppaa menemästä tarpeeksi syvälle. Tämä ei selviä kuin itse mittaamalla, kuinka pitkän tolpan saat runkoon upotettua. Asiaa vaikeuttaa vielä se, että kaikki hissitolppa valmistajat eivät ilmoita kaikkia mittoja tämän selvittämiseksi.

Lever - vipu: Tässä tarkoitetaan varmaan että haluatko tolpan mukaan valmistajan oman vivun vai haluatko kenties käyttää jotain muuta vipua.

Size: En kyllä keksi mitä tässä tarkoitetaan.

Hissitolppaa

Ascend on rungon sisäisellä vaijerilla (vaatii fillarin runkoon hissitolpan vaijerille läpiviennit) ja Ascend II ulkoisella vaijerilla.
    Lenght näyttää olevan liikematka ja size kokonaispituus. Ainakin tuolla CRC:llä näkyy kuvissa hyvin kaikki mitat.

http://sp00n.net/bike/seatposts/

Tuossa vielä mittoja.

Kiitoksia tiedoista - kaivan mittanauhat esiin, lähden tutkimaan näillä ja laitan tarvittaessa viestiä CRC:lle ennen tilausta!

Pyörän ensihuolto on pikkuhiljaa tulossa ja ajattelin kysäistä jos he asentaisivat sen samalla, ei varmaan kauaa mene ja siten montaakymppiä maksa jos/kun sen osaa. Eiköhän tuo lopulta itseltä onnistuisi, mutta olisi ainakin kerralla viimeisen päälle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •