ElectrobikeGASGASGiant
HuntteriPartioaitta
Sivu 5 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 155

Aihe: Lokasuojat maasturiin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Itellä ainakin osuu renkaaseen kun ajaa jostain dropista oli jatkopala tai ei. Ihan säärenkorkunenkin riittää.
    Meillä taitaa olla hiukan ajopaikoissa eroja . En muista että olisin enemmälti lokareilla droppaillut. Lokareilla muutenkin ajellut enemmän helppoa maastoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeZu Katso viesti
    Mahtaako noi SKS Mudrockerit mennä vielä 29+ renkailla? Pitäisi pojan Stacheen saada lokarit kevääksi.
    Jos takakolmion "ylähaarukassa" on renkaan ja haarukan välissä tilaa, jotta alaspäin menevä lokarikin mahtuu niin SKS toimii. Jos tila on pieni niin mudhugger vois olla parempi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti #78 Katso viesti
    Vähän nostoa tähän.
    Laitoin tänään mudrocker lokarit täpäriin. Vaikka lokareita inhoankin niin nää on oikein kelvolliset. Omaan pyörään parempi kuin mudhugger. Näissä tulee kuminen pehmuste takakolmoita vasten ja pieni lirpukka eteen päin, joka vähentää roiskeita iskarin suuntaan.
    Etulokari on hyvin vastaava kuin mudhuggerissa.
    Näissä kiinnitys tarranauhalla, jonka toisella puolella silikoninen pinta.

https://diamondbikes.fi/p38431/sks-m...r-rear-27-5-29
    Kiitti tästä vinkistä.

Tilasin noita joulukuun alkupuolella 2kpl linkin ^kaupasta. Varastosaldo näytti tilaushetkellä 3kpl. Kyselin tänään tilauksen perään, koska aikaa jo kulunut. He pahoittelivat virheellistä saldoa, joka oli oikeasti vain 1kpl.
    Tavara on loppu tällä hetkellä myös heidän saksalaisella toimittajalla. Lisää pitäs tulla tavaran toimittajalle 13.01.2022
    Eipä hätää kun katsoo ulos. Puhtaat valkeat hanget siellä on ja toisekseen pyörät (trek fuel ex) työmatkakulkinetta vaille nostettu huoltopukille ja edelleen talvivarastoon.
    *keski-iän ylittänyt, putkiaivoinen plösö hiihiville*

Olen suhtautunut hieman skeptisesti näihin "lokarit maastopyörässä"-juttuihin, mutta olihan eilen mukava ajella, kun ei ollut selkä ravassa eikä perse märkä. Kesällä se ei niin haittaa, enkä kesällä osaa lokareita kaivata, mutta kylmän aikana ehdottomat. Fillarissa Mudhuggerit, hyvin pysyvät vauhdissa mukana ilman mitään lisätukia.

Työmatkapyörässä on nyt "täyspitkät" Bluemelsit, mutta eiväthän nuo oikeasti märällä kelillä ole riittävän pitkät. Mistä materiaalista ja millä kiinnityksellä olisi parasta askarrella kuraläpät jatkoksi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Olen suhtautunut hieman skeptisesti näihin "lokarit maastopyörässä"-juttuihin, mutta olihan eilen mukava ajella, kun ei ollut selkä ravassa eikä perse märkä. Kesällä se ei niin haittaa, enkä kesällä osaa lokareita kaivata, mutta kylmän aikana ehdottomat. Fillarissa Mudhuggerit, hyvin pysyvät vauhdissa mukana ilman mitään lisätukia.

Tiedän että puristit eivät hyväksy, mutta tietävätkö itse edes syyn (lokarit rämisevät ja tarttuvat oksiin jne)? Nyt kun on lokareita jotka eivät rämise eivätkä jää oksiin kiinni niin miksei? Minulla on molemmissa pyörissä mudhuggerit ja tyytyväisenä ajan. Minulla ei tosin ole pitkän maastopyöräilyn tuomaa velvoitetta ylläpitää perinteitä.

^Kyllähän sinne menee oksat väliin helpommin, tai siis poistuu vaikeammin. Mutta enemmän kyse lienee ulkonäöstä. Kesäksi aion ottaa nuo pois. Jos tulee kunnon lumitalvi etelään, saatan ottaa nyt talveksikin aikankin läskistä.

^Sähköllä ajaessa unohtunut että luomulla ajaessa se pikkulokari edessä ei riitäkään; ohuet rungon putket niin naama märkänä vesikelillä.
    Ja täytyy kyllä häpeillen myöntää että tohon Honzoon ei millään viittis istuttaa kunnon lokareita, vaikka hyödyt kiistattomat onkin.

Se o vaan niin komia paljaana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Työmatkapyörässä on nyt "täyspitkät" Bluemelsit, mutta eiväthän nuo oikeasti märällä kelillä ole riittävän pitkät. Mistä materiaalista ja millä kiinnityksellä olisi parasta askarrella kuraläpät jatkoksi?
    Mä oon tehnyt Bilteman 2mm kumimatosta. Pari reikää ja miljoonalaatikosta sopivat lyhyet pultit/aluslevyt/mutterit.

Oiskohan se tuolta tuo tuote 60-241. Huonot tuotekuvat, mut semmonen musta kiiltävä. Hyvin kestänyt, mut pakkasessa menee jäykäksi, joten jos laittaa melkeen maata laahaavaksi, niin töksähtelee kyl kaikkiin lumikökkäreisiin.
    https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...tto-2000017978

Kiitos! Tuo vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Kotoa löytyi vain kovaa muovia tai auton kuramatto, joka on aivan liian paksu. Hyvä tietää tuo pakkasessa kovettuvuus, ihan maata laahaavaksi noita ei tarvitse tehdä. Takalokari ei itse asiassa yllä edes puoleen väliin rengasta, eli liian pitkää taakse ei voi laittaakaan ettei se roiku renkaassa kiinni. Toisin sanoen läpän pitäisi pysyä jonkin verran muodossaan. Käyn tutkimassa tuota Biltemassa.

Okei. No taakse kannattaa varmaan laittaakin sitten jotain kovaa muovia vaan jatkoksi ehkä.

Mulla on tosta kumimatosta tehtynä vaan eteen 65mm bluemelsiin. Takalokari on niissä ihan tarpeeksi pitkä. Lämpimämmällä säällä toi materiaali on tosi hyvä. Riittävän raskasta, ettei hulmua tuulessa, mutta esteisiin osuessaan väistää nätisti.

Ei oo parempaa kuvaa, mutta toi pitää jalat käytännössä täysin kuivana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Kiitos! Tuo vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Kotoa löytyi vain kovaa muovia tai auton kuramatto, joka on aivan liian paksu. Hyvä tietää tuo pakkasessa kovettuvuus, ihan maata laahaavaksi noita ei tarvitse tehdä. Takalokari ei itse asiassa yllä edes puoleen väliin rengasta, eli liian pitkää taakse ei voi laittaakaan ettei se roiku renkaassa kiinni. Toisin sanoen läpän pitäisi pysyä jonkin verran muodossaan. Käyn tutkimassa tuota Biltemassa.
    Onko sulla varmasti nuo Long versiot?
    Mulla on ja takalokasuoja kyllä kiertää lähes puolet renkaasta https://aijaa.com/E2edn0.
    Eteen pitää askarrella joku pieni jatko niin pärjää kelissä kuin kelissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bizline Katso viesti
    Onko sulla varmasti nuo Long versiot?
    Mulla on ja takalokasuoja kyllä kiertää lähes puolet renkaasta https://aijaa.com/E2edn0.
    Kyl tuo takalokari mun mielestä näyttää pituutensa puolesta riittävältä, jotta kuski pysyy kuivana. Pidennys olisi lähinnä kohteliasta peesaajaa kohtaan. Jos kuski kuitenkin kastuu, niin ehkä rengas on liian leveä ja roiskii sivuista ohi?

Lokasuojat maasturiin

Suunnilleen samaan kohtaan mullakin tulee, mutta kyllä se sen verran pääsee heittämään että ei ihan kuivana pysy. Vaatii toki vähän kovempaa vauhtia ja oikeasti märkää keliä. Rengaskin on nyt 2.6”, niin pitäisi ihan hyvin mahtua. Oman kokemuksen mukaan ainoastaan reilusti keskiön alapuolelle menevä lokari pitää oikeasti selän kuivana.

Tuossa vielä kuva. Siinä on eri renkaat kuin nyt, ja tajusin että tällä hetkellä olevat 29” renkaat ovat tietysti isommat, joten lokari jäänee vähän ylemmäs. Täytyy tutkia tarkemmin.

Mustasta shampoopullon kyljestä jatkopalat.

SKS:ltä tullee ensi vuonna myös suoraan käyttövalmis kuraläppä / "spoileri" mm. Bluemels lokareihin, ml. maasturiversioonkin:

https://www.sks-germany.com/en/produ...luemels-style/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti viskaali Katso viesti

Vanhaan Zaskariin asentelin moiset lokarit. Ei ollut halvat, mutta japanilaiset.
    Hyvältä näyttää.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Mulla on noi mediumit 27.5/2.8" renkailla. Larget on turhan leveät.
    Large siis pidempi? Vai onko näistä eri versioita?
    Linkin jutun mukaan Large olis Levoon just eikä melkein?

https://www.emtbforums.com/community...ar-large.9916/

https://www.themudhugger.co.uk/produ...rear-mudhugger

”The LARGE Rear Mudhugger has been designed around the Specialized Turbo Levo for todays slack and long 29ers and 650B bikes.”

Mulla on edellisestä 27.5+ pyörästä jäänyt normaali, se on liian lyhyt Neuron:Oniin jossa siis 29" takana. Persvako kostuu. Ottaisin largen, saksetkin on keksitty. Muistaa vaan että leikkaaminen on helpompaa kuin jatkaminen. edit: Mut hetkinen, noitahan on nyt eri mallisia...

muoks2: Mulla on Small eli The 'Original'. Se on siis liian lyhyt 29" kiekolle.

Läskipyörässä minulla on medium, ja tämä toimii kyllä 29" koon kanssa. Se on tosin liian kapea. Minulla on levennyspalakin, mutta se ei tuo paljoakaan pituutta vaan leveyttä. Large on varmaan sitten todella pitkä?

Siinä spessu largella;

Lokasuojat maasturiin

Large on 760mm ja medium 640mm. Medium on ok 27.5 takakiekolle.

Tilasin Grand Canyon ON 8 tästä alennusmyynnistä. Vielä en pyörää saanut, mutta takalokariksi tilasin XXL:stä SKS Mudrocker Rear, takalokasuojan kun muutakin tilasin samalla.
    Mutta mikä olisi sopiva etulokari? Maastoajoa en senkummemmin harrasta kun satunnaisesti hyvillä poluilla, siis pitäisi olla ennemmin hyvinsuojaava kaupunkiajoon soveltuva. Mikä tuohon sopii? 2,6" renkaat siis ja RockShox Judy Silver keula.
    Mieluummin sellainen "lähellä rengasta" oleva, en oikeaa termiä tiedä.

Mulla on 36 Foxissa Mudrocker front, erittäin hyvä, joskin vähän ruma. Sopii varmaan Rokkariinkin:https://www.mbr.co.uk/buyers_guide/b...dguards-336438

Tilasin myös Grand Canyonin tosin ON:9 joka on Foxin keulalla, mutta siihen tuo Mudrockerin setti näytti niin hyvältä kun muutaman kuvan perusteella katselin, että otin sekä eteen että taakse. Aiemmassa fatbikessa oli ihan tyylikkäät metallilokarit mutta olihan ne hankalat ottaa pois ja ulkonäkö vähän pappamainen, niin jos tässä olisi hyvä kompromissi. Aina vaan lokarit pois jos sää sallii!

Näissä on Rosella ja Bike-Discountissa hieman alempi hinta kuin Suomessa, ja koko setti oli postikuluineenkin reilusti halvempi kuin myymälänouto Suomesta. https://www.rosebikes.fi/sks-germany...dguard-2694525

Lokasuojat maasturiin

Mulla on edessä Mucky Nutzin lokari.

https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/tar...mugguard-long/

Ja takana tosiaan Mudhugger, kuten ylempää selviää. Etulokari on kesät talvet, takalokari vain talven.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tuomo88 Katso viesti
    Tilasin Grand Canyon ON 8 tästä alennusmyynnistä. Vielä en pyörää saanut, mutta takalokariksi tilasin XXL:stä SKS Mudrocker Rear, takalokasuojan kun muutakin tilasin samalla.
    Mutta mikä olisi sopiva etulokari? Maastoajoa en senkummemmin harrasta kun satunnaisesti hyvillä poluilla, siis pitäisi olla ennemmin hyvinsuojaava kaupunkiajoon soveltuva. Mikä tuohon sopii? 2,6" renkaat siis ja RockShox Judy Silver keula.
    Mieluummin sellainen "lähellä rengasta" oleva, en oikeaa termiä tiedä.
    Jos haluut lokarit jotka oikeasti suojaa, niin SKS Bluemels 75 U (long) on sieltä parhaasta päästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Mulla on 36 Foxissa Mudrocker front, erittäin hyvä, joskin vähän ruma. Sopii varmaan Rokkariinkin:https://www.mbr.co.uk/buyers_guide/b...dguards-336438
    Mullakin on tämä Lyrikissä, mutta meni keskeltä poikki kun keula pohjasi isommassa rysäytyksessä. Noh toisaalta 4 pientä reikää ja nippusiteitä, taas on kasassa. Jos ei droppaile paljoa, niin varmaan menee hyvin. Minusta tuo on ihan siistin näköinenkin kyllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Jos haluut lokarit jotka oikeasti suojaa, niin SKS Bluemels 75 U (long) on sieltä parhaasta päästä.
    Mutta sopiiko noi Grand Canyon: 0n 8?
    Pyärän matka katkennut jonnekkin saksaan 14.3

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tuomo88 Katso viesti
    Mutta sopiiko noi Grand Canyon: 0n 8?
    Pyärän matka katkennut jonnekkin saksaan 14.3
    Tarvitsee varmasti vähän kikkailla, kun aisoille ei ole kiinnitysreikiä, mutta saahan ne laitettua. Avuksi tarvitset varmaan esim tuollaiset https://www.rosebikes.fi/sks-germany...-forks-2662427

Ei paljon maksa, mutta voisi pyäränvalmistajat tehdä helpommaksi "normaalikäyttäjän" elämää. Monet haluaa ajaa muuallakin kuin maastossa tuon kaltaisella pyörällä. Kiinnikkeet normi lokareille toteutettavissa suht helposti.

Kiinteät lokarithan ovat ihmiskunnan suurin vääryys, mutta väliaikaisratkaisut sitten yleensä aika huonoja suojaamaan erityisesti selkää. Otin testiin Ass Saverin Win Wingsin joka ilahduttavasti näyttää jopa toimivan, paljon paremmin toimii kuin esim tällainen Fendor Bendor. Ulkonäkö vaatii kyllä hieman totuttelua, mutta ei se niin kamala ole livenä. Asennus todella helppo.

Edit: jaa tää oli kyllä sit ihan graveliin. Truu maastofiloon voi olla liian kapea. Valmistajan tietojen mukaan max 60mm renkaalle sopii.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •