Spyreen käy Shimanon peruspala mikä on kiva. Avidiin palat taitaa olla about kolminkertaiset hinnaltaan. Spyre ja compressionless-vaijerinkuori ja on hyvä.
Spyreen käy Shimanon peruspala mikä on kiva. Avidiin palat taitaa olla about kolminkertaiset hinnaltaan. Spyre ja compressionless-vaijerinkuori ja on hyvä.
^motonetista First Aid-paloja BB7:n seitsemällä eurolla ja R2:sta kympillä Jagwireja. Originaalit toki maksavat enemmän.
Jarrujen tehoista mä laitan myös levyille painoa, että jotkut Shimanon RT10:t ei pidä millään satuloilla tai paloilla.
En osta, mutta kyllä noi käyttöpyörässä pitää aivan hyvin ja pysäyttää pyörän täysin ongelmitta. Jarruina on jotkut Tektron halpikset, paloista ei mitään hajua. Kovassa käytössä nuo halpislevyt tahtoo mennä kieroksi niin siksi en niitä muihin pyöriin osta, mutta toi ettei pidä millään satuloilla tai paloilla on ihan tuubaa.
^on todella hyvä asia, että olet niihin levyihin tyytyväinen. Minä en ole ja kerroin sen.
^ei kun sinä väitit ettei ne pidä millään satuloilla tai paloilla, mikä ei omien kokemusten mukaan pidä paikkaansa ja kerroin sen.
^ei ole kokemusta, mutta vois hankkia. Nyt ei tosin onnistu, kun ei ole pyörää, johon BB7:a laittaisi.
Tyttöjen sähköpyöriin olen noita halpislevyjä ostellut, kun painolla (ja ulkonäöllä) ei merkitystä. Ihan ne toimii siinä missä kalliimmatkin. Erot on minusta painossa ja laadunvalvonnassa, joskus ne on paketista jo kierot, mutta helppo suoristaa.
Kun aloittanut canteja huonommilla niin ei kyllä kiinnitä huomiota levyihin tai paloihin, kaikki kyllä pysähtyy.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
En kyllä osaa sanoa vaikuttaako levyn valmistustapa prässi/koneistus/laserleikkaus vai mistä kohtaa rullaa teräslevyn pala on otettu, siis jos suoruutta mietitään. Mutta kuten nure sanoikin, kaikilla pysähtyy kunhan pitää huolen levyjen ja palojen puhtaudesta.
Joskus tuntuu että että nykykuskit ei tajua että jarrulla kuin jarruilla pysähtyy, joihinkin voi joutua vain käyttämään voimaa...
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Joskus tuntuu, että vanhat sedät ei ymmärrä, että kaiken ei tarvitse olla kurjuutta.
Joo, prässätyt levyt on mun inhoni kohteena: prässistä tulleen levyn pinta ei ole välttämättä tasainen josta seuraa että kitkakaan ei ole. Hinnakkaammissa leikatuissa levyissä pinta on tasainen.
Käsittääkseni levyn jarrupinnassa olevien reikien tarkoitus on keventää, parantaa lämmön siirtoa ja poistaa paloista irtolikaa. Prässätyn levyn rei'itys ei ole reunoistaan, ainakaan toiselta puolelta, terävä->likaa kertyy ja sekä palat että levy kiillottuvat herkemmin->ulinaa.
![]()
Vaihdoin jarrupalat (Shimano N03A) taakse, edelliset olivat samanlaiset. Nyt ei jarru toimi läheskään niin hyvin kuin aikaisemmilla kuluneilla paloilla. Männät liikkuivat helposti sisäänpäin asennettaessa. Voisikohan männät olla kuitenkin jotenkin jumissa? Kahva tuntuu hyvältä kun sitä painaa, mutta jarruteho on huono. Jarru on SHIMANO Deore XT BR-M8120, joka ei pitäis olla ihan huonoin mahdollinen.
^ Joo, pitää hommata uusi levy ja kokeilla sillä. Vanha ei kyllä ole vielä loppuun kulunut.
^ Olen tuota jo harrastellut jonkin aikaa, aluksi jarru vähän parani, mutta kehitys sitten pysähtyi.
Epäkeskohiomakoneella on myös varsin hyvä vedellä jarrulevyt, jos laiskottaa käsin hioa. Itsellä tallin pöydässä kumipinta, niin levy siihen vaan pöydälle ja 240 tai 320 abranetillä ja epäkeskokoneella käy levyn jarrupinnat kevyesti läpi, niin hyvin lähtee lasittumat pois ja uusi palakin sijautuu nopeammin levyn muotoon, kun on aluksi vähän karkeampi pinta.
Kirjanmerkit