BikeshopFenixCanyonHuntteri
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3
Näyttää tulokset 61 - 76 / 76

Aihe: Hki-tku

^joo, itsekin ajaisin (ja olen ajanutkin!) tuosta Strömman kanavalta suoraan Mathildedaliin (missä vaiheessa sille on muuten annettu tyhmä suomenkielinen nimi Matilda, joissain kartoissa näkyy). Hyvä sekin mesta on tsekata ellei ole aikaisemmin käynyt. Ja vaikka olisikin.
    JackOja muokkasi tätä : 31.05.2022 at 09.50

Ajelin viikonloppuna tuosta reitistä pätkän Kemiö-Tenhola (siitä suuntasin Fiskariin). Hieno reitti, mutta tuo 52-tien pätkä oli kyllä ankea, varsinkin sateessa. Kovin pitkä se ei tosin ole että menettelee jos haluaa säästää aikaa ja matkaa. Ylipäätään tuo merkattu rannikkoreitti (ja samalla Eurovelo 10) ovat hienoja tuolla päin. Matildan koukkaus kannattaa kyllä. Jos sen sijaan tarvitsee käydä kaupassa ennen Tammisaarta, täytynee koukata Kemiön kautta. Matildassa ei taida olla ruokakauppoja, onneksi tuli tarkistettua omalla reissulla se etukäteen. Olimme menossa yöksi Teijon luontokeskuksen läheisyyteen ja eväät oli alun perin tarkoitus hakea Matildasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    ...Matildassa ei taida olla ruokakauppoja, onneksi tuli tarkistettua omalla reissulla se etukäteen...
    Viitisen kilometriä Saloon päin Teijossa on kyläkauppa.

Emmää ole ihan varma kuinka monta ruokintapistettä tollasella pätkällä pitää olla, mutta ihan hyvä, että nuo tulee käytyä läpi. Siellä Tenholassa on google mapsin mukaan sale.

Jos oikein muistan, Mathildedalin venesataman ravintolassa taitaa olla pieni ruokakauppa. Siis sellainen kahden hyllyn perustarvikeosasto, josta saa ehkä hätätilassa jotain mukaansa.

Angelniementien (Kokkilan lossi - Kemiö kirkonkylä) päällyste on hevosmiesten mukaan huonossa kunnossa. Itse ajelin tuolla jokunen vuosi sitten, eikä selvää mielikuvaa ole. Mutta tänä kesänä se päällystetään, ellei ole jo päällystetty.

https://vayla.fi/paallystystyot-varsinais-suomessa

Parin viikon päästä on tarkoitus polkaista Helsingistä Paraisille. Iso osa mentäneen 110 tietä mutta koska nyt olisi tarkoitus kelata kilsoja 200km ajamiseksi niin tarttee tehdä muutama mutka matkan varrella.

Salo-Paimio mennään tietä 2351. Mites, Toikkala-Hepojoki (Teerlakiantie, Hepojoentie), onko se miten pyöräiltävässä kunnossa?

Ja, olisko Turun itä/eteläpuolella jotain kivaa reittiä, jolla voisi kelata 15-20km kierroksen ennen Paraisten suuntaan kääntymistä?

Aluksi mietin, että josko olisi polkenut Vähäheikkiläntielle ja siitä Ispoisten puistotielle jne mutta taidetaan olla jo aika ytimessä ja kelviliikenne pe-iltapäivällä sen mukaista?

Onkohan 110-tiellä ja Turun kulmilla isoja tietöitä, jotka kannattais ottaa huomioon?

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Salo-Paimio mennään tietä 2351. Mites, Toikkala-Hepojoki (Teerlakiantie, Hepojoentie), onko se miten pyöräiltävässä kunnossa?
    Joku tietyö tuolla on ehkä meneillään, mut muuten tuo reitti on mun mielestä kaikkein paras Paimiosta Turkuun.

https://vayla.fi/kunnossapito/tiever...sapito/tietyot

Ja, olisko Turun itä/eteläpuolella jotain kivaa reittiä, jolla voisi kelata 15-20km kierroksen ennen Paraisten suuntaan kääntymistä?
    Jos edestakaisin ajaminen ei haittaa, niin suosittelisin ehkä jotain Kuusiston linnan raunioilla kääntymistä ja Ryöväriholmaa. Muualla tulee vaan väkisin tympeää kelviä mukaan.

Asuin joskus 80-l Petreliuksessa. Meillä oli joku vakiolenkki Ala-Lemun kartanon suuntaan, osin peltoteitä. Isolle tielle sitten ennen Kaarinan keskustaa. Ei vaan muista ainakaan karttaa katsomalla. Ainahan voi ajaa pikkutiet päähän asti ja sit takaisin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Travelkicking Katso viesti
    Meillä oli joku vakiolenkki Ala-Lemun kartanon suuntaan, osin peltoteitä.
    Kyseinen hiekkatie on todennäköisesti Hantuntie. Jonkun 10km lenkin tuosta saa, mutta väkisinkin puolet tylsähköä kelviä. Yli-Lemuntien miljöö on hieno.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Joku tietyö tuolla on ehkä meneillään, mut muuten tuo reitti on mun mielestä kaikkein paras Paimiosta Turkuun.

https://vayla.fi/kunnossapito/tiever...sapito/tietyot

Jos edestakaisin ajaminen ei haittaa, niin suosittelisin ehkä jotain Kuusiston linnan raunioilla kääntymistä ja Ryöväriholmaa. Muualla tulee vaan väkisin tympeää kelviä mukaan.
    Edestakaisin ajaminen ei haittaa, joten Kuusiston linna on hyvä vinkki. Laitetaan se listalle.

Harmi etten löydä mistään tietoja onko Hepojoen päällystystyö käynnissä. Se on tämän vuoden hankkeita mutta ajankohtaa en löydä...

Luulis monen foorumilaisen ajavan vakituiseen maantielenkkiä Hepojoentiellä ja tietävän jotain, koska on tosiaan seudun parhaita yhtenäisiä pätkiä (Saukonojantie-Hepojoentie-Teekarlantie-Sukselantie-Liedonperäntie jne). Itellä harvinaislaatuinen tilanne, etten oo tänä vuonna kertaakaan vielä ajanut, niin ei mitään käsitystä tilanteesta.

Eikö kukaan Turun seudulla maantiepyöräilevä ole ajanut Hepojoentietä viime aikoina?

^Mä ajoin tänään aamulenkillä Piikkiöstä Hepojoentie-Teerlakiantie-Veikkarintietietä pohjoiseen. Ei siellä mitään ihmeellistä ollut: joitakin halkeamia ja paikkauksia pitkin matkaa. Jossakin matkan varrella rypsipelto oli täydessä kukassa.

Mutta olen huono arvioimaan asfaltin laatua, kun alla olivat 47-milliset kumit. Mut ohitti pari maantiepyöräilijää, joten kait siellä ajaa voi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ^Mä ajoin tänään aamulenkillä Piikkiöstä Hepojoentie-Teerlakiantie-Veikkarintietietä pohjoiseen. Ei siellä mitään ihmeellistä ollut: joitakin halkeamia ja paikkauksia pitkin matkaa. Jossakin matkan varrella rypsipelto oli täydessä kukassa.

Mutta olen huono arvioimaan asfaltin laatua, kun alla olivat 47-milliset kumit. Mut ohitti pari maantiepyöräilijää, joten kait siellä ajaa voi.
    Jes, kiitos! Sittenhän yllä oleva Väyläviraston sivusto on ajantasalla, kun ko. kohdassa ei näy tietyön merkkiä.

Sit vaan jänskätään iskeekö ens vkon pe sateet. Tai korona.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Jes, kiitos! Sittenhän yllä oleva Väyläviraston sivusto on ajantasalla, kun ko. kohdassa ei näy tietyön merkkiä.

Sit vaan jänskätään iskeekö ens vkon pe sateet. Tai korona.

Ja kyllähän se Hepojoentie oli ihan kivasti ajettavissa, kun viime pe Paraisille poljettiin.

Olisi pitänyt uskoa navia ja ajaa Kuusiston linnanraunioille Linnanrauniotietä eikä Munkkentietä. Soratie kun ei olisi napannut...

Vähän oli tylsä ajokeli perjantaina. Kaveri ehti ajaa kokonaista 8km, kunnes piti pysähtyä pysäkille sadeparkkiin yli tunniksi. Sen verran ehdittiin kastumaan tuossakin ajassa, että loppureissu ajettiin kengät märkänä. Sadekuurot eivät jääneet siihen vaan niitä riitti koko matkan ajan. Ja tietenkin, sääennusteet eivät kuuroja ennakoineet.

Mutta tulihan se 200km täyteen, kun kelasin vielä pari lisäkilsaa ennen määränpäätä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •