Sivu 1 / 25 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 740

Aihe: Sykemittareista ( Polar vs. Suunto)

Vihainen Sykemittareista ( Polar vs. Suunto)

Olen tähän asti ollut Polarin vankkumaton käyttäjä ( Sport Tester -92 palvellut hienosti tähän asti/ pantoja mennyt kolmet) mutta tässä sopivan tarjouksen lävähtäessä Suunnon t4c-mallista meinasin että what's the fuck ( eli sen kummempia tutustusmisia nettisaittien kautta) ja se lähti mukaan. Ja kotiin päästessä huomasin että kyllä olisi aika vaikea ohjelma pyörittää, vielä kun ohjeet eivät olleet ihan täsmälliset (?) en saannut mittaria päivitettyä tiedoillani .... tuntui siltä että se olisi keittänyt kahveetkin helpommalla kun ottanut pulssin seurantaan. No saatiinhan se pulssi sentään näkymään. Muutamana päivänä vielä sitä ohjelmointia ihmettelin ja ei helkuta, ei onnannu! Sitten 6:na päivänä liikkeeseen käymään ja ihmettelemään kuka on 'tyhmä' kun ei onnaa, ei ollut ketään mittaria varsinaisesti tuntevaa paikalla (jälleenmarkkinointi huom!!!!) mutta yksi kaveri muisti että sillä Mode-nappulalla on kaksi toimintoa, normaali lyhyt painallus sykeohjelmaan siirtymisessä, ja pitkä painallus päivitysten tekemiseen .... ''''kele, ei sitten kunnon mainintaa tästä ohjekirjasessa .....
    No eipä mitään, mittarissa tosi hienot ohjelmat ja mahdollisuudet kun oppii käyttämään mutta pintaan nousi jo ensimmäisen lenkin jälkeen kysymys onko laite yhtä laadukas kuin kopan päällä seisova 447 e hintalappu antaa ymmärtää ( no eihän siitä kukaan tommosia kyllä maksa ..) sillä kello-osan lasi ( vai mitä lie muovia) oli saannut jo pahasti siipeensä, siinä oli selvästi yksi pitkä syvä + pari pienempää naarmua ..... ei voi olla totta .... yksi lenkki ... ja 'lasi' jo paskana ....... Sport Testerini käyttötunnit ovat arviolta 3000 tunnin luokkaa, ollut harjoitus ja vähemmän kliineissä kisatunnelmissa, ja ei naarmun naarmua.

Laite lähti Suunnolle käymään kysymyksen 'onko tämä 447 euron väärti' kera.

Kai maar siitä kiinapelistä ois seuraavaksi jäännyt 'kromit' kellonpohjasta käteen ....

Muilla yhtähyviä kokemuksia?

Taidan mennä ostamaan 4:n pannan vanhaan peliini.
    Janne Lehti muokkasi tätä : 13.12.2013 at 13.37

Vink vink Kiitos Iglumiehelle ....

Ois näköjään pitänyt malttaa ja katsoa käyttäjien kokemuksia, p ' ' ' a mikä p ' ' ' a.

Taidan ottaa rahat ulos, paitti jos ne kyhää siihen lasisen kannen ( heh heh, sitä saa odottaa), 'kehitys'maasta ostettu 35 egen Casion (siistin juhla-) kellon lasikin kestää
    n. triljoona kertaa enemmän rasitusta kuin tämä p ' ' ' a.SPOT.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti steelmän Katso viesti
    Ois näköjään pitänyt malttaa ja katsoa käyttäjien kokemuksia, p ' ' ' a mikä p ' ' ' a.

Taidan ottaa rahat ulos, paitti jos ne kyhää siihen lasisen kannen ( heh heh, sitä saa odottaa), 'kehitys'maasta ostettu 35 egen Casion (siistin juhla-) kellon lasikin kestää
    n. triljoona kertaa enemmän rasitusta kuin tämä p ' ' ' a.SPOT.
    *Huutonaurua*
    Kuullostaa jotenkin tutulta, samanlainen toosa nakuttaa ranteessa ja "lasi naarmuilla". Tätä voisi suositella vaikka v1##umaiselle naapurilla
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

Suuntoa varauksella

Mulla on ollut Suunnon T3 pari vuotta, jonka aikana se ollut pari kertaa "korjattavana" ja kerran vaihdettu uuteen. Tuntuma on, että ongelmat on aina olleet softapuolella. Sykkeet vaan katoaa, eikä mikään resetointi tai patterin vaihto enää auta ... Toisaalta DHL on aina laitteen hakenut töistä huoltoon ja tuonut sen sinne aina takaisin - ihan jees palvelu.

Ominaisuuksiltaan / toiminnoiltaan laite on tälläiselle aktiiviharrastajalle ihan OK, mutta sen luotettavuus on kyllä ollut todella heikko. Mutta toistaiseksi laitetta tulee vielä käytettyä kun takuu on voimassa.

Niin ja se lasi tai muovi on todella pehmeää ... ensimmäinen laite oli jo muutamien kuukausien jälkeen ihan naarmuinen. Sitten kun tuli takuuna uusi, piti mennä ekalla lenkillä kaatumaan asfaltilla sen kello-osan päälle ...

Kyllä tästä Suunnosta näyttää parran pärinää riittävän. Minulla tuli hyvän talven ansiosta lähes 2000km hiihtoa ja asiallisesti joka lenkillä oli Suunto T 3:n sykemittari ja GPS-POD. Pattereita piti vaihtaa muutaman kerran GPS:ään. Sekin oli joustavaa, kun älysin alkuvaiheessa ostaa pattereiden latausulaitteen, mikä on tosi kätevä systeemi. Rannetietokone alkoi loppua viimeisillä hiihtolenkeillä.Vaihdatin siihen patterit kellosepänliikkeessä ja asia oli sillä selvä. Vain kellonaika ja päiväys tarvitsi asentaa itse uudelleen. Nyt kun pyöräilen, en käytä GPS-Pod:ia, kun hyvä ja monipuolinen polkupyörän mittari antaa tarkat vastaavat tiedot. Sensijaan Suunnon sykemittari on pyöräillessä hyvä olemassa.
    Uskon edelleen Suunto T 3:een ja käsittääkseni minulla on se Suunnon uudempi sykevyö, jossa ei ole niitä aikaisempien mallien penikkatauteja.

Peukalo ylös

Ollut Suunnon T3 jo toista vuotta ranteessa yötä päivää ja olen kyllä ollut enemmän kuin tyytyväinen siihen.Kaiken lisäksi tyylikäs ja siro.Kun patterit alkaa loppumaan niin kestää hiukka pitempään ennenkuin se löytää sykkeet,ja pattereita olen vaihtanut parikertaa vuodessa.

Mulla ollu Suunto t6 reilut puoltoista vuotta. Kävi uudenvuoden jälkeen korjauksessa kun ei löytäny sykevyötä, tosi tavallinen ongelma Suunnolla. Sain comfort-vyön vanhanmallisen tilalle ja sehän hymyilytti
    Olen ollut äärimmäisen tyytyväinen laitteeseen.
    Ja teekutosen lasia on ainakin vaikea naarmuttaa kun on jotain ihme safiiria.
    Ja kyllä uudet polarit on aikalailla samalla tasolla käytettävyydessä hienoine ohjelmineen ja miljoonine nappuloineen.

Minulla on suunnon t3 ja eipä siinä ongelmia ole ollut.

Yhdessä välissä laite kärsi sykkeiden häipymisestä, mutta se taisi olla minun aineenvaihdunnastani ja hiestäni kiinni, koska kun ostin apteekista ultraäänigeeliä ja pistän sitä nahkaani sykeantureiden kohdalle, vaivat katosivat ja ovat pysyneet poissa.

Kannattaa kokeilla, jos mittauksessa häikkää. Pullo maksoi 5 euroa (150 milliä) ja sitä on vuoden käytön jälkeen noin. 95 % jäljellä.

...onko laite yhtä laadukas kuin kopan päällä seisova 447 e hintalappu antaa ymmärtää ( no eihän siitä kukaan tommosia kyllä maksa ..)
    Missä tuota kaupataan moisella hintalapulla? Toihan on ~150€ värkki.
    Itsellä on ollut Suunnon Metron kohta 8 vuotta joka päivä ranteessa, enkä ole vielä valittamisen aihetta löytänyt.

Suunnon laitteissa tuntuu olevan aika isoja yksilöeroja. Oma T6-mittarini on ollut käytössä paria lenkkiä vaille 1500 tuntia, eikä koko aikana ole ollut mitään paristonvaihtoa suurempia remontteja. Toinen taloudessamme oleva T6 puolestaan on ollut käytössä vasta muutaman sata tuntia, mutta sen kanssa on ollut ongelmia alusta lähtien ja pantojakin on vaihdettu taajaan.
    If you are not riding solo, you're cheating.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikzu Katso viesti
    Ja teekutosen lasia on ainakin vaikea naarmuttaa kun on jotain ihme safiiria.
    Täällä on ollut t6 käytössä kohta 3 vuotta eikä edelleenkään yhtään naarmua lasissa. Ja tietääkseni uusissa t6c:issä on sama materiaali. Kumma ettei sitä ole voinut käyttää myös t3 ja t4:ssä, kun niissä ei ole edes näyttöä kiertävää korkeampaa kehää? Suunto ilmoittaa muuten t6c:n materiaaliksi "mineral crystal glass" mutta t4c:lle tietoa ei löydy

Suunto T3 GPS-podin kanssa on pelittänyt moitteetta vissiin 2,5 vuotta. Jos joskus aika jättää, ostan uuden. Polarin kanssa oli takavuosina vaikka minkälaisia ongelmia, hukkasi sykkeet kesken lenkin jne..

Kellon lasista sanottu on totta. T3:n muoviplexi on todellakin töröllä ikään kuin odottamassa vahinkoja ja vielä pehmeää kuin mikä. Mulla kello hipaisi heti uutena seinää ja sain hillittömät naarmut koko näytön poikki. Harmitti vietävästi, kunnet löysin netistä PolyWatch -nimisen tahnan. Saapastehdas suositteli samaa ainetta puhelimen näytön naarmujen korjaamiseen.

Tippa tahnaa, hinkkaus ja plexi on kuin uusi. Ihme aine, suosittelen. Samaa voinee käyttää muuhunkin vastaavaan. Ei mielestäni sisällä hioma-aineita, vaan täyttää naarmut, eli lienee jonkinlaista vahaa tms. Helsingissä myy Kellonosat Oy Kalliossa (kellonosat.fi). Kannattaa muutenkin käydä, ainakin jos hienomekaniikka yhtään kiinnostaa..

Peukalo alas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Missä tuota kaupataan moisella hintalapulla? Toihan on ~150€ värkki.
    Turussa Länsikeskuksen Intersportin lasihyllyssä laatikot ovat varustettuja moisella hintalapulla ....

Huh huh, on kyllä hinnalla raiskattu. Missäköhän hinnoissa T_kutoset tuolla puljussa pyörii? 800 € ?

Omaan Suunnon sykemittariin olen ollut tähän asti tyytyväinen. Ei tosin vielä montaa kuukautta takana, eli saa nähdä jatkuuko ilo. Training manager oli positiivinen yllätys.

Olikohan huhupuhetta vai muistanko väärin, mutta sellainen mielikuva on, että T6-mallit (tai ylipäätään prameemmat) valmistetaan ihan täällä kotimaassa...kun taas ns. massamittarit, kuten T3/T4 siellä missä väkeä on paljon ja pakokaasu täyttää ilman. Tälläkin lienee tekemistä laatuerojen kanssa.
    Kävellen olis jo perillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pavel Katso viesti
    Olikohan huhupuhetta vai muistanko väärin, mutta sellainen mielikuva on, että T6-mallit (tai ylipäätään prameemmat) valmistetaan ihan täällä kotimaassa...kun taas ns. massamittarit, kuten T3/T4 siellä missä väkeä on paljon ja pakokaasu täyttää ilman. Tälläkin lienee tekemistä laatuerojen kanssa.
    Välttämättä tuollahan ei ole vaikutusta sinänsä materiaaleihin ( ja niitten laatuun) mutta
    jos joka osatekijä halutaan viedä hinnaltaan äärimmilleen ( siis alas) niin tulos taitaa olla
    tämä :-(

Heittäkää joku saitti jossa perushinta on joku muu kun tuo karmaiseva 447 e .....

Itse kyllä yleensä teen vertailevaa tutkiskelua, nyt kait 'vanhempana' ei enää jaksa .....
    eikä ole enää niin euron päällekkään joskin aivan härskiä jos yleisesti peli lähtee mukaan
    alle 200 egen (noinhan minäkin sen sain) ja toiset pitää tommosia hintaa yllä ..... kiasus ..... kerrankin kun tekee kauppaa ilman kovempaa vääntöä niin käy näin ....

http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/82186 tai varuste.net tai http://www.scandinavianoutdoorstore....emittarit/t4c/

Odotukset 500e mittarilta erilaiset kuin parinsadan mittarilta? Pitäiskö olla?
    Mittarin asetusten tekeminen ei pitäisi olla vaikeaa lukutaitoiselle, muu kritiikki kyllä paikallaan (lasi, vyöt hajoaa ja vielä kalliit lisäosat)

Odotukset 500e mittarilta erilaiset kuin parinsadan mittarilta? Pitäiskö olla?
    Mittarin asetusten tekeminen ei pitäisi olla vaikeaa lukutaitoiselle, muu kritiikki kyllä paikallaan (lasi, vyöt hajoaa ja vielä kalliit lisäosat)
    Jaaha, eli kerran ilman vertailua liikkeellä ja sitten TÄMMÖINEN osuma .... ihan idiootti olo ...
    joskin hinta oli kuitenkin alle 200 ..... voi olla että lukutaitoiselle se ohjelmoisti ei oo vaikeeta,
    toi oli kyllä varsinainen 'yllätyssektori' että siinä Mode-nappulassa oli lyhyt ja pitkä painallus!

Muissakin napeissa on pitkällä ja lyhyellä painalluksella eroja. mm näppäinlukon saa päälle pitkällä painalluksella. TE luvun tai sykkeen vaihto tapahtuu myös pitkällä painalluksella .. hämäävästi tosin samasta napista kello tilassa rupeaa T4 huhuileen tietokonetta.

Ei minunkaan yhteiselo T4:sen kanssa ihan ongelmatonta ole ollut. Mutta T4:sen valmentaja toiminto on niin loistava, eikä vastaavaa toimintoa pienellä etsimisellä ole muualta löytynyt, että olen loppujen lopuksi kohtuu tyytyväinen laitteeseen.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

-- mtbSeikkailu 2016 --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pavel Katso viesti
    Kyllä näyttäisi T6-laatikossa olevan tarra joka uhkaa tekstillä "Made in Finland".

Gps-podista ei vastaavaa infoa löytynyt...

Nauraa Seuraava tiedustelu ....

Josko tosiaan jatkaisi 'matkaa' sport testerin kera: mistä saa edukkaasti Polarin Wear Link:in
    ( ei koodattu)?

Off topic: tytär pyysi kirjoittamaan tähän INDICA - Ihmisen lento!
    steelmän muokkasi tätä : 12.05.2009 at 20.46 Syy: tytär halusi

Turussa Länsikeskuksen Intersportin lasihyllyssä laatikot ovat varustettuja moisella hintalapulla ....
    Eikös tota t4 c mallia myyty jokin aika sitten tuolla gps podin kanssa alle 200 euron.
    Vuoden ollut t3 podin kanssa käytössä ja hyvin pelaa naarmuja hieman myöskin lasissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stags Katso viesti
    Eikös tota t4 c mallia myyty jokin aika sitten tuolla gps podin kanssa alle 200 euron.
    Vuoden ollut t3 podin kanssa käytössä ja hyvin pelaa naarmuja hieman myöskin lasissa.
    Intterit möi Nordic Sport Packiä, jossa T4 ja GPS, hintaan 199 ja siihen vipuun minäkin menin...kaduttaa vieläkin, vaikka samalla rahalla olen "saanut" jo toisen rannelaitteen ja pari sykevyötä. Mutta kun ei pelaa, niin ei pelaa... Pitää oikein koputtaa puuta, kun viimeinen kokoonpano on pelannut reilun kuukauden moitteetta...noo mitä nyt se naarmuinen lasi ketään haittaisi

"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

Peukalo ylös Peukku ylös t4c:lle

Viime joulukuussa hankittu t4c GPS Pack on toiminut oikein hyvin. Alussa meni vain aikaa valikoiden ja toimintojen opetteluun, kun olin tottunut Polarin toimintatapoihin. Minultakin meni pitkään, ennen kuin tajusin painaa mode-nappia pitkään päästäkseni perusasetuksiin. Ohjekirjankin luin, joten voisi siinäkin olla jotain parannettavaa. Toinen ikävä juttu alussa oli se, että lenkille lähtiessä tallennus piti erikseen käynnistää. Pari kertaa ehti ajaa hyvän matkaa, ennen kuin tajusi painaa starttia.

Omalla kohdallani Suunto on ollut luotettavampi kuin Polar CS300. Polar kävi ensimmäisen puolen vuoden aikana pari kertaa huollossa.

Miten teillä muilla on toiminut GPS-podi pyöräillessä? Meinaan vaan sitä, että kun ostin laitteen Intersportista, niin myyjä jämäkästi väitti, ettei gepsi "pysy mukana" pyöräilynopeuksissa. Kehotti ostamaan Bikepodin ja niin teinkin. Nyt harmittaa tuo turha ostos, koska minun käytössä GPS on toiminut luotettavasti myös pyöräillessä - myös kiihdytys ja jarrutus -tyyppisessä kaupunkiajossa. Liekö myyjän tieto oli peräisin vanhemmista versioista?
    Onpa kevyt - taitaa olla sellainen hiilidioksidirunko?

@KostiOlavi (twitter)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fin-76 Katso viesti
    Intterit möi Nordic Sport Packiä, jossa T4 ja GPS, hintaan 199 ja siihen vipuun minäkin menin...kaduttaa vieläkin, vaikka samalla rahalla olen "saanut" jo toisen rannelaitteen ja pari sykevyötä. Mutta kun ei pelaa, niin ei pelaa... Pitää oikein koputtaa puuta, kun viimeinen kokoonpano on pelannut reilun kuukauden moitteetta...noo mitä nyt se naarmuinen lasi ketään haittaisi
    No myyppäs se paska settis mulle .. minä saan gps mokkulan ja vaimo saa sykemittarin ..
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

-- mtbSeikkailu 2016 --

Suunnon GPS näyttää matkan "vähän sinnepäin".

- Pirkanhiihto, joka matkaltaan oli luokkaa 86 - 87 km, Suunnon GPS näytti rehvakkaasti reilua 90 kilsaa (olisko ollut 92 tai jotain). Tauoilla en varmasti yli 200 metriä tepastellut.
    - Juoksu radalla cooperin testissä GPS:n matka meni reilun suoran verran minua edellä
    - Pyöräillessä muutaman prosentin sisällä "totuudesta" (vrt. langallinen pinnamagneettimittari, jota pidän hyvin luotettavana)
    Häiriöt on oma lukunsa...

Hymy Täällä vapaaehtoinen ....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hammer Katso viesti
    No myyppäs se paska settis mulle .. minä saan gps mokkulan ja vaimo saa sykemittarin ..
    Jos heebeli jää mulle pyörimään niin voisin kait myydä sen .... joskin minulla on nyt sellainen
    'vahva tunne' että haluavat 3 x IM finisher:in tyytyväiseksi ja paluupostissa tulee laite kunnon lasilla ( heh heh, ...) eli joku 'parempi' malli ....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kosti K. Katso viesti
    Viime joulukuussa hankittu t4c GPS Pack on toiminut oikein hyvin. Alussa meni vain aikaa valikoiden ja toimintojen opetteluun, kun olin tottunut Polarin toimintatapoihin. Minultakin meni pitkään, ennen kuin tajusin painaa mode-nappia pitkään päästäkseni perusasetuksiin. Ohjekirjankin luin, joten voisi siinäkin olla jotain parannettavaa. Toinen ikävä juttu alussa oli se, että lenkille lähtiessä tallennus piti erikseen käynnistää. Pari kertaa ehti ajaa hyvän matkaa, ennen kuin tajusi painaa starttia.

Omalla kohdallani Suunto on ollut luotettavampi kuin Polar CS300. Polar kävi ensimmäisen puolen vuoden aikana pari kertaa huollossa.

Miten teillä muilla on toiminut GPS-podi pyöräillessä? Meinaan vaan sitä, että kun ostin laitteen Intersportista, niin myyjä jämäkästi väitti, ettei gepsi "pysy mukana" pyöräilynopeuksissa. Kehotti ostamaan Bikepodin ja niin teinkin. Nyt harmittaa tuo turha ostos, koska minun käytössä GPS on toiminut luotettavasti myös pyöräillessä - myös kiihdytys ja jarrutus -tyyppisessä kaupunkiajossa. Liekö myyjän tieto oli peräisin vanhemmista versioista?

Kyllä tuntuu pyöräilynopeuksissa toimivan. Ja jälkeenpäin tarkasteltuna nopeudet vaikuttaa realistisilta, ei ole ainakaan mitään äkkinäisiä nopeuden muutoksia, eli piikkejä. Paitsi kun astut sisätiloihin, niin nopeus saattaa loikata sinne viiteenkymppiin, tai muihin absurdeihin lukemiin. Tämä tosin ymmärrettävää, ottaen huomioon miten se nopeus mitataan.

Metsässä pääsääntöisesti ajelen, eikä kertaakaan ole podi hukannut satelliitteja.
    Kivi muokkasi tätä : 13.05.2009 at 14.30 Syy: Typo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kosti K. Katso viesti

Mulle taas myyjä sanoi että suunnon gps pysyy pyöräillessä mukana ,mutta polar vaatii pyörään oman autolla ajaessa kerran testailin nopeus heittää auton mittariin n.5-10km/H kun ajelee kahdeksaa kymppiä.
    Pyöräillessä oon muutaman kerran käyttänyt näyttää suurin piirtein saman kuin mittari.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •