Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 66

Aihe: Hakusessa alle 50e lamppu, jolla näkee tiellä???

Hakusessa alle 50e lamppu, jolla näkee tiellä???

Elikkäs hakusessa olisi lamppu (LED) kaupunkipyörään. Saa olla halvempikin kuin tuo 50e, koska opiskelijabudjetti ei niin kovin iso ole.

Lampun pitäisi olla sen verran kirkas, että sillä näkisi hyvin myös valaistomattomilla tienpätkillä. Lataus mahdollisuus ja riittävä käyttöaika tietenki pitää olla. Teho ehkäpä joku 50-100 lumenia?? Nuilla ominaisuuksilla varustetut lamput ovat varmasti käytännöllisiä, joten en erikseen sitä ala tässä mainitsemaan.

Ajattelin, että jos joku voisi muutaman vinkin/mallin kertoa.Tiedän kyllä olemassa olevan topikin: "syksy tulee valoa", mutta sieltä on todella hankalaa ja aikaa vievää hommaa alkaa sitä sopivaa keskustelun kohtaa löytää.
    it´s all about the performance.

Laita kymppi lisää ja osta kerralla riittävä valo:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149

Tämä on yleisesti ottaen suosituin valo palstalla, erinomainen kapistus.

Lisäys:
    Live rates at 2009.09.30 17:50:08 UTC
    79.81 USD = 54.4876 EUR

Ainoa syy olla ostamatta tuota lamppua olisi liika valoteho kaupungissa. Valaisemattomilla pätkillä tuo lamppu on aivan kertakaikkiaan ihana, vähempään en tyytyisi.

Kyllähän tuo edullinen on ja vähän kokemusta kyseisestä kapistuksesta onkin. Ei aivan nuin kirkas tarvitsisi olla ja pari kymppiä hinnasta pois, olisi silti ihan jees. JA kyllä vain, ihana lamppu on! Tuotahan voisi tietenki silti harkita, ihan lenkille oma tekosen tilalle, ehkä vähäse parempi olisi :P

Tuo akkulaturi näyttää kuvassa siltä, että savu nousee jos ton lyö suomalaiseen pistorasiaan. Mitenkäs olette arvon palstalaiset ratkaisseet tuon ongelman?
    www.youtube.com/watch?v=zSPsEn7Mfb8

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kinde Katso viesti
    Tuo akkulaturi näyttää kuvassa siltä, että savu nousee jos ton lyö suomalaiseen pistorasiaan. Mitenkäs olette arvon palstalaiset ratkaisseet tuon ongelman?
    Mulla on palosammutin aina tossa lähellä..

Ja tämä Wingmänille:

Miksi piti avata uusi keskustelu?

ja Kindelle:

Hyvin tuo laturi toimii. Voisit sinäkin lukea tuon Syksy tulee, valoa! -keskustelun. Palstalla kuitenkin paljon kokemusta tuosta DX:än lampusta ja melkein viimeiset 15 sivua käsitellyt kyseistä valoa

PS. Anteeksi hieman äkäinen kirjoitus. Mua vain ärsyttää aivan suunnottomasti kun jatkuvasti avataan uusia keskusteluita, vaikka vanhoja keskusteluita voisi käyttää. Valoista täällä on puhuttu todella paljon ja vanhat keskustelut ovat täynnä hyvää tietoa. Kysyä saa, mutta mieluusti noissa vanhoissa keskusteluissa.
    Still rides with 26er

"Ajattelin, että jos joku voisi muutaman vinkin/mallin kertoa.Tiedän kyllä olemassa olevan topikin: "syksy tulee valoa", mutta sieltä on todella hankalaa ja aikaa vievää hommaa alkaa sitä sopivaa keskustelun kohtaa löytäämään."

Voisihan sitä tietenkin ahkerampikin olla ja etsiä tuolta, sieltä kyllä varmaanki löytyy.

Hakusessa alle 50e... Punaista saat harmaana stanan nyyppä nenille hyppijä ja wannabe-mode!

Buahah Ai niin, tuolla DX:än valolla pärjää muuten todella hyvin taajama-alueella kun laittaa sen vajaatehon päälle(puolet täystehosta?). Ei tarvitse koko käyttää täydellä teholla ja akkukin kestää pidempään.
    Still rides with 26er

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti

PS. Anteeksi hieman äkäinen kirjoitus. Mua vain ärsyttää aivan suunnottomasti kun jatkuvasti avataan uusia keskusteluita, vaikka vanhoja keskusteluita voisi käyttää. Valoista täällä on puhuttu todella paljon ja vanhat keskustelut ovat täynnä hyvää tietoa. Kysyä saa, mutta mieluusti noissa vanhoissa keskusteluissa.
    Jahwoll, herr tenerifkapitän !

Mites tommonen? Mulla on tommonen pöörätiekäytössä ja kyllä sillä näkee. 3 kpl AAA-paristoja ladattavia ja stongakiinnike.
    JiiPee muokkasi tätä : 30.09.2009 at 22.06
    -Usot sie jot myö uitiin?

Tuohan on ihan kätevän näköinen vehje. Joo siis valoteho riittää, en lukenut aluksi tarpeeksi tarkasti..thanks

aikaisempaan: saattaahan tietenkin olla, että keskustelupalstalla ei uusia keskusteluja samaan aiheeseen liittyen saa avata.
    Wingmän muokkasi tätä : 30.09.2009 at 21.52

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wingmän Katso viesti
    Tuohan on ihan kätevän näköinen vehje.. valoteho varmaankin riittää tuohon tarkotukseen??
    80 lumipalloo lupaavat hönkää ! Mulle on kyllä piisannu ja plussaa säädettävä valokeila. Das kuut.

no niinpäs näyttää olevan

Nyt saattaa tulla muilta täystyrmäys mun ehdotukselle, mutta ei haittaa

Itse ostin Prismasta tämmöisen tuikun: http://www.aimbikeparts.com/index.ph...mart&Itemid=38

Kyseessä on hyvin halpa lamppu, tais olla kokonaiset 16€, tarjoustalossa taisi olla sama lamppu 14,90€, tosin oli Airam. Tollainen 1 Watin ledi valaisee ihan kohtuullisesti, kerran testannut täysin pimeällä polulla ja ihan hyvin pärjäsi.

Mun alkuperäinen tarkoitus oli ostaa hieman "parempi" lamppu netistä, mutta kiireessä tuli ostettua tuommoinen. Saattaa kuitenkin olla, että tulee hankittua tuo hirviö DX tuikku, jonka monet ovat hankkineet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WHL82 Katso viesti

Itse ostin Prismasta tämmöisen tuikun: http://www.aimbikeparts.com/index.ph...mart&Itemid=38
    Päinvastoin, tänks vinkistä, oon ettiny pikku-ukkelin fillariin lamppua ja just taisin sellasen löytää .

Ei tyrmäystä, koska Prisman valoista on hyvää kokemusta SuperFlashing osalta, mutta veikkaan tuon valon valotehon olevan liian alhainen valaisemattomalle tielle(riippuu siitä kuinka paljon haluaa nähdä). Siis kyllä tuolla varmasti näkyy, mutta siellä ei välttämättä hirveästi näe(mututuntuma).
    Still rides with 26er

Kokeiliskohan tuota ledlenseriä kypärävalona sitten kun oma hirviö saapuu.
    Siitä ei taida olla apua kun valoero on kovin suuri.
    Ledlenserin otsavlo on muuten liian kirkas hiihtämiseen. Onneksi sen valotehoa voi säätää. Täysillä lumen pinnasta heijastuessaan se häikäisee niin, että ei näe lumen pinnan muotoja kunnolla.
    Jos et aja et voi ottaa!

Kärkkäiseltä löytyi Explorer lamppu, itse ehdin maksaa kympin enemmän kuin nykyinen 19,90 tarjous. Myyntipakkauksessa 220-235Lm/1A merkinnän lisäksi 100Lm/350mA, tehovalintaa en löytänyt, hoidettaneen paristojen hiipumisella... Tarkemmin en analysoinut, jesarilla kypärään kiinni ja menoksi Riitti minun himmailuun poluillakin, paremmista tosin ei kokemusta.

Lisää speksejä paketista:
    - CREE XRE Q4
    - Akryylilinssi
    - 220-235Lm/1A, 100Lm/350mA
    - 73mm pitkä
    - 27.5mm halk.
    - 78.6g
    ltrvs muokkasi tätä : 30.09.2009 at 22.56 Syy: Speksejä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kinde Katso viesti
    Sieltä mitään savua nouse.
    100V~240V AC charger (US plug)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Ei tyrmäystä, koska Prisman valoista on hyvää kokemusta SuperFlashing osalta, mutta veikkaan tuon valon valotehon olevan liian alhainen valaisemattomalle tielle(riippuu siitä kuinka paljon haluaa nähdä). Siis kyllä tuolla varmasti näkyy, mutta siellä ei välttämättä hirveästi näe(mututuntuma).
    Puhut kyllä asiaa! Jos painelee paljon pimeillä reiteillä ja haluaa nähdä kunnolla, niin sitten kannattaa varmaankin hankkia DX:n lamppu. Tuollaisen Prisman lampun päätehtävä on tietenkin se, että muut huomaisivat sinut.

Kakkospyörän cateye (malli taisi olla joku el-135, jossa on 3 kirkasta lediä) lamppuun verrattuna toi Prisman 1 Watin Aim on paljon tehokkaampi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Päinvastoin, tänks vinkistä, oon ettiny pikku-ukkelin fillariin lamppua ja just taisin sellasen löytää .
    Vois olla passeli myös maantiepyörään – vaan vähän näyttää kiinnitys siltä ettei mahtuisi 31,8 mm tankoon?
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WHL82 Katso viesti

Kyseessä on hyvin halpa lamppu, tais olla kokonaiset 16€, tarjoustalossa taisi olla sama lamppu 14,90€, tosin oli Airam. Tollainen 1 Watin ledi valaisee ihan kohtuullisesti, kerran testannut täysin pimeällä polulla ja ihan hyvin pärjäsi.

Mun alkuperäinen tarkoitus oli ostaa hieman "parempi" lamppu netistä, mutta kiireessä tuli ostettua tuommoinen. Saattaa kuitenkin olla, että tulee hankittua tuo hirviö DX tuikku, jonka monet ovat hankkineet.
    Käsittääkseni lähes sama lamppu löytyy todelliseen opiskelijahintaan täältä: http://www.cornerworks.net/kuvat/Pientavaraesite.pdf

9 € postikuluineen, ei ole enää kallis.

Itse liputtaisin Led Lenserien puolesta. Jo pelkästään niiden mekaanisen jämäkkyyden takia.

Led Lenseriltä löytyy myös sirompi 80 lumenen lamppu P6 (2xAA, mielestäni fiksumpi patteriyhdistelmä vrt. 3xAAA) jota myös olen yleisesti nähnyt alle kysyjän 50e hintaan myytävän.

Haittapuolena tuossa voi tietysti pitää vain yhtä valotehoa.

-Antsu-

Mä tilasin DealExtremestä ihan normaalin taskulampun ja siihen kiinnikkeen;

https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6131 ja
    https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15642

Hieman isohko tuo lamppu, mutta ajattelin että löytyy käyttöä varmaan pyöräilyn ulkopuoleltakin. Nyt ootellaan vain että posteljooni tuopi sen tänne karuun pohjolaan

EDIT: Näköjään tota voi käyttää joko yhdellä AA-paristolla, tai pistää jatkopalan väliin, jolloin saa 2x AA sisään, ja pituus (ja akkukesto tietenkin) kasvavat. Kätsää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Minä ostin jälkikasvulle tällaiset. Toki tuo on pakettina (akut, laturi, kiinnike) vähän kalliimpi kuin Prisman lamppu, mutta kun yksi akku kestää kolme tuntia, niin riittää hyvin ettei tyhjene yhden päivän käytössä. Kun talossa on muutenkin noita DX:n fikkareita käytössä, niin yhteensopivuus on kova sana. Tehoa on enemmän kuin keskiverto mopon etuvalossa. Pojat ovat hyvin oppineet ottamaan valon pois kun itsekin käsittävät, että härveli on todellakin jotain ihan muuta kuin fillarituikut yleensä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Tuollainen menee noihin raameihin.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Minä ostin jälkikasvulle tällaiset.
    Tuohan on ihan asiallisen hintainen pikkulamppu ja 18650 on aina plussaa. Tilasinpa itsekin yhden.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tauno Katso viesti
    Käsittääkseni lähes sama lamppu löytyy todelliseen opiskelijahintaan täältä: http://www.cornerworks.net/kuvat/Pientavaraesite.pdf

Kiitos vinkistä! Tilasin myös lippisvalon perheen murkulle
    Täysillä keskelle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Minä ostin jälkikasvulle tällaiset. Toki tuo on pakettina (akut, laturi, kiinnike) vähän kalliimpi kuin Prisman lamppu, mutta kun yksi akku kestää kolme tuntia, niin riittää hyvin ettei tyhjene yhden päivän käytössä. Kun talossa on muutenkin noita DX:n fikkareita käytössä, niin yhteensopivuus on kova sana. Tehoa on enemmän kuin keskiverto mopon etuvalossa. Pojat ovat hyvin oppineet ottamaan valon pois kun itsekin käsittävät, että härveli on todellakin jotain ihan muuta kuin fillarituikut yleensä.
    Oooh, ja teho sen kun kasvaa (taitaa olla päivän sana). Sitten pitää muistaa, että meidän jälkikasvu on.....hmmm, sanottasko nyt sievästi että hieman holtittomia välillä. Niin että kovin kallista (jota tämä lamppu ei todellakaan ole) en ihan äkkiä viitsisi pojille hankkia rikottavaksi. Välillä tuntuu että saisivat rikki vaikka alasimen.
    Mutta vinkkisi on rekisteröity ja pannaan harkintaan .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Vois olla passeli myös maantiepyörään – vaan vähän näyttää kiinnitys siltä ettei mahtuisi 31,8 mm tankoon?
    Kesäiltojen hämärtyessä tuli hoppu saada jonkinlainen tuikku cc:n keulalle. Budged Sportissa asioidessa mukaan tarttui sitten ylikokotankoon sopiva lamppu. Tämä tottelee nimeä Smart Polaris 5 led, muillakin nimillä tätä näkee myytävän. Ei oo hääppönen kapistus - ei sillä oikein ajaa näe, mutta näkyy kuitenkin muille tiellä liikkujille. Hintaa oli n. 15€.

Edit: http://www.bikeradar.com/gear/catego...ii-5-led-32399
    1wd muokkasi tätä : 01.10.2009 at 17.01 Syy: Linkki jäi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tauno Katso viesti

Kiitos vinkistä, lähti tilaukseen. Voin sit kertoa miten meni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ltrvs Katso viesti
    Kärkkäiseltä löytyi Explorer lamppu, itse ehdin maksaa kympin enemmän kuin nykyinen 19,90 tarjous. Myyntipakkauksessa 220-235Lm/1A merkinnän lisäksi 100Lm/350mA, tehovalintaa en löytänyt, hoidettaneen paristojen hiipumisella... Tarkemmin en analysoinut, jesarilla kypärään kiinni ja menoksi Riitti minun himmailuun poluillakin, paremmista tosin ei kokemusta.

Lisää speksejä paketista:
    - CREE XRE Q4
    - Akryylilinssi
    - 220-235Lm/1A, 100Lm/350mA
    - 73mm pitkä
    - 27.5mm halk.
    - 78.6g
    Hajinpa itekki tämän lampun. Voi helekatti ku on tehokas. Näkee ajella pyörätiellä ihan varmasti. Metsään kunnon ajoon vaadin enemmän tehoa ja laajemman valaistun alueen ja kypärävalon, mutta pyörätielle tämä riittää ihan varmasti tankovaloksi. Speksilistaan kuuluu vielä säädettävä keila. Ja lamppu sopii hyvin Led Lenserin tankopidikkeeseen just hyvin. Mun Led Lenser on ~25-26 mm halkaisijaltaan, joten tämä Explorer on vähän paksumpi mutta istuu hyvin.
    Freude am Fahren.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •