CanyonRideHelkamaGiantElectrobikeHuntteri
Sivu 13 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 420

Aihe: Kuva putkikamelistasi matkakunnossa.

  1. #361
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.722
    Cycloon tuli tilapäisesti sivulaukut että sai enempi ruokaa kuskattua mökille. ^ Joo, kyllä tulee wobblea jos päästää kädet irti tangosta. Itse olen kevyt mutta varmaan painojakauma ..


  2. #362
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.102


    Uusi groupset muuten kaikki kuten ennen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  3. #363
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.148
    ^ Ihanan värinen pyörä sulla. Tää ei oo mikään varustetopikki, mutta minkälaista etuvaloa käytät tankolaukun kanssa?

  4. #364
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.454
    ^Joskus oli samanlainen probleemi ja hankin alkuun tuommoisen https://images-na.ssl-images-amazon....AC_SL1500_.jpg , joka on ihan typerä systeemi. Joissain laukuissahan on pohjassa kiinnike valolle (esim. Carradice), mut niihin joutuu laittamaan valon väärin päin. Paras ratkaisu paristovalolle on varmaan haarukan kruunuun tai lowrider mounttiin asennettu teline.

  5. #365
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.148
    ^ Omassa laukussa ei ole mitään lampun kiinnityspistettä ja pyörämatkailu etenkin pimeään aikaan on sen verran satunnaista, että tilanne tulee sitten yllättäen eteen.

  6. #366
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.102


    Tämä siellä käppyrätangon vasemmassa alamutkassa. Yleensä jos ajelee kesäaikaan niin pyrin olemaan liikkeellä ennen klo:9:00. Ilta ja hämäräajot kesäreissulla jääneet melko vähäisiksi, takavalo tosin usein päiväsaikaankin on käytössä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  7. #367
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    166


    Oma kuormamuuli, kampetta kyydissä 19kg:n edestä. Takana Vauden Karakorum laukkusetti ja edessä myös Vauden tankolaukku.
    Osa roippeesta on alumperin mietitty veneellä kuskattavaksi, joten noita päivittelemällä saa vähän painoa pois ja pakettia pienempään tilaan. Sinällänsä tätäkään kuormaa en ole kokenut mitenkään työlääksi, joten uusimiset tapahtunee pikkuhiljaa.
    Lovejoy muokkasi tätä : 16.08.2020 at 18.09 Syy: Kuva vaihdettu isompaan

  8. #368
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    hki
    Viestit
    626


    Tommosella pyöräilin nyt elokuussa Helsingistä Rovaniemelle. Eroa vuoden takaiseen setuppiin: Ortliebin tankolaukku jäi pois, kun laitoin aerotangot + dynamovalot. Voimansiirto meni myös uusiksi. Triplasta tuplaksi (edessä 38-24, takana 32-11). Muuten vähän enemmän rojua mukana kuin aiemmin (lisänä pocket rocket ja vesifiltteri). Mustekaloilla kiinnitetty kuivasäkki Topeakin backloaderin alla toimi yllättävän hyvin. Ei merkitsevää heilumisongelmaa.

  9. #369
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.454
    Huomio kiinnittyi etuvaloon, miten se on asennettu? Jää vähän laukkujen alle, kun on noin ylhäällä.

  10. #370
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.731
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Huomio kiinnittyi etuvaloon, miten se on asennettu? Jää vähän laukkujen alle, kun on noin ylhäällä.
    Stvzo valot ovat yleensä armeliaita tuon suhteen, koska valoa ei lähde ylöspäin.

  11. #371
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    hki
    Viestit
    626
    Jep valoalue lampussa on hyvin tarkka. B&M Lumotec IQ-X. Kovin on myös tehokas dynamolampuksi ja pitkälle valaisee. Olisi voinut hitusen suunnata vielä ylöspäinkin, mutta olisi saattanut häikäistä jo vastaantulevia.




    Niin lisäyksenä vielä, että etuhaarukan alaosasta puuttuu lampun kiinnityspaikka, johon sen normaalisti tulisi. Haarukkaputken spacerissä olevaan adapteriin on kiinnitetty eikä se tuosta juuri alemmas enää tulekaan.

  12. #372
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.454
    Okei, spacer-viritykseltä se pikseleitä tihrustamalla näyttikin, ja hyvä että toimii. Itellä sama valo ja haarukan kruunussa ollessaan taas ottaa aika ison varjon lokasuojasta.

  13. #373
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.864
    Tässä minun nykyinen matkakumppani. Tavoitteena saada omavaraisen 3 vuodenajan brevet henkisen pyöräilyn mahdollistava setup.

  14. #374
    Tässä pari kuvaa retkeily/kalastusmoodissa. Joskus neljäs pulloteline vaakaputken päällä. Kokeilin myös peräkärryä ja kokemus oli karmaiseva. Seuraavaksi etutarakka, jotta paino jakaantuu paremmin.

    Lähetetty minun COL-L29 laitteesta Tapatalkilla

  15. #375
    Tulipa kuvat huippulaatuisina....

  16. #376
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.102


    Uusi matkapyörä neitsytmatkalla, toimii mutta pientä viilausta täytyy vielä tehdä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  17. #377
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.731
    Tuollaisessa matkakunnossa oli putkikameli Tampere-Oulu-Tampere brevettiä koeajaessa.


  18. #378
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.239
    Tässä kaksi Konan putkikamelia. Ensimmäinen yönylireissulla Hämeenlinna - Tammisaari ja toinen hieman perinteisemmällä pyöräretkellä Tampere - Saariston rengastie - Tampere.





  19. #379
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    17.979
    Yllättävän moni harrastaa vielä tänäpäivänäkin tuota kaikki paino takana periaatetta. Joskus 70-80luvulla oli muotia mutta luulis ihmisten järkevöityneen sen jälkeen...

  20. #380
    Liittynyt
    06/2020
    Paikkakunta
    Itä-Helsinki
    Viestit
    25
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Yllättävän moni harrastaa vielä tänäpäivänäkin tuota kaikki paino takana periaatetta. Joskus 70-80luvulla oli muotia mutta luulis ihmisten järkevöityneen sen jälkeen...
    Päivitin matkasettiä tälle kesälle juurikin tasaisemman painojakauman toivossa (parempi kait myöhään kuin...). Täytyy sanoa, että ajettavuus parani huomattavasti. Lisäksi takarengas säilyy paremmin ehjänä. Varmaan olisi vielä parannettavaa ja vinkit otetaan kiitollisena vastaan.


  21. #381
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    No ne snadit etulaukut. Ne vakauttaa ajettavuutta tosi paljon. Paino alas ja tasaisesti.

  22. #382
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.454
    Riippuu varmaan vähän, että minkälaiseen ajoon pyörän käyttö painottuu. Jos kaikki romut mahtuu jo noin kyytiin, niin en välttämättä etusivulaukkuja rupeisi speksaamaan. Roven P2-haarukka myös hankala Tubuksen lowrider-telineen kanssa.

  23. #383
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.731
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Yllättävän moni harrastaa vielä tänäpäivänäkin tuota kaikki paino takana periaatetta. Joskus 70-80luvulla oli muotia mutta luulis ihmisten järkevöityneen sen jälkeen...
    Itse yleensä käytän takalaukkuja, jos ylipäätään käytän sivulaukkuja. Haarukassa oleva massa tekee ohjaamisesta vähän raskaampaa ja parkkeeraamisesta vähän monimutkaisempaa verrattuna taka olevaan massaan. Erot tosin ovat niin pieniä, että yleensä muut kriteerit ratkaisevat.

  24. #384
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.239
    Tuo oma setuppi valikoitui testimielessä, ja etutarakka oli valmiiksi kiinni niin ei tarvinnut säätää enempää. Etulaukut (ja muu eteen kiinnitetty tavara) hidastaa tosiaan ohjausta, mutta ainakin tuo setti toimi. Tuon Specializedin Pizza rackin kanssa laukkuja ei saa edes aivan alas, mutta säädin ne niin taakse kuin mahdollista. Myös tuossa satulalaukku hieman tasapainotti menoa. Yksi huono puoli tuossa on se että keulan keventäminen rotvalleja ym. varten on melko hankalaa. Lisäksi kun tuohon haki kaupasta illan ja aamun ruuat ja juomat niin alkoi olla liikaa painoa edessä. Samalla reissulla kaverilla oli käytännössä kaikki kamat takalaukuissa ja ajoittain näytti hieman hankalalta meno.

  25. #385
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    550
    Raskaasti lastattu etupää vaikeuttaa maastoutumista. Pyörää joutuu usein työntämään hyvälle leiripaikalle, silloin etupään paino on haitta.

  26. #386
    Liittynyt
    06/2020
    Paikkakunta
    Itä-Helsinki
    Viestit
    25
    Kiitos kommenteista, hyviä pointteja. Itse olin pohtinut etulaukkuja lähinnä hinta-hyöty näkökulmista. Esim. Roveen kiinnittämisen haasteista en ollut tietoinen. Ja ajoittainen maastossa tunkkaaminen kuuluu kyllä harrastukseen eli reipas etupainokaan ei sitten varmaan hyväksi (myös mun aiempi kaikki-takana systeemi oli tosi hankala maastossa taluttaessa).

    Nykyisellä pakkauskapasiteetilla vielä pärjää, ja jos tulee lisätarpeita niin pitää sitten testailla etulaukkuja tai muita ratkaisuja.

  27. #387
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.454
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti touristi Katso viesti
    Itse olin pohtinut etulaukkuja lähinnä hinta-hyöty näkökulmista. Esim. Roveen kiinnittämisen haasteista en ollut tietoinen.
    Kyllä siihen Taran saa, mut jotain kikkailua ja väliholkkeja tarvitsee, kun toi lokasuojan/tarakan kiinnitysreikä on vähän haarukan takana piilossa. Eikös tossa 2015-mallissa ollut vain yhdet reiät haarukan alapäässä? Itellä vuotta uudempi ja siinä myös etupuolella reiät, mut tais olla niin, ettei niistä ees ollut Taran kanssa mitään apua.

  28. #388
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.239
    Mulla on 2014 Rove (sama runko 2013-2015) ja siinä on tosiaan akselin vieressä vain yhdet reiät, akselin takana lokareita varten. Minulla oli jo Pelagon front rack, mutta eihän sitä saanut kiinni.

  29. #389
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    121
    Yön yli kokeilua maasturilla, kivaa oli tämäkin


  30. #390
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.043
    Fatboy retkiasussa

    Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •