Sivu 179 / 180 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 79 129 169 177 178 179 180 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.341 - 5.370 / 5396

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

^Pitää paikkansa. Justiinsa pähkäiltiin poppoolla, kuinka huonoja nimiä eri merkit monelta aihealueelta ovat suomeksi. Englanniksi vähän iskevämpiä.

Rotko, Tykkilaakso, Omena minäPuhelin, Notko, Ruusu, Tappi, Erikoistunut, Kuutio ja mitä näitä nyt on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Eikös Pääskysen litku ole Stanin tekemää?
    Voi olla. En tiedä. Mutta mulla meni nyt kuppi nurin tuon Racen kanssa. Olen sen nimeen vannonut tähän asti, mutta tämä viimeinen purkki oli sellainen rimanalitus, ettei mitään rajaa. Ehkä kuukausi sitten avattu ja nyt käyttökelvoton.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    ^Pitää paikkansa. Justiinsa pähkäiltiin poppoolla, kuinka huonoja nimiä eri merkit monelta aihealueelta ovat suomeksi. Englanniksi vähän iskevämpiä.

Rotko, Tykkilaakso, Omena minäPuhelin, Notko, Ruusu, Tappi, Erikoistunut, Kuutio ja mitä näitä nyt on.
    Mullahan oli joskus se ketju missä sai kertoa pyöränsä nimen suomeksi. Koitin haulla etsiä, mutta eihän se mitään palauttanut.

https://tekniikanmaailma.fi/presta-v...iden-ongelman/
    Siis onko tuo nyt ollut suuri ongelma? Tai onko se 44,90€ arvoinen ongelma?
    Itsellä ei ole ollut vielä kertaakaan ongelmia ja vuosia jo olleet käytössä.
    Suurempi virtaus asennettaessa...kyllä minä ainakin asennettaessa otan sielun irti tai oikeastaan otan jo rengasta tyhjennettäessä ja sitten kun rengas nostettu kompuralla hyllylle niin venttiilin rungon kautta litkut sisään ja sielu paikalleen. Tuon uuden kauttahan se ei onnistu.
    On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
    Juice

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SvaR Katso viesti
    Itsellä ei ole ollut vielä kertaakaan ongelmia ja vuosia jo olleet käytössä.
    Suurempi virtaus asennettaessa...kyllä minä ainakin asennettaessa otan sielun irti tai oikeastaan otan jo rengasta tyhjennettäessä ja sitten kun rengas nostettu kompuralla hyllylle niin venttiilin rungon kautta litkut sisään ja sielu paikalleen. Tuon uuden kauttahan se ei onnistu.
    Itseäkin alkoi jo kiinnostaa, mutta artikkelin viimeinen lause sammutti kyllä kiinnostuksen. 45e venttiileistä

Tubolito-keskustelusta johtui mieleen, että kuinka moni on oikeasti joutunut turvautumaan varasisuriin kesken lenkin? Eli tubeless-rengas antautunut, litku ei paikkaa, kamelinpaska ei auta jne. Onko tullut ihan onnistumisia sisurin kanssa?

Monessa paikkaa on varoiteltu sitä, että tubeless-renkaat ovat valmiiksi saattaneet kerätä kymmeniä pikku kiviä sisäänsä, joita ei välttämättä huomaa tai edes löydä sisuria laittaessa. Nämä kuitenkin potentiaalisesti porautuisivat sisurin läpi sitten. Tältä pohjalta voisi kuvitella, että paksuin, vahvin ja raskain sisuri olisi paras valinta, että pääsisi ajamalla takaisin kotiin. ja Että lateksi- tai tubolito-sisurin voisi kuvitella olevan huonoin vaihtoehto tällaiseksi varasisuriksi.

Itsellä menossa vasta ensimmäinen tubeless-rengaspari. Ei ole tullut vastaan tilannetta vielä, että sisurille olisi ollut käyttöä. Kamelinpaskaakaan en ole vielkä tarvinnut. Niin että roudaako noita sisureita ihan turhaan mukana, jos ne on seulasina heti muutaman kilometrin jälkeen....

^Mä oon ajanut tubelessina heinäkuusta 2007 asti* ja kerran (2013) olen laittanut sisurin kun seitinohut rallirane (ei-TLR) repesi kyljestä. Kamelinpaskaa en ole käyttänyt vaikka niitäkin on mukana kulkenut joitain vuosia.

Omassa käytössä tubeless on ollut lievästi sanoen luotettava. Satulapussukassa kulkee silti sisuri mukana vieläkin, lienee jo hapertunut vaihtokuntoon.

*EDIT: eikäku olihan vuosien 2009-2013 crossari sisureilla ja perseestä sisurielämä olikin. Retrobaaripyörässä edelleen sisurit, tänä vuonna ajoja toistaiseksi 0 km siten myös 0 ongelmaa.
    JackOja muokkasi tätä : 08.11.2021 at 09.22

Itsekin olen maastopyörän perus kitistä, mitä kantaa joka ajolla mukana, tiputtanut sisurin kokonaan pois.

Jos lähden pidemmälle seikkailulle, mihin otan repun, niin sinne se sisuri tulee mukaan, kun reppu jokatapauksessa selässä.

Sisuri on mukana maastossa, sorateillä ja maantiellä. Useamman vuoden olen tubeleksena ajellut ja kerran olen sisuria tarvinnut. Hyvin kesti silloin kotiin asti. Jotenkin alaston olo, kun on joskus lenkille lähtenyt ilman kumia

Kyllä itse alan kallistumaan siihen, että maxxalami ja vaahtopuollo on kaikki mitä lenkeillä tarvitsee mukana kantaa. Ei ole tosiaan flättejä tullut vuosiin.

Mutta... Kun noita pitkiä lenkkejä hinkkaa 2c lämmössä ja vesisateessa, niin sisuri, paikat ketjutyökalut sun muut kulkee kuitenkin aina lenkeillä mukana. Ei se rengas välttämättä itseltä mene, mutta ei niitä kavereitakaan tuonne susille voi jättää. Mitä enemmän ja mitä isommalla porukalla ajaa, sen varmemmin kaikki menee joskus rikki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mutta... Kun noita pitkiä lenkkejä hinkkaa 2c lämmössä ja vesisateessa, niin sisuri, paikat ketjutyökalut sun muut kulkee kuitenkin aina lenkeillä mukana. Ei se rengas välttämättä itseltä mene, mutta ei niitä kavereitakaan tuonne susille voi jättää. Mitä enemmän ja mitä isommalla porukalla ajaa, sen varmemmin kaikki menee joskus rikki.
    Hyvä pointti. Lenkkikaverilta olen saanut milloin ketjulinkin, kumihanskat tai energiageeliä.

Ehkä alkuperäinen kysymys jäi vielä vähän epäselväksi... että kuinka hyvin se sisuri siellä tubeless-renkaan sisälle vaihdettuna sitten kestäisi. Tämän otannan perusteella oletettavasti 100% (kaksi kahdesta) pääsi varasisurilla kotiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
    että kuinka hyvin se sisuri siellä tubeless-renkaan sisälle vaihdettuna sitten kestäisi. Tämän otannan perusteella oletettavasti 100% (kaksi kahdesta) pääsi varasisurilla kotiin.
    Ihan samalla tavalla se siellä kestää, mitä normaalissakin renkaassa. Tubeleksen kanssa joutuu olemaan vähän tarkempana, koska hiekka jää sinne märän renkaan sisään tosi helposti kiinni. Eikä tekisi mieli tutkia rengasta kunnolla sen läpimennen kiven vuoksi, mutta pakko se on.

Pidemmäksi aikaa sisuria ei kuitenkaan kannata ainakaan stanin litkujen kanssa jättää. Litku haperruttaa ajan kanssa sisuria. Mutta tuo tietystikkin vaatii jo kuukausia aikaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SvaR Katso viesti
    Kyllähän tuo presta-venttiilien tukkeutuminen litkusta on aika ärsyttävää, joten itse pistin just tilaukseen läjän noita Reserven venttiileitä. Toki löytyy myös Reserven kiekot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Kyllähän tuo presta-venttiilien tukkeutuminen litkusta on aika ärsyttävää, joten itse pistin just tilaukseen läjän noita Reserven venttiileitä. Toki löytyy myös Reserven kiekot.
    Mulla on repullinen venttiilin sieluja varastossa. Heti kun tulee vähänkin tukkeutumisen oireita, niin uusi sielu sisään. Taisi maksaa jotain 10senttiä kappale nuo sielut.

Jossain nettikaupassa oli Continentalin sieluja 10 tai 20 pussi halvalla mutta missä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Mulla on repullinen venttiilin sieluja varastossa. Heti kun tulee vähänkin tukkeutumisen oireita, niin uusi sielu sisään. Taisi maksaa jotain 10senttiä kappale nuo sielut.
    Eikä mulla ole tukkeutunut kuin siitä sulun kohdalta ja se tukos lähtee yksinkertaisesti kynnellä pois. En tiedä kuinka huollettavia nuo uudet ovat. Saako esimerkiksi koko sulkurakenteen purettua niin, että voi putsata myös sisältä?
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Orange Sealin olen erityisen tehokkaasti havainnut tukkivan noita sieluja. Stanilla en ole juurikaan havainnut sitä ongelmaksi. Sielut niin halpoja, että helpoin vaihtaa sellainen kun tarvetta ilmenee.
    Watt is Love

Mistä sielun tukkeentumisen huomaa? Ihan tosissaan kyselen, kun itseni ei ole noita tarvinnut vaihdella. Tietysti jos tietäisi sen olevan tukossa, niin sittenhän näitä joutuisi ostamaa repullisen.

Ehkä olen tottunut tarkistamaan paineet ennen jokaista lenkkiä, ja kun ajaa lähes päivittäin, niin eipä nuo ole ikinä jumiin menneet.

Mistä sielun tukkeentumisen huomaa? Ihan tosissaan kyselen, kun itseni ei ole noita tarvinnut vaihdella. Tietysti jos tietäisi sen olevan tukossa, niin sittenhän näitä joutuisi ostamaa repullisen.

Ehkä olen tottunut tarkistamaan paineet ennen jokaista lenkkiä, ja kun ajaa lähes päivittäin, niin eipä nuo ole ikinä jumiin menneet.
    Itsekkin tarkastan paineet ennen joka lenkkiä. Pyöriä on liikaa, niin ei jokaiselle tule ajoa päivittäin

Alkuun se prestan tatti alkaa liikkumaan nihkeästi ja pikkuhiljaa ei kulje enään ilma oikein kumpaakaan suuntaan. Tai näin ainakin minulla on käynyt. Voisihan sen sielun ottaa irti ja putsailla, mutta en ole jaksanut alkaa hieromaan...noita vehkeitä saa hieroa muutenkin ihan tarpeeksi.

Velobiasta, Hämeentieltä ostin kasan noita sieluja joskus...en tiedä onko enään valikoimassa.

Itse puhdistan tubeless-venttiilin sielut julmasti tärpättiin kostutetulla rievulla. Useimmiten litkujen lisäyksen yhteydessä - eilen tuli tämä rutiini tehtyä samalla kun nastarengas (toisessa kiekkoparissa olevana) pääsi ajoon taas 7kk tauon jälkeen.

Ei tosiaan/näemmä maksa maltaita https://www.ebay.com/itm/133853183025. Saksan amazonissa tyyriimpää äkkiseltään katsottuna.

Stanin litkuista race-versio on tehokas pakahduttamaan sieluja, ainakin jos menee kapeaan renkaaseen sitä tunkemaan. Originaali sisältää vähemmän partikkeleja, mutta kun säilyy paremmin talven yli => tätä pistin sisään reilusti sepelivaurioiden estämiseksi. Ei tubeless -ongelmia itsellä.
    -ei oo pakko, jos ei taho-

Minkälainen olisi hyvä ilmakompura tubeless renkaiden pullauttamiseen paikalleen. Olen aiheessa harjoittelija ja muutaman maantierenkaan saanut jalkapumpulla, mutta nyt tuli vastaan gravel rengas, joka ei nouse patruunalla tai onnettomalla kompuralla. En ole käynyt huoltoasemaalla kokeilemassa. Meneekö niillä rengas paikalleen.

Sellainen missä on riittävän iso säiliö, mulla ei ole pahastikkaan väliä. Minulla bilteman halppis ja hyvin toimii.

Biltemaan siis. Mahtaako tuo Bilteman 24 litrainen, 99 euroa riittää? Kiitos.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Itsekkin tarkastan paineet ennen joka lenkkiä. Pyöriä on liikaa, niin ei jokaiselle tule ajoa päivittäin
    ...
    Tai sitten on useampi kiekkopari litkutettuna odottamassa ajoon pääsyä -väkisinkin joku pari saattaa maata ajamatta kuukauden. Ainakin omassa käytössä seisoneen kiekon sielu on usein enemmän tai vähemmän jumissa.

Sielua irti vääntäessä muoviset avaimet ovat äkkiä entisiä ja pihdeillä saa olla tarkkana, tai runnoo venttiilin vartta. Kokeeksi viilailin onnettomasta bilteman nippeliavaimesta työkalun: jätin raon tarkoituksella aika tiukaksi. Toimi ainakin viimeksi, kun vapautin vanhimmat kiekot renkaista odottamaan nastojen alle laittoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Tai sitten on useampi kiekkopari litkutettuna odottamassa ajoon pääsyä -väkisinkin joku pari saattaa maata ajamatta kuukauden. Ainakin omassa käytössä seisoneen kiekon sielu on usein enemmän tai vähemmän jumissa.

Sielua irti vääntäessä muoviset avaimet ovat äkkiä entisiä ja pihdeillä saa olla tarkkana, tai runnoo venttiilin vartta. Kokeeksi viilailin onnettomasta bilteman nippeliavaimesta työkalun: jätin raon tarkoituksella aika tiukaksi. Toimi ainakin viimeksi, kun vapautin vanhimmat kiekot renkaista odottamaan nastojen alle laittoa.
    Tilasin näitä läjän. Laittaa yhden/pyörä, niin on aina mukana. Toimii!
    https://www.aliexpress.com/item/1005...2d714c4dPPcxAJ

Stan's NoTubes Valve Core Removal työkalu on käytettävyydessään vielä parempi, mutta se on aina hukassa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Biltemaan siis. Mahtaako tuo Bilteman 24 litrainen, 99 euroa riittää? Kiitos.
    Varmasti. Mulla on jokin vanhempi, jossa on kyllä pienempi säiliö.

Varmasti. Mulla on jokin vanhempi, jossa on kyllä pienempi säiliö.
    Onko 6 litrainen säiliö liian pieni?

Pahoja Tubeless ongelmia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Onko 6 litrainen säiliö liian pieni?
    Ei. Mulla 6l säiliöllä oleva Stanley ja tuolla on läskin kumitkin nosteltu kehille. Isompi säiliö toki aina parempi, jos on tilaa säilytellä.
    misopa muokkasi tätä : 10.11.2021 at 15.55
    Watt is Love

Jep. Mulla on myöskin tuota kokoluokkaa.

Letku kannattaa laittaa jokin muu kuin se ohuin kierremalli. Se noissa jarruttaa eniten.

Letku kannattaa laittaa jokin muu kuin se ohuin kierremalli. Se noissa jarruttaa eniten.
    Tämä on muuten totta, täytyy vaihtaa tuohon omaankin.
    Watt is Love

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •