Giant
Sivu 91 / 91 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 81 89 90 91
Näyttää tulokset 2.701 - 2.721 / 2721

Aihe: Koska viimeksi juoksit?

Täällä oli aika haastavaa keliä loppuvuosi: peilijäätä, mustaa jäätä, jäätä jonka päällä joskus sepeliä ja joskus ei. Jonkin verran kyllä menin myös polkujuoksukengillä tuossa vuoden vikalla viikolla, mutta ei se kivaa ollut.

Kesäkeleille mulla on paljonkin kenkiä, mutta talveen ei. Ja suurin osa juoksemisestani kuitenkin tapahtuu talvella, joten ei tämä kenkäshoppailu tietty ole ihan parhaalla mahdollisella tavalla mennyt.

https://www.suunnistajankauppa.fi/p4...-ace-m-fi.html
    Noita on kehuttu, tiedä sitten, ovatko hyvät. Kokeilisin, mutta ovat turhan tyyriit. Yleensä ostan kengät tarjouksesta.

Sarvan aikaisempi malli Xero ainakin on minun jalkaan passeli, rullaakin hyvin.
    Talvitossuissa on vaikea toteuttaa kaikkia kesätossun ominaisuuksia, ohuemmalla pohjalla alkavat nastat tuntua läpi ja paksummalla pohjalla kengästä tulee jäykkä.

Pitäisi ehkä kokeilla. Huomaan vaan että siskoni välttelee Xantejensa käyttöä viimeiseen asti, kun taas itse laitan speedgoatit ihan mielelläni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti m-52 Katso viesti
    https://www.suunnistajankauppa.fi/p4...-ace-m-fi.html
    Noita on kehuttu, tiedä sitten, ovatko hyvät. Kokeilisin, mutta ovat turhan tyyriit. Yleensä ostan kengät tarjouksesta.
    Eka lenkki takana noilla Aceilla. Todella hyvät mielestäni ja yhdet mukavimmista kengistä mitä olen ikinä jalassa pitänyt. Istuvuus omaan jalkaan täydellinen 42 koossa. Pitoa löytyy ja rullaa myös hyvin. Lämpimätkin vaikutti olevan reilun tunnin lenkin perusteella (-12). Varustenetistä nuo ostin, kun oli pikku ale siellä.

Minua alkanut juoksu (ja punttisali) ihan tosissaan kiinnostaa. Jotenkin kyllästynyt pelkkään pyöräilyyn. Ajankäytöllisestikin juoksu on tehokkaampaa, koska välineet tarvitsee vähemmän pesua/rassausta. Työnkuvan muututtua tuokin seikka korostuu minulla nyt entistä suuremmin.

Aamulenkki 5,8 km ja äsken iltalenkki 10,3 km. Kuten aina, illalla kulki paljon paremmin.

Äskettäin 12 km (5.17 min/km), lämpötila n. - 17°C. Olipa mukava hölkötellä, kun tossut pitivät lähes kuin kesäkelillä.

Aamulla 18 km (5.21 min/km). Paikoin todella liukasta kesätossuilla.

Äsken 9 km, jossa 6 km kovempaa (27.50). Hyvä pito taas vaihteeksi. Kylmä viima.

Onpas täällä hiljaista. Tänään 7,4 km, kävin hakemassa juoksemalla matkahuollon automaatista voimakuminauhan. Lämpötila - 20 °C, hyvä oli juosta.

^ "Täällä" eli pääkaupunkiseudulla ja etelärannikolla yleensä ei enää ole ihan mahdoton jääkeli, mutta muuten vähemmän inspiroiva lenkkikeli sellaisille, joille juoksu ei ole ykköslaji tai joiden omakuva esittää pyöräilijää. Ja monet kai mieluummin hiihtävät aina silloin kuin siihen on oivallisemmat olosuhteet tai ainakin silloin kun luvassa ei ole silkkaa winter cycling blissiä.

Muuten on tehnyt mieleni kysyä muusta eli oheisharjoittelustasi:

Teetkö tai millaista voimaharjoittelua teet?

Entä sellaista perinteistä liikkuvuusharjoittelua? Venyttelystä joogaan ja kevyeen jumppaan ilman painoja?

Ja erityisesti vielä: miten ylläpidät - muuten kuin juoksemalla eri vauhdeilla ja mahdollisuuksien mukaan erilaisilla pinnoilla - kimmoisuuttasi (eli sitä mistä ruotsalaiset puhuvat tärkeänä ominaisuutena nimeltä spänst)? Hyppeletkö esimerkiksi penkiltä?

Perjantaina taisin hölkkäillä. Uusilla Sarvoilla kyllä tautinen pito vaikka joka paikka jäätikällä. Tuntuu myös hyvältä jalassa ja hölkätessä.

Minulla on VJ Sarva Iceherot, joilla olen muutaman lenkin tehnyt. Minusta nuo eivät ole maineensa veroiset pidoltaan. Löysin varastosta vanvhat Inov8 suunnistusnastarit ja laitoin paksummat pohjalliset. Nuo ovat yllättävän hyvät jopa maantiellä, paremmat kuin nuo Sarvat. Yleensä pyrin juoksemaan kesälenkkareilla, jos suinkin mahdollista.
    ^^Pientä jumppaa joskus teen, vatsa -ja selkälihaksia, etunojapunnerruksia ja käytän voimakuminauhoja eri tavoilla. Leuanvetoa tekisi mieli tehdä, mutta käsien nivelet ovat eri mieltä. Mielestäni liikkuvuus itselläni on ikään nähden hyvä, kämmenetkin menee lattiaan suorilla jaloilla. Eipä tule pahemmin hypeltyä.

Sählypallon perässä reilun tunnin. Viime viikolla tuli peräti 6,5 tuntia samaa aktiviteettia. Olisi helppo laji jos jaksais yhtä hyvin ku 20 vuotta sitten

Alkuillasta villasukkajuoksua 4 km (23 min). Olipa mukavaa pitkästä aikaa. Suosittelen, vaatii toki pakkaslumen.

Aamupäivällä 24 km (2.10) pk:ta. Lämpötila vaihteli selvästi alimman ja korkeimman paikan välillä. Arviona -16 °C - -20°C.

Äsken nastareilla 11 km hieman alle 5 min/km.

Eilen 12 km ja tänään aamulla 6 km. Tammikuussa kaikkiaan n. 270 km juoksua, hiihtoa vain 50 km.

Kutosen tänään kun oli pakkasta eikä viitsinyt ajaa.
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

Yhä tuona kohtalokkaana marrasiltana 13. p. keskiviikkona 2024 viimeksi. Autoilija tökkäsi kumoon kelvillä; ostoskeskuksen liittymätien risteämässä.

Olen tehnyt aina sarjan hyppyliikkeitä sisätreenissä, sisäpyöräilyn jälkeen, eri painonnostoliikesarjojen "interludella".

Ajattelin olevan valmis jalkojen hypyttämiseen tammi-iltana 15. p. keskiviikkona 2025.

Tein silloin sata toistoa erityyppisiä hyppyjä. Kun koitti seuraava sunnuntai, vasemman jalan alalihaksiin palautuivat liikkumista rajoittava turvotus.

Jaksoin raahata jalkaani yhdeksän työpäivää, kunnes luovutin itse ja menin työterveyslääkärille: Tänään 06.02. viimeistä päivää sairaslomalla ja huomenna alkaa palkkatyö puolilleen lyhennetyllä työajalla. Kelalta puolikkaat rovot.

Tämä on henkisellä tasolla todella murhaavaa olla vaan aloillaan, tekemättä mitään liikunnallista ja kärsien liiallisesta vapaa-ajasta. Netti nähty. TV nähty.
    Alkoholisteille on kerhonsa. Semihikikomorointia ja jalalla kompurointia.

Tempokisusta poiketen ei sääliä minulle tai ei selkään taputtelua tai ei lohduttavaa kirjoittelua tähän perään.
    | PKK |
    Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)

Aamupäivällä 24,6 km, lopussa 6 km vähän kovempaa. Pakkaskeli.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •