GarminHuntteriGiantTrekContinentalHelkama
Sivu 5 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 423

Aihe: Kuva putkikamelistasi matkakunnossa.

Siinä on kameli brevettikunnossa.

https://picasaweb.google.com/1027373...60293371831186

Pyörä (lähes) ajokunnossa, mutta eka reisu odottaa vielä muutaman päivän.

Pojan kanssa tehtiin kesälomareissu ja kärryssä kahden hengen retkitarvikkeet, plus hirveä määrä kalastuskamaa.

Pyörästä vähän speksejä:
    Jarrut: Avid BB-7 road 180/160 levyillä
    Renkaat: Big Apple 2.35 litkutettuna Mavicin UST vanteilla
    Tanko: On-One Midge
    Peräkärry: Kiinalainen halpis (Saksan Ebaysta)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kpyora
    Miksi joku käyttää retkipyörässä muita kuin Campan osasarjoja?
    Vaihteisto: Campa 2x10 (edessä 39/30 ja takana 13-26)
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti

Vaihteisto: Campa 2x10 (edessä 39/30 ja takana 13-26)
    Mitkä kammet on 39/30?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Mitkä kammet on 39/30?
    Truvativ Elita Triple, josta 50-piikkinen on korvattu BBG bashguardilla. Ehkä jossakin vaiheessa jaksan laittaa sen isoimman rattaan myös paikalleen jos saan hankittua kääntörissan ja tripla etuvaihtajan (käyköhän tuohon muuten Shimanon etuvaihtaja vaikka vivut ovatkin Campaa?).

Minulla on ilman maailmanloppua ollut jo pitkään ollut Tunturissa Shimanon kompaktikammet ja muuten Campan osat.

Attitude Guest
    Oma ja rouvan kameli saariston rengasreitiltä

dvlrnr Guest

Ysitie 358, Hankasalmi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Attitude Katso viesti

Onko Ninerissa Freeload-tavarateline? Hommasin itse omaan Freeloadiin touring-levyn ja sivutuet, mutta en ole ehtinyt kokeilla. Ajattelin hankkia toisenkin, niin saamme tandemiin täyden retkeilyvarustuksen kiinni.
    Onko tukeva käyttämälläsi kuormalla? (onpas noloa, jos sulla ei olekaan freeload-teline... :-) ).
    Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com

Attitude Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TaitettaVille Katso viesti
    Onko Ninerissa Freeload-tavarateline? Hommasin itse omaan Freeloadiin touring-levyn ja sivutuet, mutta en ole ehtinyt kokeilla. Ajattelin hankkia toisenkin, niin saamme tandemiin täyden retkeilyvarustuksen kiinni.
    Onko tukeva käyttämälläsi kuormalla? (onpas noloa, jos sulla ei olekaan freeload-teline... :-) ).
    Jeps, juurikin tuo sama setti on kiinni Ninerissa. Kyllä toi on ihan tukeva (kunhan muistaa kiristää hihnat Oikeasti kireelle). Tossa kuvassa Freeloadin päällä on about 16 kiloa tavaraa ja ilman ongelmia kulki mukana.

Jeps, juurikin tuo sama setti on kiinni Ninerissa. .
    Katsoin ensin että Attitude on pöllinyn mun Ninerin, mulla sama runko/keula kombinaatio. Laittaisitteko enemmän tuosta freeloaderista, juuri tuollaista olen kaivannut. Sivutuet? Onnistuuko viritys ninerissa myös eteen vai pitääkö pelätä hiilikuitua? Mitä kustantaa?

Attitude Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahma Katso viesti
    Katsoin ensin että Attitude on pöllinyn mun Ninerin, mulla sama runko/keula kombinaatio. Laittaisitteko enemmän tuosta freeloaderista, juuri tuollaista olen kaivannut. Sivutuet? Onnistuuko viritys ninerissa myös eteen vai pitääkö pelätä hiilikuitua? Mitä kustantaa?
    Tuohan on suorastaan loistava matkakaveri tuo Niner - ja nähtävästi vielä suosittukin

Tuolta löydät lisätietoa tuosta Freeloadista http://www.freeload.co.nz/ (mä tilasin omani sieltä ja tuli tosi nopeesti - ei tosin ollut mikään halpa setti...)

En ole itse viritellyt tuota eteen, mutta eiköhän se onnistuisi - toki jos olet liikenteessä Espoon suunnalla, niin pääset näkemään tämän setin livenä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Pojan kanssa tehtiin kesälomareissu ja kärryssä kahden hengen retkitarvikkeet, plus hirveä määrä kalastuskamaa.

Peräkärry: Kiinalainen halpis (Saksan Ebaysta)
    Aika hyvin näkyy kuormaa kiinankärryssä olevan, ja korkeutta kuormassa. Paljonko oli tavaroilla painoa?
    Itse olen kierroksella Yakin kanssa, ja reppunyssäkkä kulkee kärryn takaosaan säkin ja lokarin päälle sidottuna. Kyllähän tuon kanssa ylämäet tuntee, mutta hyvin menee ainakin vielä alkupuolella matkaa.
    -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Aika hyvin näkyy kuormaa kiinankärryssä olevan, ja korkeutta kuormassa. Paljonko oli tavaroilla painoa?
    Itse olen kierroksella Yakin kanssa, ja reppunyssäkkä kulkee kärryn takaosaan säkin ja lokarin päälle sidottuna. Kyllähän tuon kanssa ylämäet tuntee, mutta hyvin menee ainakin vielä alkupuolella matkaa.
    Painoa ehkä noin 40 kiloa - kärry mukaan luettuna. Ylämäessä kuorma ei tuntunut juuri missään, kun matkavauhti oli varsin verkkaista (keskinopeus 15 km/h) ja pieniä välityksiä löytyi. Alamäessä kyllä huomasi, jos kärry ei ollut tasapainossa, kun vauhdin kasvaessa kuorma alkoi liikehtimään levottomasti. Ensi vuoden reissulle on harkinnassa tavaratelineet eteen ja taakse kärryn lisäksi. Saisi vähän paremmin tasapainoa hallittua.
    lansive muokkasi tätä : 23.07.2012 at 14.12

Tuolta löydät lisätietoa tuosta Freeloadista http://www.freeload.co.nz/
    Kiitos linkistä ja tarjouksesta, mietin Espooseen tulemista mutta tod näk ostan sokkona, senverran netissä kehutaan. Tarvitseeko Ninerin kanssa välttämättä sivuhärpäkkeitä vai menisikö laukut pelkällä perustsydeemillä? Voi kun tekisivät samalla systeemillä maastokelpoisia lokareitakin...

Attitude Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahma Katso viesti
    Kiitos linkistä ja tarjouksesta, mietin Espooseen tulemista mutta tod näk ostan sokkona, senverran netissä kehutaan. Tarvitseeko Ninerin kanssa välttämättä sivuhärpäkkeitä vai menisikö laukut pelkällä perustsydeemillä? Voi kun tekisivät samalla systeemillä maastokelpoisia lokareitakin...
    Ortliebin laukut saa kyllä viritettyä ilman niitä sivuhärpäkkeitäkin, mutta kyllä ne härpäkkeet tukevoittaa kokonaisuutta (saa meinaan sen Ortliebin alakiinnikkeen paremmin kiinni).

Nazca Pioneer ja Bob Yak ensimmäisellä pitemmällä reissulla: Vääksy - Sodankylä - Vääksy. Kärryyn tykästyin, on helppo pakata ja tulee vakaasti perässä. Huono puoli on, että on liian helppo pakata liikaa kamaa mukaan Tuo on kyllä yksi maailman mukavimmista matkapyöristä, viimeisen päivän (ja yön) rykäisy oli 317 km ja mikään paikka ei tullut kipeäksi. Joku saattaisi painoa kritisoida mutta on vain huonoa kuntoa tai vääriä välityksiä
    "Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja".

Johonkin taisin jo tämän linkittääkin.
    Juttua Mike Hallin putkikamelista ja varusteista: http://road.cc/content/news/59716-in...rld-record-kit

Matkalla rautaesiriipun tuolla puolen – Lina esittelee ylpeänä kalustoa takanaan jo 1600 kilometriä.

www.roadtoodessa.blogspot.com

Samoilta reissuilta tässä ollaan jo takaisin Turussa odottelemassa junaa kotipuoleen...

Tässä meidän reissun kulkupeli ja peräkärry ja miehistö. Takana tässä vaiheessa 4 päivää ajamista.

fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Makuualusta karjapuskurina. Mahdollisimman kevyellä varustuksella. Vaikkakin en taaskaan tarvinnut suurinta osaa tarvikkeista joita otin mukaan.

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Onko tuossa makuualustan alapuolella mitään kiinnitystä? Vähän riskialttiilta viritykseltä vaikuttaa.

Tukevalta tuo näyttää, jos vain narut on tiukalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Tukevalta tuo näyttää, jos vain narut on tiukalla.
    Itse en lähtis tuolla mihinkään, mutta hyvä jos toimii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Makuualusta karjapuskurina. Mahdollisimman kevyellä varustuksella. Vaikkakin en taaskaan tarvinnut suurinta osaa tarvikkeista joita otin mukaan.

Miltä tuo Suntrican aurinkopaneeli on vaikuttanut tosielämässä?

Hyvin lataili iponea. Ei loppunut virta kertaakaan. 5-6h sportstakeri-navigointia ja puhelimen lataus laski 100% -> 78% (muistaakseni). En lataillut aurinkokennoja etukäteen vaan vasta reissun päällä. Unohtui edellisenä päivänä reppuun.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Yön yli kestäneeltä kesälomareissulta.

Tuollaisia nyssäköitä vedin mukana 2,5 viikkoa pitkin Lounais-Suomea, saaristoa ja Ahvenanmaata. Minulla on taipumusta hieman ylivarustautua kaikkiin reissuihin, että olihan tuossa jonkin verran kuormaa, mutta siellä ne mukana tuli. Tavaraa noin 20kg, vaihdellen hieman sen mukaan, minkä verran syötävää ja juotavaa milloinkin oli kyydissä. Reissun jälkimmäisellä puoliskolla tosin tein hieman inventaariota säkin sisällöstä ja laitoin postissa kotiin sellaiset 2-3kg varusteita, joita en ollut koko matkan aikana käyttänyt, tai joita en enää loppumatkalla tarvinnut.

-

Jatketaan Yak linjalla, tosin Ibexillä tuli harrastettua melkoista voimatreeniä ja suotunkkausta Pöyrisjoen maisemissa. Juniorin 12v. ensimmäinen lapinreissu takana ja tämä oli tälläinen yhdistelty kalastus- ja MTBvaellus. Kärryyn tuli pakattua melkoisesti kamaa mm. 2x kahluusaappaat, perho- ja uistinkalastusvermeet. No hauskaa oli, ja muutenkin hieno reissu. Mäkäröitä kyllä oli melkoisesti mutta hengissä selvittiin.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •