PirkanPyöräilyElectrobikeVelobeGiant
Sivu 2 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 966

Aihe: Garmin Edge 500

TetedeCourse Guest
    Olen ajanut Edge 500:lla runsaat kymmenen lenkkiä ja vain kerran se jumittui 15 km:n jälkeen, kun oli antanut kierrosajan (jonka se mulla tekee 5 km:n välein)

Buuttasin uudelleen käyntiin ja kotona reittitietoja katsoessa tuota jähmettymistä ei datasta olisi voinut arvata...

Garminin keskustelupalstan perusteella tuota tapahtuu, muttei kaikille ja satunnaisesti.

Mulla on käytössä kadenssi-/nopeusanturi, autostoppia käytän jos vauhti on alle 2km/h ja väliajat 5 km:n välein.

Olen ollut tyytyväinen toistaiseksi laitteeseen ...ainostaan nappulat laitteessa voisivat olla isommat, muttei niitä tule paljoakaan räplättyä - vain lenkin alussa ja lopussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Olen ajanut Edge 500:lla runsaat kymmenen lenkkiä ja vain kerran se jumittui 15 km:n jälkeen, kun oli antanut kierrosajan (jonka se mulla tekee 5 km:n välein)

Buuttasin uudelleen käyntiin ja kotona reittitietoja katsoessa tuota jähmettymistä ei datasta olisi voinut arvata...

Garminin keskustelupalstan perusteella tuota tapahtuu, muttei kaikille ja satunnaisesti.

Mulla on käytössä kadenssi-/nopeusanturi, autostoppia käytän jos vauhti on alle 2km/h ja väliajat 5 km:n välein.

Olen ollut tyytyväinen toistaiseksi laitteeseen ...ainostaan nappulat laitteessa voisivat olla isommat, muttei niitä tule paljoakaan räplättyä - vain lenkin alussa ja lopussa.
    Joo mulla jymähti neljäntunnin kohdalla. Kuulemma uudessa tulevassa firmwaressa korjattu toi buki.
    Aleksi / icycle.tumblr.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stags Katso viesti
    Onkohan taas tullut yks laite liian aikaisin markkinoille.Oma Edge meni jo eka lenkillä ensin täysin jumiin lopulta sain muut toimimaan ,mutta matkaa ei suostunut mittaamaan.
    Oletko asentanut uusimman firmware? Yleisesti uusissa softissa on lapsuksia, joita sitten korjaillaan julkaisun jälkeen
    Still rides with 26er

TetedeCourse Guest
    Mulla on: "Your version: 2.29"

Uusin versio on 2.30
    Still rides with 26er

TetedeCourse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Uusin versio on 2.30
    Joo näin olen huomannut - täytyypä päivitellä !

Joo näin olen huomannut - täytyypä päivitellä !
    Garmin on aika aktiivinen päivittämään vanhempienkin laitteiden softia, joten kannattaa silloin tällöin käydä vilkaisemassa josko päivitys olisi saatavilla.

Pari lenkkiä on nyt takana Edge 500:lla, tuolla mustavalkoisella, eikä pahaa sanottavaa ole. Softaversio oli jo valmiiksi tuo uusin 2.30.

Edge 500 tuli ainakin mulle Polar S725:n korvaajaksi eikä navigointityökaluksi. Polar näytti mulle yhdestä näytöstä aika hyvin kaiken, minkä pyörän päällä haluan nähdä, mutta Polarissa oli omat ongelmansa. Karttaa en tarvitse, joten pieni ja siro Garminin malli passasi vallan mainiosti. Se, että GPS-jäljen saa lenkin jälkeen tietokoneelle on kiva pikku lisä, mutta ei sen enempää mulle.

GPS-pohjaisesta ratkaisusta on se ilo, että kun laite on käytössä kolmessa pyörässä ei jokaiseen pidä kiinnitellä nopeusantureita. Kadenssin mittaamista en tajua (tiedän paljonko se on mittaamattakin), joten Garminin yhdistetty nopeus/kadenssianturi ei ole hankintalistalla. PowerTap sen sijaan voisi ollakin hankintalistalla, ja siinä oli yksi syy lisää vaihtaa vanha Polar Garminiin. Lisäksi S725:n häiriöherkkyyttä ei tule ikävä.
    Antti Salonen muokkasi tätä : 04.06.2010 at 01.44
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

TetedeCourse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti chris Katso viesti
    Garmin on aika aktiivinen päivittämään vanhempienkin laitteiden softia, joten kannattaa silloin tällöin käydä vilkaisemassa josko päivitys olisi saatavilla.
    Hassua, koetin päivittää tuota uutta mustaa Edge 500:sta, mutta se sanoi, että on jo viimeisin versio mittarissa - onko siis 2.29 = 2.3 ??

Eip. 2.3 < 2.29 < 2.30.

Nyt 500:lla tehty 5 lenkkiä ja moitteetta on pelittänyt. Versioni on bundle eli sykyvyöllä varustettu. Sykkeeseen perustuva kalorien kulutus on selvästi alempi kuin Polarsin CS100 ja 200:n antamat lukemat. Kumpi lie luotettavampi? Edgen akviivisuusmääritys ja elopainon muuttaminen eivät juuri näytä vaikuttavan kulutuslukemiin. Kokemuksia ja ideoita kellään?

Onko kukaan kokeillut, paljonko tulee matka- ja nopeusdataan eroa erillisen nopeusmittarin kanssa ja ilman.

Käsittääkseni 500:llakin voi latailla laitteeseen reittejä ja (yrittää) seurata niitä. Ainoastaan karttapohja puuttuu 705:een verrattuna. Tämä feature kiinnostaa enemmän kuin kartan perusteella suunnistaminen. Puhelimesta löytyy kartat, jos sattuu eksymään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Edge 500 tuli ainakin mulle Polar S725:n korvaajaksi eikä navigointityökaluksi...
    Samat olisi tavoitteet. Minkälainen tuo Garminin cadenssi/nopeusanturi oikein on? Kestäisiköhän se maastopyörässä, eikös se tule kiinni johonkin siihen keskiön taakse chain staysiin? Kuinkahan se saa kiinni erilaisiin täpärimalleihin?

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=1266
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja nyt foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Samat olisi tavoitteet. Minkälainen tuo Garminin cadenssi/nopeusanturi oikein on? Kestäisiköhän se maastopyörässä, eikös se tule kiinni johonkin siihen keskiön taakse chain staysiin? Kuinkahan se saa kiinni erilaisiin täpärimalleihin?

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=1266
    Sinnehän se tulee jotta saa polkimesta kadenssin. Kuten näkyy, kadenssianturia voi myös liikuttaa sopivaan kulmaan. Ongelmana joustopyörässä lienee kiinnityksen sijaan lähinnä se että polkimen magneetin ja anturin tulee osua kohdilleen joka kierroksella että saa luotettavan lukeman. Oletan että joissain malleissa tuo onnistuu, kaikissa ehkä ei. Nopeusanturin kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmaa ja jos metsässä ajaa, se saattaa itseasiassa olla ihan hyvä hankinta vain senkin takia - maantiellä pärjää ihan sillä GPS:llä.

Laite saapui vihdoin Chainreactionista. Tuliko muilla nopeusanturi pinnaan mukana? Minulle ei tullut ko. anturia, jos edes kuuluu. Ilmeisesti nopeus pelkästään GPS:n avulla? Vai onko tuo mukana tullut anturi sittenkin pinnaan, mutta miten kadenssi sitten mitataan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Laite saapui vihdoin Chainreactionista. Tuliko muilla nopeusanturi pinnaan mukana? Minulle ei tullut ko. anturia, jos edes kuuluu. Ilmeisesti nopeus pelkästään GPS:n avulla? Vai onko tuo mukana tullut anturi sittenkin pinnaan, mutta miten kadenssi sitten mitataan?
    Mitäköhän hait takaa? Mukana pitäisi tulla kampeen kiinnitettävä magneetti joka tulee kiinni sekä tarralla, että nippusiteellä. Mukana tulee myös pinnaan ruuvattava pinnamagneetti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SeWentwenty Katso viesti
    Mitäköhän hait takaa? Mukana pitäisi tulla kampeen kiinnitettävä magneetti joka tulee kiinni sekä tarralla, että nippusiteellä. Mukana tulee myös pinnaan ruuvattava pinnamagneetti.
    Ainoastaan jos on ostanut nopeus-/kadenssianturin erikseen tai bundle-paketissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Ainoastaan jos on ostanut nopeus-/kadenssianturin erikseen tai bundle-paketissa.
    OK, elikkäs minun paketista sitten puuttui tuo kadenssi anturi...prkl. Ruuvattava pinnamagneeti on. Voi helvata, eikai se auta muuta kuin kirjoitella Chainreactionille palautetta. Tilasin tuon bundle-paketin. Ei muuten näy ko. anturia tässä mainoskuvassakaan? http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=44124

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    OK, elikkäs minun paketista sitten puuttui tuo kadenssi anturi...prkl. Ruuvattava pinnamagneeti on. Voi helvata, eikai se auta muuta kuin kirjoitella Chainreactionille palautetta. Tilasin tuon bundle-paketin. Ei muuten näy ko. anturia tässä mainoskuvassakaan? http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=44124
    On tuossa kolmannessa kuvassa kaikki anturit ja magneetit; pinna ja kampi. Ja anturi on molemmille sama. Viimeinen osa on pinnamagneetin vastakappale joka ei pysy kirveelläkään kiinni
    Miksi vasta tuplaviskin jälkeen sanot mulle Rakastan sua?

TetedeCourse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Proj.nro Katso viesti
    Viimeinen osa on pinnamagneetin vastakappale joka ei pysy kirveelläkään kiinni
    Pysyypäs

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Proj.nro Katso viesti
    On tuossa kolmannessa kuvassa kaikki anturit ja magneetit; pinna ja kampi. Ja anturi on molemmille sama. Viimeinen osa on pinnamagneetin vastakappale joka ei pysy kirveelläkään kiinni
    No voi helvetin kuusitoista Nyt vasta tajusin, että tuo magneetti oli kiinni kadenssianturissa. Huh huh, sama pää kesät talvet ...Onko jotain niksiä tuon pinnamagneetin kinnittämiseen, jos sen kanssa on ongelmia?

Vinkkinä, että Garminin verneitä ei välttämättä kannata ostaa ulkolaisista nettikaupoista kun niitä saa ihan kotimaan kivijalkakaupoistakin suunnilleen samaan hintaan tai edullisemmin. Tällöin on takuuasiat ja muut rekutkin helpompia.

Esim. Marinea Hesan Kallion Näkinkujalla myy Garmin Edge 500 Bundlea hintaan 269€. Lähettävät kyllä myös postitse ja silloin tulee lisäkuluja noin 10€.

http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=3938
    magnuken muokkasi tätä : 08.06.2010 at 18.30

Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Vinkkinä, että Garminin verneitä ei välttämättä kannata ostaa ulkolaisista nettikaupoista kun niitä saa ihan kotimaan kivijalkakaupoistakin suunnilleen samaan hintaan tai edullisemmin. Tällöin on takuuasiat ja muut rekutkin helpompia.

Esim. Marinea Hesan Kallion Näkinkujalla myy Garmin Edge 500 Bundlea hintaan 269€. Lähettävät kyllä myös postitse ja silloin tulee lisäkuluja noin 10€.

http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=3938
    Näin on. Kävin tänään hakemassa yhden itselleni. Hintaero halvimpaan nettikauppaan mitä näin oli 20€, joten ei maksa vaivaa eikä varsinkaan aikaa alkaa tilailla jostain muualta.

Pinnaan tuleva magneetti pitää laittaa paremmin kiinni, kun alkoi napsua anturia vasten melko röykkyisellä ensilenkillä. Eipä muuten mitään ihmeellistä asentamisessa tai virittelyssä.

Mittarin käytettävyys ja erityisesti näyttöjen kustomointi pieksee Polarin cs600:n mennen tullen. Polarissa rasittaa erityisesti, että sykettä, matkaa ja kulunutta aikaa ei saa mitenkään samaan näkymään. Garminissa saa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Toinen kotimainen gps-verkkoputiikki.
    (Handtecistä toki edelleen edullisimmin.)
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"

Edge ranteeseen?

Onkos kukaan pohtinut, miten laitteen saisi ranteeseen juoksu/hiihtolenkeille? Olen muutaman kerran pitänyt juostessa kädessä, mutta hiihdossa tämä ei onnistu.

Yksi vaihtoehto olisi laittaa sykerajat mittariin ja asettaa hälytysääni kun mennään liian kovaa/hiljaa, mutta jotenkin mukavampi olisi ranteesta vilkuilla.

Coroico Guest
    Mites gepsin herkkyys maastokäytössä, eli kannattaako hankkia maastopyörään? Pätkiikö kovasti?

TetedeCourse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SeWentwenty Katso viesti
    Onkos kukaan pohtinut, miten laitteen saisi ranteeseen juoksu/hiihtolenkeille? Olen muutaman kerran pitänyt juostessa kädessä, mutta hiihdossa tämä ei onnistu.

Edge 500 with Garmin 310Xt quick release kit

Lähde: http://www.dcrainmaker.com/2009/11/g...th-review.html
    TetedeCourse muokkasi tätä : 18.06.2010 at 08.35

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coroico Katso viesti
    Mites gepsin herkkyys maastokäytössä, eli kannattaako hankkia maastopyörään? Pätkiikö kovasti?
    Gepsin käytöstä maastopyörässä ei minulla ole kokemusta mutta kylläkin paljonkin sen käyttämisestä ihan jalkaisin hyvinkin peitteisessä maastossa liikuttaessa.

Eli sen jälkeen kun muutamia vuosia sitten ilmestyi se herkkä SirfStar-III gps-moduli (mitä hyvin monet gps valmistajat käyttävät) niin laiteet ovat olleet hyvinkin käyttökelpoisia tiheässäkin ryteikössä. Itse olen siis maastossa käyttänyt Garminin gepsejä ja eivät ne juurikaan pätki. Myös uusi "harjoitustietokoneeni" Garmin Forerunner 310XT tuntuu toimivan vallan hyvin ja pätkimäti mettässä.

Edge 500 with Garmin 310Xt quick release kit
    Jopas. Eihän tuo ole sen mohlompi kuin vanha kunnon Forerunner 201/301. Komppaa entisestäänkin tämän hankintaa sitten kun Fore 305:sta aika jättää.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"

Kymysys Garmin Edge 500 GPS ja Mac

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ar Katso viesti
    Käsittääkseni 500:llakin voi latailla laitteeseen reittejä ja (yrittää) seurata niitä. Ainoastaan karttapohja puuttuu 705:een verrattuna. Tämä feature kiinnostaa enemmän kuin kartan perusteella suunnistaminen. Puhelimesta löytyy kartat, jos sattuu eksymään.
    Tämä "etukäteen valitulla reitillä pysyminen" kiinnostaisi kovasti minuakin.

Laitteen käyttäjät, osaatteko sanoa tämän mielekkyydestä? Onko 500 "oikea" gps-neuvoja, vai muodostukko kartattomuus kynnykseksi hyödylliselle käytölle?

Erillisenä kysymyksenä tiedustelisin vielä sitä, mitä softia olette käyttäneet Mac OS -ympäristössä. Millä "piirrätte" reitit, missä formaatissa siirrätte ne Garminiin?

Kiitos hyvästä ketjusta ja vastauksista näihin!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •