VelobeElectrobikeGiantPirkanPyöräily
Sivu 4 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 423

Aihe: Kuva putkikamelistasi matkakunnossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjpk Katso viesti
    Kanoottipussi parilla irtohihnalla toimi, mutta ei kyllä ole optimaalinen ratkaisu. Tuhtikin pussi selvästi kului jo muutamassa päivässä, ja hihnoja sai olla kiristämässä aika usein. Ohjaamokin meni vähän ahtaaksi välillä. Kun peukaloni on keskellä kämmentä niin aikeissa on tilata apuja jenkeistä [klik] (samalla pari runkolaukku ja satulalaukku myös)
    Kiitos kattavasta vastauksesta. Hyvin samankaltaisten kysymysten äärellä itsekkin puuhailen. Minulla on jo omassa setissä Revelaten Viscacha-satulalaukku ja samassa tilauksessa oli mukana Harness-tankovaljaat kuivapussille (ja gastank vaakaputkeen). Viscacha tuli nopeasti, varmaan kuukaudessa. Harness ja GasTank viivästyi ja viivästyi ja lopulta ilmoittelivat ASA:sta, että loput tavarat tulevat vasta helmikuun puolenvälin jälkeen (Olen Adventure Cyclinging Ass. jäsen, jonka vuoksi tilasin tavaratkin sieltä).

Malttia ei ollut, joten peruin tilauksen ja hankin Freeload-tavaratelineen, johon saan kiinnitettyä kuivapussin helposti ja tukevasti. Painossa hävisin noin 400 grammaa, mutta toivottavasti voitin edes jossain. Kirjoitit, että keula sukelsi jarrutuksissa. Luulen (korjatkaa ihmeessä, jos fysiikkani pissii), että tätä "ongelmaa" ei ole Freeloadin kanssa, koska se kiinnittyy keulan jalkoihin ja ei mielestäni vaikuta keulan toimintaan. Olen ehtinyt ajamaan vasta muutaman lenkin pakatulla pyörällä, joten en ole ehtinyt asiaan kiinnittämään huomiota. Freeloadia käyttäneet sanoivat, että tarakka peittää eturenkaan silmistä, mikä puolestaan saattaa haitata kuskia. Minua ei ainakaan vielä ole ominaisuus haitannut, mutta antaa ajan kertoa.

Pinnat pitää lisätä omaan varaosalistaan!

Ruokapuoli on mielenkiintoinen. Tilaa on rajallisesti ja päivää varten menee noin 800g-1000 g tavaraa. Tämän hetkinen ajatus on, että minulla on max. kahden ja puolen päivän ruoat mukana. Olen miettinyt, että täydennän aina keskuksissa (LPR,JNS, Kuhmo jne.). Pidemmillä etapeilla (etappi = kahden keskuksen väli) joilla ei ole retkeilymuonaa saatavasissa, lähetän täydennykset joihinkin tällä hetkellä vielä tuntemattomiin paikkoihin noutoa odottamaan.

Kiitos vielä kerran! Olisi mukava kuulla/nähdä muidenkin vastaavia kokoonpanoja ja analyysia sen toimivuudesta.
    Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com

Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TaitettaVille Katso viesti
    Olisi mukava kuulla/nähdä muidenkin vastaavia kokoonpanoja ja analyysia sen toimivuudesta.
    Lapin polut -topikissa oli jossain vaiheessa reppunpakkausjuttua. Suosittelen kyllä sitä oman aiheen perustamista aiheelle, täältä näitä ei kukaan löydä...
    Team yöhöpinät

Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

Täällä on paljon asiallista selostusta lähinnä maasturin pakkaamisesta ja retkeilykamoista. Kannattaa kahlata koko sivusto läpi:
    http://www.bikepacking.net/category/individual_setups/
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TaitettaVille Katso viesti
    ...
    Malttia ei ollut, joten peruin tilauksen ja hankin Freeload-tavaratelineen, johon saan kiinnitettyä kuivapussin helposti ja tukevasti. Painossa hävisin noin 400 grammaa, mutta toivottavasti voitin edes jossain. Kirjoitit, että keula sukelsi jarrutuksissa. Luulen (korjatkaa ihmeessä, jos fysiikkani pissii), että tätä "ongelmaa" ei ole Freeloadin kanssa, koska se kiinnittyy keulan jalkoihin ja ei mielestäni vaikuta keulan toimintaan. Olen ehtinyt ajamaan vasta muutaman lenkin pakatulla pyörällä, joten en ole ehtinyt asiaan kiinnittämään huomiota. Freeloadia käyttäneet sanoivat, että tarakka peittää eturenkaan silmistä, mikä puolestaan saattaa haitata kuskia. Minua ei ainakaan vielä ole ominaisuus haitannut, mutta antaa ajan kertoa.
    ...
    Yksi asia joka tulee mieleen on että kyllä pari-kolme kiloa jousittamatonta massaa lisää varmasti vaikuttaa keulan toimivuuteen. En kyllä ole itse kokeillut sitä, joten sillä ei välttämättä ole paljon merkitystä.

Kirjoitin itse vähän blogiin viime vuoden Lapin-reissun varusteista. Omasta mielestäni oli hyvin toimiva systeemi, mutta ensi kesään saan vielä ehkä puolitoista kiloa painoa pois (kevyempi kamerajärjestelmä + vähän muuta).

PS. Olen Zarnin kanssa samaa mieltä. Oma viestiketju pystyyn vaan.

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Tulevan reissun tuplahevonen melkein valmiissa lastissa.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Komea "juna" Grandilla!

Ja tytärkin vielä hymyilee!
    I väntan på ännu dåligare tidet

Nojailua viime viikon kolmen yön ja vajaan neljän päivän kierrokselta. Tässä vielä alkupuolella matkaa Pulkkilanharjulla.

-

Näitä kuvia kaipailtaisiin myös pyörämatkailu.comin galleriaan. Jos intoa riittää, niin lähettäkää ihmeessä, jotta saadaan kotimaisten kuskien pyöriä esille.

OT: Pyörämatkailu.com voisi linkittää tänne niin tulisi kommentit kaupanpäälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    OT: Pyörämatkailu.com voisi linkittää tänne niin tulisi kommentit kaupanpäälle.
    Tarjolla on ollut ulkomaisten kuskien kuvia, mutta en ole varma, että kiinnostavatko ne lukijoita suomenkielisellä sivustolla. Olisiko sillä mielestänne merkitystä kuvien osalta?

Lähetän kuvan ku ollaan reissussa, tossa ei ollut vielä kaikkia tavaroita mukana. Tehtiin testilenkki voi lukea tuolta fillari10.blogspot.com
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Fiksuttelin kaverin kanssa Uppsalaan. Neljän päivän tavarat kulki repuissa ja yhdessä Barleyssä.

Ensi maanantaista alkaen mennään tällä

IMG_2274 by ville.parkkinen, on Flickr

... nukutaan täällä.

IMG_1667 by ville.parkkinen, on Flickr

Fiksuttelin kaverin kanssa Uppsalaan. Neljän päivän tavarat kulki repuissa ja yhdessä Barleyssä.[/url]
    Itselläni oli aina paljon enemmän mukana viime kesän fixireissulla Upsalaan. Pakkauksina oli tankolaukku ja kaksi pientä etulaukkua kiinni pikakiinnitteisessä tarakassa. Ensi kesänä on tarkoitus lähteä uudestaan.
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

^^Onkos Trek vaihtunut tuollaiseen etujoustavaan malliin?

@Taitettaville. Millo on laskettu ajankohta saapua Lappeenrantaan? Laitoin sulle emailia.
    fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mihail Katso viesti
    ^^Onkos Trek vaihtunut tuollaiseen etujoustavaan malliin?
    Juu, vaihtuihan se. Olen aikaisemmissa retkipyörissäni vannonut yksinkertaisuuden nimeen, joten päätin jatkaa samalla linjalla (+ tekosyy hankkia 29"). Nyt on yksi iskari vähemmän huolehdittavana ja vaihdoin vielä levaritkin mekaanisiin. Trekki (takaiskari+avid elixir 5) olisi varmasti kestänyt retken mukisematta, mutta minulla on itsevarmempi olo, kun on vähemmän huollettavaa ja jarrut ovat helppo säätää/korjata kenttäolosuhteissa ja tavallisessa jarruvaijerilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    @Taitettaville. Millo on laskettu ajankohta saapua Lappeenrantaan? Laitoin sulle emailia.
    Kiitos Grandi66. Olen lukenut mailisi, mutta on pitänyt hieman kiirettä töiden kanssa ja kaksi päivää netti oli katki (olivat Soneralla oma-aloitteisesti vaihtaneet verkossa olevan modeemin MAC-numeron, vaikka uusi modeemi on vielä kuriirilla).

Jos maanataina lähdetään Lahdesta, niin LRP:ssa ollaan varmaankin tiistaina. Laitan sinulle vielä mailia takaisin, kunhan saan editoituada oppilaiden leirikoulu DVD:n ja polttaa/testata sen 22 kertaa.

Vajaat 3500 kilometriä matkaa tehtynä ja pyörä toimii hyvin. Pari pikkuosaa on vaihtunut ja toinen kerros tankoteippiä lisätty.

OMT:lla kunnon kameli. Kyttyrät vaan puuttuu.

Mitäs tavaroien yhteispainoksi tulee? Laukut ja telineet taitaa olla jo 8-10kg?

Mitäs tavaroien yhteispainoksi tulee? Laukut ja telineet taitaa olla jo 8-10kg?
    En osaa sanoa. Oliskohan 20-25 kiloa lähellä? Painoa on liikaa, mutta se ei ole ollut ongelma tähän mennessä. Korkein huippu on tosin ollut vain 1200 metriä korkea eli kunnon vuoria ei ole vielä vastaan tullut. Muutaman kerran on joutunut taluttamaan matkan aikana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OMT Katso viesti
    Painoa on liikaa, mutta se ei ole ollut ongelma tähän mennessä.

Ongelma ja ongelma.

HSH kameli. Onneksi ajoa kertyi vain 4km. Sekään ei ollut kovin vauhdikasta.

http://twitpic.com/9uxrxt

Tässä hieman takapainoisena matkalla Hämeen järviylängölle telttailemaan.
    Akselipoika muokkasi tätä : 15.06.2012 at 00.12

Garfield Guest
    Alla olevassa kuvassa on nk. 'raskas matkasetti' jossa kulkee mukana telttakamat ja kaikki muu yöpymiseen tarvittava tilpehööri. Viimeksi käytössä pari viikkoa sitten Narvan suuntaan Tallinnasta Eurovelo-reittiä tutkimassa. Bob Yak on ollut käytössä jo kymmenisen vuotta. Alkuun vetelin sitä cyclocrossarilla ja välillä jopa maantiefillarilla mutta kyllä nykyinen tuulipukumallinen suorasarvinen on matkailuhommissa paljon kätevämpi.

Saman fillarin kanssa on käytössä myös 'kevyt matkasetti' Ortliebin takalaukuilla täydennettynä saman firman tankolaukulla. Tämä setti lähtee juhannuspyhien jälkeen jälleen kerran Hiidenmaan ja Saarenmaan kautta Pärnuun. Yöpymiset ja ruokailut katon alla.

Garfield, miksi nykyinen suorasarvinen tuntuu aiempia paremmalta?

Garfield Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Garfield, miksi nykyinen suorasarvinen tuntuu aiempia paremmalta?
    Tämä ei siis ole mikään yleistys vaan ainoastaan omiin matkakokemuksiin perustuvaa erilaisilla fillareilla. Jokainen ajaa millä haluaa. Minulla suorasarvisen kanssa etenkin pitkä matkapäivä (~ 8h) on hiukan helpompi ja pyörän päällä on hiukan rennompi olla myös väsyneenä. Runkogeometrialla on varmasti merkitystä. Ajoasento minulla on tankoa lukuunottamatta sama kuin aina ennenkin (tästä olen tarkka). Polkimet, satulat yms. on samat kuin ennenkin enkä niitä haluakaan muuttaa.

Mietin vain, kun kaikki tarjoavat käyriä tankoja. Hyvä kuulla suoraa puoltava näkemys.

Kyllähän suorallakin tangolla pitkiä matkoja ajankanssa ajaa, kunhan on edes nousukahvat. Mutta kippurasarvisella pääsee paremmin vastatuulta piiloon.
    --
    Hiljaa hyvä tulee.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •