Tänään 12,8 km lenkki josta 10 km hiekkatietä ja loput asvalttia 1h 22min.
Tänään 12,8 km lenkki josta 10 km hiekkatietä ja loput asvalttia 1h 22min.
Äsken matolla 90min 11km/h vauhdilla.
Hieman harkitsin, että lähdenkö aamulenkille tuonne tuiskuun, no lähdin kuitenkin ja hölkkäsin 7,7 km. Oli haastavat olosuhteet, mutta lenkin jälkeen mukava olo, kun tuli lähdettyä. Lenkin kruunaa aina kylmä suihku, lämmintä suihkua en ota milloinkaan.
Minulla meni lähes neljä kuukautta toipilaana 06-10/2024, ennen kuin olin kykeneväinen hölkkäämään yli 10 mailin matkoja. Imperiaalinen ilmaisu, kun perusmatka on 16,5 km eli rapiat 10 mailia.
Sitten se tapahtui.
Autoilija poistui kauppakeskuksen pysäköintialueelta ja törmää minuun hölkätessäni risteävällä kevyen liikenteen väylällä 13.11.2024.
Törmäys tuli oikealta, vahinko tuli vasempaan jalkaan.
Kaksi viikkoa myöhemmin en saa vasenta jalkaa suoraksi kuin kipujen kera. Vasen jalkaterä on kuin possumunkki: turvoksissa kuin mikäkin.
Huomenna 28.11. ultrakuvaukseen.
| PKK |
Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)
Aamupäivällä 25 km (5.27 min/km), monin paikoin liukas alusta, kesälenkkarit hieman lipsuivat.
On kyl ihme paikkoja noi kauppakeskusten parkkikset. Viimeksi kun itse juoksin sellaisen vierestä, molemmilla uloskäynneillä auto tuli suojatiellä kosketusetäisyydelle. Mulla oli kuitenkin valo ja heijastavia vaatteita, et jos ei mua näe niin näkeekö ylipäätään mitään.
Onnea ultraan, toivottavasti ei mitään sen pahempaa kuin mitä joka tapauksessa on.
Kiitokset empatiasta.
Törmäysnopeus oli hyvin alhainen, ehkäpä 25 km/h (noin kolmen metrin kiihdytys pysähdyksestä ja kääntyminen vasemmalle). Koska treeni jäi kesken, halusin palata kotiin kävellen. 3 km. Vain askeleen pituus oli varsin lyhyt, koiranulkoiluttajakin ohitti minut. Kotiinkävelyä ei olisi pitänyt tehdä, ei sitten ollenkaan. Olisinko nyt tervejalkainen, jos olisin pyytänyt kyydin kotiin ja välttänyt turhan lihasrasituksen. Minulla ei ollut puhelinta mukana; en ole mikään kyborgi (odotin ultrassa vailla puhelinta). Puhelinsoittoni olisi mennyt poliisille; ei pamputtamaan autoilijaa, vaan tekemään yleiseen tietoisuuteen puutteet paikoitusalueen tieliitännässä pääväylälle. Haluan sinne yksisuuntaiset ajosuunnat.
Miettikää kirjainta m.
Vasen pystyviiva kuvaa kelviä, keski ja oikea pystyviiva p-alueen kulkuväyliä.
Keskipystyviivalta vasemmalle kääntyvällä jää huomioimatta kelvin / vasemman pystyviivan kulkijat samaan suuntaan (ylös).
Keskipystyviivalle kulku vain p-alueelle (alas), oikealle pystyviivalle kulku pois p-alueelta (ylös; näkymä laajempi kelville).
Ultrassa ei havaittu mitään murheellista. Piti kysyä, miksi kuvataan säärtä, koska se on aivan toiminnallinen. Laskimotukos sääressä voi olla hengenvaarallinen, vastattiin. Ei lihasrepeytymiä, akillesjännekin säilyi vahingoittumattomana.
Tästä on tulossa elämäni pisin sairasloma, jo 2 vk. Nyt sairaslomani ulottuu jo ke 04.12. asti. "I Got You Babe" over and over over [ts. päivät toistavat itseään].
| PKK |
7km lenkki, jolla vedin 2,8km latupohjasegmentin aika hyvällä vauhdinjaolla. En silti oikein osaa ymmärtää, että juoksulenkeillä stravassa irtoaa KOM top 5 tällä tasolla. Pyöräillessä ihan turha toivo.
Äsken 10 km. Olipahan liukasta, taisi olla väärä kenkävalinta.
Eilen 9km pk lenkki hakemaan postipaketti. Vähän oli liikaa vauhtia aiottuun nähden, pitäisi opetella uudestaan hitaasti juoksemista.
Ma 02.12. ensi kerran täysipaino kenkien kanssa vasemmalle kantapäälle. Henkilöitynyt taivasten valtakunta !!
Heti illalla sitten 3 tuntia kestänyt kävelysuorite. Pakko. Aamulla olo oli fyysisesti pirullisen ahdistava, kun kolme viikkoa on mennyt oleillen, ei eleillen, siis paikallaanollen.
Mutta ilman kenkiä vasuri kantapää ei yllä maahan asti vieläkään.
| PKK |
Ihanat kengät.
Oli tarkoitus antaa jaloille lepopäivä, mutta talven ihmemaa kutsui kun kerran ehdin vielä valoisan aikaan. Tällä kertaa pysyi pk:na.
Äsken Oulussa 10,5 km, eipä näkynyt muita hölkkääjiä.
Päivän viimeinen kokous meni juosten pari kierrosta Hietaniemen hautausmaan ympäri. Lunta tuli vaakatasossa, mutta kaukolämpöputki ei sentään enää puskenut höyryä.
Kirjanmerkit