ShimanoBikeshopCanyon
Sivu 39 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39
Näyttää tulokset 1.141 - 1.162 / 1162

Aihe: Teltta

https://www.xxl.fi/nemo-equipment-dr...180865_1_style

Nemo Dragonfly Bikepack 1P, 350€. Tämän yön.

Itselläni on ihan OK teltta, mutta nyt vasta hoksasin että kuinkas se sateessa kasataan kun ulkoteltta viritetään vasta ihan viimeisenä.

Onko tuo yleinen tapa noin päin?

Mun molemmissa teltoissa (Vauden Voimalisko / Fjellun Akka) sisäteltta on kiinni ulkoteltassa eikä sade ole ongelma pystyttäessä.
    Muuten kuin sillee, että onhan sade aina vähän ikävää.

vahimaa Guest
    Tuon yhdessä pystyttämisen sisäksi esim tuossa Fjällrävenin Akka-teltassa sen sisäteltan saa myös hyvin helposti irti ulkoteltasta. Joskus jos on oikein sateista ja ulkoteltta on märkä niin voi sisäteltan irrottaa ja pakata erikseen ja pitää sen kuivempana. Ja toisaalta voi tällöin pystyttää pelkän ulkoteltan ja saa sääsuojan jossa on hyvin tilaa. Eli noissa on jo hyvin vaihtoehtoja miten toimia.

Lähetetty ennen loppuun asti miettimistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vahimaa Katso viesti
    Tuon yhdessä pystyttämisen sisäksi esim tuossa Fjällrävenin Akka-teltassa sen sisäteltan saa myös hyvin helposti irti ulkoteltasta...
    Joo niin Voimaliskostakin. Ei ole vielä tullut vastaan tarvetta irroittaa ja pystyttää erikseen.

vahimaa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Joo niin Voimaliskostakin. Ei ole vielä tullut vastaan tarvetta irroittaa ja pystyttää erikseen.
    Meillä oli kesällä vaellusreissulla yksi sen verran sateinen aamu, että piti ensin purkaa sisäteltta pois ja pakata. Vaan sen jälkeen olikin ruhtinaallisesti kuivaa tilaa ulkoteltan suojissa pakkailla loput tavarat.

Lähetetty ennen loppuun asti miettimistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vahimaa Katso viesti
    Meillä oli kesällä vaellusreissulla yksi sen verran sateinen aamu, että piti ensin purkaa sisäteltta pois ja pakata. Vaan sen jälkeen olikin ruhtinaallisesti kuivaa tilaa ulkoteltan suojissa pakkailla loput tavarat.
    Itsellä jo vanha Haglöfsin Double Peak (ei enää tuotannossa), jossa myös erilliset sisä- ja ulkoteltta. Useamman kerran käynyt melontareissuilla, että sateen uhatessa on nopeasti pystytetty ulkoteltta antanut sateelta suojan ja joskus tuossa suojassa on sitten joutunut viipymään pitempäänkin.

Minun mielestä tuosta ulkoteltan viimeisenä kasauksesta tehdään näissä nettikeskusteluissa ja arvosteluissa vähän turhan iso ongelma. Itsellä lähinnä Marmotin teltoista kokemusta ja ovat olleet niin nopeita heittää pystyyn, että ei se sisäteltta siinä juuri kastumaan ehdi. Muistaakseni pari kertaa on niin kovasti satanut, että on pystyttäessä pidetty ulkotelttaa siinä päällä suojana ja ihan hyvin onnistui niinkin.

Omien kokemusten mukaan siinä on on aika iso ero, että ollaanko sitä telttaa kasaamassa yksin vai porukassa. Yhdessä ja hyvin suunnitellen merkittävää sisäteltan kastumista ei tule kuin täydessä rankkasateessa. Yksinään tilanne on sitten vähän huonompi. Varsinkin, jos samalla sattuu tuulemaan.

Yhden hengen telttaa ostaessa olikin itselle ehdoton vaade, että sisäteltta nousee ulkoteltan mukana.

On tosiaan kyllä ollut aina kaveri mukana noissa pystytyksissä, kun on oikeasti kovaa satanut. Nyt tulikin mieleen, että jos yksin pitäisi moisesta suoriutua, niin laittaisin varmaan sisä- ja ulkoteltan kulmista klipseillä kiinni, ujuttaisin kaarihässäkän telttojen väliin, nostaisin kaaret paikoilleen ja klipsuttelisin viimeisenä sisäteltan kaariin kiinni. Purkamisen olen tällä tavoin sateen vuoksi tehnytkin. Nykyinen kupoliteltta minulla Naturehike Cloup Up, mutta sama onnistuisi ainakin Marmotin kupoleillakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    On tosiaan kyllä ollut aina kaveri mukana noissa pystytyksissä, kun on oikeasti kovaa satanut. Nyt tulikin mieleen, että jos yksin pitäisi moisesta suoriutua, niin laittaisin varmaan sisä- ja ulkoteltan kulmista klipseillä kiinni, ujuttaisin kaarihässäkän telttojen väliin, nostaisin kaaret paikoilleen ja klipsuttelisin viimeisenä sisäteltan kaariin kiinni. Purkamisen olen tällä tavoin sateen vuoksi tehnytkin. Nykyinen kupoliteltta minulla Naturehike Cloup Up, mutta sama onnistuisi ainakin Marmotin kupoleillakin.
    Eikö toissa Cloud Upissa oo ainakin maavaate vai etkö keventelyn vuoksi käytä? Eli eka kaaret maavaatteeseen, sitten ulkoteltta paikalleen, mahdollinen kuivailu ja lopuksi sisäteltta.

Joo, maavaatteen kanssa onnistuu varmasti noinkin. Olen maavaatteen välillä jättänyt reissusta pois, välillä pitänyt mukana, vähän laukkuvalikoimasta riippuen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ReissuReino Katso viesti
    Siinä alkaa olla grammanviilauksessa jo vähemmän hintaa ja paino erätoveri+rankinen luokassa. Hiukan soveltuvuutta tunturiin epäilisin kun joskus siellä meinaa lähteä vaatteetkin tuulen mukaan.
    Minulla on ko. teltta olen aika vakuuttunut, että toimii myös kovassa tullessa. Kesällä Yötön 3000 reissulla meinasi kerran kovassa tuuessa lähteä päälikangas, mutta mulla oli telttakiilat hiekassa kiinni. Mikäli olivat olleet paremmin pitävässä maaaineksessa niin tätä ei olisi tapahtunut.

Ostin teltan kaverilta kuultujen kokemusten perusteella. Hänellä on kovassa vaelluskäytössä Lapissa kahden henkilön versio ko. teltasta ja hyvin on toiminut.

XXL näkyy myyvän nyt telttoja oikeasti alennuksella...mm.Helsport Ringstind 1 superlight 399€ ja 2hlö versio 449€
    On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
    Juice

Nemon Horneteista kun olisi lyhyttikkuisia versioita, niin voisi kotiuttaa lahjakorttien voimin.

Tällainen kahden koukun ja toisessa päässä olevan narulukon kiinnike olis tosi kätevä absidin oviaukkoon. Mutta en löydä vastaavaa mistään suomalaisista tai eurooppalaisista retkeilykaupoista. Tämän 5 euron osan kun tilaisi tuolta valmistajalta itseltään jenkeistä olis postikulut 25 euroa ja tullit ja alvit päälle.
    https://zpacks.com/products/double-hook-apparatus-1

Onko Suomesta rautalanka loppu ettei voi itse viritellä samanlaista?
    Itse laittaisin suoraan kahdella kiilalla, kuitenkin sisään-ulos kulkiessa absidin kiilat irtoaa helposti.

Rautalankaviritys ei ehkä mun juttu. Kahta kiilaa sen sijaan mietin itsekin.

Unohdin eilen että tällä ruotsalaisella kaupalla on jotain Zpacksin tuotteita myynnissä: https://backpackinglight.se/ ja ehkä sieltä saisi.
    Itse kaupasta ei ole kokemuksia.

Olisko tälläiselle käyttöä rautalankavirityksen sijaan tuossa. Mun mielikuvituksella voisi toimia. Mulla on monessa käytössä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Olisko tälläiselle käyttöä rautalankavirityksen sijaan tuossa. Mun mielikuvituksella voisi toimia. Mulla on monessa käytössä.
    Joo hyvä. Tämä voisi minunkin mielestä toimia hyvin tarkoitukseen.

Olisikohan Shelbyllä mitään sopivaa? Esim.
    https://www.shelbyoutdoor.com/produc...oducts_id=7539

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •