Sivu 1 / 122 1231151101 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 3638

Aihe: Canyon maantiepyörä

Hymy Canyon maantiepyörä

Tarkoituksena olisi hankkia maantiepyörä ja olen katsellut hiukan Canyon Ultimate CF SLX 8.0 ( http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=1925 ). Se olisi budjetin yläpäässä ja on ainakin pärjännyt testeissä hyvin.
    Olen tähän saakka polkenut Cuben Reactionilla duunimatkoja (20km/suunta) pari kolme kertaa viikossa ja mieli tekisi lähteä ajelemaan pidempiä matkoja maantielle.
    En tiedä maatiepyöristä paljoakaan joten voisitteko ystävällisesti kertoa kannattaako minun ostaa näin "kallis" pyörä vai pärjäänkö halvemmalle eli huomaanko eron tonnin halvempaan pyörään. Vai kannattaako ostaa samantien vielä kalliimpi? En hirveästi jaksaisi ostaa ensin halpaa pyörää ja sitten upgradeta sitä parin vuoden päästä.
    Ymmärrän kyllä sen että kaikki jutut ovat makuasioita, mutta onko esim vaihteistoilla ja vanteilla sellaista eroa, että minäkin sen huomaan, vaikka en olekaan ennen ajanut maatiepyörällä vai onko se aloittevalle lähinnä fiilisjuttu?

Jos jollain kokemuksia Canyonin pyöristä niin rohkaiskaa/kannustakaa minua ostopäätökseen.

Ei ole pyöräst kii!

Varmaankin huomaat eron tonnin halvempaan pyörään, mutta tuskin tonnin kalliimpaan. Tuossa paketissa on varmaankin hinta-laatu hyvin kohdallaan.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"
    ______polkuliikunta.blogspot.fi

-OTSO- Guest
    Tuota, tuota..

Siis eikös tuo Cube Raection ole aivan asiallinen jäykkäperämaasturi XT:n palikoilla? Ja sanot, ettet tiedä maantiepyöristä paljoakaan. Ja sitten pistettäisiin 3.tonnia Canyonin kehuttuun peliin, jossa D-A:n palikat. Ja olet ajellut työmatkaa ja nyt pitäisi päästä vähän pidemmällekin.

Rahoillasi saat sinällään tehdä aivan mitä haluat, mutta veikkaan sen tonnin halvemman maantiekoslankin tuntuvan täysveriseltä maantiepyörältä tuon vanhan xc-pelin rinnalla. Käypäsiä fillareita kyllä saa n. 2.000 euron tasoonkin ja allekin, jos tyytyy Ultegraan tai 105-sarjaan D-A:n sijaan. Ymmärtääkseni Canyon on hyvä hinta-laatu -suhteeltaan myös vähän alemmassa hintaluokassa. Epäilen, että et kovin ratkaisevasti menetä ajonautinnosta, vaikka sen tonnin huokeamman pelin valitsisitkin.

Jos taas kaipaat bling-bling'iä, tuskin sitä Canyon pystyy tarjoamaan. Legendaarisia pyörämerkkejä löytyy ja vain taivas on hintakaton rajana.

Ajattelinkin ostaa hiukan halvemman, mutta kun Canyonilta ei ole ainakaan tarjolla hiilarirunkoista ennen heinäkuuta. Tiedän kyllä että fillareita on kaupat pullollaan (ainakin nettikaupat), mutta jotenkin minusta tuntuu että noissa Canyoneissa olisi melko hyvä hinta/laatu suhde.

Mulle tuli 1.5k€:n canyon satunnaiseen asfalttiajeluun. Menee ihan täydestä, kun ei paremmasta tiedä. Vaihtaa sitten joskus parempaan, jos on aihetta.

Cf 8.0

Canyon CF 8.0 on ollut alla vsta 2008, silloin pakettiin kuului SRAM force ja Mavicin ksyrium SL- kiekot. 8500km poljettu eikä voi moittia. Kevyt ja jäykkä, työn laatu on hyvää. Lakkauskin on kai kestävämmästä päästä vaikka eturenkaan taakse alaputkeen on alkanut ilmaantua kiveniskemiä.
    Runkohan on muuttunut tämän jälkeen, keventynyt ja mukavuuden nimissä satulatolppaa on muokattu. Tuskin mennyt ainakaan huonompaan.

Canyon ominaisuuksia oli lyhyt ohjainkannatin, se vaihdettiin heti kättelyssä pidempään. Toinen totuttelua vaatinut muutos oli ohjauksen herkkyys, vanhaan Bianciin verrattuna on huomattavasti aggressiivisempi. Makuasia pitääkö tästä- enkä tiedeä ovatko muuttaneet jättöä/ohjauskulmaa uudessa mallissa.

Suositukset- osta vaan. 3000t hiilarirunko ei musta ole sitten ihan arkiajoon. Pultit on hyvä kiristää momenttiavaimen kanssa ja runko ei kestä kolhuja kuten alumiininen. Alurunko olisi huolettomampi. Jos mahdollista niin käy koettamassa pyörää jossain. Pelkkä hyvä laatu ei takaa että rungon mitat sopivat sulle.

Lopuksi, canyonin sivuilla on outlet - osio. Siellä olevat pyörät saa nopeasti.

Aika overkill ostaa 3000e pyörä työmatka-ajoon. Tuolla pyörällä voi ajaa jo kilpaa ihan hyvin. Tietysti jos löysää rahaa on paljon niin anna mennä vain.

Harkitse myös planet-x jos tahdot hyvän hinta laatusuhteen hiilikuitufillaria.

ei missään nimessä ole tarkoitus ostaa Canyonia työmatka-ajoon. Aion työmatkat ajaa jatkossakin Cubella eli Canyon tulisi puhtaasti lenkkipyöräksi.

Mä taas hankkisin just tollasen työmatka-ajoon
    mut entinen on vielä ihan toimiva peli

Mä ajan työmatkat Granista keskustaan, niin minusta menee maastopyörällä hiukan helpommin kun ei tarvitse turhaa varoa katukivetyksiä etc.

Jos epäilee että vähänkään tykkää hommasta niin kannattaa hommata vaan suoraan se hiilarirunko. Eipähän tule sitten sitä 'olis sittenkin pitänyt' -fiilistä. Canyonin pyörät on hyviä, mutta toimitus sun muut asiat eivät olekkaan niin hyvin kohdallaan.

Osta ihmeessä Canyoni. Kokemusta on F8:sta ja pelkästään hyviä niitä. Älä unohda näitä outletfillareita... http://www.canyon.com/outlet/liste.html?type=race. Niissä on toimitusaika järkevällä tasolla.

canyonilla olisi express toimituksena juuri tuo mainitsemani Ultimate CF SLX 8.0 malli. Sen takia päädyin siihen ja sen pitäisi tulla sieltä melko pikaisesti.

Express = 1-2 kuukautta. Tosi nopee

Soitin heille pari päivää sitten ja silloin sanoivat että pyörä olisi Suomessa kahden viikon päästä. Tiedä sitten kuinka pitää paikkansa...

Meikäläisellä ollut vuodesta 2005 alla Canyon F10 Carbon Ultegralla. Takana nyt tuollaiset 40 000km. Ollut kerrassaan loistava peli, ei sitten minkäänlaista huomauttamista. Viimeistely erittäin korkealuokkainen. Jäykkä, kevyt, mukava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Express = 1-2 kuukautta. Tosi nopee
    muistaakseni oma outlet-pyöräni silloin tuli kolmessa viikossa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Unij Katso viesti
    canyonilla olisi express toimituksena juuri tuo mainitsemani Ultimate CF SLX 8.0 malli. Sen takia päädyin siihen ja sen pitäisi tulla sieltä melko pikaisesti.
    Ei muutaku sellanen sitten. Jos ei niin tarkkaa oo tuon rahan suhteen. Hankinnan jälkeen saattaa se säästetty tonni vituttaa, jos ajohalut kasvaa Kerralla kunnon peli alle niin on motivaatiotakin sitten ulkoiluttaa pyörää
    Äläkä huoli, silti kohta löytyy tuostakin jotain kevennettävää ja paranneltavaa.. Tää on siitä kiva harrastus että voi hukata kaikki ylimääräset rahat eikä näy missään .. Kilohinta vaan senkun nousee
    -- not fast but furious --

No tuli nyt se Ultimate CF SLX 8.0 tilattua. Ei muuta kuin odottelemaan.
    Laitan sitten kommenttia toimitusajasta.

Kannattaa kyllä tosiaan henkisesti varautua noin kuukauden toimitusaikaan, niin vaikeaa kuin se tähän aikaan vuodesta onkin...
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

saa sitten nähdä miten käy. Ehkä mä otan sen taktiikan, että se joka pitää koviten ääntä saa nopeinta palveluahttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/smile.gif

Tänään sain tilausvahvistuksen ja siinä oli toimitusaikana vk 19. Saa sitten nähdä kuinka pitää paikkansa.

Viimeks ku emännälle tilattiin kanjonin jäykkäperä niin toimitusviikko piti kyllä hyvin kutinsa. Ei tietty todista, että aina näin kävis, mutta jotenkin uskon Günthereiden lupauksiin paremmin kuin joidenkin muitten.
    Ride and Smile!

Toivottavasti saat fillarisi aikataulun mukaisesti! Itse tilasin viime syksynä tuolta outlet-puolelta CF 9.0 W ja hurjan tyytyväinen olin sekä toimitusnopeuteen että itse fillariin. Samassa hintaluokassa testailin muutamaa, ja tuota en päässyt testailemaan etukäteen, mutta ostoa ei todellakaan ole tarvinnut missään vaiheessa katua. Kepeästi on kulkenut lenkit tänä keväänä, ja Ultegran ja 105:sta DA:n palikoihin päivitys on säätömukavuudeltaan ollut sekin mukava tuttavuus.

Mutta kuten joku sanoikin, niin kaipa sitä olisi tyytyväinen mihin tahansa fillariin, jos painosuhde muuttuu -2kg entiseen... Ei vaan ihan tuon luokan muutosta löytynyt monestakaan paikasta omalla fillaribudjetilla.
    "nothing is sacred,
    when everyone's talking
    and no one is listening"

(Lagwagon - Messengers)

Canyonin Express -toimitusajat

Toimitusajat näille express -fillareille kiinnostaa, itse tilasin 28.4. ja tilausvahvistuksessa oli toimitusaika-arvio viikko 19. Pidähän Unij ketju ajantasalla omalta osaltasi.

Sattuisiko joku fillarin jo sieltä tilannut ja vastaanottanut tietää miten tuo prosessi etenee vahvistuksen jälkeen, lähetetäänkö maililla UPS:n seurantanumero kun tilaus on fyysisesti lähtenyt jne.
    joutomies

Joo kyllä mä laitan sitten viestiä kun pyörä saapuu tai saan UPS:n tracking numeron.
    Mä olin sinne yhteydessä vielä tilauksen jälkeen ja kun pyysin toimitusta viikolla 18 he sanoivat että he eivät pysty sitä lupaamaan vaan toimitus on todennäköisesti viikon 19 alussa.

Mulla meni tilausaika näin:
    1. päivä tilausvahvistus
    2. päivä maksuohjeet
    5. päivänä vahvistus maksusta
    8. päivänä lupaus pikaisesta postituksesta
    9. päivänä UPS:n tracking koodi
    12. päivänä UPS:n lähetti soitti ja toi fillarin kotiin

Tilaus tuli täsmälleen luvatulla viikolla. Kyllä nyt, kun kaverille fillaria katseltiin niin oli huomattavasti pidemmät toimitusajat jo alun perinkin lupauksessa, eli ilmeisesti syksyn outlet-osto oli hyvinkin kannattava. Ei tietenkään viimeistä huutoa, mutta ainakin ajallaan.
    "nothing is sacred,
    when everyone's talking
    and no one is listening"

(Lagwagon - Messengers)

Tänään tuli lupaus postituksesta 48h sisään. (tilauksen tein siis 28.4.)
    edit: 5h myöhemmin tuli UPS:n seurantakoodi.
    SuccessFactor muokkasi tätä : 05.05.2010 at 16.06
    joutomies

Sehän kävi nopeasti!

Minulle sanoivat jo silloin kun tilasin, että kestää hiukan kauemmin koska vaihdoin takapakan 11-25:ksi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •