Sivu 25 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15232425
Näyttää tulokset 721 - 740 / 740

Aihe: Sykemittareista ( Polar vs. Suunto)

On mutta en usko että se vaikuttaa niin paljoa, suihkussahan käyt uinnin jälkeen ja huuhtoutuu samalla kello.... Ja ei noi trinistit altaassa ihan niin paljoa ole viikossa, onhan hikikin aika jekuttaja

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    v800 ketjussa muistan jonkun kertoneen vaihdoin töineen olleen vain 25 tai 30 euroa.
    18€ maksoi itellä uusi ranneke, kun vaihdoin itse.

Kaverin kelloon vaihdettiin rannekkeen lisäksi "kaikki muoviosat" ja se muuttui sinisestä kokonaan mustaksi.

Tällä rannekkeella en ole edes ehtinyt uida kloorivedessä, joten siitä ei voi johtua. Väittäisin, että laatu vaan sen verran huono, ettei kestä. Ironista on, että olen pyrkinyt pitämään tästä viimeisestä entistä parempaa huolta, mutta näköjään se vaikutti negatiivisesti kestoon. Hinta remmille on 20-30 €, joten jos ei menisi vaihtoon kerran pari vuodessa, se ei olisi mitenkään kallis

Voihan se tosiaan olla hiki ja auringon valokin?

Kiinasta 7 euroa ranneke ja itse vaihtaa parissa minuutissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kettu-Pekka Katso viesti
    Kiinasta 7 euroa ranneke ja itse vaihtaa parissa minuutissa.
    Rannekkeen joo, mutta minä tarkoitin myös sen kello-osan ympärillä olevaa osaa. Hankala selittää, kun ei ole oma kello. Mutta kellon koko väri, myös napit vaihtuivat.

Ostin 6 kk sitten halpis-Garminin (Vivomove HR), mutta kun triathlon-kaveri esitteli altaalla Apple-watchiaan joka mittaa uidun matkan kun sille kertoo altaan pituuden, tuli mieleen kellon päivitys. Garmin kun ei ymmärrä vedestä mitään. Äsken juttelin työkaverin kanssa joka kehui Suunnon 9:ään.

Onko kokemuksia tai mielipiteitä, kumpi mieluummin: Apple Watch vai Suunto 9? (ilmeisesti Suuntoa hitusen puoltaa parempi akunkesto)

PS: Perustelu olis kova.
    SUP X-Mud Gravel Disc // Ghost Kato 4,9

Eikös Garminin kalliimmat mallit osaa uintihommat siinä missä muutkin?
    Noista kahdesta mainitusta Apple Watch on yleiskone joka hoitaa myös urheilun mutta paljon paljon muutakin. Suunto sitten keskittyy urheiluun ja muut ominaisuudet on sitten enemmän kivana lisänä.

www.dcrainmaker.com kertoo pitkissä arvioissa enemmän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Eikös Garminin kalliimmat mallit osaa uintihommat siinä missä muutkin?
    Noista kahdesta mainitusta Apple Watch on yleiskone joka hoitaa myös urheilun mutta paljon paljon muutakin. Suunto sitten keskittyy urheiluun ja muut ominaisuudet on sitten enemmän kivana lisänä.

www.dcrainmaker.com kertoo pitkissä arvioissa enemmän.
    Kiitos, käyn lueskelemassa ja tuumaan samalla omat tarpeeni ja keskeisimmät käyttötapaukset.

Apple watchissa näyttö ei ole koko ajan päällä, se on ainakin minulla deal braker.

Itse asiassa, illan surfattuani ja vertailuja luettuani ovat finaalikaksikkona nyt Suunto 9 ja Polar Vantage V.

Polarista hieman huonoja kokemuksia 10 vuoden takaa, sykevyön laadusta ja kellosta patterin vaihdon (liikkeessä) jälkeen. ATK-softa näyttää samalta tylsältä kuin silloin. Polaria puoltaa Suuntoa vastaan edullisemmalla hinnalla tuleva barometri, jonka tarpeellisuudesta tosin en vielä ole täysin vakuuttunut.

Nyt on Suunto 9 ollut viikon ranteessa ja ihan hyvä on. Ostin Tori.fi:stä sille Suunto Dual sykevyön, mutta ei ota kontaktia vaikka vaihdon ensi töikseni pariston. Eivätkö ne olekaan yhteensopivia? Myyjä sanoi tarkistaneensa Suunnon sivuilta että olisivat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kiloWatti Katso viesti
    Nyt on Suunto 9 ollut viikon ranteessa ja ihan hyvä on. Ostin Tori.fi:stä sille Suunto Dual sykevyön, mutta ei ota kontaktia vaikka vaihdon ensi töikseni pariston. Eivätkö ne olekaan yhteensopivia? Myyjä sanoi tarkistaneensa Suunnon sivuilta että olisivat.
    Dual taitaa olla ant+ sykevyö ja uudet suunnon rannelaitteet käyttää bluetooth yhteyttä eli pitäisi olla suunnon smart sensor että toimii suunto 9 kanssa. Kellon manuaalista voinee varmistaa.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kiloWatti Katso viesti
    Ei toimi kellosi kanssa. Tarvitset bluethoot sykevyön.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mcross Katso viesti
    Ei toimi kellosi kanssa. Tarvitset bluethoot sykevyön.
    Perkele. Kiitokset, reklamoin kaupan. Ensi kerralla tarkempana.

Suunto 9:n kanssa toimii sitten myös Polarin H10 -sykevyö, joka on varmaan markkinoiden paras lajissaan. Erityisen kiva siinä on peruskäyttäjän näkökulmasta, että paristo kestää "ikuisuuden" ja sen vaihtaminen käy näppärästi sitten kun se tarve tulee (mulla ei ole vielä tullut vaikka vyö ollut ainakin vuoden käytössä).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    Suunto 9:n kanssa toimii sitten myös Polarin H10 -sykevyö, joka on varmaan markkinoiden paras lajissaan. Erityisen kiva siinä on peruskäyttäjän näkökulmasta, että paristo kestää "ikuisuuden" ja sen vaihtaminen käy näppärästi sitten kun se tarve tulee (mulla ei ole vielä tullut vaikka vyö ollut ainakin vuoden käytössä).
    Kiitos vinkistä, hyvä tietää.

Nostellaanpas vanhaa ketjua.

Mulla on tällä hetkellä Suunto Spartan Wrist HR ja pidemmän aikaa miettinyt, että pitäisikö tuota päivittää johonkin, mutta kun se toimii... No nyt on tulossa myös toiseen pyörään tehokammet ja Suuntohan ei tue kuin yhtä power podia kerrallaan. Eli joka kerta kun vaihtaa fillaria, pitäisi podi parittaa uudestaan. Ei toki mikään maailman homma, mutta...

Yhteistä taivalta Suunnon kanssa on jo yli kymmenen vuoden ajalta, mutta kun ovat luopumassa tuosta Movescountista ja muutenkin mun treenit menee jo Stravaan, niin eipä tuostakaan ole suurta haittaa, vaikka data siirtyisi toiseen palveluun.

Vaihtoehtoina olisi nyt sitten joko Polar Vantage tai Garmin Fenix 5/6. Haluttavia ominaisuuksia:
    - sykemittaus ranteesta ja sykevyöllä
    - gps luonnollisesti
    - breadcrump minimissään, kartat ehkä plussaa
    -- varsinaiseen HC-navigointiin mulla on myös Wahoo ELEMNT ROAM
    - tuki useammalle podille yhtäaikaa (kuten Wahoossa saa olla vaikka kuinka monta)
    - BT-podit
    - muokattavat näytöt, mielellään 4-5 kenttää
    - useita näyttöjä / profiileita
    -- Suunnossahan on eri profiilit eri lajeille ja niissä sitten useita näyttöjä. Esimerkiksi Wahoossa on vain eri näyttöjä, ei profiileita
    - synkkaukset näihin yleisimpiin palveluihin
    - kännysovellus ja langaton synkkaus
    - weppisovellus tarkempaan analysointiin
    - akkukesto treenissä näyttö päällä 10+ tuntia

nice to have:
    - baro
    - lämpötila

Juu, kyllä. Koitan tavata myös mitä dcrainmaker on kirjoittanut.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •