Tämmöinen avaus. Pistetään oma retrotin alkuun.
Marin Muirwoods 1991
(hiukan vielä osia etsitään...)
![]()
Tämmöinen avaus. Pistetään oma retrotin alkuun.
Marin Muirwoods 1991
(hiukan vielä osia etsitään...)
![]()
Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB
"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012
Tuu ottaan mun Mariinista kuva.... tai voishan ensi keskiviikkona kuvata..?
Hyvä ketju! Nyt vaan lisää helmiä sioille.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Loistava topicci...
Klein Attitude 1990
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Jani Mahonen muokkasi tätä : 25.05.2009 at 13.57 Syy: myynti-ilmot torille
Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
Ei lähde saatana Moskovasta, njet
GT Avalanche vm. -92.
Sama originaalissa kunnossa.
On juu turhan moderni. Tuo Marzun ilmakeula tuli markkinoille vasta 1992 ja valmistus loppui 1993. Muirwoodsin orkkisjarrut ovat 200GS. Täytyy sanoa, että ei tätä ole entisöity, vaan yritetty hakea ajan hengen mukaista palikkaa. Tuo PG990 takapakkakin on hiukan moderni, kuten koko 3x9 voimansiirtokin![]()
Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB
"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012
No voihan vitsi, minä olen tosi pahoillani, minä kun nähkääs lemppasin mäkeen muutaman retro-osasarjan LX ja XT. Kun eivät kellee kelvanneet ja minä en jaksanut enää olla hamsteri jaku minun piti muuttaa. Oi voi. Vähän harmittaa se terässpessu joka tuli roudattua sorttiasemalla...
Onpas teillä ilmeetmää varotan, mää oon todella nopee juoksee eteenpäin!
skeptinen realisti
Hienoa, että Suomestakin löytyy harrastajia, joilla on retro-maastopyöriä! Yllättävän hiljaista täällä on ko. alueella tai ainakin harrastajat eivät sitten paljon itsestään tai pyöristään huutele. Vanhojen maantiepyörien keräilijöitä onkin sitten enemmän...
Tässä oman kokoelmani kruununjalokivi (1993 Klein Adroit) sekä allekirjoittanut asiaankuuluvassa varustuksessa:
Tässä vielä projektin esikuva:
![]()
Hell_On_Wheels muokkasi tätä : 26.05.2009 at 15.13
Kellarikopissa on täysin ajokelpoisena ja jälkiasennuslokareita ja tarakkaa lukuun ottamatta alkuperäiskuntoisena Nishiki Bushwhacker vuodelta 1987, jos en ihan väärin muista. Kuvaa laitteesta ei ole toistaiseksi olemassa.
Yksityiskohtia:
Vehkeen takajarru on haarukan alaputkissa. Se on eräänlainen U-jarrun sovellus, jossa jarrulänkien päissä on rissat. Jarruvaijerin päässä on kolmiomainen metallilevy, joka vetää rissoja etäämmäksi toisistaan ja näin jarrupaloja kiinni vanteeseen. Ymmärsittekö? Erittäin tehoton jarru joka tapauksessa ja pyrkii laahaamaan puolelta tai toiselta teki sille mitä hyvänsä.
Eturattaat (tai kaksi niistä) ovat Bio Pacet, siis soikeat poljinvoimien optimoimiseksi.
Tanko on leveä ja tosi vankka, jarrukahvat kuin prätkästä.
Pakka on kuusilehtinen ja vaihteet SunTourin. Navoissa urakuulalaakerit!
Runko Tangen teräsputkea. Akseliväli on niin lyhyt, että ylämäissä Bushwhacker keulii ja alamäessä saa pelätä lapajättiläisiä.
Maksoi Porvoon Hellbergillä muistaakseni vähän yli 4000 markkaa.
Vai Tom Araya?
![]()
Moukka. Kuski on David "Tinker" Juarez. Ehkä yksi suurimpia legendoja ikinä.
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered.
Oma "kruununjalokivi", tai ainakin toinen niistä...
![]()
Juu, eikä ole vielä lopettanut ajohommia - tälle vuodellekin on jokunen kisa suunniteltuna: http://tinkerjuarez-2008schedule.blogspot.com/
Taitaa Tinkerillä olla pisin ura noista legendoista kun Frischikin lopetti viime vuonna.
Tinker on maastopyöräilyn legenda! "No pain, no gain" - äijä ajaa/ajoi pääasiassa vain isoimmalla eturattaalla.
Tossa meikäläisen Tinker-replikassa on muuten Tinkerin aidot kisakiekot vuodelta 1993.
Sain ne haltuuni, kun laitoin Tinkerille sähköpostia ja heppu kertoi, että hänen kaverillaan on nuo kiekot ja käski ottaa häneen yhteyttä. Nyt ne on sitten mulla. Niissä on mm. UCI:n tarkastusnumerot Luganon MM-kisoista.![]()
Juniorit?
Ei nämä projekti-insinöörit tiedäkkään semmoisesta huumorista mitään.
Tuskin huumori kertoo mitään saati sitten sarkasmi, pieruhuumori, alapäähuumori jne jne...
(jne + ... = fail)
![]()
Juu, kyllä Tinker pitäis tietää, ja ehkä Turistikin vaan vitsaili. Tää juniori kyl tietää Gary Fisherin sentään kymmenen vuoden takaa Welch Villagestakun oli oma ura alkutaipaleellaan:
Noissa kisoissa tais Tinkerikin ajella.
(Eiks tää oo vieläpä topicin mukaista, kun retroilusta viel puhutaan?)
https://raeven.fi
Osii ja paitoi...
![]()
eHell on wheels: mitenkä sä olet tossa alemmassa attitude-kuvassa noin paljon ruskettuneempi ??
laitettu itseruskettavaa pintaan ennen kisoja??
Vanha mutta lihava.
Kirjanmerkit