Giant
Sivu 5 / 54 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 1610

Aihe: Satula vaihtoon

Nyt on Brooksilla ajettu yksi kaksisatanen ja yksi kolmisatanen yhden päivän aikana. Onpa se kärsinyt aika paljon, kun vesisateessakin olen sillä surutta ajanut. Sadesuojus tuli mukana, mutta jostain syystä se päällä satula on läpimärkä ja ilman sitä vain puolimärkä. Kenkä(p)lankkia laitoin ja sehän rupesi kiiltämään, kuin uutena. Notkollaan tuo on ja toinen kankku (vasen) on painunut huomattavan alas. Siitä huolimatta ei 11 tunnin ajon aikana minkäälaisia (entisenlaisia) kipuja tai puutumisia takapuolessa. Mystinen juttu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Kaksi lyhyttä lenkkiä uudella Brooksin maatiesatulalla takana. Vaihdoin sen Selle Signo Limited (tai jotakin sinne päin) -satulan tilalle. Enpä vielä ole havainnut mitään negatiivistä. Liukashan tuo Brooks on. Ensimmäisellä istunnolla olin luiskahtaa satulasta pois vähän niinkuin elokuvissa tumpelot hevosen selkään noustessaan tipahtavat toiselta puolelta hevosta maahan.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

mutanaama Guest
    3-4h:n testilenkin jälkeen Formula FXR tuntui ihan asialliselta sohvalta. Hipposen tuli hanuri araksi, mutta pieni lepo riitti. Hepin puutuminenkaan ei mikään hirmuinen ongelma tunnu olevan. Alkumatkasta oli vähän puutumista havaittavissa, mutta satulan kärjen nosto auttoi asiaan.

Mulla sekä maantie ,että maastopyörässä tällänen.

http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=35120

Oon tykänny. Maastossa ei tuu pidettyä ees vaippoja ja hyvin perse kestää usean tunnin lenkit.
    - Fear is a mindkiller -

Mick Guest

ISM Adamo Racing

Ei kukaan muu ole kokeillut ISM:in satulaa?

Feltin orkkis-satulan (joku Selle Italia-malli?) kanssa esiintyi ikävää puutumista mutta ISM on toiminut hyvin http://www.ismseat.com/products_racing.htm eikä ole ollut tarvetta hakea mukavampaa.

Saksasta tilasin www.mfm-sportshop.com , maksu PayPal:illa ja toimitus OK

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Mulla sekä maantie ,että maastopyörässä tällänen.

http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=35120

Oon tykänny. Maastossa ei tuu pidettyä ees vaippoja ja hyvin perse kestää usean tunnin lenkit.
    Antares on toiminut mullakin hyvin. Tosin älyttömiä siivuja tuolla ei ole vedetty. Tilaan ton kuitenkin vielä kuitukiskoilla. Ehkä paras satula tuntumaltaan ollut Signaturen kuitupenkki. Sekin alkoi kivistämään jo 550 km jälkeen. Liian kapea se vaan oli mun leveälle ahterille. Harmi kyllä. Brooksin team Pro tuli myös hommattua, sen kesyttäminen jatkuu syksyllä kyklolla. Ei erityisen mukava satula mielestäni, mutta ei huonokaan. Swift pitäisi vielä saada testiin.

Harmi että tuli heitettyä roskiin vanha turbomatic, sitä alkaa tulla ikävä.....

ps. saahan noita vielä ja kevenneltyjä...http://www.wired.com/gadgetlab/2009/...omatic-saddle/

Mullon tossa mun Cubessa(Reaction GTC) tuo
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=35123

Mangaanikiskoilla ja se ainakin on aivan sairaan kova, ei jousta yhtään ja aika kapeakin. Täytyy varmaan se mukavampaan vaihtaa.

Paljonko kilometrejä pitäis yhden satulan kestää = olla päin /c:ttä?

Oon ajanu tuolla satulalla noin 5000 km ja nyt on jotenki alkanu tuntumaan, että pidemmissä lenkeissä joutuu loppumatkasta vaihtamaan asentoa vähän väliä. Tänä vuonna oon ajellu kyllä pidempää lenkkiä kuin aiemmin. Vai oliskohan vika jossain muussa kuin satulassa?
    - pyörä kulkee, kun sitä polkee -

Hei.Mulla myös ongelmana satula maastokäytössä. Ensin selle italian slr xc. Se painoi joka lenkin alussa noihin istuinluihin. Helpotti jossain vaiheessa, mutta alkoi taas parin-kolmen tunnin jälkeen jomottamaan. Muualla ei tuntunut.

Nyt kiinnostaa nuo sdg:n jakkarat, esim ti-fly tai bel air. Tuntuu aika moni kehuvan

Onko kellään kokemusta tällaisesta vaihdosta?

Onko tuo ti-fly hyvinkin samanlainen jakkara kun slr xc?

Nyt on ollut joku fizikin tundra, mutta se on hieman outo. Jotenkin kova ja kupera.

Toinen ongelma on nuo perse- ja nivuskarvat, niiden repiminen alkaa toden teolla koskemaan muutaman tunnin jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HiMa Katso viesti
    Oon ajanu tuolla satulalla noin 5000 km ja nyt on jotenki alkanu tuntumaan, että pidemmissä lenkeissä joutuu loppumatkasta vaihtamaan asentoa vähän väliä. Tänä vuonna oon ajellu kyllä pidempää lenkkiä kuin aiemmin. Vai oliskohan vika jossain muussa kuin satulassa?
    Voisiko satulasi olla ihan vähän liian korkealla? Kokeile ajaa lenkki 0,5-1,0 cm matalemmalla ja katso huomaatko eroa.

Liian korkea satula oli suunnilleen ensimmäinen asia josta minulle huomautettiin, kun kävin Velosportin mitoituspalvelussa. Ajomukavuus parani selvästi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tero76 Katso viesti
    Hei.Mulla myös ongelmana satula maastokäytössä. Ensin selle italian slr xc. Se painoi joka lenkin alussa noihin istuinluihin.

Nyt on ollut joku fizikin tundra, mutta se on hieman outo. Jotenkin kova ja kupera.
    Jos painetta tulee istuinluihin, niin kuperahan olisi ratkaisu. Kun Tundra ei sovi, niin ehkä Aliante, pehmeä ja kupera. Paitsi mulla se on 3 tunnin satula, kun pidemmillä ajoilla sen pehmeys syö ihon rikki.

Toisen pyörän Selle Italian C2:ssa mulla samoja ongelmia kuin sulla. Istuinluihin tulee liiaksi painetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Voisiko satulasi olla ihan vähän liian korkealla? Kokeile ajaa lenkki 0,5-1,0 cm matalemmalla ja katso huomaatko eroa.

Liian korkea satula oli suunnilleen ensimmäinen asia josta minulle huomautettiin, kun kävin Velosportin mitoituspalvelussa. Ajomukavuus parani selvästi.
    Ei se minusta liian korkealla ole, takamus ei heilu ajaessa ja pystyn polkemaan myös kantapäillä. Mietin tuossa, että jos ottais ohjainpuolelta yhden puolen sentin korokerenkaan pois ja kokeilis sitten. Täytyy fiksailla tässä päivän mittaan ja koeajaa viimeistään huomenna.
    - pyörä kulkee, kun sitä polkee -

Minäkin mm noita SDG.n satuloita silmäillyt kun niitä mukaviksi mainitaan.Tässä muutamia yleensäkin mitä kommenttien mukaan tuolta CC:stä katselin.
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=21948
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=21978
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=21972
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=25692
    http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=8066

Tietenkään ei saa painava olla(eli alle 250g) ja runkojoustoa pitäisi olla mukavuuden takia, maastossa kun täysin jäykkä satula ei aina hyvältä tunnu iskuissa...

Onkos kellään kokemusta selle italia xo genuine gel - satulasta? Ei ainakaan hinnalla pilattu kun reilu parillakympillä saa.

SDG:n ti-flyn laitoin tilaukseen.

Tuota nyt on kehuttu ja on melko kevytkin.

Seuraavaksi sitten bel air jos tuo ei iske.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jiiteeteepee Katso viesti
    Onkos kellään kokemusta selle italia xo genuine gel - satulasta? Ei ainakaan hinnalla pilattu kun reilu parillakympillä saa.
    Aika pehmeä tuo on. Hintaansa nähden hyvä satula, eikä tosiaan mikään sellainen ilmapallo, vaan pehmeydestä huolimatta kohtuullisen napakka. Lisäksi kunnolla vedenkestävä, joten johonkin kauppamatkapyörään aivan kuningasvalinta.

Tuollainen oli käytössä pitkään, mutta sitten sijoitin parempiin ajohousuihin ja jäi käyttämättä. Sen jälkeen se palveli juniorin pyörässä ja nyt odottaa kaapissa muita projekteja.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

No semmone tuli tilattua cc-pyörään. Toivottavasti passaa kun nykyinen niin kova eikä housutkaan parhaasta päästä. Onhan se varmaan pehmeä verrattuna kalliisiin kilpasatuloihin..nykyinen satula siis prologo nago pas cool team.

Supermario Guest

Mä nyt tässä vaiheessa vaihdoin sen kivikovan Fizik Tundran SDG Bel Air RL Ti-satulaan. Katsotaan nyt mitä perse sanoo. Vaikuttaa ainakin ihan eri tavalla mukavalta.

popomatic Guest

Charge Spoon

Kenelläkään tietoa, mistä löytyisi tai sais tilattua Charge Spoonia ruskeana?

Muitakin saa suositella. Satula on tulossa arkikäyttöön ja saisi olla mukava ilman säämiskääkin. Pyörä on 70-luvun Länsi-Saksan ihme ja ruskee nahka sopis värinä hyvin. Brooksiin ei viitsi panostaa, kun vaarana on, että se tuolta kaupungilta katoaa.

popomatic Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rengas Katso viesti
    Charge Spoon on hyvä satula, mutta sanoisin sen olevan turhan kova kaupunkiajeluun ilman säämiskää. Käytin sitä tuossa tarkoituksessa vuoden verran, mutta sitten menin vaihtamaan pehmeämpään versioon. Hyvän muotoinen satula muuten on, mutta mielestäni vaatii säämiskähousut, ellei sitten arkikäyttö ole lähikaupassa käymistä.

Ainakin Spoonin kalliimpi versio löytyy Wiggleltä ruskeana http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Ch...le/5360039125/, muttei perusmalli.

Siinä perusmallissa tuo logo on mukavasti huomaamattomampi. Enimmäkseen tuolla arkiajo tarkoittaa max. 10 km lenkkejä yhdellä polkaisulla, joten sinänsä ei mitään mielettömiä lenkkejä.

Päädyin nyt kuitenkin hankinnan helppoudesta ottamaan tuohon Helsingin Lauttasaaren Pyörähuollosta ruskean nahkaisen Brooksin Kiina-kopion. Kova se on, mutta ihan hienon näkönen myös. Hintaa oli pikkasen enemmän, mitä meinasin - 69e. Merkki oli minulle outo, mikä ei liene sinänsä yllätys kopion kohdalla. Saa nähdä, miten tuolla viihtyy, mutta ensiajelut vaikutti ihan hyvältä. Istuu nätisti tommoseen matta kultaiseen mankeliin.

Ebaysta tuli tilattua satula. Jos vaikka nyt loppuisivat hiertymät on kun riittävän kova penkki. Onneksi oli tuollainen leveämpikin malli tarjolla. Katsotaan kauanko kestää saapua Suomeen ja miten kestää.

Mulla on käytössä Spessun satuloita, ja kovasti olen tykännyt. Erityisen hyvää niissä on, että tarjolla on samasta mallista useita leveydeltään poikkeavia versioita. Lantion istuinkyhmyjen etäisyys mitatataan ja valitaan siten sopivan levyinen satula. Pitkä kun olen, niin lantiokin on keskieuroppalaista leveämpi, niin tavallista leveämmät mallit sopivat oikein hyvin. Seuraavat mallit ovat käytössä, kaikki 143mm leveinä:

Phenom SL XC-pyörässä
    -kevyt (195g) ja nopea
    -vaatii pehmusteen housuun, sen verran kova

Phenom Gel trailipyörässä
    -Supermukava, toimii myös arkihousuilla
    -295g

Indie XC kaupunkipyörässä
    -halpa ja mukava

http://www.specialized.com/fi/en/bc/...enuItemId=8499

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gamzae Katso viesti
    Phenom SL XC-pyörässä
    -kevyt (195g) ja nopea
    -vaatii pehmusteen housuun, sen verran kova
    Selkeää myyntimiesainesta

IncBuff Guest
    Nyt kun kävi niin että tuo Cuben alkuperäinen RFR Natural Shape hajosi ja perseeni sattuu tykkäämään siitä, mutta kun kyseessä on OEM-satula niin ei taida mistään oikein samanlaista saada. Ilmoitetaanko nuo satulan mitat yleensä leveimmästä kohdasta? Jos yrittäisi mittailla ja löytää mahdollisimman samanlaisilla mitoilla olevan.

Eipä kyllä kestänyt kauan, mutta pyörän takuuaika on mennyt umpeen niin takuuseenkaan taitaa olla turha vinkua uutta.

Sanotaan nyt tuosta SDG Bel Air RL-satulasta että mukava on, muutaman kerran jo sillä ajeltu ja jo heti ensi kerralla oli huomaamaton(eli mukava) verrattuna Cuben alkuperäiseen kovaan Fizik Tundraan joka ahdisti ja kovisti koko ajan.

Olen päivittämässä oman maantiepyöräni satulaa ja haen keveyden lisäksi tietysti parempaa mukavuutta. Kuinka suuri merkitys mahtaa kiskojen materiaalilla olla ajomukavuuteen, vai haetaanko niillä juuri vain keveyttä ?!?

chriisu Guest
    Nyt tarttis työmatkapyöränä toimivaan crossariin päivittää satula. Kuljen päivittäin 10km reissua suurimmaksi osaksi asfalttia, mutta perseeseen tulee väkisinkin hiertymiä jos luopuu pehmustetuista pyöräilypöksyistä. Tietty pyörällä tulee välillä heitettyä 25km maantielenkkejä, mutta työmatkapyöräily on pyörän pääkäyttökohde.

Luulen että haen vähän leveämpää satulaa, sillä hiertymät syntyvät melko syvälle tuonne perseeseen.

Onko suosituksia satulasta, jossa tärkein ominaisuus on mukavuus (esim. farkuilla) hintaluokasta 20-60e? Plussaa olisi myös vedenkestävyys, sillä koulussa ei ole katoksellista säilytyspaikkaa pyörälle.

Miltä vaikuttaisivat seuraavat vaihtoehdot? Selle Italia Flow ja Genuine Gel erot? Onko noissa SDG satuloissa muuta eroa kuin hinta ja paino?

Selle Italia X0 Flow
    Selle Italia X0 Genuine Gel
    SDG Bel Air RL Cro-Mo
    SDG Bel Air RL Ti Rail
    chriisu muokkasi tätä : 15.09.2010 at 11.55

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Ebaysta tuli tilattua satula. Jos vaikka nyt loppuisivat hiertymät on kun riittävän kova penkki. Onneksi oli tuollainen leveämpikin malli tarjolla. Katsotaan kauanko kestää saapua Suomeen ja miten kestää.
    Penkki tuli vähän yli viikossa Suomeen, mutta lapset hukkasivat postia noutaessaan lapun, niin en tiennyt paketin olevan perillä. Lähettäjältä sain seurantakoodin joten paketin pääsi hakemaan.

Lenkille en tuon kanssa vielä ehtinyt, mutta ei tuo ainakaan heti hajonnut kun tällainen epäkevyt keski-ikäinen äijä päälle istui. Satulan rungon joustavuus tuntui olevan samaa luokkaa kuin Selle Italian SLR:ssä, joten voisihan tuon kuvitella kestävän käytössä.

Mielenkiintosen näkönen poronsorkka, paa kokemuksia kunhan lenkkeilet.
    Mulla Konassa se alkuperänen WTB Rocket V ja pitkät yli viistuntiset lenkit tuntuu kekkosen kohalla ikävänä paineena, not so nice

Kannattaako ekan fillarilenkin jälkeen vielä alkaa murehtimaan satulaa, koska takapuoli kipeytyi pariksi päiväksi ajon jälkeen?

Hyppäsin siis fillarin selkään pystymetsästä noin parin vuoden tauon jälkeen.
    Perjantaina kävin uudella fillarilla ottamassa maltillisen reilun 10km ensipuraisun ja ajossa ei satula mitenkään häirinnyt. Päinvastoin, yllätyin itseasiassa, koska on tuo melkoinen suikale ylipainoisen alla. Siihen nähden ainakin mikä on hybridissä.
    Vasta lauantaiaamuna kovalle pinnalle istuessa asia selvisi. Hellyyttä oli havaittavissa. Äsken istuin satulaan ajatuksena, että jokohan malttais mennä lenkille, mutta ja ei kyllä vielä tänään. Huomenna pääsenee jo

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •