PirkanPyöräilyGiantVelobeElectrobike
Sivu 101 / 238 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51 91 99 100 101 102 103 111 151 201 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.001 - 3.030 / 7124

Aihe: Pikakysymykset.

Tuo kampi lähtee pois seuraavasti: Laitat ensin sen 8mm kuusiokolopultin paikoilleen ja sitten siihen päälle sen 10mm kuusiokolomutterin oikeaan momenttiin. Tämän jälkeen annat siis sen 10mm olla paikoillaan ja kerrät sitä 8mm aukipäin. Toimii siis itse itsensä ulosvetäjänä. Se 10mm saa olla aina paikallaan ja välillä vaan tarkistaa, että on pysynyt momentissa.

Pikakysymykset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti

Kertaan vielä varmuuden vuoksi:
    1.Kyseessä siis Sramin hiilikuitukammet ja GPX pressfit-keskiö.
    2.Irroitin ensin 10mm kuusiokolon (kokonaan pois)
    3.Sitten irroitin 8mm kuusiokolon (kokonaan pois)
    4.Yritin irroittaa kammen, ei irronnut mitenkään
    5.Siirryin maantiepyöräilyyn

Olen tuollaisen kyllä kasannutkin vasta muutama viikko sitten mutta muisti on heikko. Eli eikö kampi vain työnnetty paikoilleen ja sitten ruuvattu mainitut kaksi kuusiokoloa kiinni? Eli eikö pitäisi irrotakin yksinkertaisesti kun kuusiokolot on poistettu? Molemmat kuusiokolot toimivat normaalisti eli kierteet ovat kyllä kunnossa.

Tähän on varmasti joku sellainen ratkaisu että sen kuultuani joudun hakkaamaan päätä seinään ja hokemaan "tyhmä minä, tyhmä minä".
    Kampien irrotus kuten LJL aiemmin neuvoi: päällimmäistä kuusiokoloa ei irroteta. Pyöritä vain sisempää mutteria auki se työntää tuota päällimmäistä mutteria ja samalla myös kammen irti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Kertaan vielä varmuuden vuoksi:
    1.Kyseessä siis Sramin hiilikuitukammet ja GPX pressfit-keskiö.
    2.Irroitin ensin 10mm kuusiokolon (kokonaan pois)
    3.Sitten irroitin 8mm kuusiokolon (kokonaan pois)
    4.Yritin irroittaa kammen, ei irronnut mitenkään
    5.Siirryin maantiepyöräilyyn

Olen tuollaisen kyllä kasannutkin vasta muutama viikko sitten mutta muisti on heikko. Eli eikö kampi vain työnnetty paikoilleen ja sitten ruuvattu mainitut kaksi kuusiokoloa kiinni? Eli eikö pitäisi irrotakin yksinkertaisesti kun kuusiokolot on poistettu? Molemmat kuusiokolot toimivat normaalisti eli kierteet ovat kyllä kunnossa.

Tähän on varmasti joku sellainen ratkaisu että sen kuultuani joudun hakkaamaan päätä seinään ja hokemaan "tyhmä minä, tyhmä minä".
    Mitäpä jos:
    1) kiinnität 8 mm pultin takaisin
    2) kiinnität 10 mm pultin takaisin
    3) aukaiset pelkästään sen 8 mm pultin, sen pitäisi työntää kammen irti.

Tuliko tarpeeksi monta samaa neuvoa

Kokeilin kyllä silloin LJL:n neuvon jälkeen. Mutta jospa kokeilen tänään vielä uudelleen...

Kiitos jälleen neuvoista.

Pikakysymykset.

Kunnolla rasvaa akselin päähän sitten kasatessa.

http://www.blueface.fi/shop/product.php?id_product=200
    Monroe taistelee siis tämmöisen kanssa? GXp-kampi lähtee toki irti 8mm kuusikololla mutta tää kammen pultti ja ulosvetäjä yhdistelmä tarvitsee kyllä 16 millisen.
    Rustasin sopivan kokoisen kannan omaavasta pultista itselleni varoiksi avaimen. Pultti/ulosvetäjä komboa sai joskus Duellin aikaan erivärisinä tuunaus-osina. Kultaa pinkkiä etc.
    edit. Ainakin mun alumiiniset kammet, Rivalit ja S1400 omaa tuon, nythän oli kyseessä hiilikuituiset...
    I väntan på ännu dåligare tidet

Joo kiitosta vain kaikille neuvoista. Kampi lähti tosiaan irti ihan normaalisti kun vain ruuvasi ne kuusiokolot takaisin ja jätti sitten toisen irroittamatta. Vaikka tosiaan pari vkoa sitten kasasin vastaavan niin jostain syystä nyt homma oli aivan kateissa.

No onneksi kirjoittelen jonkun typerän hätäisesti keksityn nimimerkin suojista... Ja toisekseen, se takapakka on kyllä ihan oikeasti jumissa, siinä ei ole oikein ajatusvirheen mahdollisuutta. Sen kimppuun ehdin huomenna ja varmasti saaduilla neuvoilla sekin hoituu.

^ Hyvä että tuli kuntoon eikä ollut kierteet paskana! Kyllä se pakkakin siitä masentuu ja irtoaa, kun vaan jaksaa eri keinoilla masentaa

-Lauri
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Löytyyköhän tältä palastalta jotain ketjua, että miten aloittelijan tulisi valmistautua esim, jos vaikka ensi kesänä osallistuisi johonkin maastopyöräkisaan?

Noita omia GXP-alukampia sillai taannoin katoin että jos ja kun ajattelemattomuuttaan tjsp ruuvaa kaikki auki niin eihän peli ole menetetty. Ruuvaa sitten kammen kiinni ja veikkaan että normi nelikantti-ulosvetäjä hoitaa homman. Sillai varauksella että vanhan ajan ulosvetäjän kanta on liika pieni. Tuo kammen akselin sisäpaksuus pitää huomioida. Isis-laakereissa kannaltaan 12 mm pyöreäkantainen sinne kammen akselin päähän ainakin mulla toimi. Luojan kiitos isistä en itte päässy oikeesti ajamisessa testaamaan.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Umpimähkä Katso viesti
    Löytyyköhän tältä palastalta jotain ketjua, että miten aloittelijan tulisi valmistautua esim, jos vaikka ensi kesänä osallistuisi johonkin maastopyöräkisaan?
    Esim. tämmöinen löyty http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ighlight=Tahko

Löytyyköhän jostain jotain listaa noista maastopyörätapahtumista Suomessa?

Pikakysymykset.

Fillarikalenteri.fi:stä onkimalla?

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

SPU:n kilpailukalenterissa on listattuna myös kuntotapahtumia.
    http://www.pyoraily.fi/kilpailut_ja_...ailukalenteri/
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    SPU:n kilpailukalenterissa on listattuna myös kuntotapahtumia.
    http://www.pyoraily.fi/kilpailut_ja_...ailukalenteri/
    Kiitokset taas kerran!

Shimanon takavaihtajista... Jos on pitkähäkkinen versio xt-vaihtajasta käytössä, niin käykö tilalle medium-häkkinen vaihtaja? Pakkana 11-36 ja kampisarja on xt 3-lehtinen. Ainakin medium-häkkinen vaihtaja hyväksyy saman 11-36 pakan mutta mikä tässä jää käytännön eroksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti contest Katso viesti
    Shimanon takavaihtajista... Jos on pitkähäkkinen versio xt-vaihtajasta käytössä, niin käykö tilalle medium-häkkinen vaihtaja? Pakkana 11-36 ja kampisarja on xt 3-lehtinen. Ainakin medium-häkkinen vaihtaja hyväksyy saman 11-36 pakan mutta mikä tässä jää käytännön eroksi
    Peukalosääntönä pitkähäkkinen = 3 eturatasta, medium-häkkinen = 2 eturatasta ja lyhyt häkki = 1 eturatas. Tosin itsellä on ollut joskus käytössä medium-häkkinen Sram X0 ja triplakampisetti ilman ongelmia. En edes heti keksi mitä ongelmia liian lyhyestä häkistä voi seurata, joku muu varmaan osaa kertoa.
    -L.

Medium-häkkisen XT-takavaihtajan kapasiteetti on 35t ja pitkähäkkisen 43t. Jos eturattaat 24-32-42 ja takarattaat 11-36, vaadittava kapasiteetti on 18t + 25t eli juuri 43t.

Medium-häkki ei siis riitä. Tulee isoja ongelmia B-tension screwin ja ketjupituuden kanssa. Pieni-pieni-ratasyhdistelmällä ketju ei kiristy. Suuri-suuri-ratasyhdistelmälle ketju ei riitä.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

Hmm

Minkäs kokoisella eturattaalla ja takapajalla LJL:llä toimi em.kombo, Kare Eskolan mukaan ei voisi toimia sitten ollenkaan. Olen kyllä harkinnut muuttavani kampisarjan 2x10:ksi mutta en ihan vielä. Vaikuttaa siis että voin medium-häkkisen vaihtajan asentaa vasta kun saan kampisarjankin :/

Pitäis löytää Reginan kierteelliseen rataspakkaan (80/90-luvun taite) shimmejä laakereiden kiristykseen. Olisiko kenelläkään ideoita mistä näitä vois tiedustella?

Minkäs kokoisella eturattaalla ja takapajalla LJL:llä toimi em.kombo
    Mulla oli sillon joskus 42-32-24t XT-kammet ja 11-32 9sp pakka ja X0 medium cage. Mutta kannattaa mielummin kuunnella mitä Karella on sanottavaa.

Olen kyllä harkinnut muuttavani kampisarjan 2x10:ksi
    Se on hyvä ajatus. Mulla on nykyään toisessa pyörässä 1x10 ja toisessa 2x9 enkä ole kaivannut yhtään kolmea eturatasta.
    -L.

Mulla vaihtu talvella yleispyörä 3x9 -> 2x10 ja tuli kasattua yksi pyörä 1x10 setupilla ja sen jälkeen olen kaipaillu lähinnä kestäviä ketjuja. 2x10 setupin ketjut on menny jo vaihtoon kun katkesivat lyhyen ajan sisään kahdesta eri kohdasta, ja 1x10 ketjut petti noin 1000km ajon jälkeen viimeviikolla (toinen Shimano HG54 ja toinen shimano 105) MTBR:n sivuilta olen koittanu vakoilla kestäviä 10s ketjuja, mutta ainakaan sieltä löytyvien arvosteluiden perusteella sellaisia ei taida olla edes olemassa.

Tätä kesää ennen on tullu pyöräiltyä ~20vuotta enemmän tai vähemmän aktiivisesti ilman ensimmäistäkään ketjun pettämistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Pitäis löytää Reginan kierteelliseen rataspakkaan (80/90-luvun taite) shimmejä laakereiden kiristykseen. Olisiko kenelläkään ideoita mistä näitä vois tiedustella?
    Pyörätohtorilla on sitä mitä muilla ei ole. Voisit kysäistä

Onkohan se niin, ettei 152mm takaiskareita saa enää edes rahalla? Siis 6 tuumaisia? Minulla on kaksi. Fox Float rp 2 joka oli juuri Fillariosassa huollossa, mutta mentti rutinan kera vaimennusominaisuutensa ekalla lenkillä, sekä Manitou Radium, joka kurnuttaa huolestuttavan kovaa. Joten jos jossakin vain on 152 mm takaiskareita, kiinnostus on suuri. Ilmeisesti tämä homma menee lopulta siihen, ettei vanhaan 2008 mallin Giantin runkoon saa enää vermeitä. Harmi.

Monarch RT3 | SRAM

www.sram.comRockShoxProductsKäännä tämä sivu
    Featuring silky smooth travel in a new lightweight design, Monarch floats through ... 2.25"), 190 x 50mm (7.5x2.0"), 184x44 (7.24x1.73"), 165 x 38mm (6.5x1.5"), 152 x 31mm (6.0x1.25") ... See more documents available for RockShox products.
    haulla Rockshox Monarch 152 mm.
    Dämpfer 152 mm haku tuotti kans osumia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Che Katso viesti
    Onkohan se niin, ettei 152mm takaiskareita saa enää edes rahalla? ...
    Mulle on tuunattu kaksikin (Foxin) iskaria R-techissä pituudeltaan ja iskultaan sopivan mittaiseksi kun sopivaa ei ole ollut saatavilla. Onnistuu varmaankin Fillariosassakin, kysy?

Mulla on Bellin kypärästä pehmusteet menneet muhjuksi, mistä kannattaa aloittaa uusien etsiminen?

^no jostain Bellin kypäriä myyvästä liikkeestä. LBS tai vaikkapa tästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moby Katso viesti
    Mulla on Bellin kypärästä pehmusteet menneet muhjuksi, mistä kannattaa aloittaa uusien etsiminen?
    Jos ei Ride tai Konakauppa osaa kumpikaan auttaa, niin muistaakseni S- ja/tai K-kauppa myyvät Bellin pottia seudulla . Saattaa löytyä myös pehmusteita.

Tai sitten pirautat esimerkiksi Tampereen seudun liikkeisiin. Tai tilaat ulkomailta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •