Sivu 173 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 73 123 163 171 172 173 174 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.161 - 5.190 / 5212

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Tein asennuksen niin, että pistin litkut venttiilin reiästä, niin ei ole oikein mitään havaintoa miltä se ~60 ml litkua renkaan sisällä näyttää.
    Vaikka kaikki olisi tallella, niin olisko siitä puolet pitkin renkaan kylkiä ja puolet siellä pohjalla?

Mutta ota toinen ulkorengas ja kippaa sinne testimielessä vaikka vettä ja tee vertailumittauksia. Mutta pääasia on että se mittatikku edes kastuu. Onko se sitten 5 vai 10 mm, en osaa sanoa kun en ole noin kapeita kumeja litkuttanut.

Joo, minun tupeless-asennus on vielä niin tuore, että hyvin voisin nyt omilla renkailla kokeilla, minkä verran siellä on. En vain millään haluaisi koskea mihinkään (jotain taikauskoa varmaan), kun renkaat pitävät niin hienosti ilmaa. Viimeksi pumppaillut kai joskus viikko sitten.

Joo, minun tupeless-asennus on vielä niin tuore, että hyvin voisin nyt omilla renkailla kokeilla, minkä verran siellä on. En vain millään haluaisi koskea mihinkään (jotain taikauskoa varmaan), kun renkaat pitävät niin hienosti ilmaa. Viimeksi pumppaillut kai joskus viikko sitten.
    Mulla on kans vähän sama. Ei tekis mieli ottaa sielua irti, kun lähtee paineet ja jotain menee varmasti pieleen. Mulla oli ainakin 2-3 kuukautta pyörä pois ajosta ja sinä aikana ei ihan liikoja ilmaa poistunut.

Orangen litkupullossa tuli mittatikkukin mukana. Suurin piirtein kuinka syvästi sitä litkua pitäisi renkaan pohjalla olla 40 mm gravelirenkaassa? Tein asennuksen niin, että pistin litkut venttiilin reiästä, niin ei ole oikein mitään havaintoa miltä se ~60 ml litkua renkaan sisällä näyttää.
    En minäkään osaa suoraan sanoa, paljon se 60ml tuon kokoisessa renkaassa on tikulla tsekattuna. Itse en mittaile pahemmin litkuja. Lorautan vaan renkaan sisään ja napsautan hyllylle. Maastorenkaissa lisäilen litkua, jos tuolla mittatikkumenetelmällä on alle 1cm lirua jäljellä.

Tuli eilen askarreltua Schwalbe pro one tubeless renkaat 28mm leveänä vanteille. Oli kyllä työn ja tuskan takana, että renkaan sai nostettua vanteelle. Renkaat itsessään menivät nätisti käsin vanteelle, mutta sitten alkoi ongelmat. Eivät meinanneet nousta millään vanteelle. Jalkapumpulla ei mitään toivoa. Ainoastaan kompuralla sielun ottamalla irti venttiilistä sai renkaan nostettua vanteelle. Sitten kun renkaan sai nostettua vanteelle ja kompuran pistoolin irrotettua vanteen venttiilistä niin rengas tippui sikälti pois paikaltaan eikä noussut jalkapumpulla tai kompuralla sielu paikallaan. Sain renkaan pysymään vanteella ainoastaan, kun pistin kompuralla reilu 7 baria ilmaa ja nopeasti ruuvattua venttiilin sielun paikalleen. Saa nähdä miten ilma pysyy renkaissa.

Tossakin voi auttaa, että päästää ilmat mahdollisimman hitaasti pois, niin rengas ei välttämättä tipu pois hyllyltä. Toki tuo nopea sielun kiinnitystemppu toimii yleensä.

Nyt pitäviksi jo tulleet renkaat tyhjeni yllättäen, tai siis takarengas tyhjeni ilman mitään näkyvää syytä.

Pumppasin täyteen, niin taas on pari päivää pitänyt hyvin. Outoja tapauksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti anttimut Katso viesti
    Tuli eilen askarreltua Schwalbe pro one tubeless renkaat 28mm leveänä vanteille. Oli kyllä työn ja tuskan takana, että renkaan sai nostettua vanteelle. Renkaat itsessään menivät nätisti käsin vanteelle, mutta sitten alkoi ongelmat. Eivät meinanneet nousta millään vanteelle. Jalkapumpulla ei mitään toivoa. Ainoastaan kompuralla sielun ottamalla irti venttiilistä sai renkaan nostettua vanteelle. Sitten kun renkaan sai nostettua vanteelle ja kompuran pistoolin irrotettua vanteen venttiilistä niin rengas tippui sikälti pois paikaltaan eikä noussut jalkapumpulla tai kompuralla sielu paikallaan. Sain renkaan pysymään vanteella ainoastaan, kun pistin kompuralla reilu 7 baria ilmaa ja nopeasti ruuvattua venttiilin sielun paikalleen. Saa nähdä miten ilma pysyy renkaissa.
    Aivan sama operaatio itellä, kompuran vaati eikä pysynyt hyllyllä millään jos paineita päästi liikaa pois, hitaasti tai nopeasti. Tulipahan reenattua erittäin vikkelä sielun paikalleen ujutus.

Paineet on sittemmin pysyneet ongelmitta, ja renkaat tuntuu mukavammalta kuin aiemmat GP5000:t sisurilla.

Lähetetty minun Nokia 5.3 laitteesta Tapatalkilla

Pitäisi nyt litkuja lisäillä talven jälkeen renkaisiin. Olisko varmempaa laittaa pyörä huoltotelineeseen ennen venttiilin sielun irrottamista? Näin pyörän paino ei painaisi rengasta sen tyhjentäessään mahdollisesti pois hyllyltä. Vai onko väliä?

^ Maastopyörän renkaistako kyse? Onko renkaan sovitus ollut asennuksen aikana miten tiukka? Ei ole minulla ollut maastopyörän renkaiden kanssa kylläkään merkitystä, hyvin on pysyneet vanteilla myös löysemmät ei-tubeless valmiit renkaat (Fat Freddie). Yleensä olen ennen sielun irroitusta laskenut suurimman osan paineista vois venttiilin kautta, oli sillä sitten nyt vaikutusta tai ei... ainakaan sielu ei pääse erehdyksessä ampaisemaan hevonkuuseen. Voi ampaista melkoisella voimalla, jos irroittaa kerralla ja kumissa on vielä paljon ilmaa.

Renkaissa ja vanteissa on eroa tuossa suhteessa. Mulla dt swissin 30 sisäleveyden vanteilla M1700 ja M1900 Maxxiksen renkaat ovat jumissa hyllyllä renkaan täyden tyhjentämisenkin jälkeen niin kovasti, että niitä pitää voimalla painaa kohti vanteen keskustaa jotta tippuvat hyllyltä. Eli vaikka renkaan tyhjentäis sen ollessa kiinni pyörässä ja ilman että pyörä on telineessä, ei litkua pääse vuotamaan. Renkaani ovat olleet exo+ ja DD kyljillä.

Mutta nyt mulla on tuoreet Stans mk3 kehät ja niille asensin Schwalbe Magic Maryn vahvoilla super gravity kyljillä. Vaikka rengas oli tosi tiukka asentaa ja nousi jalkapumpulla paikoilleen niin ilmat pois uudelleen ottaessa ne poksahtaen palautuu osasta kohtaa takaisin vanteen keskelle. Eli eivät pysy hyllyllä vaikka rengas ei ollut kiinni pyörässä ja painoa ei siis ollut juuri yhtään päällä.

Rengasverbi 9 kirjainta?
    Hesarin ristikossa.

Vihainen

WTBn ByWay 44mm SG2 tuntuvat olevan melko vuotavaa sorttia.
    Eturengas näemmä pitää ilmat ok päivän kaksi ja parin tunnin lenkin ajan. Mutta takarenkaaseen joutui pumppaamaan kolme kertaa ilmaa

Kaikenlaisia temppuja on kokeiltu. On lisätty litkua RIITTÄVÄSTI (nyt desi per rengas, Stans regular)
    ja on makuutettu kyljellään pitkiä aikoja, ajettu pari lyhyttä lenkkiä ja taas makuutettu jne.
    Vieläkin vaan vähän tihkuu kyljistä varsinkin takaa läpi.
    Mitä seuraavaksi? Kannattaako jo suosiolla vaihtaa rengasta vai saisiko nuo jollain poppakonstilla pitämään ilmaa?

Olivat ihan miellyttävät ajaa, vaikkei taida niitä nopeimpia renkaita ollakaan.
    Joten ei viitsisi turhaan nakata varastoon häpeämään uusien tieltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaLyyti Katso viesti
    WTBn ByWay 44mm SG2 tuntuvat olevan melko vuotavaa sorttia.
    Eturengas näemmä pitää ilmat ok päivän kaksi ja parin tunnin lenkin ajan. Mutta takarenkaaseen joutui pumppaamaan kolme kertaa ilmaa

Kaikenlaisia temppuja on kokeiltu. On lisätty litkua RIITTÄVÄSTI (nyt desi per rengas, Stans regular)
    ja on makuutettu kyljellään pitkiä aikoja, ajettu pari lyhyttä lenkkiä ja taas makuutettu jne.
    Vieläkin vaan vähän tihkuu kyljistä varsinkin takaa läpi.
    Mitä seuraavaksi? Kannattaako jo suosiolla vaihtaa rengasta vai saisiko nuo jollain poppakonstilla pitämään ilmaa?

Olivat ihan miellyttävät ajaa, vaikkei taida niitä nopeimpia renkaita ollakaan.
    Joten ei viitsisi turhaan nakata varastoon häpeämään uusien tieltä.
    Vaihda litkua. Stani ei tiivistä WTB:n huokoisia kylkiä. Ainakin Effetto Mariposan Caffelatex on WTB:n kanssa toimivaksi todettu. Kuvittelisin että Orange Seal toimii myös, koska se muodostaa kalvon renkaan sisäpinnalle.
    Synnyin latvaan ja droppasin alas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Vaihda litkua. Stani ei tiivistä WTB:n huokoisia kylkiä. Ainakin Effetto Mariposan Caffelatex on WTB:n kanssa toimivaksi todettu. Kuvittelisin että Orange Seal toimii myös, koska se muodostaa kalvon renkaan sisäpinnalle.
    Ok. Täytynee kokeilla.
    Kuinka tarkkaan rengas pitää puhdistaa litkujen vaihdon välissä? Riittääkö vaan sisäpinnan pyyhintä?

Kestääkö tiptop-paikka litkua renkaan sisäpuolella?

Ainakin tuossa mun Vittoriassa on kestänyt. Sille tuli vaan kilsat täyteen joten ihan 1000km kestotestiä ei voi luvata.

Pahoja Tubeless ongelmia!

^^Kestää. Stania, Kahvilattea, Joesia ja Orangea kokeiltu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Kippasin Stanit pihalle, pyyhin sisäpinnan rätillä ja Caffelatexia tilalle.
    15min päästä kupli ja vaahtosi kyljistä, kuin Stanilla... Luovutin.

Tufon Speederot tilalle ja laakista tiivistä
    Harmi sinänsä, kun olivat melko miellyttävän tuntuiset ajaa matalilla paineilla nuo Bywayt.

Litkua vaihtaessa kannattaa kyllä pestä rengas sisältä kuumalla vedellä ja antaa kuivua hetken.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaLyyti Katso viesti
    15min päästä kupli ja vaahtosi kyljistä, kuin Stanilla... Luovutin.
    Ei pidä olla noin hätänen. Testailee nyt vaikka viikon verran näin aluksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Ei pidä olla noin hätänen. Testailee nyt vaikka viikon verran näin aluksi.
    Näin vähäisellä vapaa-ajan määrällä, ei hermot kestä enempää testailua.
    Mielummin sitä käy vaikka polkemassa, kun ihmettelee kuplivia renkaankylkiä

Jos joku haluaa jatkaa testailua ja ihmettelyä, niin luovun renkaista edullisesti...

Pekan viestistä voi päätellä, että nyt on kirjoitettu oikeaan ketjuun. Tubeless saattaa aiheuttaa välillä pientä ketutuksen tunnetta

Tekeekö tuolla Zefalin litkulla mitään?

Mä olen muutamat asiakkaan maantiekiekot sillä litkuttanu, ja ilmeisesti ovat toimineet kun ei ole valitettu perään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hekse Katso viesti
    Tekeekö tuolla Zefalin litkulla mitään?
    Läskin ja täpärin renkaat Zefalilla litkutettu, hyvin on toiminut.

Lähetetty minun Nokia 5.3 laitteesta Tapatalkilla

2016 lähtien olen zefalia maastureissa käyttänyt, ei ongelmia. Ei tosin ole paikattavia reikiäkään syntynyt.

Haju on hieman pistävä, joten olisiko tuo ammoniakkipohjaista?

Vaihdoin litkut täpärin renkaisiin, kun tuli reikä ja ei ollut litkua tarpeeksi jotta olisi paikannut. En tiedä mitä edellinen omistaja oli laittanut, mutta pesin vanhat pois, Zefalit löin sisään ja hienosti ovat toimineet. Hyvin paikkasi jo entuudestaa tiedossa olevan reiän.
    Te jotka Zefalia olette käyttäneet niin miten pitkään olette odottaneet, että olette lisänneet ainetta? Entä oletteko pesseet vanhat pois ennen uusien laittoa?

Minä olin jo luovuttanut Zefalin suhteen, mutta tämä vahvisti asian, että jatkan vain sisukkaasti. Eli minulla on huonoja kokemuksia Zefalista ja olin jo marssia ostamaan Stanin litkuja, mutta enpä taida mennäkkään. Ongelmia on ollut, mutta on vaikea paikantaa onko ongelma aineessa vai jossain muualla. Zefal Motonetistä on vain niin käytännössä helppo tapa ostaa ainetta ja jos porukka on sen kanssa pärjäillyt, niin pitäähän sitten minunkin pärjätä. Oma ratkaisu on nyt ollut viime viikot sisuri, mutta kieltämättä kesän mittaan ensimmäinen tubeles jatkoaskel on se parempi Tesan teippi ja sitten uutta yritystä Zefalin kanssa. Tubeless hommissa ei saa luovuttaa ensimmäiseen vastoinkäymiseen, koska niitä meille kaikille tulee. Onneksi lämpimällä vedellä siitä sotkusta selviää.

No pakko se on uskoa ja ottaa kokeiluun. Stanin Racea oon käyttänyt.Tuossa vaihdoin nastat pois ja litkutin tuolla Stanilla ja aloin pyöritteleen renkaita niin niistä lähti semmonen ääni kun ois sepeliä pyörinyt renkaan sisällä.. Käytin renkaan irti niin litkun seassa oli tommosta kiteytynyttä litkua. Oiskohan tuo litku päässy jotenkin pilaantumaan tuossa purkissa?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •