Sivu 80 / 80 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3070787980
Näyttää tulokset 2.371 - 2.396 / 2396

Aihe: Mikä asia EI yllättänyt sinua tänään?

^Mua yllätti että Forecan tutkan mukaan täällä on satanut jo tunti, en ole vaan hokannut moista.
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

^Jaa tuliskohan sieltä tällä kertaa tutkasade .. joskus tulee vuorostaan tutkan alapuolista sadetta

Se että mua ärsyttää ainoastaan maailman eniten se ihmisten tapa, kun ne alkaa jutuissaan vääntelemään veisiä haavoissa, joita ei ole. Se voi olla asia tai ihmiskohdennettua. Esim. uutisissa välähtelee aika ajoin moisia, mikä saa mut älähtämään, ehkä vielä nauraen, niin säpsäyttävästi, että kanssa murkinoitsijoilta lipsahtaa lusikka korvaan. Pahinta kyseinen vääntely on silloin kun se on kohdennettu muhun mun mielestä vääriltä tuntuvin perustein, jos joku ihminen joko a ei mua tunne tai b vaan haluaa mustamaalata mua. Toisaalta pidän jossain määrin siitä, että minusta huumorosoidaan, kun se osuu, ja paras tapa saada muhun muuten oppi perille.

sarjakuvassa B.Virtanen, Murikka käyttää myös ilmausta "sairasloma" . Ja niinhän se on, voihan ihmisellä olla sairaus mutta ei välttämättä ole sen takia lomalla.. Sairaallehan se loma myönnetään, ei sairaudelle. Toki, mun puolestani sairaus saisi lomailla....
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Jokunen kuukausi sitten pyydettiin tekemään yksi homma. Pyysin siihen resursseja kun ei nykyiset näkemykseni mukaan riitä. Ei tarvinne arvata, ettei resursseja tullut. Ja nyt sitten ihmetellään että miksi ei ole valmista jo...
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Maisa Torpan ja Jari-Matti Latvalan häitä on siirretty .....eipä niitä häitä taida tullakaan..
    tempokisu.kuvat.fi

Ei yllättänyt se, että taitava täti sai koneeni korjattua.

Eikä myöskään se, että tykkään tirskautella ihmisiä. Joku on kyllä joskus sanonut kyseisestä piirteestäni: "Se on sanoinkuvaamattoman raivostuttavaa, kun joku laukoo vitsejä totisella naamalla."

Alueurakoitsija oli vaihtunut viime kevään sohjohärdellin jälkeen.
    Saapa nähdä, ei tämä uusi ole ainakaan kalliimpi, kiitos hankintalain.
    "The World is full of Kings and Queens, they blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

^^ paljon pahempaa kun kertoo vitsin ja ite samalla nauraa. Television näistä Huuma-Pitääkö olla huolissaan - yms. tuttua toi ärsyttävä nauraminen omille puujalkavitseille.

Kututalkoot on kyllä parasta unilääkettä. Ei jaksanu nousta edes lehden tuloon, ja merisäänkin mä nukuin...( onneksi merisää on kuunneltavissa netissä..)
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Maisa Torpan ja Jari-Matti Latvalan häitä on siirretty .....eipä niitä häitä taida tullakaan..
    no niin, Jari-Matti iltiksen etusivulla että "Olo on nyt helpottunut" - tottakai on, alkaa rallikin varmaan kulkea kun ei tarvii hermoilla mitäs se julkisuuskipeä muija taas on keksiny...
    tempokisu.kuvat.fi

^^ samaa mieltä. Olen mää sitäkin kokeillu, mut ei siitä kukaan mitää selvää saa. Joskus on tietty mahdoton olla nauramati.

Se että nyt olen rättiväsynyt leikittyäni koko päivän nonstoppina.

Nauraa jutustelua

ohjelmassa Puoli7 oli otettu esille se tosiasia, että eläimille -erityisesti siis lemmikeille - puhutaan "lässyttämällä" ja hellyyttävästi. Myös elottomille esineille kuten autolle ja tietokoneelle jutellaan. Pohjana oli tutkimus, jossa siis seurattiin lemmikkien omistajien puhetta lemmikeilleen.

Nauratti, kun noin just se menee, esimerkkinä oli pikkukanin isäntä juttelemassa lemmikilleen... Tosin tietokoneelle saatetaan ärhennellä ( prkl kone toimi nyt ,sivu avaudu nyt...) kivalle eläimelle kuitenkin tyyliin ...kiva ~ käänny nyt tännepäin, nooooin hienoa, hyvä .......
    tempokisu.kuvat.fi

^Mitä ihmeellistä tuossa on että lemmikeille puhutaan lässyttämällä. Esim kissat niin nehän pelaa täysin ihmisen äänenpainon mukaan, eli jos sanoo vaikka "HAISTA PASKA!" vihaisesti, ne tajuaa että kyseessä on negatiivinen kommentti ja lähtevät karkuun ja sit kun sanoo "HAISTA PASKA!" lässyttämällä, ne tulee puskee jalkaan kun luulevat että toi oli kiva kommentti. Eli ei se lässytys ole vain "tyhmää" vaan sillä on ihan oikea tarkoitus ja eläimille puhutaankin eri äänenpainoilla, jykevästi kovaan ääneen artikuloiden, tai kauheesti lässyttäen.

Ja puhuuhan se autokin. Jos on kylmä ja hirmupakkannen, niin startatessa se sanoo: Kewäämmällä, keeww..wwääämmällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    ^Mitä ihmeellistä tuossa on että lemmikeille puhutaan lässyttämällä. Esim kissat niin nehän pelaa täysin ihmisen äänenpainon mukaan, eli jos sanoo vaikka "HAISTA PASKA!" vihaisesti, ne tajuaa että kyseessä on negatiivinen kommentti ja lähtevät karkuun ja sit kun sanoo "HAISTA PASKA!" lässyttämällä, ne tulee puskee jalkaan kun luulevat että toi oli kiva kommentti. Eli ei se lässytys ole vain "tyhmää" vaan sillä on ihan oikea tarkoitus ja eläimille puhutaankin eri äänenpainoilla, jykevästi kovaan ääneen artikuloiden, tai kauheesti lässyttäen.
    sepä juuri että asiaa piti vielä erikseen tutkia. No oli kuitenkin hauska tutkimus. Kyllähän sitä on oikein tutkittukin että hyvätuloiset on tyytyväisempiä elämäänsä kuin köyhät, ja että hyvätuloiset ostaa enemmän kasviksia kuin köyhät ( eipä köyhä talvella tomaatteja osta 5,19e/kg, kesällä kun se hinta on 0,99/kg niin voi vaikka ostaakin...) samoin hyvätuloiset käy enemmän esim. teatterissa, oopperassa yms. kuin köyhät.

Joo juttelin elävälle nahkiaiselle kun kuvasin, samoin nukeille tulee sanottua "pysy nyt siinä, kiva..." liekö sitten jos asuu ja oleskelee yksikseen niin on enempi tarvetta jutella jollekin. Tänään kun autoa tankkasin niin totesin autolle että nyt kuule taas jaksaa..vastauksena tyytyväistä murinaa.
    tempokisu.kuvat.fi

* ...bensan hinta nousee. No sitähän se tekee joka tapauksessa...
    * ...postin kulku hidastuu...eipä yllätä
    * ...aamuteeveen uudistus - haukuttiin lyttyyn. No on sekava, uutistenlukija-raukka ihmettelee miten pitäisi olla kun ei ole sitä pöytää enää "tukena" ja kaikki todellakin näyttää sekavalta!

* Nakkilassa oli kivaa! ^ ja juttelin kuvaamilleni nahkiaisille että kiitos...ja anteeksi kun yksi liukas luikeroinen putosi kädestäni...
    tempokisu.kuvat.fi

^ Sain sähköpostiapostia herra Nahkiaispurolta, sitäpä et laoita paremmaksi
    ride to the hills - ride for your lives

^ elävä nahkiainen kädessä on kyllä ihan parasta, purema on vähän kun nahkiaisen "juttelua" ja oon mä paistamolta saanu sähköpostia, lisäksi mun nukkeni nahkiaispaistamo-kasseineen pääsi Mikon kuvattavaksi ( mä taidan joskus kuitenkin ostaa älykännykän, sillä tuli paljon parempia kuvia...) että siinäpä sitä laoittelua...ai joo, sain myös paistamon tarroja ~

Mutta hohhoijaa, Rauno O Lehtonen, jälleen kehumassa että kun hänelle on sanottu miten ihmeessä saat noin paljon aikaan? yleisönosastokirjoituksia? että kun hänellä ei ole ikinä kiire.
    Ei ole minullakaan. Eilen kotiinpäin ajaessani edellä ajavan kuorma-auton lavassa luki " Vain rikkailla on kiire - ohita vaan jos siltä tuntuu" - en ohittanu.
    tempokisu.kuvat.fi

Just aattelin että hah, kerrankin kotimainen elokuva - tämä ihmissuhdekomedia "Täydellinen Joulu" - ilman ...mutta ei, eihän sitä voitu tehdä ilman Mikko Leppilampea. Aku Hirviniemi, Mikko Leppilampi, Maria Ylipää ja se luusua..Luusuaniemi, mahtavaa laadukasta kotimaista viihdettä jälleen kerran...
    tempokisu.kuvat.fi

Kiinalaisten turistien luokaton käyttäytyminen myös museoissa.
    "The World is full of Kings and Queens, they blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

- ihmiset kokee sisäilmaongelma-asiat ongelmallisemmaksi kuin mitä tutkimukset asiasta osoittavat. Kyllä, hirveetä hysteriaa että sehän se on mun sairastelun syy kun siellä ( koulu, työpaikka, koti) on hometta. Sitten mun pitäisi laatia lausunto että oireet johtuvat sen jonkun paikan homevaurioista. Just..

- että Game of Thrones-sarja saa jatkoa. Mitä tapahtui ennen varsinaista sarjaa, 300 vuotta ennen. No tottakai tämäkin sarja pitää pilata pakollisilla jatko-osilla ennen kun ( vrt. Tähtien Sota), mieluummin tehtäisiin jatko-osa "mitä sitten tapahtui" kun kaiveltaisiin menneitä, kun kaikki tietää mihin ne tapahtumat kuitenkin johtaa? Onko semmoista sarjaa joissa ne jatko-osat olisi ollu sitten parempia. Pilalle menee kun tekemällä tehdään ( vrt. Pirates of The Caribbean)
    tempokisu.kuvat.fi

Jalkapalloketjun sisällön muuttuminen urpoiluksi ja henkilöihin kohdistuvaksi kettuiluksi.
    Paheksun kyllä syvästi Havis Amandalle kiipeilyä, tässä ei ole urheilusta, eikä edes lajista kyse.
    Vappuiset lakittajatkin (jopa) käyttävät nostokoria operaatiossaan pystiä varjellakseen.

Nykyinen tien aurauksen taso. Eilenkin aura-auto ajoi ohi vasta puolenpäivän aikaan ja sillä kesti jotain viisi tuntia ajaa takaisin samaa reittiä. Pitkät on linjat. Yhtä tienpätkää ei edelleenkään aurata, vaikka ei ole hiljainenkaan kylän ainoan julkisen liikenteen takia. Tänäkin aamuna tie on taas loskainen ja luminen ja onneksi flunssan jälkeen voi lainata autoa hyvällä omallatunnolla, mutta ei se autollakaan nyt ole helppoa tuolla loskavallien välissä. On liikenteestä ja autoista nyt mitä tahansa mieltä nykyaikana, mutta tienhoito pitäisi silti olla turvallisella tasolla.

Aamulehden uutiset - fingerporilaisittain: kolarisuma rampautti liikenteen...

Ja sitten nää oikaistavat uutiset, pieni ilmoitus alareunassa - tosin tällä kertaa vahinko oli jo tapahtunut; korjattiin että ei se pariskunta rakastellutkaan rappukäytävässä vaan omassa asunnossaan
    Samoin nämä urheilijoista kertovat uutiset, että nyt ei ole kaikki kunnossa ja terveysmurheita - höh, kerrottaisiin sitten mitä.
    tempokisu.kuvat.fi

Jaha, on oikein tutkimalla tutkittu että sitä pysyy "nuorena" kun: Harrastaa hengästyttävää liikuntaa eikä rasita itseään liikaa töissä. Olen mä tämän aina tiennyt ja siksi mä en koskaan aikuiseksi kasvakaan. Toi hengästyttävä liikunta on kuitenkin laaja käsite, mä hengästyn fillaroidessani melkein aina, viimeistään ekassa nousussa.
    tempokisu.kuvat.fi

vanhempieni kanssa Tampereen Stockmannilla, isä ajaa auton parkkihalliin. Reissu kun jostain sketsiohjelmasta, 3 köyhää maalaista kerrankin hienossa ison kaupungin myymälässä.
    No, onneksi olin mukana muuten eivät olisi päässeet parkkihallista pois , eli sitä maksua ja ahaa, tuolta on ulosajo. Ja kuten sanottu 3 köyhää maalaista, niin taivasteltiin siinä hintoja että naisten pikkuinen ns. kirjekuorilaukku 190e. Ja siis hajuvesipullo 149e, kääk.
    Kaikkea hienoa 3.kerroksen koti-osastollakin, siellä oli myös lasten piirustus-piste - ja oli pakko piirtää paperille yksi tietty eläin.
    Tuskin mä elinaikanani enää Stockmannille menen, ei ollut mun kauppani ei!
    tempokisu.kuvat.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •