Eilen tuli kirmattua n. 35min.
Eilen tuli kirmattua n. 35min.
Pyöräilyseura Velo Saimaa ry
Pyöräilyn puolesta Mikkelissä
Viikolla 9.
Itse kun olen tälläinen kuntourheilija niin pyrin mahdollisimman monipuoliseen harjoitteluun, mutta juoksu jää näin talvisin vähän tuon hiihdon varjoon. No, vaihtelu virkistää, kesällä ehtii taas juosta ja pyöräillä.
...
Syksyn vesisateiden aikaan juoksin muistaakseni viimeksi enemmän. Pitää taas ottaa juoksu ohjelmaan hiihdon tilalle kunnes nuo kelit paranee.
Joskus ennen kuin aloin pyöräillä enempi niin tuli juostua lähes päivittäin ja maratonkin taittui silloin vielä alle 3h. Vähän sama ongelma on ollut juoksussa kuin pyöräilyssä että vauhtia ei löydy, mutta kestävyyttä senkin edestä. Siksi lyhin juoksumatka, jonka juoksin kisoissa oli 10 km.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Oho, toi on aika hyvin!
Itselläkin haaveena juosta maraton tänä vuonna, mutta en uskalla asettaa kovin tiukkaa aikarajaa ekalle maratonille. Kolmen tunnin alitus on käynyt mielessä, mutta sen aika olkoon vasta joskus myöhemmin jos juoksumotivaatiota riittää. Sais nyt ton pyöränki jotenkin kulkemaan.
Ananasakäämä!
No emmä tiedä onko se nyt niin hyvin. Jos alle 2,5h niin ehkä sitten vois kehua. Viimeisin kisa jossa olin oli 12 km maasto ja aikaa meni 41.58 muistaakseni.
Kyllä se maratonkin onnistuu alle 3h ekalla, jos vain löytyy juoksutaustaa ja kestää treenausta. Puolessa vuodessa pääsis sellaseen kuntoon. Juoksua vaan pauttiarallaa 20 km/päivä vaihtelevilla sykkeillä 4-6 päivää viikossa ja muina päivinä vaikka pyöräilyä. Välillä radalle vetoja tekeen yms.
Hitusen on tänään ollut nilkan alueen lihakset sen oloiset että niillä on tehny jotain tavallisuudesta poikkeavaa. Ei muuten mitään. Jatketaan siis testailua.
Siis näissä kengissähän ei ole yhtään mitään tukea mihinkään suuntaan. Tuntuu lähes paljain jaljoin tallustelulta.
Tänään tuli taas juostua, pieleen menneen Vuokatti-hiihdon (keskeytys) jälkeen oli pakko päästä nollaamaan tilanne kunnon hikilenkillä. Kyllä sen verran jäi v*tuttamaan koko reissu.
Juoksin 2 x 3 km 4 min/km (minulle kovaa) vauhdilla, välissä 15 min hölkkäpalautus. Kulki jopa yllättävän hyvin, vauhdikas juoksu on teknisesti helpompaa eikä kipeytä jalkoja kuten hidas köpöttely, vaikka tietenkin muuten tuntuu pahalta. Verryttelyineen yhteensä n. 15 km.
Nyt on mukava ootella kevään ensimmäisiä hölkkäkisoja, kun on eka kovempi juoksutreeni tehty, eikä henki lähtenytkään.
Ananasakäämä!
Tänään uusilla New Balancen popoilla tuli koelenkki juostua. Ei kummoisesti, vaan lähinnä jäähdyttelyhölkkää 2 h traineritreenin päälle. Lenkki se on pienikin tällaiselle polvivaivaiselle. Popot tuntui hyvältä, eiköhän tässä kesän aikana tule muutama ilta- ja aamulenkki juostua per viikko. Tunnin rennon juoksun polvi kestää, sitä pidemmästä on turha haaveilla.
"nothing is sacred,
when everyone's talking
and no one is listening"
(Lagwagon - Messengers)
Aamulla töihin. Ja kohta kotiin...
"pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"
Tänään 16km.nätissä kevät kelissä.Vähän on vaan vielä liukkaita ja sohjoisia paikkoja tossa Virkkala-Lohja välillä.Tulee pohkeet kipeeks ku joutuu sipsuttamaan.
Eilen puoli tuntia. Riitti mulle.
- pyörä kulkee, kun sitä polkee -
Joo, hyvältähän se sinunkin juoksu näytti. Täytyypi käydä sitten Lohjansaaressa päin. Meinaa nää taajaman kävelytiet olla aika hiekossa kunnossa nyt.
Eilen Kemissä, duunimatkalla hotellilta n. 10 km lenkki. Sulaa asfalttia ei missään, mutta kadut muuten aivan loistavassa kunnossa, kyllä huomaa että talvikalustoon on panostettu hiukan eri tavalla kuin ainakaan Seinäjoella. Katuja ois voinu ajaa vaikka maantiepyörällä, niin tasaiseksi oli saatu höylättyä.
Ananasakäämä!
Eilen juoksin vajaan tunnin. Aivan liian vähän on tätä lajia tullut harrastettua viime aikoina. Vielä pari vuotta sitten tuli juostua 7-10 h per viikko. Nyt on tää penkkiurheilu, siis pyöräily, vienyt voiton. Syksyllä skarpataan taas, että selvitään kohtuullisella ajalla 33 km Pirkan hölkästä.
Nastoitetut juoksutossut tuovat tähän helpotuksen. Itsekin aikoinani liukastelin kesäkengillä, mutta nyt on mennyt jo useampi talvi nastoitetuilla lenkkareilla. Eivät ne aivan kesäkeliä ja -pitoa tuo, mutta tosi rennosti pystyy juoksemaan hyvinkin jäisillä alustoilla. Suosittelen lämpimästi kaikille talvijuoksijoille. Kyse on siis tavallisista lenkkitossuista, johon olen laitattanut nastat - valmiiksi nastoitettujakin tossuja toki on markkinoilla. Nastoitus kustantaa pari kymppiä, ja voidaan tehdä vaikka vanhaan kenkään.
"pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"
Tänään pari tuntia peekoota vesi/räntäsateessa (molempia tuli vuoron perään) joten mies munia myöten märkä ekan vartin jälkeen. Jos ei tosta muuta hyötyä ollut niin kasvatti luonnetta ainakin.
Ananasakäämä!
Herrasmies ei juokse.
Pää edellä risteykseen, jalat edellä pois.
äsken olin juoksemassa. peekoo sykkeillä 1h10min olin. Vähän hassulta tuntu lopuks. Täytyy ottaa vakitreeniohjelmaan taas mukaan
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
jotain 400m juoksua ja kävelyä 8km
Justiinsa 1h 8min.
...
Maanantaina 22.3 testasin hieman juoksukykyä. Elämänin pisin yhtämittainen juoksu, puolimaraton jäisillä teillä hieman yli kahteen tuntiin. Hieman reenausta ja kokomatka vois syksyllä mennä neljän tunnin pintaan. Ehkä!!
15 kilsa ja tunti.45 min.
" Wer später bremst bleibt länger schnell " "
Aamupäivällä vähän yli tunnin korttelisuunnistus (rata 11,4km).
Sarva Xero on mun lestille mainio nastakenkä, kevyt, napakka ja rullaava.
Viime vuoden heinäkuussa kaivoin komerosta esiin pitkään koskemattomina olleet lenkkarit ja kävin vetäisemässä kahtena peräkkäisenä päivänä lyhyen mutta hitaan hölkkälenkin.
Lopputuloksena pari isoa rakkoa jaloissa, ja lenkkareitten päätyminen takaisin komeroon.
Kuupperin testissä n.20 vuotta sitten, intin palvelusajan jälkipuoliskolla tais olla.
*Ketjut ovat sotkemista varten*
tänään kävin taas juoksemassa. 1.5h oli, ja kanuuna toverikin tuli vastaan, vaihdettiin morjestukset! kyllä piristää
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Eilen tunti ja tänään toinen. Eipä kuraantunut pyörä eikä ajovarusteet, ja hiki virtasi kumminkin. Paljon oli juoksijoita liikkeellä.
Tuossa kevyesti puolitoistatuntia juoksentelua. Hikikin melkein tuli kun alkoi aurinko paistella.
Kirjanmerkit