^Eiks tuo nyt ollut ihan suunniteltu siten, että asvaltti on poistettavissa ja katu palautettavissa alkuperäiseen olomuotoonsa tarvittaessa?
Se, että tarvitaanko koko pätkää, on toinen tarina.
Asvaltin tarkoitus oli nimenomaan suojata nupukiveä vaikka uutisointi ja somekommentointi oli mitä oli
^Miltä sitä nupukiveä suojataan, pyörän renkailtako?
^ Fillarilla mukavampi ajaa asfaltilla.
Suojeleehan se luontoa, kun fillareiden edeltä kaikki peitetään asfaltilla… niinkuin nyt nämä baanat.
Olisi kieltämättä ollut luonnon kannalta parempi ratkaisu yksinkertaisesti muuttaa muutama jo olemassa ollut ajorata kokonaan pyöräteiksi.
Oli suunniteltu. Toteutus olikin sitten vähän eri. Varmaan kiven päältä saa asfaltin pois, viimeistään käsityönä, mut tuntuu, että tässä on vähän turhan monta säätäjää.
"– Kiveyksellä on erittäin suuri historiallinen arvo, jonka vuoksi se säästetään koskemattomana asfaltin alla, kertoo suunnitteluvastaava Pia Rantanen kaupunkiympäristön toimialalta tiistaina aamupäivällä.
- Asfaltin alle on laitettu suodatinkangas ja murske.
– Ratkaisu on valittu sillä perusteella, että katu voidaan palauttaa ennalleen.
Asfaltin alle ei laitettukaan murskekerrosta, jotta pinnasta tulee kulutusta kestävä."
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5916582
Totta. Mut tossa on nyt semmosia 50m pätkiä asfalttia poikkikatujen väleissä, ei se erityisen mukava pätkä oo, en osaa vielä nähdä mitään eroa siihen vanhaan vieressä kulkevaan asfaltoituun väylään. Odotan jännityksellä pysyykö edes noi pätkät ajettavina, jos ei autoja aidata pois.
Pitää käydä testaa fillarilla tuo Espan reitti sitten kun se on valmis. En sinne kyllä vahingossa eksy enkä tarvitse sitä muutenkaan kulkemiseeni. Ajelen mielummin rantareittejä pitkin.
Edullisia vetokoukkuun kiinnitettäviä pyöränkuljetustelineitä testissä. Osa hajosi testissä https://moottori.fi/liikenne/jutut/p...totilanteessa/
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Halpa ei ole siis hyvää ainakaan liikenneturvallisuuden kannalta. Mitä sule vilen -siipi sanoo tähän?
Tuo ei ole ihan pikku juttu. Olen itse joutunut tekemään äkillisen väistöliikkeen ilmeisesti vastaantulijan nukahtaessa rattiin. Tuollaisen jämätelineen kanssa seuraus olisi ollut pyörien leviäminen tielle ja todennäköisesti lisää läheltä piti tilanteita takana ajaville. Kyse oli Lappeenrantaan menevästä idiottitiestä, missä on ns. levennetty ohituspätkä, jossa porukat ajavat kuin vatipäät.
Roots, bloody roots
Aika pahaa jälkeä, kun 80:n nopeudesta joutuu tekemään väistöliikkeitä. Ilmeisesti noita voi kuitenkin myydä, vaikka eivät olekaan turvallisia väistöliikkeitä tehdessä.
Sent from my Lenovo TB-J607Z using Tapatalk
Rimpulatelineelle ei kannata speksata kovin suurta kantavuutta. Hyvin nostaa artikkeli tietoisuutta ylös asian tiimoilta. Rimpulatelinekkin voi toimia taajamanopeuksissa ja kevyellä kuormalla ihan ok, paitsi peittää rekisterikilven/takavaloja joka on lainsäätäjien kannalta no-go.
-- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --
Muutama ilmeisesti vedetty testin takia myynnistä:
https://moottori.fi/liikenne/jutut/m...aan-myynnista/
^Tämä on nyt kolmas postaus tästä artikkelista. Vieläkö johonkin ketjuun mahtuu?
Toinen keskustelu löytyi kun ihan tarkoituksella itse ketjusta ”Varusteet -> Thulen telineet” ja missä muussa ketjussa toinen ei pikaisesti osunut silmään? (On varmaankin mutta en nopealla etsimisellä löytänyt).
Eli pitääkö käydä kaikki mahdolliset ketjut käydä läpi ennen kuin voi poistata jonkun kyseiseen ketjuun kuuluvan jutun?
itse en esimerkiksi taida olla tuota Thulen telineistä olevaa ketjua ollut avannut ennen tätä etsintää.
Kyllä se sieltä vielä joskus tulevaisuudessa tulee ja hyvä niin
https://www.is.fi/autot/art-2000009630862.html
"Liikenneturva vaatii kypäräpakkoa pyörilijöille uudelta hallitukselta" -mä vaadin liikenneturvalle kypäräpakkoa uudelta hallitukselta.
Ei helvetissä mitään kypäräpakkoa…tai toisaalta ihan sama, en noudata kumminkaan…tai on sillä oikeastaan väliä, eli ei.
Samat olisivat varmaan aikanaan julistaneet samaa turvavyöpakostakin. Eihän sekään suojaa kuin itse autossa olijaa.
Kyllä kypärän käytön vastustajia pitää ymmärtää. Kampaus menee pilalle jos kypärää pitäisi käyttää.
ja joku sen kypärän varastaisi kuitenkin ja ei se kuitenkaan mitään suojaa yms…
ja meinasin unohtaa pahimman asian, kypärää käyttäville sattuu pyöräillessä enemmän onnettomuuksia.
Sekä kypärissä on taatusti joku mikrosiru asennettuna joilla eliitti/liskoihmiset/NATO orjuuttaa käyttäjänsä…
Onkohan skuuteilla jotain tekemistä tämän kanssa kun ne rinnastetaan polkupyöriin?
Onkohan liikenneturvassa laskettu mikä vaikutus tällä on kansanterveyteen jos pyöräily vähentyy?
Itse käytän kypärää aina lenkillä mutta kilometrin kauppareissulla keskinopeudella 13 km/h en.
Jos liikenteen turvallisuutta ja siten onnettomuuksia haluttaisiin todellisuudessa vähentää niin tehokkain keino mielestäni olisi ajo-oikeuteen puuttuminen. Ajokortti pitäisi uudistaa määräajoin, se pitäisi laittaa helpommin hyllylle ym. Koska tämä olisi poliittinen päätös ja suututtaisi äänestäjät niin sitä ei tulla tekemään vaan näperrellään pienemmissä eli pienempää osaa äänestäjistä koskevissa asioissa.
Kypärä nyt on muutenkin aika halpa henkivakuutus. Maastopyöräilyssä tietyn tyyppinen kypärä on onneksi jo osa lookkia, jota ilman kokonaisuus näyttää jotenkin hassulta.![]()
Jaa. No, jos kypäräpakko tulee, niin pitänee ruveta käymään autolla töissä. Niin uskomattomalta kuin se joillekin kuullostaa, on olemassa ammatteja, joissa edustavuudella on merkitystä.
Taino, ehkä eräät täällä haluavat, että heitä edustaisi esim. oikeudessa räjähtäneellä fledalla varustettu lakimies.
^itse ehkä odottaisin edustusta, joka ei ainakaan hieltä haisisi. Suihku voisi tehdä poikaa ennen moista istuntoa lenkin jälkeen.![]()
Onko työmatka lenkki?
Onneksi sähköpyörät on keksitty.
Kirjanmerkit