Kiitos kattavasta vastauksesta. Hyvin samankaltaisten kysymysten äärellä itsekkin puuhailen. Minulla on jo omassa setissä Revelaten Viscacha-satulalaukku ja samassa tilauksessa oli mukana Harness-tankovaljaat kuivapussille (ja gastank vaakaputkeen). Viscacha tuli nopeasti, varmaan kuukaudessa. Harness ja GasTank viivästyi ja viivästyi ja lopulta ilmoittelivat ASA:sta, että loput tavarat tulevat vasta helmikuun puolenvälin jälkeen (Olen Adventure Cyclinging Ass. jäsen, jonka vuoksi tilasin tavaratkin sieltä).
Malttia ei ollut, joten peruin tilauksen ja hankin Freeload-tavaratelineen, johon saan kiinnitettyä kuivapussin helposti ja tukevasti. Painossa hävisin noin 400 grammaa, mutta toivottavasti voitin edes jossain. Kirjoitit, että keula sukelsi jarrutuksissa. Luulen (korjatkaa ihmeessä, jos fysiikkani pissii), että tätä "ongelmaa" ei ole Freeloadin kanssa, koska se kiinnittyy keulan jalkoihin ja ei mielestäni vaikuta keulan toimintaan. Olen ehtinyt ajamaan vasta muutaman lenkin pakatulla pyörällä, joten en ole ehtinyt asiaan kiinnittämään huomiota. Freeloadia käyttäneet sanoivat, että tarakka peittää eturenkaan silmistä, mikä puolestaan saattaa haitata kuskia. Minua ei ainakaan vielä ole ominaisuus haitannut, mutta antaa ajan kertoa.
Pinnat pitää lisätä omaan varaosalistaan!
Ruokapuoli on mielenkiintoinen. Tilaa on rajallisesti ja päivää varten menee noin 800g-1000 g tavaraa. Tämän hetkinen ajatus on, että minulla on max. kahden ja puolen päivän ruoat mukana. Olen miettinyt, että täydennän aina keskuksissa (LPR,JNS, Kuhmo jne.). Pidemmillä etapeilla (etappi = kahden keskuksen väli) joilla ei ole retkeilymuonaa saatavasissa, lähetän täydennykset joihinkin tällä hetkellä vielä tuntemattomiin paikkoihin noutoa odottamaan.
Kiitos vielä kerran! Olisi mukava kuulla/nähdä muidenkin vastaavia kokoonpanoja ja analyysia sen toimivuudesta.
Kirjanmerkit