Sivu 1 / 7 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 206

Aihe: Vedenpitävät pyöräilykengät maastoon?

Kymysys Vedenpitävät pyöräilykengät maastoon?

Kesä antaa vähitellen periksi syksylle ja kurakelit vain yleistyvät. Nykyiset Sidit ovat mallia "harva verkko" eikä niillä tarkene syyssäässä.

Otan vastaan vinkkejä Suomessa myynnissä olevista säänkestävistä maastopyöräilykengistä, joilla pärjäisi lumentuloon saakka. Koleana sadepäivänä niillä voisi ajella kesälläkin.

Talven tullen siirryn flättipolkimiin ja joko maihareihin tai vaelluskenkiin, joten talviominaisuuksilla ei ole niin väliä.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

itse tilasin shimanon gorekengät, hintavat kyllä ovat mutta katsotaan miltä tuntuvat
    Vanha mutta lihava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    itse tilasin shimanon gorekengät, hintavat kyllä ovat mutta katsotaan miltä tuntuvat
    Mistä kaupasta noita saa Suomessa? Pitäisi päästä kokeilemaan ennen ostoa.

nippelistä tilaamalla ainakin, ei ollu vielä hyllyssä ainakaan koekenkiä...
    noh mulla on shimanon koot tiedossa, otin talveksi yhden koon isomman kun normaalikenkä että sopii sukkasia lisää väliin
    Vanha mutta lihava.

Kauppaveljiltä ostin viime vuonna Shimanon SH-MW80 popot. Hyvät ovat, tosin GoreTex ei ulotu nilkkaan asti, vaan siinä on pelkkää neopreenia. Täällä eteläisen Suomen epätalvessa noilla pärjää läpi vuoden jos vaan jättää vähän varaa paksummille sukille.

Kannattaa soittaa etukäteen ja kysyä mitä kokoja on hyllyssä, niin ei tule hukkareissua.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Pitääpä viikonloppuna pistäytyä sekä Kauppaveljillä että Velosportissa katsastamassa valikoima.

Shimanon Gore-texeillä kesät talvet satoi tai paistoi..
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa

Huutomerkki!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Shimanon Gore-texeillä kesät talvet satoi tai paistoi..
    Simpan gorea on nykyisin kahta mallia, erinomaiseksi yleis- ja maastopyörävaelluskengäksi havaittu, jo lähes legendaksi muodostunut MT90 (uudempi malli) ja uudehkona mallina MT60.
    Team yöhöpinät

Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zarni Katso viesti
    Simpan gorea on nykyisin kahta mallia, erinomaiseksi yleis- ja maastopyörävaelluskengäksi havaittu, jo lähes legendaksi muodostunut MT90 (uudempi malli) ja uudehkona mallina MT60.
    Ohan MW80:setkin Gorea...
    Muita pitäviä kenkiä mm. Northwaven Celsius (Gore -vuori) ja Spessun Defroster (pyorahuolto.com myy). Sidin talvimalleissä taitaa olla jonkinlainen vuorikin Goren lisäksi?

Shimpan MW80 kengät on syksyllä turhankin lämpimät ja kolhot, talvella niissä tarkenee hyvin pakkasilla ja loskalla.
    Spessun kenkä on syyskeleihin sopivan napakka kenkä, mutta varpaat ei niissä pakkasia kestä ilman päällisiä.
    Molemmat taisin ostaa Bestbrakesin tarjouksista.

Nämä on hyvät ja jos koko sopii niin tuolta saa halvalla. http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=635
    Ite pidän näitä kyllä talvikenkinä.

Mulla on viime syksystä olleet tommoset SH-MW80 ja helvetin tyytyväinen olen ollut. Ei tuu kylmä jaloille pitkilläkään reissuilla. Oon myös käyttänyt kesällä sillon kun on satanut paljon. Oon koko ikäni käyttänyt maihareita, joten ei ole ollut sopeutumisvaikeuksia tommoseen vähän lämpimämpään kenkään. Toki noilla kesäsateilla hikoilee, mutta vähemmän sitä nestettä on jaloissa noiden kanssa kuin mun verkkorakenteisissa kesäkengissä.

Kärjessä on aika tyly suoja, mikä sopivien sukkavalintojen kanssa pitää varpaat lämpimänä niin kovalla pakkasella mitä täällä etelässä nyt ehti tulla. Pakkasella ei tosin paljoa yli 2 tunnin lenkkejä tullut tehtyä.

Täysnapakkaa istuvuutta ja kovaa pohjaa noiden kanssa on turha toivoa, mutta toisaalta eipähän ole ongelmaa pitää noita jalassa silloinkin kun nousee pyörän selästä.

Jos tollaset hankkii, niin ei turhaan tarvitse normikengillä talvellakaan ajaa. Jos vaan sietää noiden ihan vitun hirveän kamalaa ulkonäköä.

Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Ohan MW80:setkin Gorea...
    Jaa joo, nuo talvisaappaat unohtui...
    Team yöhöpinät

Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

Shimpan MW80 kengät on syksyllä turhankin lämpimät ja kolhot, talvella niissä tarkenee hyvin pakkasilla ja loskalla.
    Spessun kenkä on syyskeleihin sopivan napakka kenkä, mutta varpaat ei niissä pakkasia kestä ilman päällisiä.
    Molemmat taisin ostaa Bestbrakesin tarjouksista.
    Eroaako MW80:n ja Spessun (Defrosterien, otaksun) kokopolitiikka miten? Meikäläisen Defrosterit on kokoa 46 ja jalkaan mahtuu ohuehko sukka. Tilaanko saman koon MW80:t vai suosiolla kokoa 47?

Noi spessut ei nimittäin tosiaan ole mitkään erityisen lämpimät monot...

Specialized defroster oli erinomainen valinta viime talveksi. Hyvin vedenpitävä ja sopii lyhyille (alle 10km) matkoiksi myös lämpimälle säälle. Lesti tuntui aluksi omituiselta, mutta totuttelun jälkeen se oli jopa parempi kuin Sidi.

Yli 30km reissuja en noilla ajanut eli en osaa sanoa millaisia pakkasia ne oikeasti kestävät, mutta -20 asteessa ei ainakaan lyhyillä matkoilla ollut mitään ongelmaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Eroaako MW80:n ja Spessun (Defrosterien, otaksun) kokopolitiikka miten? Meikäläisen Defrosterit on kokoa 46 ja jalkaan mahtuu ohuehko sukka. Tilaanko saman koon MW80:t vai suosiolla kokoa 47?

Noi spessut ei nimittäin tosiaan ole mitkään erityisen lämpimät monot...
    Defrosterit on mulla 44 ja MW80 on 45 kokoa (myös 44 sovitin).
    Spessut on sen verran tyköistuvat keskeltä, ettei sisään lisäsukkaa mahdu, varpailla on tilaa, kärki on leveämpi. Hyvät polkea.
    Shimanoihin taas ei lisäsukkaa tarvitse lämmikkeeksi, vaikka leveyttä onkin, säätöremmeillä saa kireämmälle etteivät pyöri jalassa.

Shimanon Sh-MW02 Gore kengillä ajellut ympäri vuoden kylmillä ja kosteilla keleillä muutaman vuoden. Hyvät on olleet ja seuraavana ostan tollaset MW80:set.

Mites kenkäsuojien käyttäminen?
    Still rides with 26er

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    No luisteluhan on toki mukavaa kesäkelilläkin...

Noista kenkien lämpimyydestä sen verran ettei mun NW:n Celsiukset kovin lämpimät talvella ole mutta hiostavat kesäkelillä enemmän kuin nuo Shimanon W100:set jotka on sadekelin kenkinä......
    Ja kuskistahan se on kiinni millä tarkenee, mulla palelee jalat aina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Ei kestä maastoajoa...

Minulta ääni Spessun Defrostereille, loistavat kengät! Kokona minulla 44, Shimpassa 45.

Juu ei tule kengänsuojia minulle.
    Noi Shimanon vaelluskengän näköiset olisivat lähinnä tarvetta, mutta Spessut ja Sidit pitää tarkastaa varmuuden vuoksi. Urheilupyörän Shimanotarjous oli kyllä hyvä, mutta aivan liian pienet. Sopiva koko on valmistajasta riippuen 45 - 48. Myyköhän kukaan Suomessa Northwaven kenkiä?

Teenpä soittokierroksen Kauppaveljille, Velosportiin ja Pyörähuoltoon.

Tuo Shimpan MT90 tai NW:n Expedition hiukan kiinnostaisi...

http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=35521
    How can we dance when our earth is turning?
    How do we sleep while our beds are burning?

- Midnight Oil -

Intersportti on Northwaven maahantuoja, mutta pitää vain muutamia malleja hyllyssä. Niistä NW Mission ei pidä vettä kuin sisällään..
    Celsiusta ja Expeditionia ei ole näkynyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Noi Shimanon vaelluskengän näköiset olisivat lähinnä tarvetta, mutta Spessut ja Sidit pitää tarkastaa varmuuden vuoksi.
    Probikekitin SIDitarjous näyttää olevan vielä voimassa reilun 3h (edit: koko 44 näyttää olevan loppu, muita vielä on)... Mulla on Diablo GTX, johon olen varsin tyytyväinen.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Mulla on myös ollu käytössä Shimpan MW80:t noin vuoden. Ainoa valituksen aihe löytyy siitä neopreenisuojasta. Kun ajelee rospuuttokelillä yli parin tunnin lenkkiä WS sukkiksilla joissa on takaosa trikoota, alkaa vesi jossain vaiheessa valumaan varresta sisään. Onko muilla ollu samoja ongelmia?
    Pitänee testailla taas lisää kunhan kelit huononevat. Yks juttu mitä olen miettiny, joka pitää testata on sukan vaikutus. Nääs jos on sen verran korkea sukka, että sen varsi yltää säärtä pitkin tuon neopreenisuojan yläpuolelle, alkaako sukka toimimaan kosteuden siirtäjänä alaspäin kohti kenkää kun tuo trikoo ei tietenkään vettä pidä lainkaan.
    Ride and Smile!

Ei ole kenkiä Helsingin kaupoissa

Psst... Best Brakesilla on Shimanon SH-MW02 tarjouksessa, 89 e. Nettisivuilta löytyy koot 40-41, liekö myymälän nurkissa muita, mutta ainakin vähän pienempi jalkaisille tuolta gore-tex-popot oivaan hintaan.

Defrostereita löytyi hyllystä ainakin bike-companystä, kun viimeksi kävin.

Kaikki ehdotetut soitin läpi perjantaina: ei kenkiä varastossa. Muutamassa kävin lauantaina varmistamassa. Eipä jäänyt mitään haaviin.

Ajelin viime talven näillä:

http://www.northwave.com/eu/shoes_de...catid=4&area=4

Yleisestä linjasta poiketen maantieklosseilla. Eipähän metallinen spd-klossi hohkanut pakkasessa kylmää kengän pohjan läpi. Uskomattoman hyvä ja lämpöinen kenkä, ainakin omaan jalkaan. Niin ja kengänsuojat olivat aina ajaessa kengän päällä...kovalla pakkasella Sportfiren karvasuojat...siksi kengät näyttävät talven kovan käytön jälkeen edelleen kuin uusilta.

Edit. Ai joo, maastokenkä oli hakusessa...no sitten varmaan sama kenkä maastoversiona.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •