HelkamaRideHuntteriElectrobikeCanyonGiant
Sivu 209 / 233 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 109 159 199 207 208 209 210 211 219 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.241 - 6.270 / 6985

Aihe: Pikakysymykset.

  1. #6241
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    5.958
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Massabanaani Katso viesti
    Hakusessa ois turvallinen, kevyt helppo käyttöinen lukko maasturiin, ja tämän pitäisi kulkea aina mukana kun pyörä on myös työmatka-ajossa ja satunnaisissa kauppa reissuilla mukana.
    Uuden ja päivityksien jälkeen ainakin mulle arvokkaan ekan 29 kanssa olen samaa vailla. Semmoista kevyttä ,mukavasti matkassa kulkevaa ja turvallista ei oo vielä ees keksitty.
    ,
    ,
    I väntan på ännu dåligare tidet

  2. #6242
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.699
    https://m.motonet.fi/fi/tuote/450070...kaapeli-120-cm

    Tällaista ehdotettiin joskus voorumilla. En ole kokeillut, mutta on edelleen vakavassa harkinnassa.

    Jos halajaa pitää rungossa aina mukana, niin endurotyyppisesti remmillä kiinni.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #6243
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.716
    Onko kokemuksia tukipohjallisista tai niiden hankintapaikasta? Juoksukengissä on käytössä Footbalancen Quickfitit (oranssina) ja olen hyvin tyytyväinen ollut. Tarkoitus olisi sisäpelikenkiin ja kesäkenkiin myös saada vastaavat mikäli ei täysin samoja. Syynä vaihtoehdon etsinnälle pidän n. 40 euron hintaa parille, joka on mielestäni melko kova. Yksi vaihtoehto on myös pohjallisten siirto kengistä toiseen (jota harrastan tällä hetkellä), mutta pidemmän päälle melko puuduttavaa.

    https://www.footbalance.fi/
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  4. #6244
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Halsua
    Viestit
    19
    Pystyykö sport trackerilla vielä seuraamaa toisten julkisia reittejä? En ole aikoihin käyttänyt ja nättäis päivityksessä muuttuneen.

  5. #6245
    F. Kotlerburg Guest
    https://foxcomp.fi/surly-24-pack-rack-black

    Mistä tuon tyylinen etuhaarukan kiinnikkeisiin kiinnittyvät etutarakka, joka maksaisi murto-osan tuon hinnasta?

  6. #6246
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    119

  7. #6247
    F. Kotlerburg Guest
    Tuo tulee cantitappeihin kiinni. Ei haarukassa sivulla oleviin pisteisiin. Cantitappeja ei haarukassa ole.

  8. #6248
    Pyörän jalka pitäisi hommata Haibike sduro hardnine 5.0 pyörään. Ne perus jalat jotka ruuvataan takahaarukan ympärille ei toimi, koska tässä runko on neliskanttinen ja ihan liian paksu. Tuossa takahaarukassa on muutama vapaa reikä joissa ei ole kierteitä, saisiko siihen suoraan jonkun jalan? Joku suomalainen kauppa myi tähän soveltuvaa jalkaa ja se vaatisi erillisen adapterin, mutta hintaa tulisi +50€ joka on minusta ihan liikaa jalasta.

    Alla kuva tuosta takahaarukasta.

    https://ibb.co/3hfC7qf

  9. #6249
    Liittynyt
    06/2019
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    126
    Onko suositella hyvää reppua mtb hommiin, mielellään suht kevyt ja hengittävä.

    Alpinestar City Hunter ollut pohdinnassa, kokemuksia?

  10. #6250
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    65
    Ehkä Vaude Spalsh 20+5 tai Vaude Wizard 24+4? Wizardin ostin juuri xxl:stä ja siinä on ainakin hengittävä selkäosa koska on kokonaan irti selästä. Etäisyyttä repun ja selän välissä voi säätää.
    Mulla tosin ei ole mtb kokemusta repulla, ihan työmatkafillarointiin hommasin.

  11. #6251
    Liittynyt
    06/2019
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sas Katso viesti
    Ehkä Vaude Spalsh 20+5 tai Vaude Wizard 24+4? Wizardin ostin juuri xxl:stä ja siinä on ainakin hengittävä selkäosa koska on kokonaan irti selästä. Etäisyyttä repun ja selän välissä voi säätää.
    Mulla tosin ei ole mtb kokemusta repulla, ihan työmatkafillarointiin hommasin.
    Pitääpä käydä tänään kokeilemassa kun muutenkin Xxl suuntaan olen menossa, samalla katsoa kaupan muu anti! Kiitoksia

  12. #6252
    F. Kotlerburg Guest
    Tuollainen +20 litrainen tuntuu yliammutun isolta peruslenkkihommiin. Mulla on Osprey Raptor 10 ja kun ei paremmastakaan tiedä niin olen ollut tyytyväinen.

  13. #6253
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    298
    Onko jollain tuollainen Shimanon tuuliliivi. Neuvoa kysyisin koosta: onko true to size, vai kuten Shimpun kengissä tapaa olla - 1-2 kokoa suurempi on yleensä sopivin.

  14. #6254
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    266
    Mikä *kele satulassa narisee. Tolppa on kireällä. Satulan irrotin, putsasin kiskot ja laitoin ohuella voitelulla takas. Tuntui että narina pahenee. En pysty paikantaa ääntä tarkasti.

    29 täpäri hissitolpalla.

    Mitään vinkkejä? Narina tuli ennen kuopissa, nyt jo polkiessa.

  15. #6255
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.680
    Joskus satula voi narista satulan ja kiskojen liitoksista. Muutama oma satula on alkanut narista vanhuuttaan

  16. #6256
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.699
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilgios Katso viesti
    Mikä *kele satulassa narisee. Tolppa on kireällä. Satulan irrotin, putsasin kiskot ja laitoin ohuella voitelulla takas. Tuntui että narina pahenee. En pysty paikantaa ääntä tarkasti.

    29 täpäri hissitolpalla.

    Mitään vinkkejä? Narina tuli ennen kuopissa, nyt jo polkiessa.
    Koita painaa kiskojen kiinnityksiin inasen rasvaa. Siis kiskojen ja satulan liitoksiin. Itsellä loppui siten.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #6257
    Minulla satulan narina loppui tolpan rasvaamisella.

  18. #6258
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    266
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti WECLIMITS Katso viesti
    Minulla satulan narina loppui tolpan rasvaamisella.
    Mitäs siihen arvaa laittaa? Ettei mene liian liukkaaksi. Alu runko ja alutolppa. Satulan kiskot purettu ja putsattu ja rasvattu. Auttoi muttei tarpeeksi.

  19. #6259
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilgios Katso viesti
    Mitäs siihen arvaa laittaa? Ettei mene liian liukkaaksi. Alu runko ja alutolppa. Satulan kiskot purettu ja putsattu ja rasvattu. Auttoi muttei tarpeeksi.
    Varmaan joku kitkatahna paras vaihtoehto. esim https://www.xxl.fi/muc-off-carbon-gr...146282_1_style

  20. #6260
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.724
    ^Hammastahnaa?
    --

    Onkohan 52 CC liian iso jos maantiepyöräkoko olisi laskurin mukaan toi

  21. #6261
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    ^Hammastahnaa?
    --

    Onkohan 52 CC liian iso jos maantiepyöräkoko olisi laskurin mukaan toi
    Mulla on meridan maantiepyörä ja cyclo, molemmat samaa kokoa. Ajoasennossa kuitenkin melko iso ero ja molemmat toimii tarkoitukseensa hyvin.

  22. #6262
    Mikä olis paras keino pitää sukat kuivana kesäsateilla?

    Oon nyt koittanu kolmea erilaista kengän suojusta ja kaikissa on sama ongelma, että ajan kanssa vesi pääsee ilmeisesti yläkautta sisään. Ensin alkaa kastua nilkka, hetken päästä jalkapohja ja kohta tunteekin veden pyörivän varpaiden välistä joka polkasulla. En saa ainakaan noilla kolmella yksilöllä yläosaa niin tiukasti jalan ympärille, ettei vesi tulis läpi. Onko vika jalassa, suojuksissa, vai missä?

    Syksyllä ja talvella ei oo ongelmaa, kun saa vedettyä vedenpitävät pöksyt vedenpitävän kengän päälle.

  23. #6263
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.564
    Maantielle toi vois toimia ;https://www.bergfreunde.fi/velotoze-...gaensuojukset/ Tulee tiukasti ihoa vasten toi varren yläosa, noita on lyhyttäkin mallia.
    Valmistajan sivut ;https://www.velotoze.com/
    Maastoon sitten kait; https://www.sealskinz.com/socks/supe...black-grey.htm noiden valikoimasta sopivaa.
    Vaikka tuolta ;https://varuste.net/tuotemerkin_tuot...emerkkiid=1999

  24. #6264
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.320
    Ehkä Pirkka-niksin tasoa, mutta väittävät toimivan (eikä kokeilu paljon vie): leikkaa tiskihanskoista suuosan!

    Jos tiukkuus on sopiva eli riittävä muttei purista eikä kiristä, vesi valuu muualle kuin kengän sisään.

    (Maantiepuolen kesäkengissä on sitten muistettava että niissä voi olla pohjassa jokin tuuletusaukko jota kengänsuojus ei peitä. Silloin auttaa vain teippaus.)

  25. #6265
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Maantielle toi vois toimia ;https://www.bergfreunde.fi/velotoze-...gaensuojukset/ Tulee tiukasti ihoa vasten toi varren yläosa, noita on lyhyttäkin mallia.
    Näyttää sen vertaa hyvältä, että kokeillaan. Kiitti!



    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Ehkä Pirkka-niksin tasoa, mutta väittävät toimivan (eikä kokeilu paljon vie): leikkaa tiskihanskoista suuosan!

    (Maantiepuolen kesäkengissä on sitten muistettava että niissä voi olla pohjassa jokin tuuletusaukko jota kengänsuojus ei peitä. Silloin auttaa vain teippaus.)
    Sinänsä hyvän kuuloinen Pirkka-niksi, mut koska tuo vaatis seurakseen sen kengänsuojan, niin jätän toistaseks koittamatta, jos tuo yksittäinen kenkäsuoja toimis..

    Joo, mulla on tosiaan pohjassa reikä. Alkuun teippailin sitä aina sadekeleille, mut sittemmin vuolin niihin sopivat kumitulpat, mitkä kulkee satulalaukussa mukana.

  26. #6266
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    298
    Ride with GPS. Retkipyöräily reittisuunnittelu: n. ajatellut päivämatkat erikseen vai koko monen päivän kierros yhteen karttaan?

    Otin 1kk testikäyttöön Ride With GPS:n maksullisen version. Varsinaisesti syke ja muita tietoja en kaipaa RwGPS:ään kun on v800 käytössä myös eli se ei ole tekijä tässä valinnassa.

  27. #6267
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    227
    Kiire! Voiko 10 vaihteisen ketjulle tarkoitetulla katkaisijalla katkaista 11 vaihteisen fillarin ketjun?

  28. #6268
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    1.415
    Ainakin itsellä toimi. Kysyin tätä täällä joskus keväällä, vastaus oli "todennäköisesti".

  29. #6269
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    227
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Ainakin itsellä toimi. Kysyin tätä täällä joskus keväällä, vastaus oli "todennäköisesti".
    Kiitos. Yritetään.

  30. #6270
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    5.958
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouko Katso viesti
    Kiire! Voiko 10 vaihteisen ketjulle tarkoitetulla katkaisijalla katkaista 11 vaihteisen fillarin ketjun?
    Toimii, tietysti katkaisijan merkki lisävarmistukseksi ois kiva tietää.

    Mun vanhin Park Tool Ct-5 toimii jopa 12spd ketjulla. Tallin seinällä on upouusi Pedros jolle ei luvata 12spd kelpoisuutta... En oo vielä päässy koestamaan.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •