GASGASElectrobikeRTechHusqvarnaBikeshop
Sivu 201 / 201 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 101 151 191 199 200 201
Näyttää tulokset 6.001 - 6.030 / 6030

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Kyllä tuohon teippaamiseen voi alkuun tuhraantua aikaa, että sopiva metodi löytyy. Stanssin teippiä suosittelen myös, suht helppo asentaa, liukas mikä helpottaa renkaiden asennusta ja kestävää myös. Kireenä kannattaa pingottaa ja peukulla painaa uraan, jos kuplia ni vähän peruuttaa ja jatkaa. Pikkasen sisäleveyttä kapeemmalla teipillä helpompi teipata, enkä ole huomannut siinä ongelmia. Tosin jos vanne ei ole hitsattu tai kuituinen niin ei välttis toimi.

No mutta tekemällä oppii, kyseessä ei ole kuitenkaan mikään äärimmäinen henkinen tai fyysinen ponnistus vaan perusaskartelutaidoilla suoritettava pikkuhomma. Jos ekalla kerralla menee vähän pieleen niin teippi pois ja uusi yritys. Huolellisesti kun toimii niin hyvä tulee.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Oletko varma että venttiili on ok? Mulla oli Panzerin venttiili kerran sen verran rutussa että vuosi. Nyt käytössä Muc Offin, Rimpactin ja DTSwissin venat ja ne toimii hyvin. Ja mun mielestä niitä ei kannatta kiristää muuta kun käsivoimin…tai mä en ainakaan kiristä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Oletko varma että venttiili on ok? Mulla oli Panzerin venttiili kerran sen verran rutussa että vuosi. Nyt käytössä Muc Offin, Rimpactin ja DTSwissin venat ja ne toimii hyvin. Ja mun mielestä niitä ei kannatta kiristää muuta kun käsivoimin…tai mä en ainakaan kiristä
    Kahdella eri venttiilillä kokeilin eli en usko, että johtuu siitä. Ja tosiaan pitäisi riittää, että sormilla kiristää. Täytyy testata tota sisurin palaa vanteen sisäpuolelle jahka kerää hetken kiinnostusta säätämistä varten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Kahdella eri venttiilillä kokeilin eli en usko, että johtuu siitä. Ja tosiaan pitäisi riittää, että sormilla kiristää. Täytyy testata tota sisurin palaa vanteen sisäpuolelle jahka kerää hetken kiinnostusta säätämistä varten.
    Uutta teippiä vaan.

Mä en ihastunut Stanin teippiin: on vähän jäykkää. Schwalben teipin kanssa tulin välittömästi toimeen, on Stania taipuisampaa. Vähän kallista vain on.

Mr. Johnny Buzzin ongelma rajautui alkuperäisen viestin mukaan venttiilin seudulla ja jollei siellä tai välittömässä ympäristössä ole tapahtunut merkittävää teipin rikkoontumista tai venttiilin sijoittaminen/kiristäminen ole vaikuttanut teipin sijaintiin vanteella, pitäisi ongelma ratketa ilman teipin vaihtamista. En ota kantaa kuinka kauan sen vaihtaminen vie resursseja, mutta ei se ihan minuutin juttu ole ja siksi itse vaihdan teipit vasta siinä vaiheessa kun suunnilleen kaikki muu on tehty. Tämä voi olla edessä nytkin. Mutta jos minun tubelesoinnit vuotaa, niin usein on kyse juuri tästä venttiilinseudusta. Ja vaikka itse ensisijaisesti suosin sormikireyttä venttiilin asentamisessa, niin millin parin kiristys pihdeillä on usein ratkaissut ongelman eikä se ole minun eikä varsinkin venttiilin sielua vahingoittanut.

Mutta että ei tarvitsisi arvailla mistä vuoto johtuu niin astianpesuainetta tippa veteen ja suihkupullolla kaikki "ilmapinnat" läpi. Äkkiä selviää mistä vuotaa. Eli ongelman rajaaminen helpottaa ja laskee verenpainetta. Niin ja jatkossa toivottavasti pitää ilmanpaineen kohdillaan.

Mitä tulee ventiilin kiristämiseen, niin tyytyisin noin sormikireyteen, mutta itse olen yleensä painanut venttiiliä melko kovaa vannetta vasten sisäpuolelta, jotta tiivistekumi litistyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Mr. Johnny Buzzin ongelma rajautui alkuperäisen viestin mukaan venttiilin seudulla ja jollei siellä tai välittömässä ympäristössä ole tapahtunut merkittävää teipin rikkoontumista tai venttiilin sijoittaminen/kiristäminen ole vaikuttanut teipin sijaintiin vanteella, pitäisi ongelma ratketa ilman teipin vaihtamista. En ota kantaa kuinka kauan sen vaihtaminen vie resursseja, mutta ei se ihan minuutin juttu ole ja siksi itse vaihdan teipit vasta siinä vaiheessa kun suunnilleen kaikki muu on tehty. Tämä voi olla edessä nytkin. Mutta jos minun tubelesoinnit vuotaa, niin usein on kyse juuri tästä venttiilinseudusta. Ja vaikka itse ensisijaisesti suosin sormikireyttä venttiilin asentamisessa, niin millin parin kiristys pihdeillä on usein ratkaissut ongelman eikä se ole minun eikä varsinkin venttiilin sielua vahingoittanut.

Mutta että ei tarvitsisi arvailla mistä vuoto johtuu niin astianpesuainetta tippa veteen ja suihkupullolla kaikki "ilmapinnat" läpi. Äkkiä selviää mistä vuotaa. Eli ongelman rajaaminen helpottaa ja laskee verenpainetta. Niin ja jatkossa toivottavasti pitää ilmanpaineen kohdillaan.
    Se vuoto on ihan selvästi venttiilin aukon kohdalla. Tuntee sormella ilmavirran. Kokeilen jahka ehdin sisurikikkaa, koska se tuntuis tähän kohtaan sopivalta ratkaisulta. Keräilen vielä hetken kiinnostusta homman aloittamiseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Mä en ihastunut Stanin teippiin: on vähän jäykkää. Schwalben teipin kanssa tulin välittömästi toimeen, on Stania taipuisampaa. Vähän kallista vain on.
    Samaa mieltä, että stanin teippi on hankalaa saada menemään vanteen muotoon ja jää tosi halposti kuplia...juuriki tuon pienen jäykkyyden takia.

Teillä on varmaa ne oikeesti jäykät kokeilematta mulla joku dt:n teippi oli kunnon peltiä. Stanilta näyttävä klooni oli myös kovempaa ja jätti ilmakuplia mutta hajosi herkemmin.
    Tässä stanin teippi juuri laitettuna, ilman että sisurit tms painellu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Se vuoto on ihan selvästi venttiilin aukon kohdalla. Tuntee sormella ilmavirran. Kokeilen jahka ehdin sisurikikkaa, koska se tuntuis tähän kohtaan sopivalta ratkaisulta. Keräilen vielä hetken kiinnostusta homman aloittamiseen.
    Tuossa yllähän jo kerrottiin. Jos teippi vuotaa, niin se ilma tulee venttiilin reiän kautta.

^aijjaa, mulla tuli nippeleiden juuresta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    ^aijjaa, mulla tuli nippeleiden juuresta.
    Kaikissa kiekoissa ei tule. Osa kiekoista jopa räjähtää, jos pumppaat kehän sisään vaan lisää painetta. Tuo tietysti vaatii myös sen O-renkaan venttiilin mutterin juureen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Teillä on varmaa ne oikeesti jäykät kokeilematta mulla joku dt:n teippi oli kunnon peltiä. Stanilta näyttävä klooni oli myös kovempaa ja jätti ilmakuplia mutta hajosi herkemmin.
    Tässä stanin teippi juuri laitettuna, ilman että sisurit tms painellu.
    ...
    Mulla se oli Hopen XC-kehä joka jäi Stanilla teippaamatta -ei vain taipunut syvään keskiuraan, vaikka miten veti.

Mulla se oli Hopen XC-kehä joka jäi Stanilla teippaamatta -ei vain taipunut syvään keskiuraan, vaikka miten veti.
    Mä olen tuollaisissa kiekoissa käyttänyt voimaa ja hiustenkuivaajaa, eli lämmittänyt sen teipin samalla kun kiskon ihan täysillä kehälle.

Se sisurikikka on kanssa oikeasti toimiva. Ei tarvitse ihan niin tarkkaan teippiä asetella, kun painaa sen lateksilla tarkasti paikalleen. Jos on aikaa, niin kannattaa minusta tehdä.

^joo, sisurilla olen viimeistellyt. Päätin Hopen kanssa painiessa kokeilla toista teippiä ja jäin sille tielle.

IHan samahan se mitä teippiä on, kunhan toimii. Mulla on tuota testaa varmaan 30m vielä jäljellä. Tietysti nyt saisi tilailla vähän leveämpääkin varastoon.

Paras teippi https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/tubelessteippi on testattu jos jonkinlaisia. Hyvänä kakkosena tulee dt:n teippi.

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Stanin paksuus on jotain 0.15 mm ja Schwalben teippi, jota mulla nyt on, on jotain 0.13 mm tai satkun alle. Saattaa olla ohuempana vähän herkempää, tai sitten ei. Itse en ole rikki saanut, mutta venttiilin reikä kannattaa tehdä huolellisesti, että onnistuu -itse pyöräytän hyvin terävän veitsen kärjellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Paras teippi https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/tubelessteippi on testattu jos jonkinlaisia. Hyvänä kakkosena tulee dt:n teippi.

Tuolla mainitaan teipin paksuudeksi 0.5 mm. Pitääkö tuo paikkansa?

Tuolla mainitaan teipin paksuudeksi 0.5 mm. Pitääkö tuo paikkansa?
    On paksua. Varmaan tuplat tuohon dt:n teippiin. Tosi iisi asentaa ja venyy kehän pohjalle. Hyllyn osuus pitää painella erikseen rengas työkalulla tai vastaavalla. Jatkossa käytän tuota tai dt:n teippiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti

Tää paksua ja pehmeetä, tän kanssa ei tullu renkaan asennuksesta mitään, jäykkä rengas veti teipin ihan solmulle vanteella kun ei liu’u paksun pehmeen teipin päällä joka suurentaa kehää tarpeettomasti, tämmösiä just suosittelen välttämään jos ei halua ylimäärästä painia jo valmiiks vaikeiden renkaiden kanssa.. jossai fättirenkaissa tms missä todella löysä rakenne ja vaatis useemman kieroksen niin voi olla hyvä.

Tää paksua ja pehmeetä, tän kanssa ei tullu renkaan asennuksesta mitään, jäykkä rengas veti teipin ihan solmulle vanteella kun ei liu’u paksun pehmeen teipin päällä joka suurentaa kehää tarpeettomasti, tämmösiä just suosittelen välttämään jos ei halua ylimäärästä painia jo valmiiks vaikeiden renkaiden kanssa.. jossai fättirenkaissa tms missä todella löysä rakenne ja vaatis useemman kieroksen niin voi olla hyvä.
    Onneksi sulla on aina vastarannan vastaus asiaan kun asiaan

Mutta itse teippiin. Ei ole tuottanut isompia ongelmia Dt kiekkojen ja maxxis renkaiden kanssa.

Einyt ihan, mut toi oma kokemus, kyllä harmitti ottaa kiekot valmiiks teippattuna, ähertää kumi vanteelle huomatakseen et vuotaa joka paikasta kun teipit ihan rullalla, mennä ostamaa stanssia ja homma alusta teippausta myöten on muuten myös herkkää teippiä muutenkin että todella varovainen saa olla rengasmuovien kanssa. Mut nää on tämmösiä, ihmisillä on erilaisia kokemuksia ja erillaisia setuppeja, näissä paljon muuttujia.

Ja jotta nyt ei pelkästää vastarannan kiiskinä pidettäis:

Einyt ihan, mut toi oma kokemus, kyllä harmitti ottaa kiekot valmiiks teippattuna, ähertää kumi vanteelle huomatakseen et vuotaa joka paikasta kun teipit ihan rullalla, mennä ostamaa stanssia ja homma alusta teippausta myöten on muuten myös herkkää teippiä muutenkin että todella varovainen saa olla rengasmuovien kanssa. Mut nää on tämmösiä, ihmisillä on erilaisia kokemuksia ja erillaisia setuppeja, näissä paljon muuttujia.
    Nimenomaan, on eroa punnertaa jotain DH kylkistä rengasta vanteelle kun ohutta XC-rengasta. Ja toki huimat erot vanteissakin miten menee paikoilleen.

Tää on just mun mielikuva renkaan teippaamisesta. Pieleen menee kuitenkin ja sen huomaa vasta aika monta työvaihetta myöhemmin. Huonoimmassa tapauksessa on jo litkutkin sisällä ja sit homma alusta.

Ei ne mielikuvat kokeilematta muutu. Yksi fillarinhuollon yksinkertaisimmista hommista on teipin vetäminen vanteelle.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    ...Yksi fillarinhuollon yksinkertaisimmista hommista on teipin vetäminen vanteelle.
    Joo, en ymmärrä miten tämäkin asia osataan mystifioida foorumilla. Vai kuinka kädetöntä porukka oikein onkaan?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •