Esim Enduran vaatteissa lukee ettei saisi huuhteluaineita käyttää. Tosin olen kyllä käyttänyt kun en kai minä paria hassua vaatetta yksin pese, vaan muun pyykin mukana.
Esim Enduran vaatteissa lukee ettei saisi huuhteluaineita käyttää. Tosin olen kyllä käyttänyt kun en kai minä paria hassua vaatetta yksin pese, vaan muun pyykin mukana.
Liiallinen lämpö sulattaa polypropyleenikuteet, mutta kyllä niitä on onnistuneesti pesty korkeammallain lämmöllä. Jotkut alusasut kestävät 60 asteen pesua, vaikka lapussa lukee vain 30. Eikä hengittävyys ainakaan mihinkään muutu. Vedenpitävyys kärsii kalvovaatteissa muutenkin pesemisestä.
Holokki auki ku H. Moilane.
Jotkut polypropeenikuteet kestävät 95 astetta, ihan pesulapunkin mukaan (esim. Craftin kerrastot). Ja jotkut kestävät käytännön testissä sata astetta, vaikka lapussa lukisikin 40 astetta (nimimerkillä pesukoneen termostaatti hajosi joskus seitsemän vuotta sitten; ainakin pari vaatepartta on lastista edelleen satunnaisessa käytössä). Toki mikäli haluaa vaatteidensa säilyvän mahdollisimman pitkään siisteinä, tuollaisia pesuja ei välttämättä kannata kovin usein harrastaa. Ja samoin jos vaatteissa on jotain antibakteeri- tms. käsittelyitä, tai kankaan päälle tehtyjä (heijastin)painatuksiakin, kannattaa varautua sanomaan niille hyvästit.
Vaatteet saa raikkaaksi käyttämällä huuhteluaineena etikkaa.
Minkä ihmeen takia käytät huuhteluainetta pyykissä? Meillä pyykki pestään tarkoituksella puhtaaksi, eikä sitä pilata millään kemikaalilla.
Nestemäistä Omoa ja LV:tä on tullut käytettyä ajokamojen pesuun. Kyllä niistä haju on lähtenyt niin paljon, että voi laittaa kaappiin odottamaan seuraavaa käyttökertaa.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Team yöhöpinät™
Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.
Tässä on ikäänkuin piilossa yksi parhaista keinoista hajuhaittojen estoon: pese vaatteet heti joka ikisen lenkin jälkeen jos omatunto sallii. Kun haju kerran pääsee iskostumaan niin sitten tarvitsee noita järeämpiä keinoja.
Minä en ole sen kummempaa käyttänyt kuin normaalia sensitiiviä pesujauhetta ja 30ºC, n. kahden viikon välein Assoksen erikoispesuainetta. Herkän nenän vuoksi en ole tykästynyt noihin uusiin matalan lämpötilan pesunesteisiin, ne haisevat/tuoksuvat ikävän voimakkaasti.
- EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
- EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
- Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta
Ostin Kona dew dropin tänään ja pyörä on ekan lenkin jälkeen mainio mutta kysymykseni koskee pyörän mukana tulleita mystisiä kumilärpäkkeitä. Neljä noin kolikon kokoista palasta joissa lukee L ja R siis vasuri ja oikea. For anatomic bar only lukee kyljessä. Mitähän ne ovat?![]()
Jeebus muokkasi tätä : 05.08.2010 at 22.37
Nuo palat ovat jarrukahvojen etäisyyssäätöä varten. Tarkemmat ohjeet käytöstä löytyy Shimanon teknisestä dokumentaatiosta.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Tuli ostettua tollanen Spessun CPRO2 "pumppu". http://www.evanscycles.com/products/...-2010-ec020864
Pärjääkö yhdellä 16g patruunalla tien päällä, vai kannattaako pitää varapatruunaa mukana. Jos lähdetään siitä, että kerran tarvii vaan sisuri vaihtaa. Jos 2 kertaa hajoaa kumi, niin tilaan taksin.
Kokeile, samalla opettelet myös käyttämään kyseistä vehjettä eikä tarvitse ryssiä sitä ekaa kertaa tuon pumpun kanssa tositilanteessa, sillä silloin soitat sen taksin heti ensimmäisellä kerralla.
Heitetään nyt oma kyssäri, eli miten mitataan "bolt circle diameter" joka pitäisi tietää kun ostetaan erillistä eturatasta maantiepyörään? Ja onko maantiepuolella ja maastopuolella eri mitat, nimimerkillä edessä välitykset tällä hetkellä luokkaa liian isot ja liian pienet(vitun kompaktikammet.)
Nokian Hakkapeliitta W240/W106, loppu se liukastelu...ehkä
"Pulttikehän halkaisija" on nimensä mukaisesti kiinnityspulttien muodostaman ympyrän halkaisija.
4-pulttinen on helppo mitata: vastakkaisten pulttien etäisyys toisistaan.
5-pulttinen on hieman haasteellisempi, varsinkin jos kyseessä on ontolla aksellilla olevat kammet ja vastaus pitää saada millilleen, mutta pultista akselin keskelle kaksin kertaisena on oikea vastaus.
Maantiekammissa pulttikehä on tyypillisesti 130mm, kompakteissa 110mm ja maastokammessa 104mm/64mm.
Holokki auki ku H. Moilane.
http://www.sheldonbrown.com/gloss_bo-z.html Sheldon-setä tietää, olisit siltä kysynyt. Eikä oo ees kovin vaikeeta.
Missä PK-seudulla kannattaisi etsiä Park Toolin BB Lockring hook spanner tai joku vastaava työkalu?
Ainakin seuraavat voi kokeilla: www.bikeplanet.fi, www.kauppaveljet.fi, www.foxcomp.fi, vaikkei nettilistauksista löytyiskään.
Mistä liikkeestä löytyy hyllystä Polarin nopeusanturin magneetti alueelta Vantaa, Kerava, Helsinki? Tänään kierretty jumbon perusintersportit ja huomenna pitäisi hakea se melkein mistä liikkeestä vain tällä seudulla.
Kannattaa kysäistä Puhoksesta http://www.intersport.fi/megastorepu...mittarit1.html
Halvin ja helpoin. Bebek hakaniemen torin laidalla. Haet sieltä kourallisen tehokkaita magneetteja, ja teipillä pinnaan kiinni. Parempi kuin uusi, ja voi laittaa joka rengassettiin.
kaikki käy
"Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”
Kaikki kay, kerran anturi jäi liian kauas (heikosta) mukana tulleesta magneetista, niin nappasiin siihen NdFeB-magneetin kiinni niin pelitti kuin se kuuluisa sinisen junan vessa.
Mikäs oli sen laitteen nimi, millä voi laittaa klossit kohalleen kengissä? Joo olen nähnyt sen täällä ja ku toi muisti ei aina pelaa täydellisesti.
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Mikähän se "ritsa" on nimeltään jolla vois vetää pyörän perässä noin kymmen vuotiaita lapsia? Olen nähnyt semmoisia virityksiä seikkailukisoissa televiisiossa. Ja mistähän semmosen saisi? Ome tekemä viritys osoittautui hieman vaaralliseksi... ja kyllä yritin löytää foorumeista ja haulla mutta ei osunut..
Kirjanmerkit