HuntteriGiantHelkamaCanyonRideElectrobike
Sivu 1 / 233 1 2 3 11 51 101 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 6985

Aihe: Pikakysymykset.

  1. #1
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    1.294

    Peukalo ylös Pikakysymykset.

    Ajattelin perustaa tällaisen yleisthreadin, jossa voisi kysyä jotain yksittäistä asiaa mihin tahansa varusteeseen liittyen, jonka modet voisi lukita tuohon ylös, niin olisi helposti saatavilla, eikä tarvitsisi käyttää hakua.

    Ja oma kysymykseni: Mulla on talvipyörässä "halpisnastarenkaat", joille ei löydy matkamittareista oikeaa asetuslukua. Nyt käytössä on lähinnä sopiva luku, jonka olen huomannut heittävän hieman, eli 24km tunnetulle matkalle mittari antaa lukeman 24,8km. Pienennänkö vai suurennanko tuota 2076 asetusta, että pääsen lähemmäs totuutta?
    Ville Ilves


  2. #2
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.521

    Viesti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lynxlynx Katso viesti
    Ja oma kysymykseni: Mulla on talvipyörässä "halpisnastarenkaat", joille ei löydy matkamittareista oikeaa asetuslukua. Nyt käytössä on lähinnä sopiva luku, jonka olen huomannut heittävän hieman, eli 24km tunnetulle matkalle mittari antaa lukeman 24,8km. Pienennänkö vai suurennanko tuota 2076 asetusta, että pääsen lähemmäs totuutta?
    Pienennät. 2076 / 24,8 * 24 = uusi luku

  3. #3
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.267
    Lainasin retkivehkeitä,olinko hölmö kun en tuppautunut Lyngeniin mukaan.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  4. #4
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.388
    *poistui offariin*
    Pekka L muokkasi tätä : 26.03.2010 at 19.22 Syy: piti lähteä
    Kaar ittelles vaa

  5. #5
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    1.294
    Tänks Esko. Ja muille: Ajattelin kyllä että tästä voisi tulla ihan asiallinen keskustelu, jossa voisi kysellä asiallisia asioita, esim: Minulla on nalinin housut kokoa 3, mikähän löflerin koko sopisi minulle? Juu tiedän kyllä, 48 / s. Mutta tämä olisi siis idea, menkää offtopicoimaan jonnekin muualle. Kiitos.
    Ville Ilves


  6. #6
    Onko nyt niin, että kun täällä kysyy jotain, vastaukseksi ei saa sanoa "Käytä 'ttu hakua!"?

    Jos, niin kiitos tästä. Ja halipusi!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  7. #7
    mutanaama Guest
    Vastauksen kuuluu sisältää vastaus.

  8. #8
    Liittynyt
    10/2005
    Viestit
    108
    Jep. Ei helevetti äijät. Muutama vuosi sitten ihastuin tähän keskustelupalstaan, koska tämä tuntui olevan yksi niistä harvoista joilla puhuttiin asiaa yhteisen harrastuksen ympärillä. Nyt tuntuu kuin täällä olisi näitä läpänheittäjiä joka paikassa. Lähenkö tästä lenkille ja pistän tietokoneen kiinni.

  9. #9
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Älä vaan muuta sitä lukua, eikös se ole hyvä vaan niin auttaa kilsojen kertymisessä antamalla vähän ekstraa.

  10. #10
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.734
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oh7nyo Katso viesti
    Jep. Ei helevetti äijät. Muutama vuosi sitten ihastuin tähän keskustelupalstaan, koska tämä tuntui olevan yksi niistä harvoista joilla puhuttiin asiaa yhteisen harrastuksen ympärillä. Nyt tuntuu kuin täällä olisi näitä läpänheittäjiä joka paikassa. Lähenkö tästä lenkille ja pistän tietokoneen kiinni.
    Kyllä.
    A Gentleman will walk but never run

  11. #11
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viesti
    Pienennät. 2076 / 24,8 * 24 = uusi luku
    Ja tuosta tulisi tulokseksi noin 2009.

    Empiirisesti suuntautuneet voivat kokeilla myös tarkan arvon mittaamista työntämällä/ajamalla pyörää yhden pyörän ympärysmitan verran lattialla. Eli pyörä niin että venttiili on alhaalla, merkitään paikka lattiaan esim. maalarinteipillä ja sitten rullataan hitaasti tuo kierros lisää kunnes venttiili on taas alhaalla ja merkitään se kohta. Mitataan etäisyys. Tarvittaessa toistetaan pari kertaa ja lasketaan keskiarvo. Avustajan läsnäolo helpottaa hommaa.

  12. #12
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    1.294
    Kiva että uusi aihe herättää mielenkiintoa, ja saa jopa joitakin asiallisia vastauksia. Riston mittaohje oli kyllä tiedossa, kunhan vain ajattelin olla laiska ja etsiä oikotietä. Ehkä pienennän lukua summamutikassa, ja ajelen tuttua pätkää niin kauan että saan riittävän tarkan lukeman. Vpr:n kommentti on kyllä paikoillaan, mutta kilometrien sijaan kerään treenitunteja. En silti kysy miten mittarin kellon saisi käymään nopeammin
    Ville Ilves


  13. #13
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.876
    Ei pidä myöskään unohtaa että waltion wiisaat wiranomaiset ovat pyöräilijöiden iloksi merkinneet erinäisten maanteiden varsille 1000 metrin mittaratoja joilla voi myös mukavasti kokeilla tuota mittarinsa kalibrointia.

    Viime viikonloppuna löysin yhden tuollaisen kun ajelin Lahdentien vartta Kuusijärveltä pohjoiseen päin, ja saatoin todeta mittarini näyttävän kyseisen matkan riittävän tarkasti.

  14. #14
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lynxlynx Katso viesti
    Ehkä pienennän lukua summamutikassa, ja ajelen tuttua pätkää niin kauan että saan riittävän tarkan lukeman. Vpr:n kommentti on kyllä paikoillaan, mutta kilometrien sijaan kerään treenitunteja. En silti kysy miten mittarin kellon saisi käymään nopeammin
    Miksi summanmutikassa? Eskon ohje oli nähdäkseni pätevä, tai ainakin itse olen käyttänyt tuommoista menetelmää. Käynyt ajamassa juurikin tuon Kuusiksen lähellä olevan mittaradan ja sen jälkeen korjannut (taulukosta saatua) lukemaan tuolla laskukaavalla.

    Saako kysyä autoasiaa? Ajovalon polttimo oli palanut ja naapurin kanssa vaihdettiin se, kun hänellä oli ylimääräinen. Oli kylmä ja pimeä, joten ei siinä turhaan viilailtu. Nyt suuntaus on kuitenkin pielessä ja ohjekirjassa lukee, ettei suuntausta kuitenkaan "tarvitse" itse korjata polttimon vaihdon yhteydessä. Voiko tuollaiselle itse tehdä jotain?

  15. #15
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    322
    Tarkistapa ensin, että kaikki sieltä valosta avatut on kunnolla kiinni ja paikoillaan ja lamppu varmasti oikealla paikalla. Veikkaisin, että joku siellä on esmes väärillä kierteillä ja lamppu sojottaa pikkasen sivuun. Tai sitten jotain on mennyt rikki..

    Edit. Ja tää on loistoketju, olen meinannut tällaista avata jo varmaan 19 kertaa. Monasti on pientä kysymystä, jota varten ei viitsi omaa topicia tehdä.
    Miksi vasta tuplaviskin jälkeen sanot mulle Rakastan sua?

  16. #16
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oh7nyo Katso viesti
    Lähenkö tästä lenkille ja pistän tietokoneen kiinni.
    Lähe. Minä lähen vissiin hirttäytymään.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  17. #17
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.901
    Mikä olis hyvä öljynvaihtopumppu?

  18. #18
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki, Kurkimäki
    Viestit
    387
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alli Katso viesti
    Miksi summanmutikassa? Eskon ohje oli nähdäkseni pätevä, tai ainakin itse olen käyttänyt tuommoista menetelmää. Käynyt ajamassa juurikin tuon Kuusiksen lähellä olevan mittaradan ja sen jälkeen korjannut (taulukosta saatua) lukemaan tuolla laskukaavalla.

    Saako kysyä autoasiaa? Ajovalon polttimo oli palanut ja naapurin kanssa vaihdettiin se, kun hänellä oli ylimääräinen. Oli kylmä ja pimeä, joten ei siinä turhaan viilailtu. Nyt suuntaus on kuitenkin pielessä ja ohjekirjassa lukee, ettei suuntausta kuitenkaan "tarvitse" itse korjata polttimon vaihdon yhteydessä. Voiko tuollaiselle itse tehdä jotain?
    Kuinka valon suuntaus on pielessä? Olettaisin että ylä-/alasuunnassa joten tuon voi tehdä itse, eri merkkisissä polttimoissa voi olla muutaman asteen suuntausvirhe johtuen jo valmistuksen toleransseista.

    Umpiossa (se osa johon polttimo tulee kiinni) on jonkinlainen säätöruuvi jolla ylä-/alasuuntaus saadaan kohdilleen.
    Säädät uuden polttimon lähivalojen yläreunan samaan tasoon kuin vanhan polttimon valon yläreuna on, vaikka jotakin seinää vasten jossa valot näkyvät (jos vanha valo on ollut suunnattu).

  19. #19
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Proj.nro Katso viesti
    Tarkistapa ensin, että kaikki sieltä valosta avatut on kunnolla kiinni ja paikoillaan ja lamppu varmasti oikealla paikalla. Veikkaisin, että joku siellä on esmes väärillä kierteillä ja lamppu sojottaa pikkasen sivuun. Tai sitten jotain on mennyt rikki..
    Kiitos. Mulle siis tuon valo riittäisi, oon mm. ajanut inhoissa lumipyryissä sillä, mutta rekisteriotteeseen tuli merkintä, että pitää korjata . Miten tuommonen suuntaus edes tarkistetaan?

    Pitää päivänvalossa varmaan katsoa vaikka sunnuntaina homma alusta uudelleen.

  20. #20
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Mikä olis hyvä öljynvaihtopumppu?
    Mihin tarkoitukseen? Ja jos vastaat öljynvaihtoon kiskon sua käkättimeen.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  21. #21
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OldBeard Katso viesti
    Kuinka valon suuntaus on pielessä? Olettaisin että ylä-/alasuunnassa joten tuon voi tehdä itse, eri merkkisissä polttimoissa voi olla muutaman asteen suuntausvirhe johtuen jo valmistuksen toleransseista.

    Umpiossa (se osa johon polttimo tulee kiinni) on jonkinlainen säätöruuvi jolla ylä-/alasuuntaus saadaan kohdilleen.
    Säädät uuden polttimon lähivalojen yläreunan samaan tasoon kuin vanhan polttimon valon yläreuna on, vaikka jotakin seinää vasten jossa valot näkyvät (jos vanha valo on ollut suunnattu).
    Näyttää liian alas. Tässähän oli hyvät ohjeet, varsinkin jos löydän tuon ruuvin . Kiitoksia. Hyvin toimii topikki.

  22. #22
    Koska Lostin uusintajakso tulee telkusta?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  23. #23
    Kontti Guest
    Maantain vastaisena yönä, kello 00:30

  24. #24
    Tänks isosti!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  25. #25
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    Mistä Santinin talviajohousut?

  26. #26
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    maanteiden varsille 1000 metrin mittaratoja joilla voi myös mukavasti kokeilla tuota mittarinsa kalibrointia.

    Viime viikonloppuna löysin yhden tuollaisen kun ajelin Lahdentien vartta Kuusijärveltä pohjoiseen päin, ja saatoin todeta mittarini näyttävän kyseisen matkan riittävän tarkasti.
    Samassa paikassa itsekkin laitoin mittarin kohdilleen,tosin se kuka sen merkkasi peiser-mittarilla niin itse jälkitarkasti sen vuonna 1 ja 2 ja vähän oli heittoa,noin 20 metriä ..matka oli tarkistettava kun huolsin kilpakäveliää.

    nimim: pilkun-nus......
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  27. #27
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    Mistä Santinin talviajohousut?
    Vaikkapa Bobshopista, on tuolla tosin muitakin hyviä vaihtoehtoja
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  28. #28
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.901
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Mihin tarkoitukseen? Ja jos vastaat öljynvaihtoon kiskon sua käkättimeen.
    No kun ei huvittais mennä makoileen tuonne kuravellisohjoon auton alle, voisihan tuollaisella kätevästi imaista ölpät myös Marsusta.
    Ja ainahan tehokkaalle tyhjiöpumpulle käyttöä löytyy...

  29. #29
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Vaikkapa Bobshopista, on tuolla tosin muitakin hyviä vaihtoehtoja
    kiitos minulle uusi web kauppa
    Jari

  30. #30
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Samassa paikassa itsekkin laitoin mittarin kohdilleen,tosin se kuka sen merkkasi peiser-mittarilla niin itse jälkitarkasti sen vuonna 1 ja 2 ja vähän oli heittoa,noin 20 metriä ..matka oli tarkistettava kun huolsin kilpakäveliää.

    nimim: pilkun-nus......
    Juu... no mihin suuntaan se heitto on? Tosin eihän se mikään ihan viivasuora ja tasainen oo tossa se väylä, on joku risteyskin välissä, että vähän kait voi jo tulla siinäkin virhettä .

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •