Sivu 2 / 122 EnsimmäinenEnsimmäinen 12341252102 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 3655

Aihe: Canyon maantiepyörä

Canyon Express on express.

Sain pyörän tänään, toimitusta oli jo yritetty eilen. 8 arkipäivää meni siis tilauksesta. Tällä kokemuksella voi lämpimästi suositella Express-toimituksessa olevia pyöriä ja koko ostoprosessia.
    joutomies

Vaikka tuo ensimmäinen maantiepyörä ei olekaan ollut vielä alla kuin vasta vajaan vuoden, niin jo on alkanut polttelemaan uuden pyörän hankinta.

Vaikuttaisi pirun houkuttelevalta tuolta Canyonin Outletistä Ultimate CF 9.0i 2008-malli, joka lähtisi hintaan 2690€.

Speksien suhde hintaan vaikuttaa jopa uskomattomalta: Painoa 6.7kg, Campan Recordit, Ksyrium SL Premiumit.

Tuo fillari varmasti riittäisi sitten jo useammaksi vuodeksi?

Samoilla spekseillä muuten kun katselee muita merkkejä niin hintaa about 1K-2K enemmän (alkuperäinen hinta). Kertoisiko joku mistä ne erot tulee? =)

Samat kiinalaiset pikku kätöset ne rungot ja osat kuitenkin kasaa... =)
    Jman muokkasi tätä : 12.05.2010 at 21.59

Canyonin pyöräthän tulevat suoraan tehtaalta, joten onhan se selvää että hinnat ovat halvat kun ei ole välikäsiä. Uskoisin jokaisen Fillariliikkeen ottavan sellaisen 25-40% katteen myymistään pyöristä. Jos jää yksi välikäsi pois, joka haluaa pyörän myyntihinnasta 30% katteen, niin silloin 4000 euron pyörä halpenee 2800 euroon. Tottakai on helpompi ja vähemmän riskaabelia menne ostoksille myymälään, mutta silloin pitää maksaa jonkun verran enemmän.

Nyt tulee kommenttia ensimmäistä maantiepyörää odottavalta eli ei perustu omiin kokemuksiin vaan siihen mitä minulle Canyonilta kerrottin kun soitin sinne. Minäkin katsoin nuo outlet pyörät läpi, mutta päädyin tähän Ultimate CF SLX 8.0, koska heidän mukaansa se on mukavampi ajaa uuden SLX haarukan ja uuden satulatolpan takia. En osaa sanoa kuinka merkittävä ero on kyseessä, mutta minusta omakin pyörä tuli hyvillä osilla.

Olen hommaamassa hyvin todennäköisesti Ultimate CF SLX 8.0:aa doublena. Ongelmana on tällä hetkellä se, hommaisiko 50 vai 52 kokoisen rungon. Pituutta on 170 cm, inseam 77 cm, käsien pituus noin 64 cm ja torso 62 cm. Canoyon laskuri antaa rungon kooksi 50, mutta 78 inseamillä 52. Mahdollisten mittavirheiden takia kokeileilin +-1 cm arvoilla laskuria, mutta inseam on ainut, joka vaikuttaa laskurin antamaan rungonkokoon. 50 ja 52:sen runkojen vaakaputken pituusero on 3 cm.

Olen suhteellisen aloittelija pyörilyn harrastajana ja en ole aivan varma siitä, kumpi runko kannattaa tilata ja tarvitsisin siihen kokeneempien kettujen mielipidettä.

Kiitos jo etukäteen.

Mulla oli muuten täsmälleen sama homma. Canyonin mittarin mukaan 56 pyörä olisi minulle hyvä paitsi jos inseamia kasvattaa sentillä niin sitten 58, joka on toisaalta sama runkokoko kuin nykyisessä pyörässä.
    Sen verran tuore tapaus olen tämän lajin parissa ettei osaa sanoa mikä nyt olisi oikein.
    Ei tuo nykyinen isoltakaan ole tuntunut, mutta taas toisaalta sitä ei tiedä miltä optimiasennon pitäisi tuntua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti caje Katso viesti
    Olen suhteellisen aloittelija pyörilyn harrastajana ja en ole aivan varma siitä, kumpi runko kannattaa tilata ja tarvitsisin siihen kokeneempien kettujen mielipidettä.
    Oma geometria selviää vain ajamalla erilaisilla pyörillä, ja se toisaalta myös muuttuu tuhansien kilometrien myötä kun vartalo tottuu, vyötärö kapenee ja etunoja syvenee.

Olen omistanut 54, 56 ja 58 pyörät ja kaikilla on ollut säätämisen jälkeen mukava ajaa.

Satulan paikka on suhteellisen vakio. Siihen nähden 50 rungolla ohjaustanko on pari senttiä lähempänä ja matalammalla, 52 rungolla pari senttiä korkeammalla ja edempänä. Eron voi säätää stemmillä ja spacerilla. Noissa Canyoneissa on vakiona 8cm stemmi mikä on aika lyhyt. Ottaisin sinuna (170cm,77 inseam) ehkä ennemmin 52 rungon.

Vanha sääntö,
    BIKE FRAME SIZE (in cm) = Inseam (cm) x .67
    77 * 0.67 = 51.59

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Unij Katso viesti
    Tänään sain tilausvahvistuksen ja siinä oli toimitusaikana vk 19. Saa sitten nähdä kuinka pitää paikkansa.
    Lupasin kommentoida kuinka toimitusajan kanssa käy. Tänään tuli UPS:n tracking numero joten ei ihan lähtenyt viikolla 19, lähti päivän myöhässä. Parhaassa tapauksessa fillari on minulla siis perjantaina, mutta todennäköisesti vasta ensi viikon maanantaina.

Harkitsin itsekin Canyonin hankkimista ekaksi pyöräksi. Olen kuitenkin sen verran pätkä, etten uskaltanut 50 runkoista ostaa. En tiedä johtuiko kokemattomuudesta maantiepyörien kanssa vai oliko top tube oikeasti mulle liian pitkä, kun kävin kaverin pyörää kokeilemassa.

Canyonin runkokokolaskurin mukaan 150 senttisellekin käy heidän pienin koko, eli se 50. En oikein pidä laskuria luotettavana.

Onneksi vaihtoehtoja riittää
    Ataraxia muokkasi tätä : 19.05.2010 at 19.08

Kuinkahan hyvin tuohon Canyonin bikefittiin voi luottaa? Mitoillani (alhaalla) ehdottaa 54-runkoa niin Roadlite 7.0, kuin Ultimate AL 8.0 pyörään.

Mitat:

Body height: 174.5
    Inseam lenght: 83
    Torso: 64
    Arm lenght: 58
    Weight: 73

Lisäksi competitive cyclistin mitat:

Y
    our Measurements
    Gender M
    Inseam 83 cm
    Trunk 64 cm
    Forearm 35.5 cm
    Arm 65.5 cm
    Thigh 63 cm
    Lower Leg 56 cm
    Sternal Notch 144 cm
    Total Body Height 174.5 cm

Seat tube range c-c 1: [53.8 - 54.3] 2: [55.0 - 55.5] 3: [56.7 - 57.2]
    Seat tube range c-t [55.4 - 55.9] [56.6 - 57.1] [58.3 - 58.8]
    Top tube length [54.5 - 54.9] [54.5 - 54.9] [55.7 - 56.1]
    Stem Length [11.2 - 11.8] [10.1 - 10.7] [10.3 - 10.9]
    BB-Saddle Position [71.0 - 73.0] [70.2 - 72.2] [68.5 - 70.5]
    Saddle-Handlebar [ 53.5 - 54.1] [54.3 - 54.9] [56.0 - 56.6]
    Saddle Setback [5.5 - 5.9] [6.7 - 7.1] [6.2 - 6.6
    ]
    1: The Competitive Fit
    2: The Eddy Fit
    3: The French Fit

Vinegar muokkasi tätä : 18.05.2010 at 21.33

UPS:n mukaan fillarini tulee huomenna. Onnistuuko pyörän kasaaminen kokemattomalle vai pitääkö se viedä johonkin liikkeeseen kasattavaksi? Minulla on kyllä huoltoteline, mutta työkaluja puuttuu. Toisaalta niitähän saa kaupasta.

Aivan varmasti onnistuu, kaikki tarpeellinen löytyy paketista - tuolta löytyy ohjeet videolla:

UNPACK AND ASSEMBLE YOUR ROAD BIKE

http://www.canyon.com/_en/pure_cycli...m4v&hptclc=165

Onnea uudelle fillarille ja sitten kovaa ajoa vaan :-)
    TetedeCourse muokkasi tätä : 19.05.2010 at 20.08
    The Power is in the Peloton

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vinegar Katso viesti
    Inseam 83 cm
    Trunk 64 cm
    Forearm 35.5 cm
    Arm 65.5 cm
    Thigh 63 cm
    Lower Leg 56 cm
    Sternal Notch 144 cm
    Total Body Height 174.5 cm
    Oon 174cm 79cm inseamilla. Nyt alla on 53.5cm vaakaputki 11cm stemmillä. Ihmettelin miksi antaa sulle isompaa runkoa kuin mulle. Mutta sullahan on 5 senttiä pitemmät kädet vaikka selkä on 4 senttiä lyhyempi, lisäksi mulla on 3 senttiä pitempi pää.

Eli tuo Arm ja sternal notch poikkeaa musta todella paljon. Sanoisin, että 52-54 pitäisi tuo competitive cyclisti osua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makkeli Katso viesti
    Oon 174cm 79cm inseamilla. Nyt alla on 53.5cm vaakaputki 11cm stemmillä. Ihmettelin miksi antaa sulle isompaa runkoa kuin mulle. Mutta sullahan on 5 senttiä pitemmät kädet vaikka selkä on 4 senttiä lyhyempi, lisäksi mulla on 3 senttiä pitempi pää.

Eli tuo Arm ja sternal notch poikkeaa musta todella paljon. Sanoisin, että 52-54 pitäisi tuo competitive cyclisti osua.
    Tarkistelin tänään kaverin kanssa mittoja kun esimerkkivideossa olleella jenkillä oli kädet vain 55.5 Cm pitkät. Muut mitat pitivät sentin-parin tarkkuudella paikkansa (Inseam ja kokonaispituus olivat oikein) ja kädet olivatkin 68 Cm pitkät, sitä on varmaan sitten jonkinlainen ihmisapina.

Edit: Ja kiitokset julkisesti ja privana kommentoineille henkilöille.
    Vinegar muokkasi tätä : 19.05.2010 at 21.37 Syy: Kiitin ja kumarsin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Aivan varmasti onnistuu, kaikki tarpeellinen löytyy paketista - tuolta löytyy ohjeet videolla:

UNPACK AND ASSEMBLE YOUR ROAD BIKE

http://www.canyon.com/_en/pure_cycli...m4v&hptclc=165

Onnea uudelle fillarille ja sitten kovaa ajoa vaan :-)
    Kiitos linkistä! En tiennytkään, että se on noin helppo homma. Luulin että se on enemmän osissa kun se tulee.

Pitääkö muuten hiilarirungon kanssa olla varovainen, kun sen kiinnittää huoltotelineeseen? Kuinka se on parasta laittaa siihen kiinni...satulatolpasta, pysty tai vaakarungosta, jotenkin muuten?

Tosi innolla odotan että pääsen polkemaan...

Pyörä tuli sitten jotakuinkin ajallaan eli lähti päivän myöhässä luvatusta. Kasaaminen oli helppo homma ja meni hyvin kokemattomaltakin.
    Ekan lenkin kävin jo heittämässä ja kyllä se hyvältä tuntui. Toistaiseksi minulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa koko tilausoperaatiosta. Ehkä 4 viikon odotus pyöränsaamisessa oli hiukan pitkä, mutta toisaalta pyörä olisi tullut viikon pari nopeammin, jos en olisi vaihtanut takapakkaa.

Ehkä 4 viikon odotus pyöränsaamisessa oli hiukan pitkä, mutta toisaalta pyörä olisi tullut viikon pari nopeammin, jos en olisi vaihtanut takapakkaa.
    500 egeä halvemman CF 8.0:n toimitusajat näyttävät nykyisin olevan 8 viikkoa. Sen siitä saa kun myy "liian halvalla"
    Keskiäkäinen lohjalainen muokkasi tätä : 23.05.2010 at 13.21

Nonniin, lähti sitten 3.6. tilaukseen Canyonin Outletista Ultimate CF Team CT 2009

Saas nähdä kuinka nopeasti/hitaasti ne saavat sen toimitettua. Pyöräkuume alkaa olla siellä 40 tienoilla jo... =)

Pitääkö muuten hiilarirungon kanssa olla varovainen, kun sen kiinnittää huoltotelineeseen? Kuinka se on parasta laittaa siihen kiinni...satulatolpasta, pysty tai vaakarungosta, jotenkin muuten?
    Itse kiinnitän aina oman hiilarifillarini satulatolpasta, kuten myös alumiinisen maasturini. Muutenkin on turha käyttää liiallista voimaa fillarin kiinnittämisessä telineeseen - pysyy se vähemmälläkin eteenkin näin kevyt pyörä. Jos nyt vahingossa omaa tyhmyyttään ruuvaisi ihan liian kovaa niin tuo tolppa on kuitenkin halpa verrattuna runkoon.

Canyon Roadlite 6.0

Osaako joku kertoa mikä on suurin rengaskoko mikä mahtuu Roadliteen?
    Mahtuuko siihen esim joku contin speed king 35-sarjalainen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sharppis Katso viesti
    Osaako joku kertoa mikä on suurin rengaskoko mikä mahtuu Roadliteen?
    Mahtuuko siihen esim joku contin speed king 35-sarjalainen?
    Kannattaisiko kysyä suoraan Canyonilta ?
    The Power is in the Peloton

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Kannattaisiko kysyä suoraan Canyonilta ?
    Voihan sitä yrittää. Jos tosin haluaa vastauksiakin niin suosittelen yrittämään puhelimella. =)

Vastaavat erittäin laiskasti meileihin. (Lue. ei ollenkaan)

>Sharppis

Sen verran voin kommentoida kun yksi Roadlite kotoa löytyy, että ei mene varmaankaan (tarkoittanet cyclorengasta..) sen verran tiukat haarukat siellä on. Aika tiukka oli sovittaa nimittäin Crudin uudet kilpurilokaritkin tuonne väliin ihan sliksille 23 milliselle.

28 veikkaan maksimina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jman Katso viesti
    Nonniin, lähti sitten 3.6. tilaukseen Canyonin Outletista Ultimate CF Team CT 2009
    Saas nähdä kuinka nopeasti/hitaasti ne saavat sen toimitettua. Pyöräkuume alkaa olla siellä 40 tienoilla jo... =)
    Jaa siis tuollainenko:

http://www.canyon.com/_en/outlet/art...tml?o=A1011981

?

Painoa näyttää olevan härskit 5.9 kiloa.

Jos olisin kateuteen taipuvainen yksilö, olisin nyt kateellinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Jaa siis tuollainenko:

http://www.canyon.com/_en/outlet/art...tml?o=A1011981

?

Painoa näyttää olevan härskit 5.9 kiloa.

Jos olisin kateuteen taipuvainen yksilö, olisin nyt kateellinen.
    Sama villari. Lähti vähän mopo käsistä... =)
    Saas nähdä paljonko on paino sitten ajokunnossa.

Mutta halpaahan tämä on kun vertaa vaikka moottoripyörätouhuihin. Esimerkiksi vakuutusmaksu nousi hurjalla 24€/vuosi.

Tänään kuumissani soittelin Canyonille kun ei tilausvahvistuksen jälkeen mitään kuulunut, niin kuulemma pyörä shipataan tänään tai huomenna!

Onkos käryä siitä, missä vaiheessa vuotta Canyon uusii noita filojaan? Ei ehkä ihan täksi kesäksi kehtaa tilata uutta fillaria, varsinkin kun edes suunnilleen mun kokoa olevia filoja sais parahiksi viikolle 37, eli syyskuun puoleen väliin. Voisi kuvitella, että jos joskus talvella tilaa fillarin, niin sen saisi ajokaudeksi?

Lisäksi olisi kiva nähdä, että vaihtavatko ensi vuodeksi hinnat alkaen -fillarin kilkkeet 105 5600:sta 5700:aan, jolloin saisi vähän esteettisemmät kaapelivedot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvo Katso viesti
    Onkos käryä siitä, missä vaiheessa vuotta Canyon uusii noita filojaan?
    Lisäksi olisi kiva nähdä, että vaihtavatko ensi vuodeksi hinnat alkaen -fillarin kilkkeet 105 5600:sta 5700:aan, jolloin saisi vähän esteettisemmät kaapelivedot.
    Uudet mallit tulevat yleensä nettiin myytiin siinä alkuvuonna. Tämän vuoden malleja saa ihan kivalla alennuksella syyskuussa jolloin alkaa ale.

Eiköhän tuota uutta 105 ole ensi vuoden pyörissä.

Tänks, pitää sitten syksyllä katsella, että mitä on myynnissä ja sotkea tämä kesä hieman epäortodoksisella fillarilla. Saa sitten tosiaan nähdä, että onko linja ensikin vuonna shimano/campy vai tuleeko taas SRAMia valikoimiin.

Canyonin kuten aika monen muunkin merkin uutuudet on tavattu julkistaa Eurobike-messuilla syyskuun alussa. Yksittäisten mallien tarkempien speksien kanssa voi kyllä kestää vähän pidempäänkin.
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

Canyonilta on tulossa ainakin sellainen sarja kuin Aeroad CF. En sitten tiedä tuleeko tuota runkomallia halvempiin...

http://weightweenies.starbike.com/fo...it=canyon+aero

Tänään se sitten tuli!! On se vielä upeampi kuin mitä osasi edes kuvitella... =)

Pitää laittaa illemmalla kuvia.

P.S. Vajaan vuoden vanha alle 2000km ajettu Focus Cayo myynnissä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •